דף הבית חוק ומשפט חוק ומשפט - אחר הסכם חיים משותפים
הסכם חיים משותפים
ישראל דוסיו 10/05/16 |  צפיות: 2905
הסכם חיים משותפים

יש שאומרים שרעיון הנישואין מיצה את עצמו ואינו מתאים לעולם המודרני. יתכן שיש דברים בגו, אך אנשים רבים בכל זאת מחפשים דרכים חילופיות לבטא את המחויבות ההדדית שלהם – בין השאר מבחינה כלכלית. יתר על כן, רבים יסכימו שההיבטים הכלכליים של החיים המשותפים הינם הרבה יותר חשובים כיום מההיבט הדתי שעבור רבים כבר אבד עליו הקלח. אנשים רבים חיים כיום שנים רבות תחת קורת גג אחת מבלי "למסד את היחסים". אך בשלב זה או אחר מגיע הצורך לעשות סדר בדברים ולהסדיר מספר נושאים חשובים.

מהו הסכם חיים משותפים?

הסכם חיים משותפים מהווה כתב מחייב בין שני אנשים הבוחרים לנהל את החיים שלהם במשותף, ללא ברית נישואין סטנדרטים. למעשה, מדובר במקבילה של הסכם ממון לנישואין. במקרה זה, הסכם חיים משותפים מהווה הסכם דומה עבור זוגות ידועים בציבור. מבחינת התוקף המשפטי, הסטאטוס של מסמך זה דומה לסטאטוס של הסכם ממון, משום שהוא יוצר כללי מפתח להתנהלות הכלכלית של בני הזוג, הדרך שבה מתחלק הרכוש במקרה של היפרדות או מוות בטרם עת של אחד מבני הזוג.

מדוע חשוב לעשות הסכם חיים משותפים?

למרות שהשאיפה של ידועים בציבור הינה פעמים רבות דווקא להימנע מבירוקרטיה, ביצוע הסכם חיים משותפים הינו חשוב מאוד לרוגע של שני הצדדים. למעשה, מדובר בפיתרון נפוץ יותר עבור אנשים שנמצאים בזוגיות פרק ב' ומעוניינים לחיות ביחד במחויבות מינימאלית מבחינה כלכלית. גיבוש הסכם חיים משותפים מאפשר לדעת בדיוק היכן נמצא כל אחד מבני הזוג וכיצד הוא מתנהל במקרה שהתא המשפחתי האלטרנטיבי מתפרק, או במקרה של פטירה של בן הזוג השני. הסכם חיים משותפים מאפשר לעגן את הרכוש של כל אחד מהצדדים, וכן את החובות של כל אחד (במידה וקיימים). הסדר זה חשוב ביותר לבני זוג פרק ב' עם ילדים מקשרים קודמים, משום שמאפשר לחסוך אינספור התקוטטויות משפחתיות מאוחר יותר. גיבוש הסכם חיים משותפים עם עורך הדין אורי גנור יאפשר לכם להגיע לפשרה הטובה ביותר עבור כל הצדדים תוך זמן קצר וללא כל קושי.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ישראל דוסיו


 


מאמרים נוספים מאת ישראל דוסיו
 
מדרסים - כל מה שחשוב וצריך לדעת על מדרסים
08/11/17 | רפואה
המדרסים יסייעו לשיפור היציבה וימרבו את הנוחות של כף הרגל בתוך הנעל. בעזרת המדרסים נוכל לצעוד מרחקים ארוכים, לרוץ, לעסוק בפעילות גופנית בלי לחוש כאבים ובלי לגרום לבעיות גופניות.

what is israel tour guides
Israel is a country with a long fascinating history and a rich culture.

חוגגים יום הולדת? הזמינו להטוטן שיעשה לכם שמח :)
יום הולדת הוא יום מיוחד המציין את היום שבו נולד כל אחד מאתנו. כל אחד מעוניין לחגוג לילדו האהוב את היום הולדת החוויתי והמושלם ביותר, על מנת שהוא יזכור אותו כחוויה מדהימה לאורך זמן.

הרשת העולמית - האינטרנט
בשנים האחרונות האינטרנט נהיה הזירה המרכזית של הפעילות העולמית. אתרי האינטרנט השונים והשימוש בהם נהיה כל כך נפוץ, שלפעמים כאשר מישהו שואל אחר אם ביקר באתר שלו, הוא לא מתכוון לאתר הבניה. אלא לאתר האינטרנט...

הסכם חיים משותפים
הסכם חיים משותפים הינו כתב אשר מחייב שני אנשים המחיים יחדיו במשותף, ממש בדומה להסכמי ממון המקובלים בין אנשים נשואים.

בדיקת אולטרסאונד
הרפואה מתקדמת באופן מסחרר וכל הזמן אנו שומעים על מכשירים חדשים ופורצי דרך והידע והמידע הקיים הוא עצום וכל הזמן בתהליך גדילה. אחד הרעיונות החדשים אשר מתפתחים בשנים האחרונות זו האפשרות לבצע בדיקות בבית, אחת מהבדיקות האלה היא בדיקת אולטרסאונד.

זכויות חיילים
לא מעט אנשים נתקלים בכוחות הביטחון, בכיוון הלא נכון. די בכך שאדם הלך ברחוב ולידו פרצה קטטה, ראה תאונת דרכים וברח, נגע בחפץ בהיסח הדעת ולאחר מכן עלה כחשוד בפרשיה פלילית והמקרים עוד רבים.

אטרקציות לבר מצווה
אלחנן בר - אטרקציות לבר מצווה ולאירועים

הפקת בר מצווה על ידי חברה מקצועית
הפקת אירוע בר מצווה משמח ומרגש בכותל

מחפשים מומחה לשיקום הפה? – מצאתם!
שיקום הפה במומחיות ובמקצועיות - איך ואיפה
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI