דף הבית רוחניות רפלקסולוגיה ארבעת היסודות ברומנטיקה
ארבעת היסודות ברומנטיקה
רונית אילה טל 21/05/08 |  צפיות: 14328

 

כפי שנהוג לחלק את הרפלקסולוגיה והאסטרולוגיה לארבעה יסודות של אדמה, מים, אש ואוויר, ניתן בהחלט לראות מאפיינים של המרכיבים בקווי האישיות של האדם ובוודאי כאשר זה בא לידי ביטוי במישור הרומנטי. כי אז אנו נעשים יותר מוחצנים ושיווקיים כלפי עצמנו וכלפי הפרטנר שלנו.

 

אתחיל בטיפוס האדמה. האדמה מייצגת קרקע  ביטחון, בסיס, וכל המשתמע מהמוכר והידוע. טיפוס אדמה זהו אדם החלטי, עפ"י רב בעל מבנה גוף מוצק, כתפיים רחבות, יעסוק בד"כ במקצועות ארציים ופרקטיים כמו: פיננסיים, תיווך, נדל"ן,  חקלאות, בנייה, וכל מה שקשור לבסיס קרקעי.

מאחר ומדובר באדם ריאלי ומעשי הוא ידאג קודם כל להיות בעל אמצעים כמו דירה, רכב,  עבודה מסודרת וקבועה. מאחר והביטחון הכלכלי מאד חשוב לו הוא ימצה את עצמו בזוגיות היטב רק כאשר ירגיש מסודר עם כל מה שצריך מבחינתו על מנת להתקדם בחיים. כאשר הוא יצא לבילוי מאד חשוב יהיה לו להרגיש את הקרקע. מקומות כמו חיק הטבע או בתי מלון עושים לו את זה מאחר והוא צריך לחוש את היציבות וגם את השפע הכלכלי. הצד המעשי מאד שולט בכל צעדיו ומעשיו ולכן טיולי שטח יתאימו לו מאד הרבה יותר מאשר  בילוי תרבותי או רוחני. הלבוש שלו יהיה נוח ועל פי רב בצבעים חמים של חום, בז, חמרה ואדמה. וביסודו הוא נאמן עד כלות.

 

טיפוס המים, הוא רגיש ומרגיש כל דבר. נוטה למצבי רוח ומסתגר בתוך עצמו כאשר מרגיש מאוים. 

אוהב לקרוא ספרים רומנטיים ולצפות בסרטים מעוררי הגות ומחשבה. מוסיקה וים מתחברים אליו מאד. הוא יעדיף בילוי סולידי על שפת הים או במצולות היכן שנמצאים האלמוגים והדגים המיוחדים במינם. צלילה ושייט ימי מדברים אליו. כמו כן שיחות נפש ופילוסופיה דתית מרתקים אותו. יש לו דמיון רב לטיפוס הרוחני אולם הוא יותר מופנם ונבלע בהמון. ביטחון כלכלי חשוב לו מאחר והוא מלא פחדים ורוצה להרגיש מוגן מפני העולם העוין.

כאשר יגיע לפגישה רומנטית הוא יעריך מאד ג'סטות רומנטיות כגון פרחים, שוקולדים, כרטיס ברכה מצוייר וכל מה שמביע אכפתיות ויחס חם מן הצד השני.  הנאמנות שלו נובעת לעיתים מתלות וחרדת נטישה. באם יחווה נטישה או פרידה מזוגיות ייקח אותה קשה מאד ויבדוק עם עצמו ועם הסובבים אותו ללא הרף מה אירע ולמה ואיך ניתן היה למנוע זאת. הצבעים המאפיינים אותו הם ירוק, כחול, תכלת, טורקיז, אפור ולבן.  כצבעי המים והשמיים.

הוא נוטה לבכות בקלות, לא אחת  גם משמחה, התרגשות וסיפורים נוגעים ללב של אנשים אחרים.

 

טיפוס האש הוא אישיות בפני עצמו. כולו רעש וצלצולים מלא חשיבות עצמית והדרת כבוד. סטאטוס חברתי ולבוש הדור מאד עושים לו את היום. חשוב לו להיות במקום ובזמן הנכון כמובן שגם עם האנשים המובילים חברתית. להבדיל מטיפוס האדמה שמשדר יציבות ועצמה, גם לאש חשוב מאד הביטחון הכלכלי,  אולם הוא פזרן יותר ורוצה להרשים וליהנות ממנעמי החיים, כך שקשה לו לוותר.  הביטחון שבחיסכון אמנם קורץ לו מאד אך מנעמי החיים מפתים עוד יותר וקשה מאד להתאפק. בתור מאהב הוא יהיה אנרגטי, דומיננטי,  סוער ומלא הפתעות. הרבה ריגושים  והרפתקאות יהיו מנת חלקה של בת זוגו. ניתן לשייך את טיפוס האש לגיל ההתבגרות שבו ההורמונים משתוללים וגם הדימוי החברתי משחק תפקיד חשוב ביותר.  טיפוס אש הוא מתבגר נצחי אינו לומד מטעויותיהם של האחרים וגם לא תמיד משל עצמו. הוא חסר סבלנות וקפיצי. רוצה דברים כאן ועכשיו תכף ומיד.

צבעי האש הם: אדום, כתום,שלהבת  להבה, זהב, צהוב והרבה צבעוניות מיוחדת כיאה לצבעיה וגווניה המשתנים של האש. 

 

ואחרון חביב הלא הוא טיפוס האוויר. טיפוס שקט, מופנם, אוורירי, נוטה לחלום בהקיץ, להעריך ספרות יפה ומקצועית כאחד. מוסיקה שקטה או קלאסית. זהו טיפוס של פרופסור או חכמולוג היושב שעות עם עצמו בספרייה או במעבדה הוזה והוגה רעיונות למיניהם. בן הזוג שיהיה אתו ידע כי  לפעמים אין עם מי לדבר, תרתי משמע. האוויר כ"כ שקוע בעצמו וברעיונותיו עד כי לעיתים ישכח לאכול, לחזור הביתה ואפילו לאסוף את הילדים מהגן. העולם החיצוני עבורו הוא מקרי בהחלט. יש לו עולם פנימי עשיר ומרתק. לפעמים נעים לו שמפנקים אותו ואז הוא מצליח להרגיש אהבה. לרב קשה לו עם גילויי חיבה יתרה והוא מעדיף את הרוחני והאינטלקטואלי על פני הרגשות וסערות הנפש.

קל לו יותר להתמודד עם סיפורים של אחרים מאשר עם הפרטנר שלו. יש בו מן הנזיריות והסגפנות. עולם החומר לא מעניין אותו יותר מדי. הוא תמיד ימצא איך להעסיק עצמו גם ללא עזרה מצד האחרים. הוא יכול לשהות שעות שלמות בספרייה העירונית או של מקום הלימודים  במידה ואין לו תנאים לקרוא  או לעבוד על מחשב בביתו שלו.

קשה לו לבקש טובות מאחרים וכל אינטראקציה עם הזולת מעייפת אותו. מצדו הוא יכול גם לחיות חודש  על אי בודד בתנאי שיהיו  לו שם ספרים ומוסיקה.

טיפוס האוויר ילבש בגדים שאינם מתבלטים, לעיתים ברישול לא מכוון מאחר והוא עסוק בסוגיות הרות גורל, לעיתים יראו על חפתיו כתמי דיו מהעט שבה כתב. הופעתו החיצונית תראה חולמנית וביישנית  משהו.  הוא אינו יקפיד על הופעה ייצוגית ובטח שלא יהיה מעודכן בצעקה האחרונה של האופנה.

צבעי הלבן, האפור, השחור והחום יאפיינו אותו על פי רוב אם כי ייתכן מאד וצבעים נוספים ישתרבבו במקרה לרשימה מאחר והוא מבולבל ואינו מסב חשיבות רבה להרכבם של הצבעים כך שבהחלט ייתכנו צבעים שאינם תואמים אשר ילבש מבלי משים. 

 

עד כאן בקצרה על קצה המזלג טיפוסי ארבעת היסודות כפי שישתקפו אלינו בראי הרומנטי. מובן מאליו שבכולנו ישנם כל ארבעת המוטיבים הללו בצורה זו או אחרת וישנן תקופות שיסוד אחד גובר על חבריו. אולם תמיד ניתן לשייך ולאבחן את היסודות הללו במצבים מסוימים של חיינו.

 

 ומי ייתן שיהיה לכולנו יסוד בריא וחזק לאהבה ולהגשמת משאלות.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 רונית אילה טל

 



 


מאמרים נוספים מאת רונית אילה טל
 
הלוחמה במחלה ע"י חמלה
מחלה נתפשת אצל רובינו כדבר לא נעים, לא טוב, מזיק ומפריע. לפי הגישה הליניארית של הרפואה המערבית עד לא מזמן ייחסו משמעות רבה לתסמינים ונתנו תרופות וטיפול ממוקד ונקודתי לאותן בעיות שצצו בגוף החולה.

כלוב של זהב
התוכי בביתו של הפסיכיאטר כבר שנים רבות חי שם ומתנוון.

טיפולים ארומתראפיים בבעיות שלד ושרירים
בגוף ישנם 732 שרירים המגורים ע"י מע' העצבים. השלב השלישי אחרי העצמות והגידים הוא השרירים.

יל"ד – יתר לחץ דם
יתר לחץ דם יכול לנבוע ממס' גורמים עיקריים: מחלות המצרות את כלי הדם כגון סכרת, בעיות בתפקודי הכליות עקב וויסות נוזלים לקוי, טרשת עורקים ועוד...

חסימות
הגורמים העיקריים לחסימות בגופינו ובנפשנו הם סטרס, תזונה לקויה, חוסר תנועה, בעיות יציבה ותורשה.

האביב ופריחתו מסביב
תקופת האביב מסמלת עבורנו את ההתחדשות, ההתנקות וההתנתקות במלוא מובן המילה.

ארבעת היסודות ברומנטיקה.
כפי שנהוג לחלק את הרפלקסולוגיה והאסטרולוגיה לארבעה יסודות של אדמה, מים, אש ואוויר, ניתן בהחלט לראות מאפיינים של המרכיבים בקווי האישיות של האדם ובוודאי כאשר זה בא לידי ביטוי במישור הרומנטי. כי אז אנו נעשים יותר מוחצנים ושיווקיים כלפי עצמנו וכלפי הפרטנר שלנו.

קול צבעי הקשת והשקט
במאמר זה אסקור את מרכזי האנרגיה בגופינו הקרויים צ'אקרות על פי צבע ומאפיינים.

שתהיה לכולנו שינה טובה!
25/05/08 | יהדות
בימי קדם כאשר לא היתה תאורה מלאכותית ובטח שגם לא תרבות פנאי עשירה, אנשים היו קמים עם הזריחה ועולים על יצועם לישון עם השקיעה.

ערוצי האנרגיה בגופינו כערוצי תקשורת פנימית.
עפ"י הגישה ההוליסטית של גוף נפש ישנם בגופינו עשרה ערוצי אנרגיה המכונים מרידיאנים.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI