דף הבית עסקים עסקים - אחר מה הוליד את פיתוחן של קופות הגמל להשקעה?
מה הוליד את פיתוחן של קופות הגמל להשקעה?
אבי 06/12/16 |  צפיות: 4200

בשנת 2005 נכנסה לתוקף אחת הרפורמות המשמעותיות בשוק ההון הישראלי- רפורמת בכר. יישומה של הרפורמה גרם לתנודות דרמטיות בשוק ההון במסגרתם עשרות מיליארדי ₪ של כספי חוסכים בציבור הישראלי עברו מידי הבנקים לידי גופים פיננסיים מחוץ למערכת הבנקאית, בעיקר בתי השקעות וחברות ביטוח. אחד התוצרים הנלווים לתהליך דרמטי זה היה הגברה מתמשכת הגיוון במוצרים החיסכון הפנסיוני וההשקעה אשר עמדו בפני האזרח הישראלי. עדות נוספת לתהליך זה הגיעה לאחרונה עם הופעתו של מוצר חיסכון חדש בשוק ההון – קופת גמל להשקעה.

מכשיר פיננסי חדש

שיווקן של קופות גמל להשקעה החל לאחרונה בעקבות החלטה של הממונה על שוק ההון, חיסכון וביטוח, יחידה הנכללת במשרד האוצר. מאחורי ההחלטה עמד רצונם של הגופים המקצועיים הרלוונטיים במשרד האוצר לעודד את הציבור הישראלי להגדיל את היקף ההון המועבר לחיסכון פנסיוני ככלל ולקופות גמל בפרט.

גמישות פיננסית

אחד החששות מהעברת כספים למוצרי חיסכון פנסיוני הקיימים כיום היה היעדר הגמישות ביכולתו של החוסך למשוך את כספי החיסכון בעת הצורך לפני ואחרי הגיעו לגיל פרישה.

עד 2008 כלל שוק ההון מוצר חיסכון פנסיוני המכונה קופת גמל הונית. במסגרת קופת גמל הונית התאפשר לחוסך למשוך את כל כספו באחת מן הקופה במספר מצבים ותנאים ואף לזכות בהטבת מס בעת משיכת הכספים. בשנת 2008 כאמור ביטל משרד האוצר את קיומן של קופות הגמל ההוניות מתוך מטרה להניע את ציבור החוסכים לשמור את כספו במסגרות החיסכון הפנסיוני משך כל תקופת הגמלאות וכך להגדיל את סכום הקצבה החודשית לה הוא זכאי, במקום הוצאת הסכום כולו בבת אחת, לצורך כזה או אחר.

מה חדש?

ביטול קופות הגמל ההוניות הישג במידה מסוימת את מטרתו אך גם גרם לירידה מתמשכת בהיקף ההון שהעביר הציבור לקופות הגמל. כדי להתמודד עם התופעה ולהשיב את ציבור החוסכים אל קופות הגמל פיתח משרד האוצר את קופות הגמל להשקעה – מוצר חיסכון פנסיוני המציע גמישות רבה יותר- אפשרות להוציא את כספי החיסכון לצורך קצבה פנסיונית וכן אפשרות למשוך את כל כספי הקופה בעת הצורך.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אבי


 


מאמרים נוספים מאת אבי
 
פינוי דירה בשירות איכותי
כאשר אתם מבצעים פינוי ירושה חשוב לכם בודאי לקבל שירות טוב ומסור.

שי פינוי דירה לפינוי זריז ואיכותי
אם קרוב משפחה שהיה יקר לכם נפטר אתם ודאי נמצאים באבל ובתקופה לא פשוטה. דווקא בתקופה זאת יש גם סידורים רבים כמו לפנות את דירת הנפטר ולטפל בנכס

לגלות את הבית שלכם מחדש עם שי פינוי דירה
לאחר שקיבלתם ירושה פעמים רבות יש צורך לחלק את דירת הירושה בין היורשים וצריך למכור אותה או להשכיר אותה, כדי לחלוק את דמי השכירות.

למה כדאי להביא חברה מקצועית שמגיעה הביתה?
חברת ניקוי ספות המציעה את עצמה ללקוחות צריכה להיות אמינה. כל המפורסם בשמה בעיתונות ובמדיה האלקטרונית צריך להיות מידע מהימן.

התחלתם לחפש אחר אולמות אירועים בצפון? הגיעו אלינו!
אחד הרגעים המרגשים בתכנון של כל חתונה, מתייחס להליך בחירת האולם, ולו כי אז מתחילים להרגיש שהדברים מתקדמים וניתן להתחיל לדמיין כיצד תיראה החתונה שלכם - של שניכם

חבילת שירותים אידאלית עבור עיצוב חדרי אמבטיה!
כאשר עומדים לעצב חדר אמבטיה, הרי שחשוב ביותר לפנות אל חברה שמאמינה באיכות, אמינות, עמידה בזמנים, מקצועיות, טובת הלקוח, שקיפות ואינה מהססת לתת אחריות.

הפלא והפשטות שמאחורי חידוש אמבטיה!
מי מאתנו לא רוצה להיכנס אל חדר האמבטיה ולגלות אזור מזמין, נעים, שליו, מסודר ומעוצב?

תיקון מזגן נייד – איך עושים את זה?
המזגן הנייד הוא אחד החידושים בעשור האחרון בתחום המזגנים. הוא מתאים למי שזקוק לחימום וקירור של חדר אחד והוא מנויד בהתאם לצורך.

הדרך היחידה לשמור על המזגן היא באמצעות ניקיונו הקבוע!
מזג האוויר בישראל מצריך מזגן בכמעט בכל הבתים, המלונות, בתי החולים והמוסדות הציבוריים. בכל אזורי הארץ יש צורך במזגן.

טכנאי למזגן בראשון לציון – קריטי לימי הקיץ החמים
לאור מחקרים וסקרי שוק שנעשו בארץ התברר שהמזגן הוא הדרך הזולה והיעילה לחימום וקירור הבית.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI