דף הבית הודעות לעיתונות עסקים, מימון וכספים YPO Global Pulse: האמון הכלכלי צונח במזרח התיכון וצפון אפריקה ברבעון השני
YPO Global Pulse: האמון הכלכלי צונח במזרח התיכון וצפון אפריקה ברבעון השני
חיים נוי 08/08/17 |  צפיות: 2206

YPO Global Pulse: האמון הכלכלי צונח במזרח התיכון וצפון אפריקה ברבעון השני

האמון בקרב המנכ"לים ב-MENA יורד לשפל של שמונה שנים

אבו דאבי, איחוד האמירויות, 8 באוגוסט 2017 ,(GLOBE NEWSWIRE) :

YPO, ארגון המנהיגות הראשון במעלה בעולם של מנכ"לים, דיווח היום שהאמון הכלכלי בקרב מנהיגים עסקיים באזור המזרח התיכון וצפון אפריקה (MENA) המשיך לקטון ברבעון השני של 2017.

מדד האמון של YPO Global Pulse ב‑MENA, שעוקב אחרי רמות האמון הכלכלי בקרב מנכ"לים באזור כל רבעון, ירד ב-4.5 נקודות ל-50.7, וב-8.8 נקודות במחצית הראשונה של 2017, ונמצא ברמה הנמוכה ביותר שלו בשמונה שנות קיומו של הסקר.

למנכ"לים ב-MENA יש עכשיו פחות אמון מאשר למקביליהם בכל האזורים האחרים של העולם, ודרגת האמון שלהם נמוכה ב-11.3 נקודות מהציון המשולב הגלובלי שהוא 62.0. אחרי ירידה ברבעון הראשון של 2017 ל-32.9 לעומת עלייה ברבעון הרביעי של 2016 ל-39.1, אמון המנכ"לים במדינות ערב ירד ל-29.6 ברבעון השני של 2017, הערך הכי נמוך מאז החל הסקר של YPO ב-2009.

ברוב הכלכלות החשובות באזור היה קיטון בסנטימנט ברבעון, כולל איחוד האמירויות, לבנון ופקיסטן, ואילו האמון בערב הסעודית נשאר עמוק בתחום הפסימי אחרי שעלה ב-0.3 נקודות ל-42.7. גם במדינות מועצת המפרץ לשיתוף פעולה (GCC) השתקפה מגמת ירידה, האמון ירד ב-0.9 נקודות ל-49.2, ולראשונה חצה את קו ה-50.0 לתוך התחום השלילי.

"כפי שצפינו לגבי הרבעון השני, אמון המנכ"לים ירד עוד כי כמה מדינות GCC הקטינו את ההוצאה, העלו מיסים ונושאות בנטל העיקרי של הקיצוצים בתפוקת הנפט של אופ"ק. הסלמת העויינות נגד קטאר יכולה לפגוע עוד באמון ברבעון השלישי של 2017", אמרה חברת YPO ד"ר פלורנס איד-אוקדן, המייסדת והמנכ"לית של Arabia Monitor.

ממצאים חשובים ב-MENA

האקלים הכלכלי יתדרדר עוד

המנכ"לים היו פחות מאופטימיים כשהתבקשו להעריך את התנאים העסקיים והכלכליים בששת החודשים הבאים. כמעט מחצית (46%) חזו שהאקלים הכלכלי יתדרדר במחצית השנייה של השנה, ורק 18% האמינו שהסביבה הכלכלית תשתפר. שליש (26%) ציפו שיהיה שינוי מועט.

תחזיות הצמיחה ירדו

המנהיגים העסקיים ב-MENA היו גם פחות חיוביים לגבי הסיכויים של הארגון שלהם בשנה הבאה, כי שלושת האינדיקטורים החשובים של מדד האמון YPO Global Pulse, שמודדים מכירות, העסקה והשקעה קבועה, ירדו כולם לרמות שפל ברבעון השני.

מדד אמון המכירות של YPO באזור ירד ב-3.6 נקודות ל-55.7. פחות ממחצית מהמנכ"לים (43%) ציפו להגדיל את הכנסות שלהם ב-12 החודשים הבאים, ואילו 13% צפו ירידה במחזור. 44% הנותרים חשו שהמכירות יישארו ללא שינוי בשנה הבאה.

המצב דומה בנוגע לכוונות לקלוט עובדים, כי מדד אמון ההעסקה של YPOבאזור ירד ב-3.0 נקודות ל-48.6. רק 14% מהמנהיגים העסקיים חזו גידול במספר העובדים בשנה הבאה, ואילו הרוב (60%) ציפו שמספר העובדים שלהם יישאר ללא שינוי.

מדד ההשקעה הקבועה של YPO ירד ב-1.9 נקודות ל-54.5. רוב המנכ"לים (64%) האמינו שרמות ההשקעה יישארו באותה רמה ב-12 החודשים הבאים, ואילו כרבע (24%) צפו גידול בהשקעה, ו-12% חזו קיטון.

סקירה עולמית

ברמה העולמית, מדד האמון YPO Global Pulse ירד ב-0.5 נקודות ל-62.0 ברבעון השני של 2017, ואילו המנכ"לים באוסטרליה- אסיה היו הכי אופטימיים, כי רמות האמון שלהם עלו ב-3.6 נקודות ל-67.0. באסיה האמון ירד ב-1.8 נקודות ל-61.5, וביטל את העלייה שהייתה ברבעון הראשון. האמון בארצות הברית נשאר ביציבות בתחום החיובי, עם ירידה קלה של 1.6 נקודות ל-63.3, ואילו בקנדה האמון עלה ב-0.8 נקודות ל-62.9.

באיחוד האירופי האמון עלה ב-2.1 נקודות ל-63.0, הרמה הגבוהה ביותר שלו בשמונה שנות קיומו של המחקר של YPO. המנכ"לים במדינות אירופה שמחוץ לאיחוד ציינו שיפור דרמטי, עלייה של 8.5 נקודות ל-60.3, בעיקר בגלל היפוך מוחלט בסנטימנט בשווייץ, שהיה הגורם הממעיט העיקרי ברבעון הקודם.

במקומות אחרים, האמון באמריקה הלטינית עלה ב-2.1 נקודות ל-59.2, רמתו הגבוהה ביותר מאז ינואר 2014. באפריקה האמון העסקי עלה ב-1.9 נקודות ל-56.3, אבל למרות שזאת רמתו הגבוהה ביותר מזה שנתיים, הוא עדיין שומר על מקומו כאזור עם האמון השני הכי נמוך.

מדד האמון YPO Global Pulse

בסקר האלקטרוני הרבעוני, שנערך בשבועיים הראשונים של יולי 2017, נאספו תשובות מ-1,161 מנכ"לים חברי YPO ברחבי העולם, כולל 30 באזור המזרח התיכון וצפון אפריקה. בקרו באתר www.ypo.org/globalpulse למידע נוסף על שיטת הסקר ותוצאות מרחבי העולם.

אודות YPO - ארגון המנהיגות הראשון במעלה בעולם של מנכ"לים

YPO הוא הפלטפורמה הגלובלית עבור מנכ"לים להיות מעורבים, ללמוד ולהתפתח. חברי YPO רותמים את הידע, ההשפעה והאמון של המנהיגים העסקיים הכי משפיעים וחדשניים בעולם כדי לתת השראה להשפעה עסקית, אישית, משפחתית וקהילתית.

כיום YPO מעצים יותר מ-24,000 חברים ביותר מ-130 מדינות, שמגוונים מבחינת ענפים וסוגי עסקים. בסך הכל, חברות שמנוהלות על ידי חברי YPO מעסיקות יותר מ-15 מיליון אנשים ברחבי העולם ומפיקות הכנסות שנתיות בסך 6 טריליון דולר.

מנהיגות. לימוד. כל החיים. למידע נוסף, בקרו באתר YPO.org.

ליצירת קשר:


YPO

Linda Fisk

משרד: +1.972.629.7305 (ארצות ברית)

נייד: +1.972.207.4298

[email protected]

*** הידיעה מופצת בעולם על ידי חברת התקשורת הבינלאומית GLOBE NEWSWIRE

לפרטים נוספים: נוי תקשורת 03-6026026 זהר 052-2641769


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 חיים נוי

חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי של סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, לשעבר עורך ראשי של סוכנות הידיעות עתים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים



 


מאמרים נוספים מאת חיים נוי
 
Fetch.ai, Ocean Protocol ו-SingularityNET מתאחדות ליצירת ברית הבינה המלאכותית
חלוצות הבינה המלאכותית מאחדות כוחות ליצירת חלופה מבוזרת לפרויקטים קיימים של בינה מלאכותית הנשלטים על ידי חברות ה-Big Tech

MidOcean Energy מבית EIG משלימה את רכישת הזכויות של Tokyo Gas בפורטפוליו פרויקטי LNG משולב באוסטרליה
MidOcean Energy ("MidOcean"), חברת גז טבעי נוזלי (LNG) שהוקמה ומנוהלת על ידי EIG, משקיעה מוסדית מובילה במגזרי האנרגיה והתשתיות העולמיים, הודיעה היום על השלמת ההסכם שהוכרז בעבר לרכישת הזכויות של Tokyo Gas Co., Ltd ("Tokyo Gas") בפורטפוליו של פרויקטי LNG משולבים באוסטרליה.

Corpay Cross-Border ממנה את אוליבר מוריס לתפקיד המנהל החדש של מחלקת שירותי הקרנות המוסדיות באירופה, במזרח התיכון ובאפריקה
Corpay1 NYSE: CPAY)), מובילה עולמית בתחום התשלומים התאגידיים, שמחה להודיע כי חטיבת Cross-Border של Corpay מינתה את ותיק ענף ההון הפרטי וניהול הקרנות אוליבר (אולי) מוריס לתפקיד המנהל החדש של שירותי המחלקות המוסדיות שלה באירופה, המזרח התיכון ואפריקה.

ExaGrid זוכה בדירוג של 5 כוכבים במדריך CRN® Partner Program Guide לשנת 2024
תוכנית שותפי השיווק של ExaGridנבחרה בזכות מחויבותה לקידום שותפויות ערוץ חזקות, רווחיות ומצליחות

Falcon’s Creative Groupחושפת את תפקיד המפתח שלה בפארק השעשועים דרגון בול הראשון מסוגו
חברת ההשקעות קידיה (Qiddiya Investment Company) וטואי אנימציה (Toei Animation) בחרו בקבוצת הקריאייטיב של פלקון (Falcon’s Creative Group) כדי להפיח חיים בתופעת המנגה והאנימה העולמית בפארק שעשועים סוחף למעריצים

Ambiq Apollo510 מספק שיפור פי 30 ביעילות הספק כדי לשחרר את עוצמת הבינה המלאכותית בנקודת הקצה
הדור הבא של Apollo משלב תאוצה וקטורית עם יעילות אנרגטית ללא תחרות כדי לאפשר ביצועי היסק מבוססי בינה מלאכותית במכשיר עצמו ללא NPU ייעודי

התמחות הליבה מובילה את הדרך בחדשנות עם פתרונות התוכנה כשירות מבוססי ענן של Duck Creek שמוצעים ב-Microsoft Azure Marketplace
באמצעות מערכת היחסים שלהם עם Microsoft, Duck Creek מגדירה מחדש את חווית הלקוח ומפשטת עסקאות עבור חברות ביטוח ממוקדות טכנולוגיה כמו Core Specialty

O’Reilly הוכרזה כמתמודדת עיקרית ב-™2024Fosway 9-Grid בזכות התוכן המוביל וקידום הלקוחות המוכח שלה
O’Reilly, המקור העיקרי ללמידה מבוססת תבונות בנושאי טכנולוגיה ועסקים, הכריזה היום כי דורגה כמתמודדת עיקרית בתחום הלמידה הדיגיטלית במסגרת מודל ™Fosway 9-Grid היוקרתי.

Aqara ו-e& פותחות בשיתוף פעולה כדי לחולל מהפכה בחיים החכמים באיחוד האמירויות
Aqara, ספקית מובילה של פתרונות בית חכם, נרגשת להכריז על שיתוף הפעולה שלה עם e& UAE, זרוע הטלקום של e&. שותפות זו שמה לה למטרה לענות על הביקוש הגובר לחיים חכמים באזור, לספק לצרכני איחוד האמירויות את החידושים האחרונים בטכנולוגיות ובפתרונות בית חכם הנותנים מענה להיבטים שונים של חיים חכמים, לרבות אבטחת בית, נוחות וחיסכון באנרגיה.

בינה מלאכותית, הכלה וקיימות: נושאי חובה עבור אלו ששואפים להירשם לבית ספר לעסקים
הסקר השנתי של GMAC מוצא מניעים מתפתחים לחינוך עסקי מתקדם
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI