דף הבית הודעות לעיתונות עסקים, מימון וכספים המייסד של ארקטורוס טרפיוטיקס דוחה את התביעה המשפטית חסרת הבסיס של מועצת המנהלים כטקטיקת התבצרות נואשת
המייסד של ארקטורוס טרפיוטיקס דוחה את התביעה המשפטית חסרת הבסיס של מועצת המנהלים כטקטיקת התבצרות נואשת
חיים נוי 24/04/18 |  צפיות: 2351
המייסד של ארקטורוס טרפיוטיקס דוחה את התביעה המשפטית חסרת הבסיס של מועצת המנהלים כטקטיקת התבצרות נואשת
  • מזהירשהתביעה היא ניסיון נוסף מצד מועצת המנהלים של ארקטורוס להסיט את תשומת הלבשל בעלי המניות מהליקויים של המימשל התאגידי הנתעב של החברה.
  • קוראלחברה לכבד את הזכויות של כל בעלי המניות ולקבוע מייד תאריך לאסיפהכללית שלא מן המניין.

סן דייגו, קליפורניה, 23 באפריל 2018, (GLOBE NEWSWIRE):

ג'וזף פיין, המייסד ובעל המניות הגדול ביותר של ארקטורוס טרפיוטיקס בע"מ, (NASDAQ:ARCT) ("ארקטורוס" או "החברה), הבעלים של בערך 13.7% של המניות המונפקות שלא נפרעו, דוחה בתוקף את התביעה המשפטית האחרונה של מועצת המנהלים של ארקטורוס נגדו וקורא לחברה להפסיק לבזבז את כספי בעלי המניות על התדיינות משפטית חסרת ערך.

ב-12 בפברואר 2018 מר פיין הגיש בקשה רשמית שקוראת לאסיפה כללית שלא מן המניין של בעלי המניות ("האסיפה")  לשם ריענון החברה באמצעות מועצת מנהלים חדשה של מועמדים מוכשרים מאוד, בלתי תלויים ומנוסים. בניגוד לחוק הישראלי אסיפה לא כונסה עד היום.

במקום לאפשר לבעלי המניות להשפיע על עתיד החברה, מועצת המנהלים של ארקטורוס מאפילה על הליקויים שלה על ידי האשמות שווא שמר פיין ואנשי מקצוע המאוד מוכשרים שלו שמר פיין הציג כמועמדים לחברות במועצת המנהלים של החברה, ובעלי מניות בלתי תלויים גדולים מסוימים אחרים, הפרו תקנות של ניירות ערך שקשורות לדיווח על בעלות. מועצת המנהלים של ארקטורוס יודעת שהטענות האלה חסרות בסיס.

ההאשמות בתביעה שהגישה ארקטורוס נגד מר פיין והאנשים האחרים חסרות בסיס ונטולות יסוד והן רק עוד ניסיון ריקני של מועצת המנהלים המתבצרת של ארקטורוס להסיח את דעת הציבור ולהפחיד את בעלי המניות שהביעו את דעתם שנחוץ שינוי.

אין מחלוקת על כך שמר פיין מנסה לשנות את הרכב מועצת המנהלים ושמר פיין הציע את פיטר פארל, אנדרו סאסין, ג'יימס ברלו ומגדה מרקט כמועמדים לבחירה למועצת המנהלים. העובדות האלה נחשפו בדוחות פומביים שהגיש מר פיין. אולם, אין הסכמה משום סוג בין האנשים שזוהו בתביעה לגבי הצבעה, החזקה, רכישה או הקניה של מניות. ללא הסכמה כזאת, ההאשמות של מועצת המנהלים הופכות למגוחכות.

"אין הצדקה לכך שמועצת המנהלים של חברה תגיש תביעה נגד החברים הפרטניים של מועצת מנהלים חלופית מוצעת שמציעים לשרת את בעלי המניות של החברה. מועצת המנהלים הנוכחית מנסה באופן בלתי מקצועי להשפיע על הבחירות ולחתור תחת התהליך שהיא נדרשת לו על פי החוק", אמר מר פיין. "ומטריד עוד יותר הבזבוז הנמהר על ידי מועצת המנהלים של משאבי החברה שצריכים לשמש לבניית ערך לכל בעלי המניות -- ולא להוציא אותם באופן לא הוגן על התדיינות משפטית יקרה, נרחבת ושערורייתית שמשמשת רק לביצור מועצת המנהלים הנוכחית. המזומנים של ארקטורוס צריכים להיות מופנים לפיתוח קליני של הצנרת המבטיחה של החברה במקום להתדיינות משפטית חסרת ערך".

מר פיין יגן על עצמו בתוקף נגד ההאשמות הלא מבוססות האלה ושוקל את העיתוי המתאים לטעון טענות נגד, גם באופן אישי וגם בשם בעלי המניות האחרים.

מר פיין קורא למועצת המנהלים של ארקטורוס לקבוע תאריך לאסיפה כפי שמחייב חוק החברות וכפי שמועצת המנהלים עצמה טענה בעבר שזה עניין דחוף ביותר, ותאפשר סופסוף לבעלי המניות להשפיע על עתיד החברה.

בהודעה לעיתונות של ארקטורוס מה-26 בפברואר 2018, מועצת המנהלים אמרה: "ארקטורוס מתכוונת לעסוק בהגעה נוספת אל בעלי המניות באופן מזורז" והיא "שוקלת תוכניות להביא הצעה זאת בחזרה אל בעלי המניות מוקדם ככל האפשר" כדי להימנע "מתוצאה נוראה בפוטנציה". אבל, למרות המסר הברור של דחיפות, מועצת המנהלים מנסה עכשיו לעכב את אסיפת בעלי המניות ללא הגבלת זמן, ומפגינה דפוס מטריד של השמת האינטרסים האישיים שלהם לפני אלה של בעלי המניות של ארקטורוס.

"מועצת המנהלים של ארקטורוס מקדישה משאבים רבים ומרץ רב כדי להגיש תביעות משפטיות חסרת ערך ולפתוח במסעות ההשמצה לא מוכחים נגדי", אמר מר פיין. "אבל בעלי המניות אינם טיפשים. הדבר היחיד שמועצת המנהלים הזאת תשיג באמצעות טקטיקות ההשהיה האנוכיות מתוך ייאוש האלה הוא לעכב את השינוי הבלתי נמנע בארקטורוס -- שינוי שנחוץ מאוד כדי לבנות מחדש ערך לבעלי המניות".

מר פיין עדיין מחויב לבנות מחדש ערך לבעלי המניות בארקטורוס עם מועצת מנהלים חדשה המורכבת ממועמדים מנוסים עם כישורים מרשימים ומוניטין ללא רבב.

יועצים

Kingsdale Advisors פועלת כיועצת בעלי המניות ותקשורת למר פיין.

למידע נוסף:

איאן רוברטסון

סגן נשיא ביצועי

אסטרטגיית תקשורת

Kingsdale Advisors

ישיר: 646-651-1640

סלולרי: 647-621-2646

דואל: [email protected]

*** הידיעה מופצת בעולם על ידי חברת התקשורת הבינלאומית GLOBE NEWSWIRE


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 חיים נוי

חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי של סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, לשעבר עורך ראשי של סוכנות הידיעות עתים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים



 


מאמרים נוספים מאת חיים נוי
 
מדענים בולטים זכו להוקרה על התקדמות בריפוי גנטי למחלות נוירומוסקולריות ותגליות RNA
חתני הפרס ע"ש המלך פייסל הם: פרופסור ג'רי מנדל - רפואה, פרופסור הווארד צ'אנג - מדע במהלך המושב ה-46 הוענק פרס המלך פייסל לאישים בולטים נוספים בתחומי לימודי האסלאם והשירות לאסלאם

מחקר משותף עם בי"ח מוביל בארה"ב להערכת ההשפעה של פלטפורמת בריאות האוכלוסייה המדויקת, FeelBetter, על ניהול מטופלים המקבלים תרופות רבות בו זמנית
המחקר אשר בוחן את הפוטנציאל הטמון בפלטפורמת הבינה המלאכותית של FeelBetter ככלי המסייע בשיפור תוצאת הטיפול, הוזלה של עלויות שירותי הבריאות ואופטימיזציה של תהליכי טיפול

טקסי פרסי יפן לשנת 2024 נערך בנוכחות הקיסר והקיסרית של יפן
קרן פרסי יפן (The Japan Prize Foundation), אשר נשיאה הוא הירושי קומיאמה, קיימה את טקס חלוקת הפרסים ביום שלישי ה-16 באפריל במלון אימפריאל שבמחוז צ’יודה בטוקיו במהלכו העניקה את פרס יפן למדענים שהגיעו להישגים יצירתיים ומשמעותיים בתחומי הטכנולוגיה והמדע הגלובליים ואשר תרמו משמעותית ליוזמות של שלום ושגשוג המיטיבות עם האנושות.

EMGA גייסה מימון בסך 15 מיליון דולר עבור Banco Improsa בקוסטה ריקה
Emerging Markets Global Advisory LLP (EMGA) בשיתוף עם Banco Improsa, מודיעה כי גייסה קו אשראי של 15 מיליון דולר מהסוכנות הבינלאומית לשיתוף פעולה ביפן (JICA).

עסקים בבריטניה חייבים לתת עדיפות לטכנולוגיית תשלום כדי לבנות את הנאמנות של הלקוחות ולהישאר תחרותיים
מחקר חדש של Lloyds Bank ו-FreedomPay

ג'יאמבטיסטה ואלי סנוור את ברצלונה במהלך אירוע 'ליל הכלות'
שבוע האופנה לכלות בברצלונה, תצוגת האופנה האקסקלוסיבית ביותר, הקסימה אמש מעל 450 אורחים שנהנו מתצוגה ייחודית בבניין ההיסטורי של לוטה דה מאר. המייסון ג'יאמבטיסטה ואלי (Maison Giambattista Valli ) חגג באופן בלעדי את הופעת הבכורה על המסלול של קולקציית הכלות שלו במהלך אירוע 'ליל הכלות', ערב הגאלה של האירוע שאורגן על ידי Fira de Barcelona בתמיכת משרד העסקים והעבודה הקטלוני

e4life" מוצג ב-Expomed Eurasia עם התקן חדשני בעל יכולת לנטרל וירוסי שפעת וקורונה ברמת יעילות גבוהה מ-90%
Expomed Eurasia, התערוכה הרפואית החשובה ביותר באירופה ובאסיה, מוכנה לארח למעלה ממאה חברות, וכן לחשוף את המגמות חדשות בטכנולוגיה ואת המוצרים החדשניים שעתידים לחולל שינוי מעמיק בשוק הבריאות.

Hemohim, מזון פונקציונלי לחיזוק המערכת החיסונית, מכה גלים בקהילה הגלובלית
Hemohim צובר פופולריות מרשימה בשוק הגלובלי כאחד ממוצרי המזון הפונקציונליים המובילים. Hemohim מפותח במסגרת שיתוף פעולה בן שמונה שנים בין Kolmar BNH ‏(KOSDAQ: 200130) לבין המוסד הקוריאני לחקר אנרגיית האטום, בהשקעה של 5 מיליארד וון דרום קוריאני.

Concentrix + Webhelp ממותגת מחדש כ-Concentrix
הזהות הממותגת מחדש של החברה מבססת את מעמדה כארגון הטכנולוגיה והשירותים העולמי, המניע את מותגי העתיד

היטאצ'י אנרג'י תשקיע 1.5 מיליארד דולר נוספים כדי להגביר את ייצור השנאים העולמי עד 2027
הרחבת הקיבולת תקצר את הזמן לשוק כדי לספק מענה להאצה בביקוש הגלובלי, כדי להתייחס להשקעות ארוכות טווח של לקוחות וכדי וליצור למעלה מ-4,000 מקומות עבודה - הסכום יתחלק בין השקעות באירופה, צפון ודרום אמריקה ואסיה תוך מינוף טביעת הרגל הגלובלית הקיימת.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI