דף הבית בידור ופנאי מוסיקה 1689סלסה ויוה-קולומביה
1689סלסה ויוה-קולומביה
ELYBIKORET 02/08/18 |  צפיות: 2858


אלי ליאון

[email protected]

www.elybikoret.022.co.il

03-6856786
0542493488
עיתונאי-מבקר אמנות
תיאטרון,מחול,מוסיקה,קולנוע,פנאי

חבר אגודת העתונאים של תל אביב
ותא המבקרים שליד האגודה
מנהל קהילות התרבות והפנאי-אתר  מוטקה

מבקר התרבות של אתרי דעתון והפורטלשלי

מבקר גם באתרים עסקים,ק. דהמרקר.תפוז.פרשן

Word press

1689קולומביה-להקת סלסה ויוה צילומים-יחצ'ן
קולומביה היא מדינה דרום אמריקאית.היא נחשבת למדינה הרביעיתבגודלה בדרום אמריקה אחרי ברזיל ארגנטינה ופרו.מבחינת האוכלוסיה רק ברזיל גדולהממנה.היא גם המדינה השניה בעלת הציבור הרב ביותר הדובר ספרדית אחרימקסיקו.האוכלוסיה שלה כ46 מיליון תושבים.
מבחינה אתנית קרוב  ל60% הם מסטיצוס -תערובת של לבנים וילידיאמריקה. 20%הם ממוצא אירופי ו15%מולטים-תערובת של שחורים ולבנים.4%הםשחורים.
לכל עם סיגנון ריקוד המהוה ביטוי של פולקלור  אמנותיעממי.
קולומביה מאופינת בסגנון הריקודי שלה בקצב מהיר ביותר ושירההמלוה את הרוקדים. מאפין אחר הנו סיבובים רבים של הרוקדות המניפות שמלות בצבעיםעזים.
כעת מתקיים בסוזן דלל פסטיבל העונה הבינלאומית שימשך בחודשיםיולי עד ספטמבר. הערב ראיתי את להקת "סלסה ויוה' מקולומביה.
הרכב הרקדנים היה פחות או יותר לפי האחוזים האתניים שציינתילמעלה. הלהקה רקדה ריקודים קיצביים מהירים הנרקדיםבקולומביה. היא רקדה ריקודי סלסה שהנו ריקוד אפרו לטיני שהתפתח באמצע המאהשעברה בקובה ואשר הושפע מאוד מיוצרים קולומביאניים וכך התפרסם בכל העולם.לריקודהסלסה אלמנטים מריקודי הממבו,הצ'ה צ'ה ,הרומבה ועוד. פרוש המילה סלסה הנו-רטוב.
הלהקה לא רקדה רק ריקודי סלסה אלא ריקודים מכל הסיגנונותשהמאפיין העיקרי שלהם הקצב המהיר,הצורות הגובלות באקרובטיקה, התלבושות המפוארותבשלל צבעים ועוד.
ראינו הופעה מקסימה ונהדרת של הלהקה המונה 14 איש והרוקדת לצלילימוסיקה קיצבית ביותר כאשר בחלק מהריקודים מצטרפת גם זמרת המלוה אתהרוקדים.
הגברים, ולא רק הם מבצעים הרבה אקרובטיקה.הרקדניות מועפותבאויר,נופלות במהופך אך על הרגליים.
כדי לרקוד בלהקה זו אתה צריך להיות לא רק רקדן אלא גם אקרובט עםחוש קצב מפותח מאוד,כושר גופני מעולה,מבנה גוף רזה מתאים והעיקר לא להזיע לאורהמאמץ הרב והאנרגיה הרבה שמוצאים כל הרקדנים.
כל ההופעה הנה חגיגה צבעונית מרהיבה ,רצופה ובלתי פוסקת ,כאשראין הפסקה בין ריקוד לריקוד .הדבר אפשרי כי לפני כל סיום של ריקוד הרוקדים בריקודהבא כבר נכנסים לבמה וכאילו ממשיכים את הריקוד הקודם. כל ריקוד נרקד בתלבושת  בצבע שונה כאשר ברקע התפאורה המהוה מסךעליו נורות בצבע אחיד המשתנה בהתאם לריקוד והתלבושת בה הריקוד נרקד.
רוב הריקודים מסתיימים כאשר הרקדנים יוצרים בגופם תמונה -העמדהקיבוצית,נהדרת הכוללת לפעמים פירמידה של 3 קומות או סידור יפה אחר.
הביצוע של כל הריקודים היה נהדר,מתואם היטב,הכל מדוקדק ומחושבלפרטי פרטים.
כאמור הרקדניות כמעט בכל ריקוד מוקפצות או נזרקות באויר לפעמיםלמרחק של מטר,שניים או אפילו חמישה ויותר ונופלות בזרועות רקדן הקולט אותהבזרועותיו.
הכל נעשה בדייקנות מרבית,של שניה ובקצב של 'מכונתיריה''
אמנם יש חזרות מסויימות בתנועות אך הכוריאוגרף השתדלוהצליח לגוון,לשנות,להמציא משהו חדש ,משהו חריג,משהו שיהיה תענוגלעיניים.
כל ריקוד למרות הקצב הזהה שונה אחד מהשני .כולם יפים,מגווניםומרשימים.
בין המחולות בוצעו גם כמה ריקודי טנגו בתנועות רחבות בקצב שונהעם שמלות בפתח באמצע .
הרקדניות תוך כדי ריקוד השתמשו בשמלות רחבות המתנופפות באויר.יששימוש של יריעות בד או רצועות צבעוניות וכן שימוש של נורות הנדלקות וכבות בצתךהשמלות.
האפקטים נהדרים. ההופעה של להקת סלסה ויוה היתה חגיגה אחת גדולה של צבע,קצב,תנועהבלתי פוסקת וכשהכל בוצע בצורה יוצאת מהכלל הן כקבוצה והן בדואט אובסולו.
החלק הראשון של התכנית נמשך כ40 רגע והשני כ30 אך אתה לא מרגישאיך הזמן עבר ורוצה עוד. אתה מרותק,אתה מהופנט מהיופי,מהצבע ,מהביצוע המעולה  מהתאורהוהמוסיקה.לא כל יום מזדמן לנו בארץ,השופעת בהופעות רבות מכל העולם,לראות יופי כזה,שלמות כזו וביצוע כזה.
מצאה מאוד חן בעיני תמונת סיום של ריקוד כאשר כולם מתקבצים ביחדכאשר הרקדנים כולם לבושים בבגדים בצבעים עזים ושונים ובאמצע מוגבהים ובולטיםהלובשים כחול ולבן.
כל הריקודים מלאי שמחה,גיל,נעורים,קצב ותנועהנהדרים.
ההופעה הסתיימה בכך שהרקדנים הזמינו את הקהל להצטרף ולרקוד עםהלהקה.חלק מהקהל קיבל את ההצעה ברצון וכל המעברים התמלאו במהרה ברוקדים בעיקרמבוגרות בגיל 60 ויותר.
היתה זו הופע מקסימה של להקה נהדרת  עם ביצוע מקסים והנאה שלמהלקהל.
לראות או לא לראות:מקצועניביותר,מיוחד,מבדר,קיצבי,אקרובטי,צבעוני.מומלץ המלצה חמה ביותר לראות.אלי ליאון-ELYBIKORET30/8/2018'23.54

דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ELYBIKORET

אלי ליאון-ELYBIKORET



 


מאמרים נוספים מאת ELYBIKORET
 
1822דב נבון-תיאטרון תמונע
12/07/20 | תיאטרון
הצגת יחיד

1823 הכוזרי-תיאטרון תמונע
10/07/20 | תיאטרון
עפי ספר של יהודה הלוי

1821 הבן- תיאטרון הקאמרי
27/06/20 | תיאטרון
מחזה מרגש ביותר

1818אלף לילה ולילה-תיאטרון יפו
30/05/20 | תיאטרון
4 מתוך סיפורי אלף לילה ולילה

1816אורית וולף דוד דאור-מסע בשניים
24/03/20 | מוסיקה
שירים מאלבום ובכלל

1813שבילי הזמן
01/03/20 | מוסיקה
סולן פסנתרן צעיר מעולה

1811אורית וולף-לימור עובד
15/02/20 | מוסיקה
קונצרט נפלא

1810ג'נטלי-מחזמר בתיאטרון חיפה
13/02/20 | מוסיקה
מחזמר על הפליה .רוב השחקנים כההי עור

1809חלבה בטעם מלבי-אחוה
09/02/20 | עיצוב
טעם שלא קיים בעולם בחלבה יחודי לאחוה

1808רומאו ויוליה-בלט מוסיקה פרוקופייב
08/02/20 | מוסיקה
ביצוע בולשוי בלט
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI