דף הבית בידור ופנאי מוסיקה 1691-ללא מוצא-להקת מחול קורסיה
1691-ללא מוצא-להקת מחול קורסיה
ELYBIKORET 01/09/18 |  צפיות: 2877
1691ללא מוצא-CUL DE SAC-להקת המחול קורסיה-ספרד צילומים-יחצ'ןבמסגרת העונה הבינלאומית של מרכז סוזן דלל  בחטיבת דאנס אספניה ,ראיתי אתההופעה של להקת המחול הספרדית ללא מוצא-cul de sag. משתתפים במופע 7 רקדנים לבושים באותה תלבושת עם פנים צבועות בשחור ותאורהמינימלית כך שאי אפשר היה להבדיל בין רקדן לרקדנית.הרעיון והכוריאוגרפיה הם של מתיה רוסו ואנטוניו דה רוסה.שניהם איטלקים שרקדובאיטליה בלהקות מפורסמות אך העדיפו לעבור לספרד בגלל הגיוון הרב יותר ברפרטואר שלהלהקות.שם הם יסדו את הלהקה .'ללא מוצא 'הנה עבודה שהרעיון עליה בא מעבודותיו  של חואן מוניוס אמן ספרדימפורסם בעל הפרס הלאומי לאומנויות הפלסטיות שהלך לעומו בשנת 2001 מטרת היצירה כשיצרו אותה היתה לכבד ולהנציח את האמן ממנו קיבלו את הרעיון.היצירה אמורה לשקף את דמותו של האמן.הדמויות ביצירה לא מקובלות יש נכה ועוד הנמצאים סגורים בין ארבעה קירות. הם רוצים לצאת ,מרגישים קלסטופוביה  וכל זה בהשפעת התמונות של מוניוס. התמונות של האמן קודרות,אפורות אפילו מדכאות.אין בהן צבע וכך גם ביצירה היאמוצגת כמעט בחושך.היצירה חריגה ביותר.נראית משונה ולא כיצירת מחול.החושך על הבמה נותן לך הרגשה שעל הבמה מסתובבים רוחות  מטושטשות מעורפלות ללא מטרה תוך חיפוש לצאת לחופש..ללהקה סיגנון מיוחד בתנועה שכלל אינו דומה לריקוד. החושך על הבמה היה כמעט מוחלט.הבגדים של הרקדנים התמזגו עם צבע התפאורה. הם עוצבו על ידי קורסיה וכרמן גרנט. הפעם הגזימו עם התאורה המועטה  שלא התחשבה עם הקהל שצריך לראות משהו  אלא בצדהאמנותי של היצירה  שנוצר למען הקהל.לא היתה אפשרות לראות פנים,הבעות,תנועות מסויימות. בקטעים המעטים המואריםהמשתתפים ביצעו עבודה יפה אך רוב הזמן לא הצלחתי לראות פרטים ודקויות..ישבתי במקום קרוב מאוד לבמה והעינים שלי בסדר גמור אך המאמץ לראות היה גדול ונראה לי שהמאמץ  לא מוצדק. היצמירה נמשכת כ40 דקות.גם בסופה ההשתחוות היתה בכמעט חושך. מוגזם .אכזבה גדולה.לא היה לטעמי ולדעתי זה זלזול בקהל קוני הכרטיסים ביציעבשורות האחרונות ובכלל.לו אפשר היה לראות  אותה באור סביר  היתה יכולה יצירה זו להיות מענינתמאוד,חדשנית,סיגנון חדש בריקוד אם כי חריגה מאוד מאוד.לראות או לא לראות:לאיש עם קרני ליזר בעיניים יהיה מענין כי זה מענין אך לאדםרגיל המאמץ לא מצדיק התיחסות רבה.


אלי ליאון

[email protected]

www.elybikoret.022.co.il

03-6856786
0542493488
עיתונאי-מבקר אמנות
תיאטרון,מחול,מוסיקה,קולנוע,פנאי

חבר אגודת העתונאים של תל אביב
ותא המבקרים שליד האגודה
מנהל קהילות התרבות והפנאי-אתר  מוטקה

מבקר התרבות של אתרי דעתון והפורטלשלי

מבקר גם באתרים עסקים,ק. דהמרקר.תפוז.פרשן

Word press


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ELYBIKORET

אלי ליאון-ELYBIKORET



 


מאמרים נוספים מאת ELYBIKORET
 
1822דב נבון-תיאטרון תמונע
12/07/20 | תיאטרון
הצגת יחיד

1823 הכוזרי-תיאטרון תמונע
10/07/20 | תיאטרון
עפי ספר של יהודה הלוי

1821 הבן- תיאטרון הקאמרי
27/06/20 | תיאטרון
מחזה מרגש ביותר

1818אלף לילה ולילה-תיאטרון יפו
30/05/20 | תיאטרון
4 מתוך סיפורי אלף לילה ולילה

1816אורית וולף דוד דאור-מסע בשניים
24/03/20 | מוסיקה
שירים מאלבום ובכלל

1813שבילי הזמן
01/03/20 | מוסיקה
סולן פסנתרן צעיר מעולה

1811אורית וולף-לימור עובד
15/02/20 | מוסיקה
קונצרט נפלא

1810ג'נטלי-מחזמר בתיאטרון חיפה
13/02/20 | מוסיקה
מחזמר על הפליה .רוב השחקנים כההי עור

1809חלבה בטעם מלבי-אחוה
09/02/20 | עיצוב
טעם שלא קיים בעולם בחלבה יחודי לאחוה

1808רומאו ויוליה-בלט מוסיקה פרוקופייב
08/02/20 | מוסיקה
ביצוע בולשוי בלט
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI