דף הבית מחשבים וטכנולוגיה מחשבים וטכנולגיה - אחר דו"ח Trend Micro: פושעי סייבר מתרחקים ממתקפות מסוג כופרות ועוברים לשיטות סמויות שנועדו לגנוב כסף ומשאבי מחשוב יקרים
דו"ח Trend Micro: פושעי סייבר מתרחקים ממתקפות מסוג כופרות ועוברים לשיטות סמויות שנועדו לגנוב כסף ומשאבי מחשוב יקרים
איריס וינשטיין 17/09/18 |  צפיות: 2985

Midyear Security Roundup משלב נתונים רחבים של Trend Micro כדי לספק תובנות עסקיות לגבי איומים הולכים וגדלים

Trend Micro, מובילה עולמית בתחום פתרונות אבטחת מידע וסייבר, פרסמה היום את דו"ח האבטחה שלה לאמצע שנת 2018 Roundup 2018)) בדו"ח חושפת החברה כי פושעי סייבר הולכים ומתרחקים ממתקפות מסוג כופרות שמושכות יותר את תשומת לב הרשויות ועוברים אל שיטות סמויות יותר שנועדו לגנוב כסף ומשאבי מחשוב יקרים.

 

ניסיונות גניבת משאבי מחשב לכריית מטבעות דיגיטליים רשמו את ההשפעה הגדולה ביותר עד כה השנה. בדו"ח של Trend Microהמתייחס למחצית הראשונה של 2018, נרשמה עלייה של 96% בגילויי גניבת משאבי מחשוב לכרייה של מטבעות,בהשוואה לשנת 2017 כולה, ועלייה של 956% בזיהויים לעומת המחצית הראשונה של 2017.הדבר מעיד על כך שהפושעים ברשת האינטרנט מתרחקים מהתשלום המהיר של מתקפות כופר לטובת הגישה האיטית מאחורי הקלעים של גניבת משאבי מחשוב עבור כריית מטבעות דיגיטליים.

"השינוי האחרון בנוף האיומים משקף את מה שראינו במשך שנים - עברייני אינטרנט ישנו כל הזמן את הכלים, הטקטיקות והנהלים שלהם כדי לשפר את שיעורי הזיהום שלהם", אמר ג'ון קליי, מנהל תקשורת האיומים העולמית של Trend Micro . התקפות כופר סטנדרטיות וזליגת נתונים הפכו לנורמה, כך שתוקפים שינו את הטקטיקה שלהם כדי להיות סמויים יותר, תוך שימוש בטקטיקות שלא נעשה בהן שימוש נרחב או שלא נראו קודם לכן.

כלומר, שוב נדרשים מנהלי ארגונים לבדוק את ההגנות שלהם כדי להבטיח שהם מוגנים מספיק על מנת להתמודד עם האיומים האחרונים ".

שינוי נוסף שמדווח במחצית הראשונה של השנה הוא כלפי סוגי תוכנות זדוניות יוצאי דופן, כגון קבצים זדוניים, קבצי מאקרו ותוכנות זדוניות קטנות.Trend Micro רשמה עלייה של 250% בגילוי של תוכנה זדונית אחת קטנה, TinyPOS, בהשוואה למחצית השניה של 2017, אשר עשויה לנבוע מהיעילות המוגברת של סוגי תוכנות זדוניות אלה כדי לעקוף את אמצעי ההגנה המפעילים רק שכבת הגנה אחת.

בנוסף, יוזמת Trend Micro Zero Day (ZDI) פרסמה יותר מ -600 עדכונים בששת החודשים הראשונים של 2018. בהתבסס על עלייה זו בעדכונים, ה- ZDI מסוגל לחזות אילו סוגי פגיעויות ישמשו בהתקפות עתידיות.בין העדכונים במחצית השנה, ה- ZDI חשף כפליים פגיעויות של SCADA בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. מנהלי IT המפעילים סביבות אלה חייבים להישאר ערניים לאיום ההולך וגדל, במיוחד כאשר השחקנים מתחילים לבצע התקפות הרסניות ולא רק סיורים ובדיקות.

לנוכח איומים מתפתחים במהירות, ארגונים צריכים לבחור ספק אחד שיכול לספק הגנה מלאה, רב שכבתית נגד תוכנות זדוניות וכל סוגי האיומים החדשים המתעוררים.

טכנולוגיית ההגנה המובילה של טרנד מיקרו, שמבוססת על ניסיון של 30 שנה, מאפשרת הגנה מקיפה וחוסמת יותר מ -20 מיליארד איומים עד כה.

לקבלת מבט מלא על האבטחה Midyear Roundup 2018, בקר: https://www.trendmicro.com/vinfo/us/security/research-and-analysis/threat-reports/roundup/unseen-threats-imcoming-losses .


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 איריס וינשטיין


 


מאמרים נוספים מאת איריס וינשטיין
 
חברת F5 ממנה את ארז הסה ל- Sales Specialist באירופה המזרח התיכון ואפריקה
חברת F5 ממנה את ארז הסה ל- Sales Specialist EMEA. במסגרת תפקידו יהיה הסה אחראי על מכירת פתרון ה-Distributed Cloud, פתרון הSAAS - והסקיוריטי של F5 , בשיתוף עם אנשי מכירות ושותפים עסקיים של F5 ברוב מדינות EMEA על מנת לאתר, למצב ולמקד את פתרון הענן של F5 ללקוחות חדשים וקיימים של החברה.

חברת Snyk , המובילה העולמית לאבטחת פלטפורמות פיתוח, חתמה על הסכם שותפות עם COMMITלשוק הישראלי
חברת Snyk , המובילה העולמית לאבטחת פלטפורמות פיתוח , חתמה על הסכם שותפות עם COMMIT. הסכם זה יאפשר ללקוחות COMMIT להנות מפלטפורמת אבטחה המיועדת למפתחים וישמש גם את הפעילות הענפה, של זרוע הפיתוח במיקור חוץ, שלה.

שלמה יונה מונה למנהל החטיבה העסקית של F5 בישראל ויוון
שלמה יונה (51), מונה למנהל החטיבה העסקית של F5 בישראל ויוון. במסגרת תפקידו יוביל יונה את קבוצת המכירות ללקוחות אנטרפרייז ולארגונים מובילים בעולמות הטלקו, ההייטק והבריאות. בין היתר, ינהל יונה את צוותי המכירות בענפים אלו ויפעל להעמקת פתרונות החברה ולפיתוח שווקים חדשים, כמו גם לקידום פתרונות טכנולוגיים חדשים באזור.

אביב ששוני מונה למנהל החטיבה הביטחונית והציבורית של F5 בישראל וקפריסין
אביב ששוני (49, נ+4), מונה למנהל החטיבה הביטחונית והציבורית של F5 בישראל וקפריסין. במסגרת תפקידו ששוני יפעל להעמקת הפעילות והגדלת המכירות באזור. בנוסף, ששוני יהיה מנוי על גיבוש תכנית אסטרטגית להרחבת פעילות החברה ומערך המכירות בקפריסין ויישומה, תוך יצירת ערוצי שיווק חדשים והעמקת ערוצים קיימים, וקידום יוזמות לפיתוח שותפים מקומיים.

חברת F5 מספקת טכנולוגיה לצמצום עלויות ושיפור ביצועים באמצעות תמיכה בפרויקט טלמטריה בקוד פתוח
חברת F5 (NASDAQ: FFIV) מכריזה על המשך תמיכתה ב-OpenTelemetry של Cloud Native Computing Foundation - מסגרת קוד פתוח, המספקת כלים סטנדרטיים להפקה וייצוא של נתוני טלמטריה, המסייעים לנתח טוב יותר ביצועים ופעילות של פתרונות טכנולוגיים בסביבת מערכות המידע.

מחקר גלובלי של F5 Labs: חמישית מבקשות האימות הן זדוניות
מחקר חדש של F5 Labs חושף כי זהויות דיגיטליות הפכו לשדה קרב בזירת הסייבר, כאשר חמישית מבקשות האימות מגיעות ממערכות אוטומטיות זדוניות. דוח 2023 Identity Threat Report: The Unpatchablesניתח 320 מיליארד טרנזקציות של נתונים, המתרחשות במערכות של 159 ארגונים בין מרץ 2022 לאפריל 2023. כאשר ההתקפות אינן מיורטות, שיעור האוטומציה הממוצע, המהווה אינדיקטור להתקפות credential stuffing, עמד על 19.4%. שיעור זה ירד ביותר משני שליש, ל-6%, כאשר יורטה הפעילות הזדונית באופן יזום.

קבוצת אמן תשווק ותטמיע את פתרונות ה-ERP הענניים של Infor בישראל
קבוצת אמן חתמה על הסכם שיתוף פעולה לשיווק והטמעה של פתרונות ה-ERP הענניים של חברת Infor לארגוני תעשייה. במסגרת השותפות, קבוצת אמן תהיה אמונה על פעילות פתרונות Infor CloudSuite בישראל ותספק שירותים מקצה לקצה לארגוני תעשייה, החל משלב המכירה, דרך ביצוע פרויקטי הטמעה וכלה במתן תמיכה ושירות שוטף. ההסכם בין החברות קובע עוד כי חברת Infor תבצע לוקליזציה של הפתרונות לשפה העברית, לרגולציה ולחוקי המיסוי הישראליים.

חברת F5 משיקה מטה חדשני בישראל למחקר ופיתוח, לפעילות העסקית ולאקדמיה הטכנולוגית
חברת F5 משיקה מטה חדשני בישראל למחקר ופיתוח, לפעילות העסקית ולאקדמיה הטכנולוגית. המטה, הממוקם במגדל One Tower רוגובין אקרו במוקד העסקים השוקק של רמת גן, מתפרס על פני שלוש קומות בהיקף של 4,500 מ"ר. פרויקט הקמת המטה בוצע על ידי סתר אדריכלים.

מחקר של F5 חושף את דרגת הבשלות הדיגיטלית של ארגונים ביחס לקצב השינוי
מדד הבשלות הדיגיטלית, Digital Maturity Index1, הראשון של F5, כולל 300 תגובות מדוח State of Application Strategy Report לשנת 2023, שהוערכו על פי סט של שש יכולות טכניות2. תשתית, העברת אפליקציות, נתונים, הנדסת אמינות אתרים (SRE), נראות ואוטומציה, ואבטחה.

גילת טלקום משיקה פלטפורמת שירותים חדשה לספקי אינטרנט המבוססת על פתרונות F5
גילת טלקום משיקה פלטפורמת שירותים חדשה לספקי האינטרנט הישראליים, המבוססת על הפתרונות הטכנולוגיים המתקדמים של חברת F5. הפלטפורמה מאפשרת לספקי השירות להציע למשתמשים חבילות מוזלות, מהירות וביצועים גבוהים יותר. היקף פרויקט הטמעת פתרונות F5 בפלטפורמה של גילת מוערך במעל מיליון שקלים. הפלטפורמה סופקה בימים אלו למספר ספקי שירות גדולים ומובילים בישראל.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI