דף הבית בידור ופנאי תיאטרון ביקורת: מישהו לרוץ איתו - חוויה תיאטרלית ומענגת על פי ספרו של דויד גרוסמן - בית צבי
ביקורת: מישהו לרוץ איתו - חוויה תיאטרלית ומענגת על פי ספרו של דויד גרוסמן - בית צבי
חיים נוי 18/02/19 |  צפיות: 3249

ביקורת: מישהו לרוץ איתו - חוויה תיאטרלית ומענגת על פי ספרו של דויד גרוסמן - בית צבי

מאת חיים נוי

"מישהו לרוץ איתו" המבוסס על ספרו הנודע של דויד גרוסמן, העולה עתה בבית צבי ברמת גן הוא מחזה המעניק לצופים חוויה תיאטרלית מרגשת ומענגת. מפגן של צליל וקצב, וסיפור על התבגרות, אהבה ומלחמה בסמים.

המחזה נכתב על ידי המחזאית חגית רכבי ניקולינסקי על פי ספרו הנודע של גרוסמן, שזכה להפקות במה ולסרט ולמיני סדרה בטלוויזיה , זכה בפרס ספיר  ונחשב לאחד הספרים האהובים בקרב הנוער.

הבמאי אלון טיראן בישל הפקה מדהימה בתצורתה וביחד עם להקת השחקנים , העלה הצגה בועטת ונוקבת, תוססת ומרגשת.

התצורה המיוחדת בהפקה , מבוססת על במה עגולה שעליה מוצגת העלילה, כאשר השחקנים עולים ממעגל כסאות מסביב לבמה הגדולה. השחקנים שמסביב, נוטלים חלק בהצגה בנגינה ובסיוע בהעברת אביזרים ותלבושות. הם משמשים גם מקהלה ומבצעים את המקצבים המוזיקליים.

העלילה מספרת על תמר שיוצאת לחפש את אחיה, שי, שנפל ברשתה של קבוצת אמני רחוב , מנוהלים בידי אמרגן-נוכל שדואג לספק להם סמים ומאכסן אותם במעון עלוב בירושלים. תמר מתחזה לנערה המעוניינת להשתתף באירועי הקבוצה במופעי שירה. היא באה עם הכלבה שלה , דינקה, הנוטלת חלק פעיל בעלילה. הכלבה מגורשת בשלב מסוים על ידי עוזר האמרגן. היא נמצאת בידי אסף, נער העובד בחופש הגדול בכלביה העירונית ויוצא למצוא את בעלת הכלבה. הוא מוצא את יומנה של תמר ומתאהב בה. תחילה הוא סבור ששי הוא חברה של תמר וכשנודע לו שזה אחיה היא מחליט לקשור נפשו בנערה שבה התאהב.

בעלילה שזורים דמויות שונות ומשונות ובין היתר נזירה בשם תיאודורה שהפכה לחברה של תמר, לאה מסעדנית המחפשת שידוך, מר הוניגמן פקיד בגמלאות המסייע באיתורה של תמר ואחיה ובהזדמנות זו גם את אהבת חייו - לאה.

הסוף מסתיים בחזרתו של שי למציאות ולמשפחתו ולמאסר העבריינים.

דנה כהן החיננית מגלמת ברגש ובנועם את דמותה של תמר וכובשת אותנו במשחק יפה ובביצוע שירה מעולה.

צח כהן מגלם את אסף והוא מבצע תפקיד מוצלח וראוי. משחקו הוא משובח.

נווה כהן מגלם את שי, האח האובד, ומשחקו הוא ישיר, נוקב ויפה.

דניאל חבקוק נפלאה בתפקיד שלי, אחת מנערות המעון והיא מפגינה גם משחק מצוין וגם ביצועי שירה נהדרים, לרבות חיקויים של ריטה.

תומר יפרח מגלם את פסח הנוכל המנהל את המעון ומשרד האמרגנות והוא מביא ביצוע טוב מאוד .

דור טאוב גילם את מיקו עוזרו האכזר של פסח ומשחקו מבוצע באורח מוצלח מאוד.

צח חזיזה כהוניגמן מבצע תפקידו באורח מצוין. דניאלה חכים נהדרת כלאה. אנה אקהרד נפלאה בביצוע שירה ומשחק בתפקיד הנזירה.

גלי יחיעם מוצלחת מאוד כז'קלין חברת הקבוצה, המלווה את המופע בנגינה בגיטרה.כמו כן מגלמים מגוון תפקידים באורח טוב מאוד שניר שיין,אהוביה אדלסון, ליאור משיח ואלון לילייב.מי שגונבת את ההצגה היא מעיין גוטשלק בתפקיד הכלבה דינקה. מעיין נותנת ביצוע נפלא לתפקיד ללא מילים, רק בנביחות ובאפיוני משחק כלביים מרגשים מאוד באורח יוצא מן הכלל.

דינה קונסון אחראית לעיצוב התפאורה המיוחדת. נטשה מנטל עצבה את התלבושות המדהימות. רותם אלרואי עיצב תאורה ראויה. תומר יפרח עיצב את התנועה המצוינת. מירי זהבי, תומר יפרח אחראים לניהול המוזיקלי ומירי גם לעיבודים. גנדי בביצקי הדריך בקרבות הבמה.

ההפקה הזו של מישהו לרוץ איתו היא מפגן של עושר בימתי , שזור במוזיקה ובתנועה קצבית. זו הצגה מעוררת למחשבות וראויה לצפייה מענגת.

הכותב הוא חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתים, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.

צלם - יוסי צבקר


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 חיים נוי

חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי של סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, לשעבר עורך ראשי של סוכנות הידיעות עתים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים



 


מאמרים נוספים מאת חיים נוי
 
ממלכת ערב הסעודית ו-Rezolve AI חותמים על מזכר הבנות פורץ דרך להקמת שוק בינה מלאכותית מוביל
הקמת מרכז מצוינות AI בערב הסעודית *יצירת מובילי שוק גלובליים

Cellebrite מחוללת מהפכה בתחום איסוף הנתונים עם פתרון תוכנה כשירות פורץ דרך שהוא חלק בלתי נפרד מפלטפורמת Case-to-Closure של החברה
פתרון התוכנה כשירות החדש משנה את הגישה, האיסוף והאנליטיקה של הנתונים ממגוון רחב של מכשירים מרוחקים ברחבי הארגון עם יעילות חסרת תקדים ועם אבטחה מבוססת הרשאות

ה-Edge AIoT SoC מבוסס ה-RISC-V של Canaan אימץ את IP ה-ISP וה-GPU של VeriSilicon
שילוב פורטפוליו ה-IP לעיבוד פיקסלים של VeriSilicon לתוך שבב K230 בעל הדיוק הגבוה וזמן האחזור הנמוך

מפת הדרכים האחרונה של פלטפורמת המודיעין לקבלת החלטות של Quantexa מתמקדת בסיוע לארגונים ולסוכנויות ממשלתיות להכין את המידע שלהן לשימוש בבינה מלאכותית
Quantexa תומכת בגל המתגבר של ארגונים המשתמשים בנתונים, אנליטיקה ובינה מלאכותית כדי לשבור את ממגורות המידע

קרן נשים לכלכלה דיגיטלית: USAID, קרן ביל ומלינדה גייטס ושותפים משיקים את WiDEF
קרן נשים לכלכלה דיגיטלית (WiDEF), (Women in the Digital Economy Fund ) בה הושקעו 60.5 מיליון דולר לחמש שנים כדי להאיץ את ההתקדמות בסגירת הפער הדיגיטלי המגדרי העולמי, מכריזה על קול קורא ראשון להגשת מועמדות עם הודעות מוקלטות של מנהלת הסוכנות האמריקנית לפיתוח בינלאומי (USAID) סמנתה פאוור.

אמריקן אקספרס חושפת את המגמות המובילות בתיירות לשנת 2024
American Express Travel®‎ פרסמה את דו"ח מגמות התיירות הגלובליות לשנת 2024, אשר מדגיש את מקורות ההשראה והמגמות שמניעים את הזמנות התיירות הגלובליות נכון לשנה זו. 1 הדו"ח, שמבוסס על נתוני סקרים שנערכו בקרב תיירים בארצות הברית, אוסטרליה, קנדה, הודו, יפן, מקסיקו ובריטניה, מגלה כי 84% מכלל המשיבים מתכננים להוציא בשנת 2024 סכום כסף דומה, פחות או יותר, לסכום שהוציאו על נסיעות בשנה הקודמת. בנוסף, ל-77% מכלל המשיבים אכפת יותר מחוויית נסיעות נכונה מאשר עלות הטיול.

Fortrea חותמת על הסכם סופי למימוש עסקי Endpoint Clinical ו-Patient Access בידי Arsenal Capital Partners
ההצעה לפיצול עסקי Endpoint Clinical ו-Fortrea Patient Access מייעלת עוד יותר את המיקוד האסטרטגי של Fortrea כארגון מחקר חוזי טהור ההסכם ייצור פתרונות עצמאיים הטובים מסוגם לניהול אספקת ניסויים ואקראיות וגישה למטופלים היוצרים בידול ומובילים צמיחה

קבוצת קורטק מודיעה על הפרטים המלאים של שיחת בעלי המניות והמצגת שלה ב-14 במרץ
החברה תעדכן את בעלי מניותיה על הסכם החלפת המניות הסופי שלה עם Core Optics וכיצד הוא יחזק את המבנה והפעילות של Coretec, ויעודד הכנסות ומסחור של Endurion

המעגל – המחזה השערורייתי של ארתור שניצלר – בית צבי
המעגל פרי עטו של הרופא והמחזאי היהודי-אוסטרי ארתור שניצלר , העולה בבית צבי, היה מחזה שערורייתי בשעתו ועוסק בסקס מזדמן בימי וינה העליזים .

ביקורת – סטמפניו – חוויה שמימית של תנועה ומוזיקה– תיאטרון בית ליסין
12/03/24 | תיאטרון
סטמפניו ,העולה בתיאטרון בית ליסין - היא חוויה סוחפת של תנועה שמימית שזורה במוזיקה חסידית קסומה בביצוע להקת שחקנים מוכשרת . המחזה נכתב על ידי המחזאית המנוחה עדנה מזי"א בהשראת הרומן הקצר של שלום עליכם, מגדולי הסופרים היהודים.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI