דף הבית מחשבים וטכנולוגיה מחשבים וטכנולגיה - אחר דוח Trend Micro: כ- 4 מיליון מתקפות נוזקה זוהו ב- 2018 בישראל
דוח Trend Micro: כ- 4 מיליון מתקפות נוזקה זוהו ב- 2018 בישראל
איריס וינשטיין 27/02/19 |  צפיות: 3184

נתונים אודות נוף האיומים בישראל שחושף הדוח:

· 4 מיליון מתקפות נוזקה זוהו ב- 2018 בישראל.

· 3,202 נוזקות זדוניות למובייל הורדו למכשירי המובייל של משתמשים בישראל מתוך סך 852,740 יישומים שהורדו למכשירים בשנה האחרונה.

· 438 נוזקות של בנקאות און-ליין זוהו בישראל.

· מתוך כ- 1.8 מיליארד איומי כופרה שזוהו סביב העולם בשנתיים האחרונות, כ- 1.39% זוהו ונחסמו בישראל על ידי פתרונות Trend Micro בהשוואה ל- 0.04% בפינלנד, 0.22% במצרים, 2.19 בסין, 1.61% באיראן ו- 0.15 בירדן.

· משתמשים ישראליים הקליקו יותר מ- 2 מיליון פעמים על לינקים זדוניים, שנחסמו על ידי פתרונות ההגנה Trend Micro.

· יותר מ- 86 מיליון איומים נחסמו על ידי פתרונות Trend Micro בישראל.

Trend Micro Incorporated (TYO: 4704; TSE: 4704), מובילה גלובלית בפתרונות אבטחת מידע וסייבר, חושפת נתונים מדוח אבטחת המידע המסכם שלה לשנת 2018 (2018 Security Roundup Report). הדוח מספק נתונים מספריים מדויקים בנוגע לשיעורי חשיפה לאיומים במדינות סביב העולם, בהן ישראל, ומשרטט שינויים משמעותיים בנוף האיומים הגלובלי, המחייבים חשיבה מחודשת בקביעת סדרי עדיפות בתחום אבטחת המידע בארגונים.

סטטוס האיומים בישראל

דוח אבטחת המידע המסכם של Trend Micro לשנת 2018 חושף כי זוהו נוזקות בישראל קרוב ל- 4 מיליון פעמים במהלך השנה האחרונה. עוד הדוח מפרט נתוני חשיפה לאיומים בישראל, בהם איומי מובייל, נוזקות בנקאות און-ליין ואיומי כופרה ומצביע על נתוני טעויות אנוש שמאפשרות חדירתם של איומי סייבר למידע רגיש.

על פי הדוח זוהו במהלך 2018 כ- 438 נוזקות של בנקאות און-ליין. יתרה מכך, במהלך 2018 הורדו3,202 נוזקות זדוניות למכשירי המובייל של משתמשים בישראל מתוך סך 852,740 יישומים שהורדו למכשירים במדינה.

עבור לקוחות Trend Micro, מתוך כ- 1.8 מיליארד איומי כופרה שזוהו סביב העולם בשנתיים האחרונות (2016-2018), כ- 1.39% זוהו ונחסמו בישראל על ידי פתרונות החברה, זאת בהשוואה ל- 0.04% בפינלנד, 0.22% במצרים, 2.19 בסין, 1.61% באיראן ו- 0.15 בירדן.

סך הכל יותר מ- 86 מיליון איומים נחסמו על ידי פתרונות Trend Micro בישראל, כאשר טעויות אנוש הן עדיין גורם משמעותי לחשיפה לאיומי סייבר, כפי שחושף הדוח. יותר מ- 2 מיליון פעמים הקליקו משתמשים על לינקים זדוניים ונחסמו על ידי פתרונות Trend Micro בישראל.

שינויים בנוף האיומים הגלובלי

דוח אבטחת המידע המסכם של Trend Micro לשנת 2018 משרטט את נוף האיומים שהתפתח באופן משמעותי, הן על ידי גישה והן על ידי טקטיקה.

אחד השינויים, שחשוב לעסקים להיות מודעים אליהם, הוא הגידול המהיר בכריית מטבעות קריפטו, אשר גדל ב- 237% בשנה האחרונה. התקפות שמנצלות את הרצון של אנשים להגיב לבקשות דחופות מגורם סמכותי נמצאות כעת בעליה, דוגמת התקפות על אימיילים, Business Email Compromise – BEC ופישינג, עם עליה מדהימה של 269% בשיעור זיהוי של לינקים זדוניים של פישינג בהשוואה ל- 2017.

"השינויים בנוף האיומים בשנת 2018 משקפים שינוי בצורת המחשבה של פושע הסייבר," אמר ג'ון קליי, מנהל תקשורת איומים גלובלית ב- Trend Micro. "היום רוב ההתקפות השכיחות ממוקדות ומתוכננות כראוי, בניגוד להתקפות 'מידה אחת מתאימה לכל' שהיו שכיחות בעבר. מתוך ידיעה על דפוס העבודה הזה, אנחנו מפתחים פתרונות שיכולים לעלות בחוכמתם על שיטות התקיפה הללו ולאפשר לנו להיות צעד אחד לפני הפושעים".

מספר התקפות ה- BECבשנת 2018 עלה בשנת 2018 ב- 28%. בעוד ההתקפות הללו מופיעות בתדירות נמוכה יותר לעומת התקפות פישינג, הן יותר מתוחכמות ודורשות תכנון קפדני על ידי פושעי הסייבר, והן מייצרות להם ממוצע של 132 אלף דולר להתקפה. מאחר שההתקפות הללו אינן כוללות נוזקות ונכנסות ללא זיהוי על ידי אמצעי אבטחה מסורתיים, חברות חייבות להגביר את האבטחה שלהן כנגד ההתקפות הללו עם פתרונות חכמים שמנתחים את סגנון הכתיבה של אימיילים של מנהלי מפתח בארגון במטה לזהות האם האימייל נכתב על ידי נוכל. פתרון Writing Style DNA עושה זאת בדיוק ומסייע בצורה אפקטיבית לזהות התקפות BEC.

אזור נוסף בו נרשם שינוי בנוף האיומים בשנת 2018 הוא בפגיעויות zero-day. יוזמת Zero Dayשל Trend Micro (Zero Day Initiative – ZDI) חשפה יותר פגיעויות ב- 2018 מאי פעם, כולל שיעור גבוה ב- 224% של באגים של Industrial Control System. הדבר משמעותי באופן מיוחד לארגונים שנאבקים על מנת ליישם טלאי אבטחה במערכות שלהם. בעוד תוכנות ניצול מסוג zero day שכיחות פחות ופחות, נעשה שימוש בפגיעויות ידועות על מנת להוציא לפועל את ההתקפות הגדולות ביותר של שנת 2018. הטקטיקות הללו מסתמכות על פגיעויות שיש להן טלאים זמינים במשך חודשים ואפילו שנים, אך עדיין נשארו חשופות ברשתות הארגונים.

אינדיקטור חזק נוסף לשינוי בנוף האיומים בא לידי ביטוי בירידה בסוגי איומים מסוימים. שיעור הזיהוי של כופרות ירד ב- 91% בהשוואה ל- 2017, בד בבד עם ירידה של 45% במשפחות כופרה חדשות. הדבר מחזק את מגמת השינוי בטקטיקות ההתקפה, שכן כופרה אינה זקוקה לתכנון מעמיק, יכולות טכניות או תחכום, בשל מספר רב של משאבים שזמינים להאקרים זדוניים במחתרת פשעי הסייבר.

המחקר המתמשך של Trend Micro ומודיעין האיומים המתקדם ביותר שלה, מאפשר שיפורים עתידיים בפתרונות שלה, על מנת להבטיח כי לקוחות החברה יישארו צעד אחד לפני הפושע הזדוני.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 איריס וינשטיין


 


מאמרים נוספים מאת איריס וינשטיין
 
חברת F5 ממנה את ארז הסה ל- Sales Specialist באירופה המזרח התיכון ואפריקה
חברת F5 ממנה את ארז הסה ל- Sales Specialist EMEA. במסגרת תפקידו יהיה הסה אחראי על מכירת פתרון ה-Distributed Cloud, פתרון הSAAS - והסקיוריטי של F5 , בשיתוף עם אנשי מכירות ושותפים עסקיים של F5 ברוב מדינות EMEA על מנת לאתר, למצב ולמקד את פתרון הענן של F5 ללקוחות חדשים וקיימים של החברה.

חברת Snyk , המובילה העולמית לאבטחת פלטפורמות פיתוח, חתמה על הסכם שותפות עם COMMITלשוק הישראלי
חברת Snyk , המובילה העולמית לאבטחת פלטפורמות פיתוח , חתמה על הסכם שותפות עם COMMIT. הסכם זה יאפשר ללקוחות COMMIT להנות מפלטפורמת אבטחה המיועדת למפתחים וישמש גם את הפעילות הענפה, של זרוע הפיתוח במיקור חוץ, שלה.

שלמה יונה מונה למנהל החטיבה העסקית של F5 בישראל ויוון
שלמה יונה (51), מונה למנהל החטיבה העסקית של F5 בישראל ויוון. במסגרת תפקידו יוביל יונה את קבוצת המכירות ללקוחות אנטרפרייז ולארגונים מובילים בעולמות הטלקו, ההייטק והבריאות. בין היתר, ינהל יונה את צוותי המכירות בענפים אלו ויפעל להעמקת פתרונות החברה ולפיתוח שווקים חדשים, כמו גם לקידום פתרונות טכנולוגיים חדשים באזור.

אביב ששוני מונה למנהל החטיבה הביטחונית והציבורית של F5 בישראל וקפריסין
אביב ששוני (49, נ+4), מונה למנהל החטיבה הביטחונית והציבורית של F5 בישראל וקפריסין. במסגרת תפקידו ששוני יפעל להעמקת הפעילות והגדלת המכירות באזור. בנוסף, ששוני יהיה מנוי על גיבוש תכנית אסטרטגית להרחבת פעילות החברה ומערך המכירות בקפריסין ויישומה, תוך יצירת ערוצי שיווק חדשים והעמקת ערוצים קיימים, וקידום יוזמות לפיתוח שותפים מקומיים.

חברת F5 מספקת טכנולוגיה לצמצום עלויות ושיפור ביצועים באמצעות תמיכה בפרויקט טלמטריה בקוד פתוח
חברת F5 (NASDAQ: FFIV) מכריזה על המשך תמיכתה ב-OpenTelemetry של Cloud Native Computing Foundation - מסגרת קוד פתוח, המספקת כלים סטנדרטיים להפקה וייצוא של נתוני טלמטריה, המסייעים לנתח טוב יותר ביצועים ופעילות של פתרונות טכנולוגיים בסביבת מערכות המידע.

מחקר גלובלי של F5 Labs: חמישית מבקשות האימות הן זדוניות
מחקר חדש של F5 Labs חושף כי זהויות דיגיטליות הפכו לשדה קרב בזירת הסייבר, כאשר חמישית מבקשות האימות מגיעות ממערכות אוטומטיות זדוניות. דוח 2023 Identity Threat Report: The Unpatchablesניתח 320 מיליארד טרנזקציות של נתונים, המתרחשות במערכות של 159 ארגונים בין מרץ 2022 לאפריל 2023. כאשר ההתקפות אינן מיורטות, שיעור האוטומציה הממוצע, המהווה אינדיקטור להתקפות credential stuffing, עמד על 19.4%. שיעור זה ירד ביותר משני שליש, ל-6%, כאשר יורטה הפעילות הזדונית באופן יזום.

קבוצת אמן תשווק ותטמיע את פתרונות ה-ERP הענניים של Infor בישראל
קבוצת אמן חתמה על הסכם שיתוף פעולה לשיווק והטמעה של פתרונות ה-ERP הענניים של חברת Infor לארגוני תעשייה. במסגרת השותפות, קבוצת אמן תהיה אמונה על פעילות פתרונות Infor CloudSuite בישראל ותספק שירותים מקצה לקצה לארגוני תעשייה, החל משלב המכירה, דרך ביצוע פרויקטי הטמעה וכלה במתן תמיכה ושירות שוטף. ההסכם בין החברות קובע עוד כי חברת Infor תבצע לוקליזציה של הפתרונות לשפה העברית, לרגולציה ולחוקי המיסוי הישראליים.

חברת F5 משיקה מטה חדשני בישראל למחקר ופיתוח, לפעילות העסקית ולאקדמיה הטכנולוגית
חברת F5 משיקה מטה חדשני בישראל למחקר ופיתוח, לפעילות העסקית ולאקדמיה הטכנולוגית. המטה, הממוקם במגדל One Tower רוגובין אקרו במוקד העסקים השוקק של רמת גן, מתפרס על פני שלוש קומות בהיקף של 4,500 מ"ר. פרויקט הקמת המטה בוצע על ידי סתר אדריכלים.

מחקר של F5 חושף את דרגת הבשלות הדיגיטלית של ארגונים ביחס לקצב השינוי
מדד הבשלות הדיגיטלית, Digital Maturity Index1, הראשון של F5, כולל 300 תגובות מדוח State of Application Strategy Report לשנת 2023, שהוערכו על פי סט של שש יכולות טכניות2. תשתית, העברת אפליקציות, נתונים, הנדסת אמינות אתרים (SRE), נראות ואוטומציה, ואבטחה.

גילת טלקום משיקה פלטפורמת שירותים חדשה לספקי אינטרנט המבוססת על פתרונות F5
גילת טלקום משיקה פלטפורמת שירותים חדשה לספקי האינטרנט הישראליים, המבוססת על הפתרונות הטכנולוגיים המתקדמים של חברת F5. הפלטפורמה מאפשרת לספקי השירות להציע למשתמשים חבילות מוזלות, מהירות וביצועים גבוהים יותר. היקף פרויקט הטמעת פתרונות F5 בפלטפורמה של גילת מוערך במעל מיליון שקלים. הפלטפורמה סופקה בימים אלו למספר ספקי שירות גדולים ומובילים בישראל.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI