דף הבית הודעות לעיתונות עסקים, מימון וכספים דוח אקדמי מותח ביקורת על בתי הספר היקרים בעולם בגלל התעלמות מבריונות
דוח אקדמי מותח ביקורת על בתי הספר היקרים בעולם בגלל התעלמות מבריונות
חיים נוי 24/07/20 |  צפיות: 1893

דוח אקדמי מותח ביקורת על בתי הספר היקרים בעולם בגלל התעלמות מבריונות

דוח שפורסם היום על ידי חבר במצפה הבינ"ל על אלימות בבתי ספר מראה שלמרות שכר הלימוד הגבוה, בתי ספר פרטיים לא מצליחים להגן על התלמידים שלהם מבריונות ובריונות רשת חמורות

  • מומחה מוביל הביעחשש שבתי ספר לעיתים קרובות מעדיפים את המוניטין שלהם ומענישים את הנפגעיםשמדברים, ולכן הבריונים מרגישים שקיבלו אישור למעשים שלהם.
  • Institut LeRosey -- בית הספר הכי יקר בעולם -- עומד במרכזה של תביעה משפטית מאוד מתוקשרתבשווייץ על כך שלא הגן על תלמידה

ז'נבה, 23 ביולי 2020, (GLOBE NEWSWIRE):

ד"ר אריק דברביו, פרופסור אמריטוס באוניברסיטת Paris Est וחבר במצפה הבינ"ל על אלימות בבתי ספר, הזהיר שבתי ספר פרטיים מסוימים לא מצליחים להגן על התלמידים שלהם מבריונות ולקיים ערכים של סובלנות וכבוד.

ד"ר אריק  דברביו דיבר על כך שבתי ספר מסוימים לא מכשירים באופן מתאים את הסגל שלהם, והתוצאה היא שהם מחמיצים אירועים חמורים של בריונות או הופכים אותם לחסרי חשיבות. לא מתייחסים ברצינות לנפגעים, או אפילו גרוע יותר, מענישים אותם על כך שדיברו: מה שמכונה "עונש כפול".

הוא קרא לאחר מכן לבתי הספר להבטיח שכל העובדים מבינים את חובתם להגן על התלמידים ולדאוג להם, ויש לתת להם הכשרה איך לטפל באירועים חמורים של בריונות.

הוא אמר שזה "לעיתים קרובות" כך "במוסדות הכי יוקרתיים", שלעיתים קרובות דואגים בעיקר למוניטין של בית הספר, ולכן "ההכחשה של ההטרדה הכי חזקה".

במיוחד, ד"ר  דברביו דיבר על דוגמה אחת לכך ב-Institut Le Rosey - בית הספר היקר בעולם1. בגלל היעדר פעולה לכאורה של בית הספר, לא הייתה לרדיקה ופנקג' אוסוול, ההורים של אחת התלמידות, ברירה אלא לפתוח בהליכים משפטיים בשווייץ נגד בית הספר.

בעקבות טענות של אירועי בריונות חמורים נגד הילדה שלהם, ההורים העלו את החששות שלהם בפני מורים בבית הספר וביקשו שינקטו בפעולה כדי להבטיח את הביטחון של הילדה שלהם.

אבל נראה שלא ננקטה שום פעולה ואנשי הסגל ביקשו להמעיט בחשיבות של כל העניין. בהתייחסו למקרה -- ובספקו את העובדות שקרו כפי שהוצגו -- ד"ר  דברביו ציין שהסגל ב-Le Rosey לא התייחס לעניין הזה ברצינות כפי שהיה צריך, וגרם לעוד בעיות במקרה הזה.

Le Rosey לא הראה נכונות להודות שהייתה בעיה, ובמקום זאת ביטל את הרישום מחדש של הילדה, ללא הצדקה הולמת2. בית הספר סירב להתנצל, לדברי המשפחה, וממש לאחרונה פטר את הבריונות כ"מחלוקת בנאלית קצרה בין בני נוער".

המומחה הסביר איך זה מקרה ברור של "עונש כפול", שבו הנפגע לא רק מוענש על ידי הבריונים, אלא גם על ידי האנשים שאמורים להגן עליו - במקרה הזה סגל בית הספר.

ד"ר אריק  דברביו אמר: "על סמך העובדות שהוצגו לי, Le Rosey היה צריך להתייחס לעניין יותר ברצינות, וזה היה מונע את המשך הטרדות של התלמידה. בכל פעולה שננקטת במקרים האלה צריכים תמיד להקשיב לנפגע ולהגן עליו. למרבה הצער, במקום זאת הנפגעים יכולים להיענש על ידי בית הספר -- וזה מאפשר לבריונים להרגיש שקיבלו אישור למעשים שלהם.

הדוח קורא לבתי ספר פרטיים לקבוע מדיניות מניעה ברורה, להבטיח שיש לנפגעים תהליך בטוח להעלאת כל חשש ולהבטיח שמקשיבים להם ומתייחסים אליהם ברצינות. נאמר בדוח שזה צריך לכלול גם הכשרה מתאימה לסגל איך לטפל בהטרדות ובריונות רשת.

ההורים של התלמידה המדוברת, רדיקה ופנקג' אוסוול, אמרו:

"ד"ר  דברביו הראה איך בתי ספר כמו Le Rosey נכשלים באחריות שלהם כלפי רווחתו של ילד. בתי ספר כמו Le Rosey צריכים להשתמש במשאבים שלהם כדי להוביל ביצירת מדיניות יעילה להגן על תלמידים. לצערנו, זה לא היה כך.

אנחנו שמחים שהוא בחר לבחון את המקרה של הבת שלנו. צריכים להשתמש בהערות כמו אלה באופן בונה כדי לגרום לבתי ספר כאלה לחשוב על איך חינוך מהמעלה הראשונה נראה באמת ולנקוט בפעולה כדי לספק הכשרה מתאימה לסגל, במקום לשמש כמגרש המשחקים של הסופר עשירים.

הבת שלנו נחושה בדעתה שהתקופה העצובה הזאת בחייה תהפוך לכוח למען הטוב. אנחנו מקווים להשתמש במומנט הזה כדי ליצור מורשת חיובית שתבטיח שזה לא יקרה לאף תלמיד אחר במצב של הבת שלנו".

ד"ר אריק דברביו, פרופסור אמריטוס באוניברסיטת Paris Est, חבר במצפה הבינ"ל על אלימות בבתי ספר.

[email protected]

הערות לעורכים

  • ד"ר אריק דברביו הוא פרופסור אמריטוס במדעיהחינוך באוניברסיטת Paris Est Creteil (צרפת). הוא מומחה בינ"ל בנושא האלימות והבריונות בבתיספר. בעבר הוא פיקח על המדיניות הציבורית נגד אלימות ובריונות בבתי ספר במשרדהחינוך בצרפת. הוא היה המייסד המשותף של המצפה הבינ"ל על אלימות בבתיספר. ד"ר דברביו כתב 11 ספרים על אלימות בבתי ספר, בריונות ואקלים ביתספרי.
  • פנקג' ורדיקה אוסוול הם משפחה מצליחה בעלת אזרחותהודית שגרה בשווייץ. למשפחה יש אינטרסים עסקיים רבים ברחבי העולם. התביעההוגשה לבית המשפט בשוויץ ב-30 בספטמבר 2019.

_________________________

1 https://www.dailymail.co.uk/news/article-8281345/Billionaire-parents-sue-worlds-expensive-school-claims-daughter-bullied.html

2 https://www.thetimes.co.uk/article/scandal-at-the-school-for-the-super-rich-r60z5x0vk

*** הידיעה מופצת בעולם על ידי חברת התקשורת הבינלאומית GLOBE NEWSWIRE


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 חיים נוי

חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי של סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, לשעבר עורך ראשי של סוכנות הידיעות עתים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים



 


מאמרים נוספים מאת חיים נוי
 
EBC Financial Group משתפת פעולה עםUnited to Beat Malaria - קמפיין של קרן האו"ם, כדי להגן על ילדים פגיעים ומשפחותיהם מפני מלריה
EBC Financial Group מגבירה את מאמצי מיגור המלריה, תומכת בהתערבויות בריאות קריטיות ובהעצמה קהילתית

אחסון הגיבוי השכבתי של ExaGrid נבחר ל"פתרון גיבוי הנתונים של השנה" בתוכנית Data Breakthrough Awards השנתית החמישית
תוכנית פרסים בינלאומית יוקרתית מכריזה על מוצרים וחברות מצטיינים בטכנולוגיית הנתונים

Duck Creek מארחת את הוועידה השנתית, One Duck Creek Summit, כדי לבנות קשרים, שייכות וקהילה
Duck Creek Technologies (דאק קריק טכנולוגיות), ספקית הפתרונות החכמים המגדירה את עתיד ביטוחי הרכוש והנפגעים (P&C) ותעשיית הביטוח הכללי, מארחת היום את One Duck Creek Summit בקולומביה, דרום קרוליינה, ומפגישה עובדים מכל רחבי הגלובוס.

Games Global מכריזה על הגשת הצהרת רישום להנפקה ראשונית מוצעת לציבור
Global Games Ltd מפתחת, מפיצה ומשווקת מובילה של תוכן משחקי חדשני בסגנון קזינו מקוון ופתרונות משולבים עסק לעסק למפעילי iGaming ברחבי העולם על בסיס גודל רשת האולפנים שלה, הודיעה היום כי היא הגישה בפומבי הצהרת רישום על טופס F-1 לרשות ניירות ערך של ארה"ב ("SEC") בנוגע להנפקה ראשונית המוצעת לציבור של מניותיה הרגילות.

חשיפת הנושא של כנס יוזמת ההשקעות העתידיות השמינית: "אופקים אינסופיים: משקיעים היום, מעצבים את המחר"
The Future Investment Initiative - מכון יוזמת ההשקעות העתידיות (FII) נרגש להכריז על הנושא למהדורה השמינית הקרובה של כנס FII, המתוכנן להתקיים בתאריכים 29-31 באוקטובר 2024, במרכז הכנסים הבינלאומי היוקרתי על שם המלך עבד אל-עזיז (KAICC) בריאד, ערב הסעודית.

ערב הסעודית מבליטה יוזמות של השקעות בתיירות בפורום הבינלאומי להשקעות בתחום אירוח
משרד התיירות הסעודי ממלא כעת תפקיד משמעותי בפורום הבינלאומי להשקעות של בתי מלון (IHIF), ומציג הזדמנות ייחודית למשקיעים עולמיים לקחת חלק ולהיכנס לתוך נוף התיירות המשגשג של הממלכה.

פרסי Stevie® מכריזים על הזוכים בפרסי Stevie® השנתיים ה-18 עבור מכירות ושירות לקוחות
הזוכים בפרסי Stevie® (The Stevie® Awards ) עבור מכירות ושירות לקוחות השנתיים ה-18, המוכרים כפרסי שירות הלקוחות ופרסי המכירות המובילים בעולם, נחשפו בשישי 12.4 בטקס חגיגי בלאס וגאס, נבאדה, ארה"ב, בהשתתפות יותר מ-400 מנהלים מרחבי העולם.

TokenEx ו-IXOPAY מתמזגים ויאפשרו לסוחרים לייעל את השימוש במספר תהליכי עיבוד תשלומים
פלטפורמת מיטוב התשלומים עבור מסחר גלובלי מספקת טוקניזציה רב-ערוצית, תזמון תשלומים וניהול מחזור חיים של כרטיסים

Lantronix מכריזה על FOX4 ו-Bolero 43, עוקבי מחשוב קצה חדשים, ומרחיבה את משפחת השערים הטלמטיים עטורי הפרסים שלה
הפתרונות החדשים של Lantronix מכוונים לשוק הטלמטיקה המציג צמיחה מהירה שאמור לפי ההערכות להגיע להיקף של 3.7 מיליארד דולר עד 2027

Lantronix מכריזה על FOX4 ו-Bolero 43, עוקבי מחשוב קצה חדשים, ומרחיבה את משפחת השערים הטלמטיים עטורי הפרסים שלה
הפתרונות החדשים של Lantronix מכוונים לשוק הטלמטיקה המציג צמיחה מהירה שאמור לפי ההערכות להגיע להיקף של 3.7 מיליארד דולר עד 2027
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI