דף הבית חוק ומשפט הוצאה לפועל מהי פשיטת רגל ומדוע היא לצערנו נפוצה כל כך
מהי פשיטת רגל ומדוע היא לצערנו נפוצה כל כך
lior benezra 12/09/20 |  צפיות: 1583

פשיטת רגל כיום נקראת הליך חדלות פירעון בעקבות חקיקת החוק החדש, היא הליך המתקיים בבית משפט השלום או לבעלי חובות הנמוכים מ-150 אלף ₪ בלשכת ההוצאה לפועל, בו שופט או רשם ונאמן בית המשפט, בוחנים את נכסיהם והתחייבויותיהם של אנשים פרטיים ועסקים שאינם יכולים לשלם את התחייבויותיהם. בית המשפט מחליט אם לפטור את החייב מהחובות, ומי שקיבל הפטר כבר לא נדרש כדין לשלם אותם.

חוקי פשיטת הרגל נכתבו כדי לתת לאנשים שקרסו מבחינה פיננסית, אפשרות להתחיל את חייהם הכלכליים מחדש. בין אם הקריסה היא תוצר של החלטות רעות או מזל רע, המחוקקים הבינו שבכלכלה קפיטליסטית, צרכנים ועסקים שנכשלים כלכלית זקוקים להזדמנות שנייה.

מי מגיש בקשה לכניסה להליך פשיטת רגל?

לאנשים פרטיים ולעסקים שמגישים בקשה לפשיטת רגל יש הרבה יותר חובות מכסף כדי לכסות אותם והם לא רואים את שינוי המגמה בזמן הקרוב.
חשוב לבצע את ההבחנה בין אנשים פרטיים לחברות. בחברות ההליך נקרא "פירוק".

לדברי עו"ד ליאור אבן עזרא שעוסק בחדלות פירעון ופירוק חברות:
"מה שמפתיע הוא שאנשים - ולא עסקים - הם אלה שמבקשים עזרה לרוב. הם לקחו על עצמם התחייבויות פיננסיות כמו משכנתא, הלוואת רכב או הלוואת סטודנטים - או אולי שלושתם! - ואין להם את ההכנסה הנדרשת על מנת לשלם את זה. בשנת 2019 הוגשו בישראל למעלה מ-20 אלף תיקים בפשיטת רגל!"

חלק מהבנת הרעיון שמאחורי פשיטת הרגל הוא הידיעה שלמרות שפשיטת רגל היא סיכוי להתחיל מחדש, היא בהחלט משפיעה על האשראי של החייב ומדביקה לו סטיגמה, וכן משפיעה בידה מסוימת על היכולת העתידית של החייב להשתמש בכסף. ההליך עשוי למנוע עיקול על בית או על רכב, וההליך יכול גם לעצור תביעות ופעולות משפטיות אחרות שנושים נוהגים לבצע על מנת לגבות חובות, אך בסופו של דבר יש שני צדדים למטבע ואין פיתרון מושלם, לכן, יש מחיר לשלם.

מתי על החייב להיכנס להליך פשיטת רגל?

אין זמן "מושלם", אך כלל אצבע שכדאי לזכור הוא משך הזמן שיידרש לתשלום החובות. כשאתה שואל את עצמך את השאלה "האם עלי להגיש בקשה לכניסה להליך פשיטת רגל?" תחשוב היטב אם זה ייקח יותר מחמש שנים כדי לשלם את חובותיך. אם התשובה חיובית, ייתכן שהגיע הזמן להיכנס להליך פשיטת רגל.

הרעיון העומד מאחורי חוקי פשיטת הרגל הוא כאמור לתת לאנשים הזדמנות שנייה, ולא להעניש אותם. אם שילוב כלשהו של חובות משכנתא, חובות כרטיסי אשראי, חשבונות רפואיים והלוואות סטודנטים הרס אותך כלכלית ואתה לא רואה ששינוי, פשיטת רגל עשוי להיות התשובה הטובה ביותר.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 lior benezra


 


מאמרים נוספים מאת lior benezra
 
מהי פשיטת רגל ומדוע היא לצערנו נפוצה כל כך
בתקופה האחרונה עסקים רבים קורסים ואנשים פרטיים נקלעים למבוי סתום כשהגוף היחיד שיכול להושיע אותם הוא לצערנו בית המשפט שאליו פונים בתחינה לקבל הפטר מהחובות.

עורך דין לדרכון ספרדי
18/05/14 | הגירה
האינטרנט מוצף לאחרונה במידע בנושא חוק האזרחות הספרדי החדש. חלק מהמידע הזה נכון, וחלקו שגוי לחלוטין.

על הצעת חוק האזרחות של ממשלת ספרד
סקירה קצרה
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI