דף הבית הודעות לעיתונות עסקים, מימון וכספים המעקב הגלובלי של אגון זנדר אחרי הגיוון של מועצות מנהלים מראה התקדמות איטית ולא מספיקה -- דוחקים לפעולה ניתנת למדידה
המעקב הגלובלי של אגון זנדר אחרי הגיוון של מועצות מנהלים מראה התקדמות איטית ולא מספיקה -- דוחקים לפעולה ניתנת למדידה
חיים נוי 08/12/20 |  צפיות: 1569

המעקב הגלובלי של אגון זנדר אחרי הגיוון של מועצות מנהלים מראה התקדמות איטית ולא מספיקה -- דוחקים לפעולה ניתנת למדידה

  • 23.3% מהמקומות במועצות מנהלים מוחזקים עכשיועל ידי נשים, עלייה קלה בלבד לעומת 2018.
  • דירקטוריםשחורים מהווים רק 4.1% מכל הדירקטורים האמריקנים שבמדד Russell3000. בבריטניה, אצל 37% מחברות FTSE100 שנסקרו אין אף דירקטור שאינו לבן.
  • רק24 מ-5,000 המקומות במועצות המנהלים של מדד Fortune500 מאוישים על ידי אנשים שהם להטב"ק+בגלוי.
  • מינוייםחדשים למועצת המנהלים מהווים 13.5% מהמינויים למועצת המנהלים, עלייה לעומת11.4% ב-2018. מהמספר הזה, 30% היו נשים, עלייה לעומת 27%.

לונדון וניו יורק וציריך, 8 בדצמבר 2020, (BUSINESS WIRE):

Egon Zehnder אגון זנדר, חברת ייעוץ המנהלים של העולם, פרסמה היום את התוצאות של המעקב הגלובלי שלה אחרי הגיוון של מועצות מנהלים לשנת 2020. במשך 16 שנים כל שנתיים, אגון זנדר עוקבת אחרי גיוון מגדרי ובינ"ל במועצות מנהלים ברחבי העולם.

הדוח של השנה ניתח נתונים מ-1,685 חברות ב-44 מדינות עם שווי שוק מיצרפי של יותר מ-48 טריליון דולר - ארגונים שיש להם את המשקל והגודל הקולקטיבי להשפיע באופן מוחשי כלכלית, חברתית ותרבותית. לראשונה בדוח הזה, אגון זנדר הרחיבה את התכולה שלו כדי להתייחס למגזרי גיוון נוספים ומציעה חקר מקרים עם דירקטורים, מנהלים כלליים ויושבי ראש כדי לדון בכלילה של אתניות, נטייה מינית והיבטים אחרים במועצת המנהלים.

התוצאות ברורות -- יש התקדמות בגיוון המגדרי בכל העולם, אבל קצב השינוי לא משמעותי. למרות יותר תשומת לב לגיוון וכלילה שעוררה שיח ותזוזה, עדיין קשה ליצור התקדמות מוחשית.

עלתה משימה דחופה אחרת, מעבר לצורך להגדיל את קצב הגדלת הגיוון - החובה לחשוב מחדש על התרבות והדינמיקה של מועצת המנהלים. כדי לעודד השתתפות פעילה של חברים חדשים, חברות צריכות לעבור מרק הוספת או מסירת מקומות להגברת הפעילות והתפוקה כיחידה כוללת.

זה רגע בזמן. תשומת לב איטית אבל מתמדת לגיוון של מועצת המנהלים יחד עם התנועות החזקות לצדק חברתי של השנה הזאת משמען שיש עכשיו רצון לפעול. כיום יש תשומת לב, היערכות ופעולה, שנותנות למנהלים את כל מה שהם צריכים כדי לקבל החלטות משמעותיות לשיפור הגיוון של מועצת המנהלים שלהם ושל כל הארגון. "החדשות לאחרונה על ההצעה החדשה של נסד"ק לגבי דרישות ממועצות מנהלים הן סימן מוחשי של השיח המוגבר", אומרת פמלה ווארן, מנהלת משותפת של המועצה הגלובלית לגיוון, שוויון וכלילה של החברה. "יש מודעות רבה לצורך בשינוי, ותסכול גובר בגלל היעדר מעשים".

ג'יל איידר, היו"ר של אגון זנדר, אמרה: "כיום אנחנו רואים תשומת לב והכרה שאנחנו צריכים מועצות מנהלים מגוונות יותר, אבל הגיוון כולל הרבה יותר ממגדר. כיום חשוב מאי פעם להתקדם מעבר למדדים של גיוון וכלילה -- ולתת עדיפות ליצירת צוותים שמייצגים את כל הרקעים השונים. למובילים במועצות מנהלים יש את הכוח לחולל מודרניזציה במימשל על ידי כמה צעדים נועזים. השינוי הוא בהישג ידנו".

ממצאים חשובים

נמשכת ההתקדמות אל הגיוון המגדרי, אבל השנים הקרובות קריטיות לשחרור העוצמה של חשיבה מגוונת:

  • השנה,ל-89% מהחברות הגדולות יש אישה אחת לפחות במועצת המנהלים שלהן, עלייה לעומת85% ב-2018. ול-18 מדינות, עלייה לעומת 13 ב-2018, יש בממוצע שלוש נשים אויותר במועצות המנהלים של החברות הכי גדולות שלהן.
  • ב-25מדינות במחקר שלנו, כולל סין, ברזיל, גרמניה וארצות הברית, יש עדיין חברותגדולות בלי נשים במועצות המנהלים.
  • בשמונהמ-18 המדינות שיש בהן בממוצע שלוש נשים או יותר במועצות המנהלים שלהן ישמכסות או תקנות שמחייבות העסקת נשים. שווייץ היא המדינה האחרונה שהוסיפהמכסה.

חשוב עכשיו שמועצות מנהלים ירחיבו את הערך של הגיוון מעבר למגדר או קבוצה אתנית אחת:

  • היותשהמיקוד עכשיו, כפי שראוי, הוא להגדיל את הגיוון האתני והגזעי, בארצות הברית,לדוגמה, דירקטורים שחורים מהווים רק 4.1% מכל הדירקטורים במדד Russell3000.
  • בבריטניה,ועדת הבדיקה של פרקר, קבוצה ביצועית ללא כוונת רווח, קבעה יעד לחברות FTSE100 שיהיה בהן לפחות דירקטור לא לבן אחד עד2021 ולחברות FTSE 250 לעשות זאת עד 2024. נכון לתחילת 2020, אצל 37% מחברות FTSE100 שדיווחו על תוצאות לא היה ייצוג כזהבמועצת המנהלים שלהן, ורק 54% מחברות FTSE 250 הגיעו ליעד.
  • ב-70מדינות עדיין בלתי חוקי להיות להטב"ק+ בגלוי. אפילו בארה"ב, שבויושמו הגנות רבות לאנשים שהם להטב"ק+, רק 24 מ-5,000 המקומות במועצותהמנהלים של מדד Fortune 500 הם להטב"ק+ בגלוי, לפי Out Leadership. מתוך המספר הקטן הזה, רק שניים הם לא לבנים ואפס הן נשים לאלבנות.

שינוי חיובי מצריך שנשים ומועמדים אחרים שלא מיוצגים מספיק ישמשו כמובילים, לא רק משתתפים, במועצות מנהלים. לנשים נציגות יש אפקט מכפיל עם יכולת לעזור למועמדים מגוונים להצליח ולהגביר את הגיוון באמצעות הרשתות שלהן:

  • נשיםמהוות עכשיו 27.3% מכל המובילות של ועדות של מועצות מנהלים בכל העולם, עלייהלעומת 25.5% ב-2018.
  • אולם,נשים מהוות רק 2.1% מכל יושבי הראש של מועצות מנהלים, עלייה לעומת 1.5%ב-2018.
  • בכלהעולם, מינויים חדשים למועצת המנהלים היוו 13.5% מכל החברים במועצת המנהליםב-2020, עלייה לעומת 11.4% ב-2018. מהמספר הזה, 30% היו נשים, עלייה לעומת27% ב-2018. למעשה זה אומר שרק 4% מכל הדירקטורים הן נשים חדשות במועצתהמנהלים, גידול של 0.9% בלבד לעומת 2018.

תוכנית פעולה

אגון זנדר מאמינה שיש כמה פעולות בטווח הארוך ובטווח הקצר שצריך לעשות כדי לחולל בהצלחה שינוי מבחינת גיוון:

  • לתמוךבשינוי מלמעלה - במקום לעשות שיימינג למנהליםבכירים, חשוב להפוך ביקורת להזדמנות ללמוד התנהגויות חדשות.
  • כלילהחשובה - גיוון מקדם החלפת דעות, אפילו אי הסכמה,ולכן מעודד אופני חשיבה חדשים.
  • כוחבמספרים - הקולות של המיעוט לא נשמעים כשיש עדייןרוב דומיננטי.
  • תבחרולפי פוטנציאל - סקרנות, מעורבות, תובנות ונחישות הןתכונות מפתח של מנהיגות.
  • הרחיבואת הרשת - חפשו מעבר לקשרים קרובים והרחיבו בכוונהתחילה רשתות כדי להכליל אנשים שמביאים נקודות מבט וניסיון שונים.
  • בנואת הצנרת עבור אחרים - הטילו את האחריותלמחויבות לגיוון על המנכ"ל כדי להבטיח את הקיימות של הכוונה.
  • תרכבועל הגל - נצלו את השיח הנוכחי כדי ללמוד מנקודותמבט חדשות.

אפשר לצפות בהמלצות והממצאים המלאים של הדוח, ליצור דוח מותאם אישית לפי מגוון של מדדים -- כולל מגזר ומדינה -- ולצפות בסרטים של חקר המקרים באתר www.egonzehnder.com/global-board-diversity-tracker

ציטוטים

הדוח כולל נקודות מבט מעמיקות של הרבה מנהלים בכירים.

ציטוטים חשובים של בכירים מהדוח:

"אתה צריך לייצג את הקהילות שאתה משרת. ההריגה הטרגית של ג'ורג' פלויד הציתה ניצוץ אמיתי ליותר שוויון גזעי". - קתלין טיילור, יו"ר, הבנק המלכותי של קנדה.

"אני חושב שאנו צריכים להכיר בכך שהשיח שאנו מנהלים כיום היה צריך להיות לפני 20, 30, 40 שנה. עלינו להתבייש שזה לא קרה אז, אבל עכשיו יש לנו הזדמנות לעשות את השינויים הנחוצים בעתיד. יש לנו חובה ליצור עולם טוב יותר עבור העובדים שלנו, עבור חברות שלנו, עבור הילדים שלנו". - אנריקה לורס, מנכ"ל, HP Inc..

"כשאנשים באים לעבודה, הם צריכים להרגיש שיש להם סיכוי להתקדם. אם הם לא רואים את עצמם כמנהלים בדרג ביניים ומנהלים בכירים של חברה, ואם הם לא רואים את זה במועצת המנהלים, הם מתקשים להרגיש שהם שייכים". - ג'ים פיטרלינג, מנכ"ל ויו"ר, Dow Inc..

"כשממבקשים ממך להיות במועצת המנהלים, כאדם היספני, יש לכך סיבה. עזור להם להבין את השוק. עזור להם להבין את הכוח והפוטנציאל. עזור להם לחשוב על איך לפתח מוצרים עבור השוק שמדברים באופן אמיתי ורלבנטי לקהילה שלנו". - מוניקה לוזנו, דירקטורית, בנק אוף אמריקה.

"תמיד הרגשתי שאם ניתנה לי הזכות לנהל אנשים אז חלק מהאתגר הוא ליצור את התנאים שבהם כולם יוכלו לתרום כמיטב יכולתם. קשה מאוד למטב תרומות לעסק אם אתה לא יכול להביא את כל כולך לעבודה". - רוברט הנסון, סגן נשיא ביצועי ונשיא, חטיבת היין והאלכוהול, Constellation Brands.

"לא היינו יכולים... בתוך שלוש או ארבע שנים להפוך מחברה ברזילאית, עם מותג אחד ושוק אחד, לארגון רב ערוצי גלובלי עם הרבה מותגים אם לא היינו מאוד משוכנעים שאנחנו צריכים להביא יכולות וכישורים שונים ולהיות יותר מגוונים וכלילתיים בגישה שלנו". - רוברטו מרקז, יו"ר ומנכ"ל, Natura & Co.

"מה שגיוון מקדם הוא אי הסכמה. כשאתה מקבל החלטה עסקית, הדבר הכי הגרוע ובזבוז הזמן הכי גדול הוא אם אתה יושב בישיבה וכולם מסכימים. כשאני חושבת על עוד נשים במועצת המנהלים שמעוררות את הדיון הזה ושוברות את הלכידות החברתית הזאת, זה מאוד חשוב". - נדיה שורהבורה, דירקטורית, X5, Blue Yonder, Ferguson plc, MTS Group.

הערות לעורכים:

אודות אגון זנדר

אגון זנדר Egon Zehnder היא חברת ייעוץ המנהלים הבולטת של העולם, עם מטרה משותפת אחת: לעזור לאנשים וארגונים להשתנות. אנחנו יודעים מה מנהלים מצוינים יכולים לעשות ונלהבים לספק את הפתרונות הטובים ביותר ללקוחות שלנו.

יותר מ-500 היועצים שלנו ב-68 משרדים ו-40 מדינות יוצרים צוות חזק אחד שעובד בשיתוף פעולה. השירותים שלנו כוללים: פיתוח מנהלים, יעילות אישית, צוותית וארגונית, חיפוש והחלפה בתפקיד של מנכ"לים, חיפוש והערכת בכירים, ייעוץ למועצות מנהלים ושינוי תרבותי.

למידע נוסף, בקרו בבקשה באתר http://www.egonzehnder.com ותעקבו אחרינו: LinkedIn, Twitter.

אנשי קשר

Jennifer Reingold
Global Head of Content
[email protected]
Tel +1 646 337 5566

Stacy Drumtra
Global Marketing Co-leader
Head of US Marketing and Communications
[email protected]
Tel +1 312-260-8974

מקור:Egon Zehnder

תוכן הודעה זו בשפת המקור, מהווה את הגרסה הרשמית והמהימנה היחידה של מסמך זה. תרגומים מסופקים למטרות נוחות בלבד ויש להצליבם מול המסמך בשפת המקור, המהווה את הגרסה היחידה של טקסט זה שהינה בעלת תוקף משפטי.

*** הידיעה מופצת בעולם על ידי חברת התקשורת הבינלאומית BUSINESS WIRE


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 חיים נוי

חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי של סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, לשעבר עורך ראשי של סוכנות הידיעות עתים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים



 


מאמרים נוספים מאת חיים נוי
 
Corpay Cross-Border ממנה את אוליבר מוריס לתפקיד המנהל החדש של מחלקת שירותי הקרנות המוסדיות באירופה, במזרח התיכון ובאפריקה
Corpay1 NYSE: CPAY)), מובילה עולמית בתחום התשלומים התאגידיים, שמחה להודיע כי חטיבת Cross-Border של Corpay מינתה את ותיק ענף ההון הפרטי וניהול הקרנות אוליבר (אולי) מוריס לתפקיד המנהל החדש של שירותי המחלקות המוסדיות שלה באירופה, המזרח התיכון ואפריקה.

ExaGrid זוכה בדירוג של 5 כוכבים במדריך CRN® Partner Program Guide לשנת 2024
תוכנית שותפי השיווק של ExaGridנבחרה בזכות מחויבותה לקידום שותפויות ערוץ חזקות, רווחיות ומצליחות

Falcon’s Creative Groupחושפת את תפקיד המפתח שלה בפארק השעשועים דרגון בול הראשון מסוגו
חברת ההשקעות קידיה (Qiddiya Investment Company) וטואי אנימציה (Toei Animation) בחרו בקבוצת הקריאייטיב של פלקון (Falcon’s Creative Group) כדי להפיח חיים בתופעת המנגה והאנימה העולמית בפארק שעשועים סוחף למעריצים

Ambiq Apollo510 מספק שיפור פי 30 ביעילות הספק כדי לשחרר את עוצמת הבינה המלאכותית בנקודת הקצה
הדור הבא של Apollo משלב תאוצה וקטורית עם יעילות אנרגטית ללא תחרות כדי לאפשר ביצועי היסק מבוססי בינה מלאכותית במכשיר עצמו ללא NPU ייעודי

התמחות הליבה מובילה את הדרך בחדשנות עם פתרונות התוכנה כשירות מבוססי ענן של Duck Creek שמוצעים ב-Microsoft Azure Marketplace
באמצעות מערכת היחסים שלהם עם Microsoft, Duck Creek מגדירה מחדש את חווית הלקוח ומפשטת עסקאות עבור חברות ביטוח ממוקדות טכנולוגיה כמו Core Specialty

O’Reilly הוכרזה כמתמודדת עיקרית ב-™2024Fosway 9-Grid בזכות התוכן המוביל וקידום הלקוחות המוכח שלה
O’Reilly, המקור העיקרי ללמידה מבוססת תבונות בנושאי טכנולוגיה ועסקים, הכריזה היום כי דורגה כמתמודדת עיקרית בתחום הלמידה הדיגיטלית במסגרת מודל ™Fosway 9-Grid היוקרתי.

Aqara ו-e& פותחות בשיתוף פעולה כדי לחולל מהפכה בחיים החכמים באיחוד האמירויות
Aqara, ספקית מובילה של פתרונות בית חכם, נרגשת להכריז על שיתוף הפעולה שלה עם e& UAE, זרוע הטלקום של e&. שותפות זו שמה לה למטרה לענות על הביקוש הגובר לחיים חכמים באזור, לספק לצרכני איחוד האמירויות את החידושים האחרונים בטכנולוגיות ובפתרונות בית חכם הנותנים מענה להיבטים שונים של חיים חכמים, לרבות אבטחת בית, נוחות וחיסכון באנרגיה.

בינה מלאכותית, הכלה וקיימות: נושאי חובה עבור אלו ששואפים להירשם לבית ספר לעסקים
הסקר השנתי של GMAC מוצא מניעים מתפתחים לחינוך עסקי מתקדם

Medisca פותחת את מעבדת MAZ® באריזונה: מרכז חדשנות ומשאבי לקוחות
Medisca, מובילה עולמית בפתרונות רפואה מותאמת אישית ושרשרת אספקה פרמצבטית, מכריזה בגאווה על פתיחת מעבדת Medisca MAZ Lab בפיניקס, אריזונה. מעבדתMAZ Lab , המוקדשת בלעדית לפיתוח והרחבה של מערכת האקולוגית של MAZ, היא מרכז חדשנות ומשאבי לקוחות.

כדי לחזק את המאמצים העולמיים במאבק בחיידקים עמידים לאנטיביוטיקה מדעני KFSH&RC מגלים מיני חיידקים חדשים: ריאדהנסיס (Riyadhensis)
בפיתוח פורץ דרך, מדענים בבית החולים ומרכז המחקר על שם המלך פייסל - King Faisal Specialist Hospital and Research Centre (KFSH&RC) זיהו זן חדש של חיידקים, המכונה "Stenotrophomonas Riyadhensis" באמצעות יישום טכנולוגיית ריצוף גנום שלם (WGS). תגלית זו מסמלת התקדמות משמעותית בהבנת האופן שבו חיידקים מתקשרים עם תרופות קיימות, וסוללת את הדרך לאסטרטגיות טיפוליות חדשניות.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI