דף הבית עסקים עבודה מהבית עבודה מהבית: האם עסק ביתי הוא בשבילך?
עבודה מהבית: האם עסק ביתי הוא בשבילך?
שי באטון 14/06/08 |  צפיות: 4542

מאת שי באטון, רו"ח מאת שי באטון, רו"ח

מה נדרש בכדי להצליח בעסק מהבית? אמביציה, יכולת הנעה אישית, מוטיבציה, תשוקה ויכולת התמדה עיקשת הן תכונות סף. ללא אלו, כל הקשרים והכישורים שבעולם לא יעזרו לך להצליח. ברם, אם תשלב אותן עם כישוריך האישיים, ניסיונך וקשריך, סביר להניח שיהיה לך מה שנדרש.

אז לפני שהינך מקים את העסק הביתי שלך, כדאי שתעבור על הרשימה הבאה, בהצלחה!

האם הינך שאפתן, החותר באופן מתמיד לסיפוק והשמה בחיים שלך? האם אינך מרוצה לחלוטין עד שעשית את הטוב ביותר? אם כן, עסק מהבית הוא בשבילך. כאן אין גבולות, מלבד אלו שתציב לעצמך. ככל שתשקיע יותר בעסק שלך, כך תניב ממנו יותר. אתה בשליטה מוחלטת על ההכנסה שלך, לטוב ולרע. כפי שאמר ראש-הממשלה אהוד אולמרט למפכ"ל החדש רנ"צ דודי כהן בהשבעתו למפכ"ל לאחרונה: "הגעת למקום בו העברת האחריות נעצרת. מכאן והלאה אין לפתחו של מי לגלגל את האחריות." פרשנים עוקצניים השתעשעו בקול רם במחשבה האם התכוון למפכ"ל הטרי או לעצמו... אולם ההיקש לגביך ברור: בעסק הביתי שלך אין למי להעביר את האחריות על ההכנסה שלך. אין אל מי ללכת לבקש העלאה. כולה רובצת לפתחך.

האם הינך עצמאי? אתה לבדך הוא זה שיקבע האם העסק הביתי שלך נידון להצלחה או לכישלון. כמות הזמן והאנרגיה שתשקיע בו תקבע כמה מוצלח תהיה בעסקך הביתי. האם הינך בעל מוטיבציה מספקת בכדי לגרום לדברים להתרחש? בשלבי ההתחלה, העסק הביתי שלך ידרוש כמות עצומה של אנרגיה - עבודה קשה ושעות ארוכות, לרוב ללא תוצאות מיידיות. עליך להיות מוכן להקדיש את האנרגיה הזו ולצפות לתוצאות בביטחון.

האם הינך יצירתי? האם הינך יכול לחשוב על רעיון מסוים ובזמן קצר להפוך אותו למציאות? שווה בנפשך איזה אושר זה לצעוד לתוך הדמיון שלך וליצור רעיון חדש לעסק שלך ולממש אותו. בין אם זה רעיון פרסומי אפקטיבי, שיפור מסוים בשירות או במוצר, דרך יצירתית לחסוך בעלויות וכו' – בידיך יש את הכוח להפוך זאת למציאות.

עליך להיות בעל יכולת הנעה עצמית ומשמעת ברזל. רבים מהאנשים שמקימים עסק ביתי באים מעבודה של 9 עד 6 בערב, ופתאום יש להם חופש להחליט מתי הם עובדים, ללא אילוצי בוסים שמכתיבים להם את סדר היום ותכתיבי זמן שונים למיניהם. נשמע כיף, לא? שים לב: חשוב מאוד שתהיה לך משמעת עצמית כבר מההתחלה, ובעיקר בהתחלה כשעדיין הינך בשלבי ההקמה, שלא להיגרר למבזבזי זמן כמו תוכניות טלוויזיה או שינה ארוכה. לאחר שתבסס את העסק שלך, העומס שייווצר לך לא יאפשר לך את הדברים הללו ממילא אז אל תתרגל אליהם.

לעבוד עם סוגי לקוחות שונים הינו חלק בלתי נפרג מבעלות על עסק. זכור, לקוח מרוצה יספר ללקוחות פוטנציאליים אחרים על שירותיך או מוצריך. עליך לסגל לעצמך את היכולת לגרום ללקוחותיך להרגיש ביטחון וסיפוק משירותיך ומהעבודה עמך.

עליך להתרגל לעבודה בתנאי לחץ. להיות בעל עסק משלך יכול להיות מותח ומתיש לפעמים. אין בוסים שאפשר לפנות אליהם או עמיתים לעבודה שאפשר להיוועץ בהם. המחשבים יקרסו, הפקס ייתקע, לקוחות יהיו דורשניים ועליך לדעת להתמודד עם הכל ולהישאר רגוע. לעולם אל תיכנס לפאניקה! למד לקחת נשימה עמוקה, לחזור לשלוותך ואז לפתור את הבעיה.

עליך להיות מאורגן ובעל הבנה טובה של העסק אליו הינך נכנס. עסקים ביתיים רבים נכשלו כיוון שלא עשו את שיעורי הבית שלהם. קרא ככל שניתן על עסקים ביתיים לפני שהינך מתחיל. חקור את השוק אליו הינך מתכוון להיכנס בכדי להבין את צרכי הלקוחות ואת היקף התחרות.

עליך ללמוד להגיד לא. אם לא לקוחותיך ינצלו אותך. עליך להישאר בשליטה אחרת תמצא עצמך עובד מסביב לשעון עבור רווח מזערי. תחליט באלו שעות ברצונך לעבוד ותיצמד להחלטה זו.

תירוצים, תירוצים

אז עד כמה באמת אתה רוצה את זה? מה עוצר מבעדך? אנשים מציגים תירוצים ע"ג תירוצים, לגבי הסיבה מדוע לא הם לא רוצים לפתוח עסק מהבית. פחד הינו התירוץ הנפוץ ביותר. הפחד מכישלון, הפחד מאי-ודאות כלכלית, הפחד מאחריות, והפחד משינוי הינם הפחדים הרגילים. כעת בוא נבדוק אם הם נוגעים גם אליך.

הפחד מכישלון: רובנו פוחדים להיכשל. זה טבעי. מי רוצה להיכשל במשהו? בעצם, אם אינך מנסה לעשות משהו, אינך יכול להיכשל, ולא תיאלץ להתמודד עם אותם רגשות שליליים. יזמים מצליחים רואים בכישלון הזדמנות. הם מאמינים שאין דבר כזה המכונה כישלון, אלא רק שיעורים. עליך לדעת ללמוד מכישלונותיך בעבר או, כפי שאני מכנה אותם, "ניסיונותיך". אני מתייחס לזה כך: "ניסיתי את זה, זה לא עבד, אז אני אנסה משהו אחר.". אני לא מעניק לכישלון שום כח. אחת מהקלישאות הידועות הינה "עדיף להתחרט על משהו שעשיתי מאשר על משהו שלא עשיתי".

עליך ללמוד שיעורים חשובים מכל אחת מהטעויות שלך. מה עשית לא נכון שאפשר לתקן בפעם הבאה? לעולם אל תמשיך לחיות עם הטעויות שלך. תקן את הבעיה ותכנן נתיב פעולה חדש.

תוכל גם למנוע את הסיכון הטמון בכישלון בכך שתבין מדוע רוב העסקים הביתיים או הקטנים נכשלים ולהישמר מאותן סיבות. להלן חלק מהסיבות:
1. חוסר התלהבות, מוטיבציה, הקדשה אישית והנעה עצמית
2. חוסר ביטחון עצמי
3. חוסר ידע וניסיון
4. חוסר כישורי ניהול הנדרשים להרצת עסק מצליח
5. חוסר יכולת לספק ללקוחות שירותים איכותיים ומקצועיים
6. גישה לא מקצועית
7. חוסר שוק לשירותי או מוצרי העסק

זכור - הצלחה לוקחת זמן. מעטים הם העסקים שמצליחים בן-לילה. זה דורש עבודה, מחשבה חוזרת ונשנית על הרעיונות והוצאה לפועל של תוכניות. תחשוב על הצלחה כעל ריצת מרתון, לא על ספרינט.

הפחד מאי-ודאות כלכלית: זהו פחד ידוע של אלו אשר חיים בודאות כלכלית בהווה של עבודה במשרה מלאה עם תלוש משכורת בסוף החודש. בעסק הביתי אין ודאות כלשהי שתעשה סכום מינימלי של כסף עד סוף החודש. ברם, תוכל לנקוט בצעדים שיאפשרו לך לצלוח את התקופה הקשה עד שהעסק שלך יעמוד על הרגליים. אל תיתן להתמכרות שלך לתלוש המשכורת לבצע סיכול ממוקד לחלומך להיות עצמאי. קח בחשבון שגם אתה עלול להיות מפוטר, מצומצם, מוחלף ע"י עובדי קבלן או אאוטסורסינג או מישהו צעיר ממך. זכור – כשהינך שכיר לעולם עתידך יהיה נתון בידיו ולחסדיו של מישהו אחר.

תחזיק מספיק כסף בצד למחיה של שלושה חודשים, שיעזור לך בתקופה הקשה של הקמת העסק וייצובו. זה ישכך את הלחץ שיהיה לך של לעשות כסף ועכשיו. רבים מתחילים עסק ביתי ב"משרה חלקית" וממשיכים לעבוד בעבודה שלהם במקביל.

הפחד מאחריות: רבים מפחדים מהאחריות הבלבדית. הם אוהבים את האופציה של לגלגל את האחריות למעלה אל הבוס שלהם או הצידה לעמיתיהם מהעבודה, ולתת להם לפתור את הבעיות. הם פוחדים שכשהכל ייפול על כתפיהם הם יקרסו מהלחץ. תכנון מקדים הינו המפתח כאן. כשאתה מקים את העסק הביתי שלך, תחזיק תוכנית מגירה שתיתן מענה למצבים משבריים צפויים. כך שהמשבר יפרוץ, תפעיל מייד את אותה תוכנית מגירה מוכנה מראש. לאחר כמה מצבי לחץ כאלו, כבר תלמד להישאר שלו ולפתור את הבעיות במאמץ לא ניכר.

לסיכום: להיות בעל עסק מהבית יכול להיות מרתק ומתגמל. ישנה תחושה אדירה של סיפוק כאשר הינך משיג את הלקוח הראשון שלך או מסיים את השירות הראשון שלך. זוהי הרגשה שלאחר שחווית אותה פעם אחת אתה רוצה לחוות אותה שוב ושוב ושוב.

דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 שי באטון

הכותב הינו רואה חשבון, בוגר כלכלה וחשבונאות מאונ' בן-גוריון. מנכ"ל ומייסד משותף של cash flow israel, המרכז הישראלי ליזמים ומשקיעים המפעיל מכללה ובה קורסים מגוונים בתחומים הפיננסיים והעסקיים: נדל"ן עסקים שוק ההון כסף באינטרנט .



 


מאמרים נוספים מאת שי באטון
 
רכישת נדל"ן מושכר: מה לבדוק?
16/06/08 | נדל"ן
השתמש ברשימה להלן לצורך בדיקת נאותות לפני שאתה רוכש נכס נדל"ן מניב ומושכר – בין אם בנין, דירה או נכס מסחרי. הוא יסייע בידך להימנע מהפתעות של "היום שאחרי" הרכישה.

רכישה או השקעה בעסק: מה לבדוק?
16/06/08 | השקעות
קיבלת החלטה עקרונית להשקיע או לרכוש עסק? ללא קשר למהות החלפת הנכסים או איך מתבצעת העסקה, בין אם רכישת מניות, מיזוג, רכישת פעילות עסקית, רכישת ציוד ונכסים וכו', כדאי לוודא שאתה יודע למה אתה נכנס באמצעות השגת מידע מפורט מהמוכר אודות מצבו העסקי והפיננסי של העסק. להלן רשימת תיוג (צ'קליסט) הכוללת את המידע והמסמכים שעליך לאסוף ולבדוק:

משכיר לעצמאי – המדריך למעבר
העבודה שלך משעממת והיא כבר לא "מה שהיה פעם"? הבוס שלך שולט בסדרי העדיפויות שלך ובזמנך, ואתה לא מצליח למצוא כר פורה להתלהבות והיצירתיות המפעמים בך – אתה משתוקק לצרוח "אני שונא את העבודה שלי!!!"? ובכן, אולי הגיע הזמן שתכיר בעובדה: אתה מתנודד על סולם הקריירה שלך, ואתה רוצה לקפוץ ממנו!

7 צעדים לעצמאות כלכלית באמצעות האינטרנט
מה אם להגיע לעצמאות כלכלית היה קל כמו לקחת את הרכב ולהגיע לכל מקום אחר בארץ? מה היית אומר לו היתה דרך טובה וקלה להפוך לחופשי מבחינה כלכלית? אם יש לך חלום להגיע לחופש כלכלי, כדאי שתדע שהמעצמה הגדולה בעולם – ארצות הברית של אמריקה – נוסדה על בסיס החלום לחופש.

עבודה מהבית: טיפים להקמת עסק אינטרנט ביתי מצליח
הכנסה נוספת הפכה לכורח המציאות
עם העלייה המתמדת בהוצאות המחיה של משק הבית, יצירת הכנסות נוספות מעבר לעיסוק היומיומי הפכה לצורך כמעט הכרחי במשפחות רבות. רבים ממשקי הבית בימינו אינם יכולים להסתמך רק על משכורתם בכדי להתקיים ברמת-חיים סבירה, לכן רבים מהם פונים לאינטרנט בתקווה להקים עסק ביתי מצליח משלהם שיעזור לכסות את הוצאות המחיה ואולי אף להגיע לעצמאות כלכלית בשלב כלשהו בעתיד


משקיע? השתמש באינטליגנציה הרגשית שלך
16/06/08 | השקעות
חושב שהמשקיעים המצליחים ביותר הם אלו שהינם החכמים ביותר? תחשוב שוב. השקעה קשורה יותר ל- אינטליגנציה רגשית (EQ) מאשר למנת משכל (IQ). רוצה דוגמא? בבקשה.

4 צעדים לשמירה על משמעת עצמית בשוק תנודתי
16/06/08 | שוק ההון
האם אי פעם האשמת את עצמך בכך שאין לך משמעת עצמית מספקת בכדי לעקוב אחרי תוכנית המסחר שלך?

למה צריך תוכנית מסחר?
16/06/08 | שוק ההון
תוכנית מסחר הינה אחד הרכיבים החשובים של "משחק" המסחר. תוכנית המסחר שלך אמורה להגיד לך במה להתרכז: קריטריונים לכניסה, קריטריונים ליציאה, ניהול כספי ועוד. לרוע המזל, סוחרים רבים מתעלמים מאלמנט חשוב זה בעסק המסחר שלהם.

מה מניע משקיעים, והאם הם באמת שונאי סיכון?
16/06/08 | השקעות
במאמר זה נדון כיצד לצמצם מכות כואבות שעלולות לבצע "סיכול ממוקד" לתיק ההשקעות שלך, ונראה עד כמה לעשות את מה שנראה "טבעי" עלול בעצם להיות נתיב בטוח להתרסקות.

עבודה מהבית: האם עסק ביתי הוא בשבילך?
מה נדרש בכדי להצליח בעסק מהבית? אמביציה, יכולת הנעה אישית, מוטיבציה, תשוקה ויכולת התמדה עיקשת הן תכונות סף. ללא אלו, כל הקשרים והכישורים שבעולם לא יעזרו לך להצליח. ברם, אם תשלב אותן עם כישוריך האישיים, ניסיונך וקשריך, סביר להניח שיהיה לך מה שנדרש.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI