דף הבית עבודה וקריירה עובד מעביד ההבדל בין בזבוז להשקעה
ההבדל בין בזבוז להשקעה
אברי לוי 25/01/10 |  צפיות: 3118

בהרבה מאוד מקומות עבודה מוצאים עצמם מעבידים עומדים בפני הדילמה של איך לשמור את העובדים מרוצים. קודם כל יכולה להישאל בכלל השאלה מדוע כדאי למעביד לשמור על עובדים מרוצים? לכאורה העובדים באים לעבודה בשביל להרוויח כסף, והרצון הזה לבדו אמור להשפיע עליהם להשקיע את מה שהם יכולים בעבודה. שוק העבודה הוא דבר לא פשוט, ולמצוא עבודה יכול להיות דבר מסובך. לכן הרבה עובדים מוצאים את עצמם בעבודות שהן לא תמיד עבודות החלום שלהם, וזאת בגלל חוסר הרצון שלהם לצאת החוצה ולחפש עבודה. יכול להיות לא קל שם בחוץ. אז האם זה מספיק? האם מעביד שמסתמך רק על זה שהעובדים שלו צריכים את העבודה יכול להסתפק בכך, או שמא הוא צריך לחשוב בכיוונים אחרים חוץ מהטלת משמעת? יש מעבידים שאימצו את הגישה שפוליטיקאי אמריקאי ניסח פעם במילים "קח איתך מקל גדול ודבר ברכות". כלומר, דבר יפה אבל תדאג שיהיה לך כוח שאיתו תוכל לדרוש סמכות. אחרים גילו מה שמחקרים גילו שוב ושוב, והוא שעובדים מרוצים תורמים יותר למקום העבודה. בעצם ניתן להבין מכך שהוצאת כסף על יום כיף לעובדים למשל היא לא בזבוז של כסף אלא השקעה, כאשר כמובן ההבדל הגדול הוא שהשקעה מחזירה את עצמה. עובד שמרגיש מרוצה מעצמו תורם יותר למקום העבודה. מעבידים רבים מנסים להשיג זאת על ידי מתן אחוזים מסוימים מסך כל המחזור העסקי כעמלות לעובד. זה יכול לעבוד כי כך העובד מרגיש את הקשר החזק ביותר להצלחת מקום העבודה, ולכן ירצה לתרום יותר. אבל לא תמיד זה עובד. ייתכן שעובד ירגיש כי למרות העמלות הוא פשוט לא מרוצה במקום העבודה, ולכן פשוט לא בא לו להשקיע. מתן עמלות מתבסס על ההנחה שאנו רוצים רק כסף. זה נכון אבל עד מידה מסוימת בלבד. כולנו מושפעים גם מרגשות שונים כי כולנו, בכל זאת, בני אדם. אם הדוגמא של יום כיף שהוזכרה קודם לא ברורה דיה, אז שווה בהחלט לחזור עליה. באמצעות יום כיף יכול מעביד להשיג הישגים רבים בתחום הכנסת המוטיבציה בעובדים שאמצעים אחרים שאינם יום כיף אולי לא ישיגו. באמצעות יום כיף הוא יכול, בהשקעה לא גדולה יחסית, גם להראות לעובדים שאכפת לו מהם, גם לתת להם קצת חופש (והרי ידוע שאחרי חופש אנו מרגישים רעננים הרבה יותר), וגם קצת לגבש את העובדים במקום העבודה. מה רע? ארגון יום כיף הוא לא דבר מסובך בכלל, ועם שפע של חברות שמתמחות בארגון יום כיף לכל אחד ולכל מטרה, המשימה הזאת הופכת להיות קלה הרבה יותר. אם אתם מעבידים שמתלבטים האם לעשות יום כיף לעובדים או לא, אנו בהחלט ממליצים על כך כדרך מעולה להשיג אווירה מוצלחת במיוחד במקום העבודה.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אברי לוי


 


מאמרים נוספים מאת אברי לוי
 
מסתפקים רק בטוב ביותר
12/12/10 | צימרים
לאנשים שאינם מסתפקים במועט ומוכנים לקבל רק את התמורה הטובה ביותר להשקעתם, לאנשים אלו נועדו צימרים יוקרתיים.

להתארח בירושלים
מלונות בירושלים מאפשרים סוגי אירוח שונים ומגוונים לכל המעוניין.
עצם העובדה שנמצאים בעיר, היא לכשעצמה גורמת הנאה מרובה.


להתארח בירושלים
מלונות בירושלים מאפשרים סוגי אירוח שונים ומגוונים לכל המעוניין.
עצם העובדה שנמצאים בעיר, היא לכשעצמה גורמת הנאה מרובה.


ללא צורך בדרכון
כשרוצים להתנתק מהעיר ולהגיע לטבע בתולי ושמור, אפשר, ללא צורך בדרכון, להדרים אל המקום הנמוך בעולם ולהנות מהשלווה בו.

לצאת לטיול בארץ
לאילו מאיתנו שחיים עמוק עמוק בתוך העיר, לא יוצא ממש להנות מטבע ירוק, מרחבים פתוחים, רעש של ציץ ציפורים בלבד ונופים אין סופיים. כשמגיע סוף השבוע זו הזדמנות מצויינת לצאת קצת משיגרת העיר, מהפקקים, התורים, האנשים, הצפיפות ורעש המכוניות ולספוג קצת טבע, פרחים, נופים ופריחה. שבת הינו יום מצויין לצאת אל מסלול טיולים מהנה שכזה עם המשפחה, עם כמה חברים או אפילו טיול רומנטי עם החברה. מחרק קטנטן של נסיעה מתוך העיר ופתאום מתגלים להם מקומות יפים, פינות חמד נעימות והרבה הרבה ירוק שחסר לנו בעיר.

נופש באילת
23/11/10 | בתי מלון
כשיוצאים לנופש לומדים להעריך לא מעט דברים אבל בראשם מככב הנוף היפה. כידוע, קשה להעריך משהו באמת עד שלא רואים איך זה להיות בלעדיו. אנו שומעים על נוף יפה אבל לא חושבים על זה ביום יום. לרוב, אנו מוצאים עצמנו בסביבה עירונית שנשלטת בידי מראות של בניינים, אספלט ובטון ואפשר לומר שכבר התרגלנו לכך שכשפותחים את החלון בבית, רואים עוד בניין אחר. אבל פתאום כשיוצאים מהבית לנופש, כאילו נפקחות העיניים ורואים דברים אחרים שממש יכולים להסעיר לנו את הדמיון.

יום כיף לילדים
23/11/10 | אטרקציות
אם תשאלו את הילדים שלכם מה הם אוהבים לעשות בשעות הפנאי שלהם, מה יהיו התשובות? כנראה שרוב גדול מאוד של הילדים יענו שהם אוהבים לראות טלוויזיה, להיות במחשב, לדבר בטלפון ודברים דומים אחרים. חלק אולי יגידו שהם גם אוהבים לשחק כדורגל או כדורסל למשל אבל בשנים האחרונות הם במיעוט גודל והולך. יוצא מכך שהילדים כמעט ולא נחשפים לדברים שלא נמצאים במסגרת התחביבים שלהם, דברים חדשים ומקוריים שלא רואים באופן שגרתי.

לצאת לנופש מפנק
23/11/10 | צימרים
קחו לכם כמה ימי חופש ותארגנו לכם חופשה נחמדה במקום מצוין. אתם חייבים להסכים עם רבים שעשו את זה שזה נשמע כמו רעיון מרענן עד מאוד. ככה, בלי תכנון מוקדם, תחליטו שאתם צריכים ומגיע לכם לצאת לקצת תקופת התרעננות. לא רק שזה לא חייב לבוא על חשבון השגרה שלכם, זה אפילו יכול לחזק את מה שאתם עושים בדרך כלל בחיים הרגילים והשגרתיים שיש לכולנו. אנו חוזרים בדרך כלל מחופשה נמרצים ורעננים הרבה יותר משהיינו לפני כן כך שגם מהבחינה הזאת אפשר להגיד שאנו הולכים בכיוון לא רע בכלל. וככל שהחורף מתקרב לו, השמיים מתחילים לה

להשקיע בזוגיות
23/11/10 | צימרים
אין צורך להגיד לכם שכמו רבים, גם אצלכם סדר היום העמוס שלכם פשוט לא מאפשר לכם כמעט זמן לדברים אחרים כמו השקעה בזוגיות. כנראה שכמו שזה נכון לגביכם זה נכון גם לגבי בן הזוג שלכם שאין לו ממש זמן להשקיע גם הוא. עומס גדול יכול לגרום לשחיקה ובלי ששמים לב, פתאום כמעט ולא רואים את בני הזוג וגם כשרואים זה רק לזמן קצר שמאוד רחוק מההגדרה של זמן איכות.

לקבל את הטוב ביותר
23/11/10 | צימרים
יש כנראה, בכל דבר שעושים, שתי צורות של עשייה. יש כאלה שאולי יגידו לעצמם שאפשר לוותר על משהו קטן פה, משהו קטן שם ולא לנסות לעשות את מה שהם עושים כך שלא יצטרכו להתפשר על דברים מסוימים. אבל מנגד יש גם כאלה שלכל דבר שהם עושים הם מתייחסים ברצינות הראויה ובהתאם נראים המאמצים שלהם. הם לא מוותרים על אף פרט, גם קטן וגם פרט גדול, לא מדלגים על שום דבר ומרגישים שוויתור על חלק מהדברים הוא כמו ויתור על כולם. יש כאלה שקוראים לזה שאיפה למצוינות ואחרים יקראו לזה גישה איכותית לחיים שלא רוצה פשרות אלא את הטוב ביות
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI