דף הבית רפואה ובריאות בריאות ילדים ותינוקות יוגה-בריאות והנאה לכל המשפחה
יוגה-בריאות והנאה לכל המשפחה
רות אהרוני 28/02/10 |  צפיות: 3963

יוגה – בריאות והנאה לכל המשפחה

מאת

רות אהרוני

Master of Yoga-מחברת הספר "יוגה לי ולך ולגיל הרך"

ביוגה יש מגוון רחב מאד של תרגילים, או בלשון היוגה – תנוחות או אסאנות. התנוחות נקראות בשמות של חיות, כגון: קוברה, כלב, חתול, ארנב, או בשמות של עצמים שונים, כגון: מגלשה, גלגל, גשר. זו אחת הסיבות לכך שהיוגה ממש "מזמינה" גם ילדים לתרגל. אחרי שמתוודעים לתנוחות, התרגול יכול להפוך לחוויה יצירתית משותפת לכל המשפחה.

יוגה מתאימה לכולם – קטנים, גדולים, ואפילו קשישים. תנוחות היוגה משפיעות לטובה על כל מערכות הגוף, הן משחררות חסימות ומרגיעות את הנפש. כל תרגיל ותועלתו עמו. יש תרגילים שנועדו לחזק את האיברים ולהגמיש את השרירים, יש תרגילים שתורמים לשיפור היציבה ושיווי המשקל, ואחרים שמטרתם ריכוז מנטלי.

בספרי "יוגה לי ולך ולגיל הרך" מוצגים תרגילים רבים עם הוראות מדויקות לביצוע וגם עם פירוט התועלת הבריאותית של כל תנוחה. כל אחד יכול למצוא בו תרגילים המתאימים לו. התרגילים מודגמים על ידי ילדים, וכל תרגיל מלווה בתמונה ובשיר קטן המתאר את התנוחה בחרוזים.

עִם בּקֶר מִתְעוֹרֵר הַכְּלַבְלָב,

מִתְמַתֵּחַ מֵראשׁ עַד זָנָב –

גַּם אֲנִי נֶעֱמַד עַל אַרְבַּע כַּפּוֹתַי

וּמוֹתֵחַ הֵיטֵב אֵיבָרַי.

כשמתרגלים יוגה עם כל המשפחה אפשר למשל לערוך "ביקור בגן החיות" או "טיול לגינה הציבורית" או "לשדה". בעת "הביקור בגן החיות" אפשר שכל בני המשפחה יבצעו תנוחה המייצגת בעל חיים מסוים שאפשר לראותו בגן החיות, או שכל אחד יבחר בעל חים אחר ויבצע את התנוחה המייצגת אותו. תנוחות המייצגות בעלי חיים שאפשר לראות בגן החיות הן: קוברה, נשר, גמל, ועוד. "בגינה הציבורית" אפשר למצוא: נדנדה, מגלשה, עץ, כדור, תינוק ועוד. ב"שדה" אפשר לפגוש: חגב, פרפר, צב ועוד.

אפשר גם לבצע תרגילים בזוגות או בשלשות: עורב ויונה; נדנדה ומגלשה; חתול וכדור; דג, צפרדע וחסידה; אפשר גם לעשות כמה תרגילים ברצף ולספר באמצעותם סיפור קצר, כיד הדמיון הטובה על המשתתפים. כדי לחזק את הרגשת היחד המשפחתית אפשר גם לבצע תרגילים במעגל.

בסוף התרגול, שאורכו ייקבע לפי גילם ורצונם של המשתתפים, מגיע תורה של ההרפיה הסופית. אחד הבוגרים מבני המשפחה יכול לתת לכל השאר הוראה כללית לנשום נשימות עמוקות ואיטיות ולשחרר את כל הגוף ואחר כך להשמיע להם מנגינה שקטה ומרגיעה. או שאפשר להשמיע באוזניהם צלצול עדין של פעמון במשך כדקה, ולומר להם, שינסו להמשיך ולשמוע את צליל הפעמון באוזני רוחם.

אמצעי הרפיה נוסף הוא יציאה לטיולים דמיוניים. בטיול דמיוני מופעלים כל החושים הפנימיים, והחוויה הדמיונית יכולה להיות אפילו יותר עוצמתית ממה שחווים במציאות. אפשר "לטייל":

אל שפת הים – שם אפשר לשמוע את משק הגלים, להריח את ריח הים ולחוש את הרוח על העור ובשיער; אל האגם – שם אפשר לחוש את מגע המים ותחושה נעימה של ציפה; אל החורשה או היער – שם אפשר לשמוע את רחש העלים ואת ציוץ הציפורים, ולהריח את ריח האדמה; אל השדה – שם אפשר לחוש את קרני השמש המלטפות ולראות סביב את הצבע הירוק, את הפרחים הצבעוניים ואת הפרפרים המעופפים; ולפעמים, אפשר פשוט לרחף על כנפי הדמיון למקום שבו אוהבים להיות, מקום שבו הם חשים נועם, שלווה ורוגע.

כשמתרגלים יוגה באופן יצירתי, הרי שבנוסף להעברת הזמן בנעימים עם כל בני המשפחה, יש כאן גם ערך מוסף בריאותי. תרגול משותף מחזק מאד את הקשר המשפחתי, והפעילות היוגית יכולה להפוך לבילוי מהנה קבוע כמה פעמים בשבוע.

© כל הזכויות שמורות ל-רות אהרוני - Master of Yoga

מאמנת אישית, מטפלת NLP, מנחה ומחברת ספרים למודעות עצמית וצמיחה רוחנית וספרי גוף-נפש לילדים.   


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 רות אהרוני

רות אהרוני  - מנחה סדנאות ומחברת ספרים למודעות עצמית ולהתפתחות רוחנית, www.astro-coaching.co.il

אסטרולוגית בעלת מוניטין בינלאומי, מאמנת ומטפלת הוליסטית בעזרת: אסטרו-קואצ'ינג – שילוב אסטרולוגיה ואימון, דמיון מודרך, נל"פ-NLP, ריבּרסינג-נשימה מעגלית, שחזור גלגולים, תרפיית קו הזמן. Master Coach Israel,  Master Practitioner NLP,  Master of Yoga



 


מאמרים נוספים מאת רות אהרוני
 
יוגה-בריאות והנאה לכל המשפחה
יוגה מתאימה לכולם – קטנים, גדולים, ואפילו קשישים. תנוחות היוגה משפיעות לטובה על כל מערכות הגוף, הן משחררות חסימות ומרגיעות את הנפש. כל תרגיל ותועלתו עמו. יש תרגילים שנועדו לחזק את האיברים ולהגמיש את השרירים, יש תרגילים שתורמים לשיפור היציבה ושיווי המשקל, ואחרים שמטרתם ריכוז מנטלי.

משמעות הצבעים
הצבעים נחלקים לצבעים חמים, שמעוררים וממריצים והם בעלי איכות יאנגית-גברית, ולצבעים הקרים שמרגיעים וממתנים והם בעלי איכות יינית-נשית.
כאשר אתם מרגישים משיכה לצבע מסוים, זה יכול להיות סימן לכך שיש לכם חסר באיכויות שהוא מייצג, וכאשר צבע מסוים מופיע במדיטציה, הרי שתת ההכרה מאותת לכם למצוא דרכים להוסיף צבע זה לחייכם.


NLP-טכניקות נגישות לשיפור עצמי
28/02/10 | NLP
שיטת ה-נל"פ כוללת אוסף של טכניקות שונות שנועדו ליצור שינוי ארוך טווח בדפוסי החשיבה וההתנהגות. הנחת הבסיס של שיטת ה-נל"פ היא שהמחשבות שלנו מייצרות התנהגויות והתנהלויות מסוימות אשר יוצרות את המציאות שלנו, ועל כן כאשר אנו משנים את מחשבותינו, אנו משנים את ההתנהגויות שלנו ואת הדרך שבה אנו מנהלים את חיינו.

יוגה לי ולך ולגיל הרך-יוגה לילדים
בעולם הטכנולוגי שלנו, עולם שבו הסיסמה השגורה היא "תן לאצבעות ללכת במקומך", שבו אתה יכול לחיות חיים (וירטואליים) שלמים מכיסא המחשב או מכורסת הטלוויזיה, עולם שבו ההישגיות והתחרותיות הן מילות מפתח, חשוב להציג כבר בגיל צעיר את שיטת היוגה הן כדרך לפיתוח כשרים פיזיים ומנטליים והן כדרך להשגת רגיעה ולשיפור איכות החיים.

אימון אישי הוליסטי ליצירת מציאות רצויה
האימון מתאים לכל אחד. הן למי שחש שהוא נמצא במבוי סתום ואינו יודע איך להיחלץ, והן למי שרוצה לשדרג את חייו ולהרחיב את טווח המימוש של יכולתו. תמיד אנו יכולים יותר, ולאו דווקא ממקום של אי הסתפקות במה שיש, אלא דווקא ממקום של עוצמה וסיפוק עצמי.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI