דף הבית מדעי החברה תקשורת רכישת מודעות לשפת הגוף
רכישת מודעות לשפת הגוף
קובי אסף 28/02/10 |  צפיות: 14886

אנשים רבים חושבים כי שפת הגוף מתייחסת אל תנועות הגוף של האדם בלבד. למעשה שפת גוף כוללת את כל פעולותיו של האדם והאופן שבו הוא חי. צורת הלבוש של האדם, אביזרים בהם בוחר, חיתוך וצורת הדיבור שלו והאופן בו מרהט את ביתו, פעולות אלה ואחרות נכללות בשפת הגוף של האדם. רכישת מודעות לשפת הגוף תקנה לאדם יכולת לנתב ולשלוט על מערכות הקשר השונות בחייו, בהתאם לרצונו.

התדמית של אדם היא התוצאה של הפער בין מה שהאדם היה רוצה להיות לבין מה שהוא באמת. אדם אשר לא מסופק מעצמו ואינו מרוצה מהמראה החיצוני שלו, עשוי לנסות בעזרת בגדים, תכשיטים, אביזרים ופעולות אחרות, לנסות ולהיות האדם שמעוניין להיות, אך עלול להרחיק את עצמו כך ממי שהוא באמת. הפער שנוצר עלול להוביל לחוסר אמינות וזיוף ואלה עשויים לגרום לסביבה להתרחק מהאדם. לעומת זאת, אדם אשר התדמית החיצונית שלו משדרת שדרים התואמים לאופיו הפנימי, הוא אדם שיוצר אמינות ואותנטיות. אדם כזה הוא אדם שלסביבה קל יותר להשתכנע דרכו, להאמין לו וללכת אחריו.

אנשים אשר מעוניינים לגרום לכך שתהיה התאמה בין מי שמעוניינים להיות לבין מי שהם באמת, חשוב כי ירכשו מודעות לתהליכים שחושפים את השדרים שמעביר כל פרט וכל דבר. מודעות זו תוכל לסייע להימנע מהצגת מסרים סותרים. מודעות לשפת גוף תוכל לסייע לאדם להבין אילו מסרים הוא משדר לסביבה ותוכל לסייע לו להעביר את המסרים אשר מעוניין להעביר.

ד"ר קובי אסף הוא חוקר שפת גוף אשר מעביר סדנאות וכתב ספרים בנושא. קובי אסף מאמין כי המודעות העצמית הינה חשובה ביותר עבור אדם המעוניין להיות שלם עם עצמו ולהציג את צדדיו החיוביים.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 קובי אסף

www.kobyasaf.co.il

טלפון נייד: 054-4643761
פקס: 03-5341353



 


מאמרים נוספים מאת קובי אסף
 
מודעות לשפת גוף
מקומה של שפת הגוף בחיינו הוא נרחב. לרוב מניחים כי שפת גוף היא רק תנועות גוף, אך למעשה היא מתייחסת לכל הפעולות של האדם. הדרך בה האדם מדבר, האופן שבו מתלבש, תחזוקת הגוף שלו, האביזרים שבוחר, התנהגותו וכל פרט אחר, כולם הם חלק משפת הגוף של האדם. המודעות לשפת הגוף היא חשובה ביותר ויכולה לסייע לאדם לשלוט טוב יותר במסרים אשר מעביר לסביבה והרושם אשר מותיר על אנשים.

רכישת מודעות לשפת הגוף
28/02/10 | תקשורת
אנשים רבים חושבים כי שפת הגוף מתייחסת אל תנועות הגוף של האדם בלבד. למעשה שפת גוף כוללת את כל פעולותיו של האדם והאופן שבו הוא חי. צורת הלבוש של האדם, אביזרים בהם בוחר, חיתוך וצורת הדיבור שלו והאופן בו מרהט את ביתו, פעולות אלה ואחרות נכללות בשפת הגוף של האדם. רכישת מודעות לשפת הגוף תקנה לאדם יכולת לנתב ולשלוט על מערכות הקשר השונות בחייו, בהתאם לרצונו.

מודעות לשפת גוף
04/02/10 | חינוך אחר
תדמיתו של האדם הינה התוצאה של הפער בין מי שהאדם היה רוצה להיות לבין מי שהוא במציאות. אנשים אשר התדמית החיצונית שלהם משדרת מסרים אשר תואמים לאופי הפנימי שלהם, הם אנשים אשר יוצרים אמינות ואותנטיות. הסביבה מאמינה יותר בקלות לאנשים כאלה וקל יותר להשתכנע דרכם וללכת אחריהם.

חשיבות המודעות לשפת הגוף
נהוג לחשוב כי שפת הגוף מתייחסת לתנועות הגוף בלבד אך למעשה שפת גוף היא מונח המתייחס לכל הפעולות של האדם והאופן בו הוא חי את חייו. הבגדים שאדם לובש, חיתוך הדיבור וצורת הדיבור וכן האופן בו מרהט את ביתו, כולם הם חלק משפת הגוף של האדם. אדם שירכוש מודעות לשפת הגוף, יוכל לקבל שליטה ויכולת לנתב את מערכות הקשר השונות שלו בהתאם לרצונותיו.

רכישת מודעות לשפת גוף
30/11/09 | חינוך אחר
אנשים נוטים להאמין כי המושג שפת גוף מתייחס לתנועות גופו של האדם בלבד, אך למעשה אין זו האמת. שפת הגוף של האדם כוללת את כל פעולותיו ואת האופן בו מתנהל וחי את חייו. צורת הדיבור של האדם וחיתוך הדיבור, הלבוש של האדם ואפילו האופן בו מרהט את ביתו, כולם הם חלק משפת גוף. אדם אשר ירכוש מודעות לשפת הגוף, יוכל לקבל שליטה ולנתב את מערכות הקשר השונות לפי רצונותיו.

רכישת מודעות לשפת הגוף
תדמיתו של אדם היא תוצאה של הפער בין מי שהאדם היה רוצה להיות לבין מי שהוא באמת. בעוד קיימים אנשים אשר מצליחים להציג תדמית חיצונית התואמת גם את אופיים הפנימי, קיימים אנשים רבים המתקשים בכך. אנשים רבים אינם מרוצים מהמראה שלהם ומנסים לשפר את תדמיתם החיצונית באמצעים שונים. בגדים, תכשיטים ואביזרים יכולים לסייע להם ליצור תדמית חיצונית הדומה יותר לתדמית בה מעוניינים, אך פעמים רבות תדמית חיצונית זו מרחיקה את האדם ממי שהוא.

מודעות לשפת הגוף
אנשים רבים טועים בחושבם כי השימוש במונח שפת גוף מתייחס אך ורק לתנועות גוף. למעשה שפת הגוף הינה מונח הקשור לכל פעולותיו של האדם, בהן בחירת הרהיטים שלו לביתו, צורת הדיבור שלו וחיתוך הדיבור, פריטי הלבוש שבוחר בהם ופעולות אחרות. שפת הגוף מתייחסת למעשה לאופן בו האדם חי. רכישת מודעות לשפת הגוף תוכל להקנות לאדם שליטה ויכולת לנתב את מערכות הקשרים השונות שלו כפי שמעוניין.

הבנת השפעתה של שפת הגוף על המסר
03/09/09 | גרפולוגיה
בניגוד לנהוג לחשוב, שפת גוף אינה מושג הנוגע רק לתנועות גופו של האדם. שפת הגוף של האדם כוללת מגוון פרטים ולמעשה את כל פעולותיו של האדם. האופן בו האדם מתלבש, הפריטים בהם בוחר, האופן בו מדבר, חיתוך הדיבור שלו וכל פעולה אחרת הם חלק משפת הגוף של האדם. הבנה כי האופן בו האדם חי היא חלק משפת גופו ומודעות לשפת הגוף, יאפשרו לאדם לנתב את מערכות היחסים שלו כפי שמעוניין. בנוסף רכישת מודעות תאפשר לו לרכוש יותר שליטה על מערכות היחסים שלו.

רכישת מודעות לשפת הגוף שלנו
10/08/09 | חינוך אחר
שפת גוף מהווה חלק מהותי בתקשורת שלנו עם הסביבה. כאשר אנו עומדים מול אדם שפת הגוף שלנו מעבירה מסר מסוים ועל כן קיימת חשיבות למודעות אליה. בניגוד לנהוג לחשוב, שפת הגוף אינה רק תנועות הגוף של האדם אלא פרטים רבים אחרים. הלבוש בו בוחר האדם, חיתוך הדיבור שלו, אביזרים ופריטים אחרים מהווים חלק משפת הגוף שלו. אדם אשר תדמיתו החיצונית תואמת את דמותו הפנימית, יוצר רושם על הסביבה כי הוא אותנטי ואמין. אנשים אשר תדמיתם החיצונית תואמת לדמותם הפנימית הם אנשים שיש נטייה להאמין להם ולהשתכנע דרכם.

השפעתה של שפת הגוף על המסר המועבר
10/08/09 | חינוך אחר
קיימת הנחה כי שפת הגוף כוללת את תנועות הגוף של האדם בלבד. הנחה זו שגויה ולמעשה שפת גוף מורכבת ממגוון מאפיינים אחרים הנוגעים לדרך בה אדם חי את חייו. החל מהבגדים והאביזרים שאדם לובש ועד לדרך בה מרהט את ביתו, כל אלה הם חלק משפת הגוף שלו. הבחירה בפריטים שונים משדרת לסביבה מסר אודותינו ומאפשרת להם לקבל רעיון מסוים בנוגע לאדם שאנחנו.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI