דף הבית רפואה ובריאות נשירת שיער נשירת שיער - התקרחות מאת : ניר חוכיימה
נשירת שיער - התקרחות מאת : ניר חוכיימה
ניר חוכיימה 08/03/10 |  צפיות: 3554

במונח זה משתמשים בדרך כלל כדי לתאר התקרחות זמנית,בשונה מדפוס ההתקרחות של גברים  שהינו קבוע, מתקדם ואינו מושפע מטיפול כלשהו. 

ארומתרפיה ושיטות אחרות יכולות לסייע רבות בהתקרחות זמנית,או אובדן שיער בולט .

ההתקרחות הזמנית יכולה לבוא בעקבות מחלה, או להיות סימפטום שלה לדוגמא: אובדן שיער יכול להיות סימן לפגם בפעילות בלוטת המגן, או בלוטת יתרת המוח, או של תפקוד לקוי של השחלות .

נשירת שיער במקרים כאלה הנה הדרגתית וכללית, וגורמת לשיער דליל בכל חלקי הקרקפת. 

תועדו מקרים רבים של אובדן שיער חלקי או שלם בעקבות הלם, אובדן, תאונות, או תקופות של מתח קיצוני.

כיצד ניתן למנוע נשירת שיער ?

נשירת שיער חלקית או שלמה נגרמת לפעמים בעטיה של אלרגיה למזון, או גירוי של חומר המצוי בצבע שיער, בחומר מסלסל, או של כימיקלים  תעשייתים וכדבר ראשון יש כמובן להרחיק גורמים  אלה. 

השמנים  האתריים יעודדו את צמיחת השיער לאחר שהחומר המגורה זוהה והורחק.

נשירת השיער הינה תופעת לוואי בנטילת תרופות מסוימות, בעיקר אלה המשמשות בסרטן.

ארומתרפיסטים בנורבגיה דיווחו על הצלחה בזירוז צמיחת שיער של חולי סרטן, בעיקר על ידי שימוש בשמן  הלבנדר .

הדבר קורה בדרך כלל בפתאומיות,עם הופעת אזורים קירחים,ומכונה התקרחות מקומית .

השיער עשוי להתחיל לצמוח באותה פתאומיות שבה נשר,ואולם ההתקרחות החלקית עלולה לגרום למתח נוסף המעכב את ההחלמה. 

הארומתרפיה יעילה במיוחד במתח, הלם, ובעיות מנטאליות ונפשיות אחרות והשיער ישוב ויצמח לאחר שהמטפל ירחיק את הסיבה לנשירה  .

טיפולים מקומיים בקרקפת כוללים עיסוי להגברת זרימת הדם ושיפור בריאות העור, שכן כל שערה צומחת מן השורש או זקיק בשכבה הפנימית של העור .

שמני רוזמרין, לבנדר, קורנית, ואשכוליות נמצאו יעילים בהמרצת בהמרצת צמיחת השיער, גם במקרה של שיער דליל וגם במקרה של התקרחות .

אם נותר שיער, ניתן לעסות בעדינות את עור הקרקפת עם אחד מן השמנים הללו, בבסיס של שמן שקדים או חוחובה, פעם או פעמיים בשבוע ולהשאירו כשעתיים לפני ששוטפים אותו בשמפו טבעי עדין.

ניתן לעטוף את הראש במגבות חמות כדי לזרז את הספיגה.

טיפול זה ישפר את מראה השיער שנותר ויעניק לו נפח,ודבר זה שלעצמו עשוי לרומם את מצב רוחו של המטופל.

 בזמן הטיפולים המעסה יראה למטופל כיצד לעסות בעצמו את עור הקרקפת מדי יום.

טיפולי ארומתרפיה להפגת מתחים ולהתגברות על טראומה העיסוי חשוב מאוד וניתן להשלימו באמבטיות ארומטיות.

אם נשירת השיער נגרמה בעטיה של מחלה,ייתכן שיהיה צורך לשלב את הארומתרפיה בייעוץ של רופא, נטורפת, אקופונרטוריסט, או אנשים המטפלים בשיטות נוספות .

תזונה נבינה חשובה לבריאות השיער והראש, במיוחד כמות מספקת של חלבון, שמני ירקות בכמויות קטנות וויטמין b .


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ניר חוכיימה

ניר חוכיימה,מטפל הוליסטי רב תחומי,מזמין אותכם להתנתק מלחצי היום יום,ולחוות מסע אל עולם שכולו ,רגיעה,ניחוחות,ואיזון הגוף והנפש.
מטפל בטכניקות עיסוי שונות: עיסוי שוודי הוליסטי,עיסוי רקמות עמוק,עיסוי באבנים חמות,עיסוי ספורטאים,עיסוי עם צמחי מרפא,שיאצו,רפלקסולוגיה,ארומתרפיה,פרחי באך, ואיזון גוף-נפש.
כניסה  לאתר -htpp://www.artist-massage.co.il

;



 


מאמרים נוספים מאת ניר חוכיימה
 
מסאז'ים עד הבית
כאשר מזמינים עיסוי עד הבית יש לברר פרטים על הטיפול ועל המעסה משך זמן טיפול ?מחיר? מצד אחד חשוב להישאר שפויים מצד שני זול מדי יתבטא באופיו של הטיפול. בחירת מעסה צריכה להיעשות בקפידה שכן הנאתך,גופכם,ומיטב כספכם על הפרק. שנות נסיון המטפל ?אתר אינטרנט חשוב כדי להתרשם מהמעסה?הציוד איתו מגיע?אמצעי תשלום ?

שמנים אתריים שימושים וטרינרים
אם אינכם רוצים להרטיב את פרוותם. שמני הלבנדר ועץ התה טובים לטיפול בפצעים קלים : הוסיפו מספר טיפות שמן למים רותחים ומצוננים מעט ומרחו על עקיצות,שריטות ופצעים אחרים. פציעות כתוצאה מנשיכות או שריטות עלולים להזדהם ולהתמלא מוגלה משום שהעור נסגר לפני שהרקמות העמוקות יותר נרפאו . הנחת רטיות חמות עם שמן עץ התה בתדירות גבוהה תמשוך את המוגלה החוצה ותחטא את הפצע כך שהוא יתרפא כראוי .שמן ברוש טוב כנגד פצעים באוזניים נגבו את פנים האוזן פעמיים ביום עם טיפת שמן על צמר גפן .

עיסוי רפואי יותר מרק מהנה
המודעות לעיסוי רפואי נוגעת בד בבד עם מצבים של מתח,עומס בעבודה,קירבה,תשומת לב,שחרור מעצורים רגשיים,איזון גוף ונפש המטרה היא למנוע כאב ומחלות עתידיות אשר אם לא נלמד ונקשיב לגוף הוא לא יאחר להגיע. ישנו קשר ישיר בין מתח מתמשך להפתחות מחלות כגון:בעיות עיכול,לחץ דם גבוה,מגרנות,אסטמה.

שמן עץ התה מאוסטרליה באהבה
שמן עץ התה אינו מגרה את העור,הוא אחד מן השמנים שאפשר להשתמש בהם ישירות על העור כאשר הוא אינו מדולל.מתאים למצבים של עור אדום,נפוח או מודלק,אקזמה,פטריות בציפרניים,פסוראזיס,דרמטיטיס,פצעיקור,אבעבועות רוח,הרפסים,יבלות,פצעי בגרות(אקנה),פצעונים המופיעים לפני מחזור(ממליץ על משחה ארומתרפית )טיפה יחידה של שמן עץ התה על הפצעון תביא להיעלמותו המהירה.

עיסוי מקצועי-קחו פסק זמן ממרוץ החיים
מסע החיים מוביל אותנו לרגעים טובים יותר או פחות הדאגה לרווחת המשפחה,המצב הכלכלי, העבודה ,התקדמות בחיים,קשיים מנטאלים,מסע החיים מזמן לנו לחץ,מתח,התרוצציות במרוצת הזמן . מרבית האוכלוסיה בישראל חיה במרוץ אחרי הזמן ולא תמיד שמים לב לעצמם,לגופם,ולצרכים החשובים בחיים .

עיסוי ארומתרפי
אנשים רבים פונים אל הרפואה המשלימה בכדי ליצור איזון גוף ונפש,טיפול במחלות עור שהרפואה הקוונציונלית לא נתנה להם מענה ,הקניית שלווה,רוגע ומנוחה . אחד האלמנטים החשובים ביותר אשר נותנים מענה להיקף רחב של בעיות הוא הארומתרפיה .

השמנת יתר פתרון והתמודדות
31/01/11 | השמנת יתר
השמנת יתר ,ירידה במשקל, דיאטה , נשמע מוכר ? כולנו רוצים להיות רזים יותר,להיראות טוב יותר ואין ספק שזה דבר שנותן לאדם להרגיש טוב יותר מבחינה מוראלית ורגשית . אנשים רבים מנסים דיאטות בכל צורה שהיא,בכל סגנון אפשרי וכל זאת על מנת להשיג תוצאה אחת וברורה להיראות טוב יותר . דיאטות אלה מציבות אתגר במישורים הרגשיים והפיזיים, במאמרי אסקור את הפתרונות ואת דרכי התמודדות.

המדריך הארומתרפי למחלות עור
ניתן לטפל בעזרת שמנים אתריים בכל סוג של עור ובמגוון רחב של בעיות עור כמו פצעי בגרות,סדקים,סימני מתיחה,אקזמה , פסוריאזיס יבלות,פריחות (גם באיברים מוצנעים) שלבקת חוגרת פצעי חום,פצעי קור,פצעונים(עקב שינוי הורמונאלי),אדמומיות וגירויי עור.

המדריך ליולדת - הלידה
אין צורך להכביר במילים על כמה משמעותית, אדירה ועצומה היא חווית הלידה לאישה. כל מי שעומדת לעבור את החוויה או עברה אותה מתכוננת פיזית נפשית ורוחנית לרגעים הללו. הנה כמה טיפים לגבי צמחי מרפא, צמחים ושמנים אתריים שיכולים להעצים את החוויה, להקל במקרי כאב, לזרז ריפוי ולהנעים בכלל

הזדקנות העור
נשים רבות נלחמות בתופעת שמירת העור מפני הזדקנותו. האם באמת אפשר לשמר את העור שיראה מטופח עד מאוד? מאמר זה יענה על שאלותיכם הרבות, ייתן לכם טיפ לשמירה על העור מפני הזדקנותו. העור מזדקן בדרכים שונות עם הגיל ,ייתכן שינוי צבעו, יובש, חספוס ורפיון, לפעמים, גם מופיעים ורידים דקים בלחיים. טיפולי ארומתרפיה ומשחות המיוצרות ע"י צמחי מרפא יכולים להקטין בעיות אלה עד למינימום.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI