דף הבית חוק ומשפט ירושה מה עלול לסכן צוואה, ומה חשוב לדעת בעת כתיבתה ועריכתה של הצוואה
מה עלול לסכן צוואה, ומה חשוב לדעת בעת כתיבתה ועריכתה של הצוואה
seoeye 28/04/10 |  צפיות: 3228

מגיע שעתו של כל אדם לכתוב את צוואתו לפני לכתו, והדבר האחרון שאותו אדם היה מאחל לעצמו או למשפחתו הוא מצב בו סכסוכים וויכוחים זועמים בין בני המשפחה עקב צוואה אותה ציווה גורמים לאי מימוש הצוואה כפי שרצה ויתרה מכך, גורמים למשפחה אשר הייתה מגובשת ומאוחדת להיות מרוחקת ומלאת טינה בין היורשים. זה עניין שלצערנו קורה לעיתים קרובות לאחר לכתו של מצווה צוואה וחשוב למנוע אותו, אנו ננסה לתת כמה דגשים לכך.

אז מה חשוב לדעת בכתיבת צוואה?

חשוב לדעת את אפשרויות כתיבת אותה צוואה לפני לכתנו.

אפשרות פופולרית אחת הינה צוואה בכתב יד אשר פשוטה ואמינה ביותר.

אפשרות נוספת העומד לפנינו הינה להכין עותק מודפס של אותה צוואה.

חשוב שבעת נתינת הצוואה יהיו לפחות 2 עדים עם מצווה הצוואה.

לצרכי עריכת הצוואה ההמלצה החמה ביותר שלנו אליכם היא להתייעץ על כך עם עורך דין על מנת שתתקבל בצורה הטובה ביותר בבית משפט, הוא גם יעזור לכם להחליט בין צוואה בכתב יד לזו המודפסת ואולי אף לבצע את שתיהן.

האפשרות הנוספת היא כמובן תיעוד צוואה בוידאו אשר מספקת ראיה משמעותית בעת סכסוכים וערעורים על אותה צוואה. ברוב המקרים בבתי משפט ללא שום קשר לענייני צוואה, ראיית הוידאו הינה ראייה אשר ברוב המקרים קונקרטית וקובעת, ניתן להבין דרכה בדיוק את כל הפרטים ובקלות ניתן לדעת בזמנים שלנו כיום האם נערכה ולוטשה או שהינה מקורית.

במקרה של תיעוד צוואה בוידאו קל מאוד להבין את רצונותיו ודרישותיו של מצווה הצוואה, ניתן בפשטות למדי להבין אם היה שפוי בדעתו כשנתן את הצוואה ולמנוע ספקות בין היורשים, אך במרבית המקרים צוואה מתועדת בוידאו גם תמנע כלל את הדיון בבית המשפט, היורשים בעצמם יבינו את רצונותיו של מצווה הצוואה ויתפשרו בעת הצורך.

רבים נוטים לחסוך עלויות בעריכת הצוואה,בכתיבתה וגם בצילומה בוידאו אך חשוב לזכור שזוהי למעשה מעין בקשה אחרונה וחשוב שהיא תישמר בצורה הטובה ביותר.

צילום צוואה בצורה לא מקצועית עלול להוביל לשיבושים באיכות הקול או התמונה, איכותיות ירודות ובסופו של עניין ירידה באמינות החומר המצולם ויצירת ספק בוידאו כולו.

אנו מקווים שאלו הצריכים לקיים צוואה ישקלו את האפשרויות הרבות שניתנות לפניכם היום, תתייעצו עם גורמים נוספים, וכל מה שנותר לאחל הוא בריאות שלמה ואחדות משפחתית.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 seoeye


 


מאמרים נוספים מאת seoeye
 
מה עלול לסכן צוואה, ומה חשוב לדעת בעת כתיבתה ועריכתה של הצוואה
28/04/10 | ירושה
מגיע שעתו של כל אדם לכתוב את צוואתו לפני לכתו, והדבר האחרון שאותו אדם היה מאחל לעצמו או למשפחתו הוא מצב בו סכסוכים וויכוחים זועמים בין בני המשפחה.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI