דף הבית מדעי הרוח ספרות זעקת הלב הפצוע- כוחה של תפילה - תסריט דימיוני על פי תרחיש אמיתי (הרב יוסף ויצמן )
זעקת הלב הפצוע- כוחה של תפילה - תסריט דימיוני על פי תרחיש אמיתי (הרב יוסף ויצמן )
הרב יוסף ויצמן 01/07/08 |  צפיות: 15102

בס"ד
כוחה של תפילה תרחיש על פי סיפור אמיתי

...קול ישראל מירושלים השעה ... והרי החדשות ... שלג כבד יורד בטורקיה, סערה גדולה פוקדת את השבר סורי אפריקאי גשמים רבים שוטפים את האזור, במצרים בתים רבים הוצפו ורבים נותרו ללא קורת גג, הסערה לא פסחה על ירדן ארמון המלוכה ברבת עמון הוצף במי גשמים ומכבי האש הוזעקו לשאוב את המים מהארמון ללא הצלחה רבה, הסערה צפויה להגיע אלינו בשעות הלילה המאוחרות, מהשרות המטראולוגי נמסר לאזרחי המדינה כי יש לחזק את דודי השמש בכדי שלא יעופו ברוח הקרה הצפויה להגיע, בצפון ובעריית ירושלים העמידו במצב הכן את מפלסות השלג, נגמשים הוצבו במקומות אסטרטגים בכדי לפנות זקנים חולים ויולדות.


למחרת בצהריים

...קול ישראל מירושלים השעה ... והרי החדשות ...

למרות ההודעות מהשרות המטראולוגי על הסערה הצפויה בארץ אולם פעם נוספת הם טעו, למרות שאנו נמצאים בעיצומו של החורף, את חופי הארץ מילאו המוני ישראלים.
 
תכונה רבה נראתה בשכונת הר נוף, המקום הוא: רחוב הקבלן בירושלים, סביבות הבית עמדו אנשים חמורי סבר,לכולם אוזניה קטנה תחובה לתוך אוזנם, ומדים מיוחדים על גופם, ועל אוזנם עטו משקפי שמש.

אלו היו אנשי חברת שמירה מיוחדת הופקדה בכדי להרחיק סקרנים ועיתונאים לא רצויים, אט אט החלה להיות תכונה מיוחדת סביבות הבית מכוניות עטויי וילונות כבדים נשכרו במיוחד עבור מאורע זה, אשר החלו להגיע מכול רחבי הארץ תחת מעטי סודיות כבדה, הנמצאים בבית ישבו בבית המדרש הנמצא בתוך הבית ועיינו בספרים הנדירים הרבים המעטרים את קירות הבית, כל המוזמנים הגיעו והחלה הישיבה המיוחדת תחת מעטה גדול של חשאיות ...


לאחר כשעה נסתיימה האסיפה, תוך כדי החלטה שכבר למחרת בבוקר לאחר תפילת שחרית ישובו ויתכנסו בשנית והפעם בבני ברק.     


...למחרת בעיר התורה והחסידות בני ברק, המקום הוא רחוב חזון איש 4 בביתו של מרן ראש הישיבה שליט"א מכוניות השרד נעצרו בחריקת בלמים צורמת וחיש נבלעה דמות ישיש שפופה אל תוך הבית הישן והפשוט אשר ספרים רבים מעטרים אותו קירות הבית ספגו לתוכם שעות רבות של לימוד תורה, והשתתפות בצער הכלל.


כעבור שבוע ימים.   

... קול ישראל מירושלים השעה ... הכנרת עברה את הקו האדום ב ... מטרים ... ראש הממשלה זימן באופן דחוף את כל שרי הממשלה להתייעצות דחופה בין השאר הוזמן שגריר טורקיה,

מחר תהיה ...המשטרה נערכת בכוחות מתוגברים כל החופשות בוטלו, ממרחב הצפון אוטובוסים מלאים בשוטרים יגיעו בשעות הלילה המוקדמות כבדי להגן על אלפי ... אשר יגיעו מכל קצווי הארץ,  הערכות שיא תהיה גם במגן דוד אדום בתי החולים בבירה הועמדו במצב הכן ... 

אגד תגבר את מערך האוטובוסים שלו ועבר לשיטת הסרט הנע,  נמסר כי גם רכבת ישראל עברה לפעול במתכונת דומה,  

גם בנמל התעופה בן גוריון מורגשת כוננות שיא כל הטיסות הנכנסות מארצות הברית ומאירופה בתפוסה מלאה,  

והרי תחזית מזג האוויר מחר יהיה חם ויבש שרב כבד עתיד לבוא בימים אלו לתוך מדינת ישראל,    והנה הודעה מיוחדת מדובר מגן דוד אדום מבקש מכול מי שלא צריך להסתובב בחוץ שלא יצא החוצה ...


היה זה בשלהי חודש טבת, השמים היו תכולים, ענן לא נראה בשמים, השמש יקדה בעוז, והכתה בלא רחם על ראשי המתפללים המיוזעים מהשמש הקופחת אשר הכתה בעוז וללא רחם, אנשי "ההצלה" נערכו למבצע מיוחד זה בעוד מועד, הם רכשו במיוחד מכנסיים חולצות וכובעים בצבע כתום זוהר אשר ייחד אותם בנחיל האנשים אשר יציף בשעות הקרובות את כל פני האזור וישחיר את המקום והתפרסו החל  משעות הלילה המוקדמות בתוך הרחבה ברחובות הסמוכים ובשאר מקומות אסטרטגים.


רמקולים רבי עוצמה הותקנו בכל האוזר בכדי שקהל הרבבות יוכלו לשמוע את ... כמו כן הותקנו במקום מצלמות אשר הסריטו את ... והעבירו אותו בשידור ישיר להאנגר הענק שנבנה במיוחד עבור הנשים, בקשות ותחינות רבות הופנו מכל העולם שיעשו הכול שגם אליהם יעבור האירוע בשידור ישיר "און ליין" בכדי שגם הבודדים שלא מצאו מקום פנוי בטיסה הקרובה יזכו לראות לשמוע ולכאוב את הכאב אשר בה נמצאים אחיהם הנמצאים בארץ ישראל.
 

מסוק מיוחד אשר סמל הכוכב עיטר אותו חג באוויר ודיווח למטה המשטרה במגרש הרוסים ולחפ"ק הקדמי אשר מוקם על החומה מעל שער יפו, על הנעשה במקום ועל התכונה הגדולה אשר למטה .


 60 אמבולנסים עמדו במצב הכן סביבות לאזור, ופרמדיקים עמדו בכל קרן רחוב כאשר אלונקה מקופלת לידם ובליבם תחינה שהם לא יצטרכו להשתמש בהם. 


מכל העולם נשלחו במיוחד ציוותי צילום ככדי לסקר את האירוע המיוחד ולהעביר דיווחים חיים מהמקום.


שעת השין נקבעה ל4.10 כולם ידעו ששעות רבות קודם לכן ההמון יציף את המקום בתקווה לתפוס מקום קרוב ביותר לאבנים העתיקות בנות אלפי השנים אשר ידעו ושמעו את חתנוני המתפללים והזועקים מלב נשבר ונדכה כבר שנים רבות, הבימה הגדולה חוזקה במוטות פלדה מיוחדים בכדי שלא יקרסו ח"ו מהעומס הרב שיהיה סביבם.


השעה 23.12, עוד מעט יהיה חצות הלילה, הרחבה מלאה אלפי יהודים המחכים לזמן חצות הלילה בכדי לומר בזעקה ותחנונים "תיקון חצות" "תיקון רחל\ לאה" ולשפוך את תחינתם מהגרונות הניחרים מצום ומתענית לאבא שבשמיים שיציל אותם מהמוות הנורא מכל .... מוות בצמא.   


השעה 1.20 בלילה יהודים אשר היו תשושים מהצמא ומהצום הניחו את ראשם על ריצפת האבן הקרה עצמו עניים דומעות ואגרו כוח להמשך היום העמוס המצפה להם למחרת.


אוטובוס הריק מתוכו אנשים אשר מיהרו להוציא מהכיס כיפה לבנה מעומלנת אשר גוהצה בקפידה תחת בית שחיים היה נרתיק קטן ישן, אשר נראה ששנים רבות אפילו לא נגעו בו אולם במצב קשה כל כך כולם בוכים מתחננים מבקשים ומייחלים לדבר אחד ....
 

"אבינו   מלכנו   חוס   ורחם   עלינו"

מידי פעם נישמע צעקה מתוך הקהל הרב אשר הציף את הרחבה הגדולה "חובש", מיקום המתעלף נמסר במדויק לחפ"ק (חדר פיקוד קדמי) אשר התמקם במרפסת הגדולה של ישיבת "אש התורה", והתורן העביר הודעה באוזניה המיוחדת המוצמדת לאוזני האברכים החברים בארגון אשר לבשו בגדים מיוחדים המפוזרים באזור,

אנשי "ההצלה" הפסיקו חיש מהר את תפילתם מעמקי הלב הרותח מחו דמעה, סגרו את הספר העתיק אשר שימש רבות את עם ישראל בכול התקופות ובעיקר בתקופות הקשות יותר, הלא הוא ספר התהילים אשר כל כולו שבח הודאה ותחנונים לבורא עולם וחיברו דוד מלך ישראל, ורצו אחוזי תזזית למיקום המדויק שנמסר להם בכדי שיוכלו להגיש עזרה ליהודי הנוסף שהתעלף עכב החום הכבד שהיה ופינו אותו מי לבית חולים\ לתחנת מד"א הקרובה.


השעה 3.30 לפנות בוקר הרחבה כבר שחורה מרוב אנשים אשר החלו למלאת את כל הרובע היהודי, השוק הערבי אשר נמצא מעל הישיבה כבר מזמן התמלא ביהודים מתפללים.

 לפתע ...


נשמעה ברחבי הרמקולים אשר מפוזרים בהר הבית קריאת האימה אשר מעבירה חלחלה באוזני כל יהודי:
 

אללה הוא אקבר ....


כאשר היהודים שמעו זאת החלו לבכות ביתר עוז, קרעו בגדיהם, ישבו על הרצפה שמו על ראשם אפר והחלו לקרוא
"על נהרות בבל שם ישבנו גם בכינו ...
שועלים הילכו בו על ערבים בתוכה...
איך נשיר את שיר ה' על אדמת ניכר",

המואזין החל קורא למאמינו לבוא לבית התיפלה, הערבים הגרים בשוק יצאו מפתח ביתם בעניים מלאות קורי שינה והביאו שרפרפים קטנים מביתם וביקשו מהיהודים שישבו וינוחו קצת גם הם ידעו שרק נס משמיים יוכל להציל אותם ממות בטוח, הם מיהרו לבית תפלתם מסגד "אל אקצה" וביקשו גם הם רחמים.


מידי פעם נשמעה יללת סירנות ואורות כחולים מהבהבים פינו מקום קרוב ככול האפשר לרכב אשר מתוכה יצא ... וצעד רגלי למרות גילו המופלג לא הועילו הניסיונות הרבים לשכנעו שלפחות יסיעו אותם ברכב מיוחד הממונע על מצבר אשר יביא אותו עד לבימה הגדולה הממוקמת ברחבת הכותל המערבי, עת צרה היא ליעקב איננו רוצים להיות יוצאים מהכלל, גם מי שניסה להציע להם את הדבר הנכסף ויקר הערך ... כוס מים קר נענע בהסתכלות נזעמת של מלאך אלוקים אשר בעת צרה מבקשים ממנו להתעסק בזוטות.


3.40 למרות השעה המוקדמת, האזור כבר מלא עד אפס מקום, הנחיל האנושי מילא את כפר מוסררה השכונה הערבית העוינת, שכונה זו ידועה לשמצה מפירות הבאושים אשר הוציאה מתוכה, ערבים אשר ממלאים את בתי הסוהר השפוטים למאסרי עולם מצטברים בעקבות ידיהם המגואלות בדם יהודים גברים נשים וטף, גם לשם הגיעו היהודים למרות החשש אשר קינן בתוך הלבבות ההומים.


והנה הגיע הזמן ... נחיל האנשים החל בתנועה כמו בתזמון החל בתנועת התעטפות, ותוך שניות מספר עטו על ראשם טליתות לבנות, לבשו את הסממן הייחודי המאפיין אותנו מכול העמים הלו הם התפילין, והחלו להתנועע, מידי פעם נשמע קול כבי מעורבב עם קול צעקה לחובש שיבואו להחיש עזרה, ...


השעה 4.10

תפילת שחרית החלה תוך כדי בכי והזעקות הרבות שעלו מתוך מאות אלפי המתפללים נשמעו בהד מתגלגל גם לתוך כנסיית המולד, הנס -הכומר הראשי הסתכל על יוהן - עוזרו בבהלה, ובלי לחשוב פעמיים יחד רצו במהירות לחלון הנמצא במגדל הגבוה אשר נמצא שם הפעמון העתיק, הם הביטו אל האופק ואחר כך אחד על פני רעהו ואט אט החלו להחוויר, הנה הגיע הרגע הגדול, היום נדע לאן פנינו מועדות האים לחיים או למוות ח"ו.


את הסוד הגדול כבר אי אפשר היה להסתיר, דיברו עליו בכל יום בכל מהדורות הרדיו, וכולם ציפו בכל שעה עגולה לסוף החדשות אשר השמיעו את תחזית מזג האוויר וכל שעה חזרה על עצמה התחזית  הקודרת, שרב כבד יהיה בארץ. והכנרת ירדה היום בעוד... סנטימטרים, את הקו האדום היא עברה מיזמן בשלהי חודש חשוון   בכנסת הועלו שאילות שונו ומשונות מה ניתן לעשות במצב הנורא, ומי אחראי למחדל הנורא השורר בארץ, נציב המים הודיע חד משמעית:

"חייבים להפסיק את השאיבה מהכינרת ומהמוביל הארצי אחרת כל מקורות המים של מדינת ישראל יומלחו מהים!!!".


בלשכתו של ראש הממשלה נערכה ישיבת חירום היו שרצו להוריד את מפלס הקו האדום פעם שלישית תוך חודש ימים, אחרים דיברו על יבוא מים מטורקיה, היו שהציעו להביא קרחוני ענק מהקוטב הצפוני, ואולם מעיני כולם נבע מבט מוזר ומשונה מאוד ...


כן אי אפשר לטעות מבט זה הביעה את המתחולל בלב כול היושבים שם בתוך החדר המפואר והממוזג היטב, ובעצם את המתחולל בלב כל מי שנמצא מבחוץ הלוא הם עם ישראל היושב בציון, כולם פחדו מהנורא מכול, לאף אחד לא הייתה תשובה מה הם יגידו לילדים הקטנים אשר לפי התחזית הקודרת יפתחו את הברז בעוד ... ולא יהיה מים בברז . ואט אט כל מלאי המים שאנשים רכשו כבסף מלא יגמר ...


...לפתע קם אחד מהשרים אמר בקול מהורהר אני מתחיל להיזכר במה שלמדתי בצעירותי כאשר הייתי שם ... כאשר למדתי בישיבה ... ישנו פסוק המתאר את אשר יקרא לעם ישראל ... אם אינני טועה נאמר פסוק זה בחומש, מיד לקח תנ"ך ישן והחל לעלעל בו אחוז תזזית, פתח באחד העמודים, עיין רגעים מספר בכתוב מולו והחוויר, אחד מחבריו הגיש לו כוס מים לאחר שלגם מהמים הצוננים החל האודם שבפניו לחזור, ואט אט בקול חרד ובקול החל לקרוא את הנאמר בחומש דברים פרק ב' פסוק ו'

 "אכל תשברו מאתם בכסף ואכלתם וגם מים ... בכסף ושתיתם".

 דממה נשמעה בחדר, לאחר שסיים לקרוא הביט סביבו וראה את חבריו השרים כל אחד אוחז את ראשו בידיו וראשו שעון על השולחן הגדול שבמרכז החדר העשוי מעץ אלון מהגוני יקר. לא היה טעם להמשיך בישיבה ואט אט נשמטו כולם כל אחד אחוז בשרעפיו הוא, לשאלות העיתונאים הרבים שהיו מחוץ לחדר אשר הפנו לבאים נותרו בלא מענה, אלא מבט חולמני היה בעניים, מבט שהשרים עצמם לא ידעו להסביר, וודאי אף אחד מהנוכחים בחוץ.


רחוב רבי עקיבא בבני ברק יצחק ויהונתן חזרו מוקדם מהחדר ובידם היה פתק אשר היה כתוב בזה הלשון:


הורים יקרים:

בהוראת רבותינו גדולי הדור שליט"א אשר לאורם אנו הולכים, היום הלימודים יסתיימו מוקדם מהרגיל, בכדי לאפשר לתשב"ר היום לנוח היטב, מחר לא יתקיימו לימודים מאחר ותתקיים עצרת תפילה וזעקה ליושב במרומים על המצב הקשה שעם ישראל שרוי בו ובעקבות השנה השכונה בארץ ישראל. מבקשים אנו בכל לשון של בקשה לשלוח את הילדים ביחד עם ההורים לעצרת, אין ישראל נושעים אלא בזכות תינוקות של בית רבן. והיושב במרומים ישמע את זעקותינו ויושיע את העם היושב בציון בזכות תפילתם הטהורה של ילדי ישראל אשר לא טעמו טעם חטא.


אמא הכינה ליצחק ויהונתן ארוחת צהרים חמה ומזינה כיאה לילדים השבים מיום לימודים ארוך, לאחר מיכן נכנסו הילדים לישון תוך כדי בקשה ותחינה לאמא שתעיר אותם כאשר אבא ייסע לכותל המערבי, יחד עם המוני בית ישראל.


השעה 22.00 אבא מנסה להעיר את יצחק ויהונתן ואולם הם לא מתעוררים שינה ערבה הייתה נסוכה עליהם ובת צחוק עלתה על פניהם, פאותיהם השובבות היו על הכר החם, 22.15 אבא מנסה להעיר את ילדיו הקטנים והתמימים ואולם ללא הועיל, מלאך החלומות פרס את כנפיו על העוללים ואינו חושב ללכת, אבא מביט בשעון שעל ידו שוב ועיניו חשכו מחוגי השעון הורו 22.58 בעוד שתי דקות ההסעה אמורה לעלות לירושלים, לא נותרה לאבא ברירה ובלב קשה, השאיר את ילדיו במיטתם החמה בבני ברק ורץ לאוטובוס אשר החל לחמם את המנוע ולסגור את הדלתות.    


הודו לה' קראו בשמו ,,, שירו לו זמרו לו שיחו בכל נפלאותיו נשמעה הזעקה - התפילה מתוך מאות האלפים אשר גדשו את המקום, לאחר ישתבח השתררה דממה דרוכה בצפייה לבאות, לפתע נשמע קול חלש סדוק וקרוע בכל הרמקולים, היה זה קולו של מרן ראש הישיבה שליט"א "שיר המעלות ממעמקים קראתיך ה'" קהל האלפים פרץ בבכי נסער וענה גם הוא "שיר המעלות ממעמקים קראתיך ה'" היו רבים בתוך הציבור שלא היו ממבקרי בית הכנסת הקבועים ובאו ביחד עם כל קהל האלפים לזעוק לאבא שבשמיים שיושיע אותם ויעשה להם נס שכולם מצפים לו שירד גשם!!! עד היום הם חיו בהרגשה שהגשם הוא דבר עונתי בקיץ הולכים לים, אוכלים ארטיקים וגלידות, ובחורף  לובשים מעיל צעיף ולוקחים מטריה כי הגשם יורד והוא דבר של מה בכך, היום הם מרגישים שבעצם הגשם הוא מתנה משמיים שצריכים לבקש עליה ולהתחנן לפני הבורא שיחון אותם וירחם עליהם ויוריד להם מתנת חינם משמיים ג-ש-ם.

גם הם החלו להתרגש ובקשו מהסובבים אותם שיראו להם היכן אוחזים ומתפללים ודמעות חמות והחלו לזרום מהעניים ולהרטיב את הסידור שבידם, העיתונאים הזרים הביטו במתרחש בהלם, הם ראו מחזה מדהים שלא יכלו לתאר אותו במילים הם ראו חשמל באוויר ואולם לא יכלו לתאר את מה שעיניהם עני בשר ודם רואות,

זר לא יבין את זאת!!!.


"יתגדל ויתקדש שמיה רבה" חלפה עברה לה שנייה של דממה ו-אמן מתגלגל נשמע למרחוק.
 

" ב ר כ ו  א ת  ה'  ה מ ב ו ר ך ",


" ברוך  ה'  המבורך  לעולם  ועד" .


...ובבני ברק

מלאך החלומות החל להוריד את חסותו מאת נתיניו, והנה יצחק ויהונתן החלו למצמץ בעיניהם, פקחו אותם בבהלה נטלו את ידיהם בספל המונח ליד מיטתם, אמרו בכוונה רבה: "מודה אני", ורצו בבהלה לחדר של אבא ואמא,
ובחדר ההורים מיטתם של אבא ואמא הייתה ריקה, יצחק ויהונתן הביטו אחד בשני בבהלה, ורצו מהר לסלון, שם הם ראו את אימא יושבת בסלון על הכסא, עינה אדומות מבכי, ודמעות הרטיבו את ספר תהילים המונח לפניה.

 הביטו הילדים באמא והמילים נעתקו מפיהם זו פעם ראשונה שהם רואים  אמא בוכה, כן, כן הייתה זו אימא שלהם שמגדלת ודואגת להם כל כך שיצליחו בחדר ודואגת להם לכל מה שהם צריכים, ואימא הגדולה שהם כול כך עריצים ומכבדים בוכה כזה בכי מתוך הלב,
וכך עמדו הם דקות ארוכות מהופנטים וממוסמרים למקומם ולא יכלו לזוז או להוציא מילה מפיהם הקטן ודמעות חמות של ילדים קטנים החלו לזלוג מעיניהם בלי כול שליטה או מעצור היו אלו דמעות טהורות .


לבסוף אמא הבחינה בהם, סיימה את פרק התהילים שמה את הסימנייה בעמוד שסיימה, נגבה את דמעותיה בחבילת הטישו שלפניה, קמה מהכסא ואמרה להם "בוקר טוב ילדים צדיקים",


 בוקר טוב אמא, אמא מה קרה, למה את בוכה? חשבנו שרק לילדים מותר לבכות?  אף פעם לא ראינו אותך אמא בוכה?


ובכלל איפה אבא?
למה הוא לא העיר אותנו לנסוע לכותל המערבי?
הרי אתמול בחדר הרבי אמר לנו: שאנו צריכים לנסוע ביחד עם אבא לכותל המערבי אשר נמצא שם שריד בית מקדשינו והוא המקום הקדוש ביותר לעם ישראל ולהתחנן לפני אבא הרחום שבשמיים שיחוס וירחם עלינו ויוריד לנו גשם כדי שהיה לנו מה לשתות, אכן אנו זקוקים לרחמים גדולים מהקב"ה אמרה אימא, באמצע הלילה לפני שאבא נסע לכותל הוא ניסה בכול כוחו להעיר אתכם ואולם אתם לא התעוררתם, וכשאבא ראה שהוא עומד להפסיד את ההסעה השאיר לכם מכתב במעטפה והרי הוא לפניכם חיש מהר פתחו את המעטפה הוציאו את הדף הנמצא בו וקראו בקול:


לילדי היקרים שיחיו
יצחק ויהונתן נ"י

לצערי הרב לפני שנסעתי לירושלים עם המוני בית ישראל לשריד בית מקדשינו, בכדי להפיל תחינה ותחנונים לפני הקב"ה בורא עולם, שיחוס וירחם עלינו וייתן לנו מתנת חינם גשם אשר אנו כל כך זקוקים לו, ובלעדיו אין לנו חיים, אכן אין אנו ראויים למתנה זו בגלל שכנראה עדיין לא שבנו בתשובה שלימה, ולכן ניסיתי בכול כוחי להעיר אתכם כדי שאתם תינוקות של בית רבן אשר לא טעמתם טעם של חטא תבואו איתי ובע"ה הקב"ה יושיע את העם היושבים בציון בזכותכם. אבל עכשיו בבקשה אל תהיו עצובים שלא באתם איתי, כי גם בבית בבני ברק אתם יכולים לעזור לנו כל כך לאחר שתשתו שוקו ותאכלו ארוחת בוקר, בבקשה קחו סידור התחילו להתפלל מילה במילה ובכוונה, ולאחר מיכן קחו ספר תהילים והתחננו לבא שיושיע אותנו.  אנו זקוקים רק לדבר אחד ...
נ- ס .
באהבה רבה ובתפילה ותחניה שתפילות רבים לא יחזרו ריקם.      
אבא.


רק עכשיו יצחק ויהונתן שמו לב שעיניהם מלאו דמעות, ללא אומר נטלו ידיים אכלו מהר, ברכו בכוונה ברכת המזון, וחיש מהר נטלו את הסידור מהילקוט והחלו להתפלל

 "מודה אני לפניך  מלך חי וקיים"


אמא  חזר  לכיסאה  בסלון  אל  ספר  התהילים  והחלה  לקרוא: 


 "יענך  ה' ביום  צרה  ישלח".

 

... ובירושלים ברחבת הכותל


נשמעה זעקה קורעת לב

"שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד"

 

הנה הגיעו מאות אלפי המתפללים לתפילת שמונה עשרה , באחת נשמעה דממת מוות ורק מידי פעם נשמעה אנחה קורעת לב מפי אחד המתפללים.
קדוש ... קדוש ... קדוש שאג הקהל הרב שהציף את המקום והחל למצמץ בעיניו מהשמש הקופחת שהחלה להכות בלא רחם ביום חורף זה,

 


... ובבני ברק


יצחק ויהונתן מתפללים בבכי קורע לב, מידי פעם לגמו מכוס הלימונדה הצוננת שאמא הניחה על השולחן. לאחר שסיימו את התפילה אמא אמרה להם ילדים יקרים בואו נקבל על עצמנו קבלה שנוכל לעמוד בה ונתחיל לקרוא יחדיו את ספר התהילים, כל אחד ישב וחשב לעצמו וקיבל החלטה שמהיום ואילך הוא ישתדל יותר, אולי יחוס עלינו השי"ת ויוריד לנו גשם.


לאחר תפילת שמונה עשרה החלו כולם לומר בבכייה פסוק אחר פסוק

"אבינו מלכנו חטאנו לפניך",

"אבינו מלכנו אין לנו מלך אלא אתה",

"... עשה למען תינוקות של בית רבן שלא חטאו"


הזעקות מהשפתיים הסדוקות ומהגרונות הניחרים מצום ומצמא נשמעו עד לב השמיים, ודומה שעוד מעט יתפוצצו חלונות הבתים אשר ברובע המוסלמי.


בקריאת התורה קראו את הקריאה המיועדת לתענית ציבור "ויחל משה ... שוב מחרון אפיך והנחם על הרעה לעמיך". לאחר תפילת "עלינו לשבח" ישבו קהל האלפים על הרצפה, והחלו שומעים את דברי הכיבושים שהשמיעו הרבנים שליט"א אשר לא חשכו את שבט לשונם והוכיחו את הנוכחים והתחננו מהם אם חפצים אתם בחיים אנא לטובת עצמכם שובו בתשובה .


דברי המוסר הושמעו גם בשידור ישיר ברדיו ואמא של יצחק ויהונתן הדליקה את הרדיו ובבית נשמעו דברי הרבנים שליט"א, אמא זה נכון מה שאמר הרב שהקב"ה עושה עימנו חסד כאשר הוא מוריד את הגשם? שאלו יצחק ויהונתן הרי בחורף יורד תמיד גשם? אמא ענתה אכן הרב צודק, הנה ראו השנה השי"ת רוצה להראות לנו שמה שאנו בטוחים כל כך שיהיה, והינו חלק מסדרי בראשית גם עליו צריך לבקש ולהתחנן, וצריך זכויות רבות כדי לזכות בגשם שהוא נותן לבריאה כולה חיות.


השעה 13.00 שליח הציבור החל באמירת תהילים ופתאום ענן קטן ואפור הופיע בשמים אף אחד לא ייחס לכך חשיבות מיוחדת, קהל נוסף הצטרף למאות האלפים הקוראים תהילים היו אלו יהודים אשר לא היו שומרי תורה ומצוות וכאשר פתחו את הרדיו ושמעו את המתרחש בכותל הניצוץ היהודי החל לפעום ובלי לחשוב פעמיים, שמו את פעמיהם לכותל המערבי. יהודים יקרים הביאו לבאים ספרי תהילים והבאים החלו לקרוא עם כל הנוכחים בבכייה ובתחנונים, 


השעה 17.30 השמש אט אט החלה לשקוע, ורוח קרירה החלה נושבת ובלי שאף אחד שם את לבו החלו טיפות גשם יורדות והרטיבו את ראשי המתפללים, הטיפות היו כטל תחיה על קהל האלפים, שהחל ביתר שאת וביתר עוז לקרוא תהלים ולהתחנן לפניו שאלו יהיו גשם של ממש, גשם שירווה את פני האדמה הצחיחה, ימלא את מעינות תהום, גשם של ברכה...                


למחרת

... קול ישראל מירושלים השעה ... והרי החדשות סערה רבתי פוקדת את כל ערי ישראל, שלג כבד יורד ללא הפסקה בכל הרי הצפון, השלג אמור להגיע להרי המרכז לפנות ערב, מצפה רימון מושלג כולו, גשמים צפויים לרדת עד סוף השבוע ללא הפסקה ... אתר החרמון יפתח מחר בבוקר לגולשים, ראש הממשלה ... ברגע זה הגיע לשולחן המערכת את מדד עליית הכנרת, במשך ה 24 שעות האחרונות הכנרת עלתה ב 10 ס"מ, יש לציין כי כבר יובל שנים לא נרשמה עליה כל כך מכובדת וגדולה ביום אחד.

 

ובעיתונות החרדית

מעמד קידוש ה' נערך אתמול בכותל המערבי, מאות אלפים גדשו את כל אזור הרובע היהודי, הקהל הרב הגיע עד פאתי שער שכם, החל להגיע החל משעות הלילה המוקדמות ... פתחו את פיהם בתפילה ותחנונים לפני בורא עולם שיחוס וירחם על עמו ישראל ויוריד גשמי ברכה, מרן ראש הישיבה שליט"א עבר כשליח ציבור לפני התיבה, לאחר התפילה נשא   מרן ... שליט" א שיחת מוסר הדברים היו מרגשים עד שכל הציבור נשא את קולם בבכי, לאחר מיכן החלו באמירת תהילים תוך כדי בכי קורע לבבות, באמצע קריאת התהילים החל לרדת גשם, וקהל האלפים ראו בכך סימן ואות משמיים כי תפילתם רצויה לפניו, המעמד הסתיים בקבלת עול מלכות שמיים.

 

אחים יקרים:

סיפור זה ביסודו אינו דמיוני הוא אכן קרא לפני כ 15 שנה, שנה זו הייתה שנת בצורת, גשם לא ירד כלל עד סוף חודש טבת, ובשמיים לא נראה אפילו ענן קטן לרפואה, בכול המדינות אשר סביבות ארץ ישראל ירד גשם ורוחות חזקות הביאו ענני גשם נוספים, בשרות המטראולוגי צפו שאכן הרוח החזקה תביא אלינו גם את ענני הגשם, אולם הפלא ופלא העננים הגיעו עד הים שלפני חופי מדינת ישראל ושם נעמדו, ואף לא ענן אחד הגיע לארץ ישראל, הדבר היה בגדר תעלומה וחידה בלתי פתורה, נציב המים הוריד את מפלס המים כמה וכמה פעמים, אסור היה להשקות את הגינות בשעות היום, ומי שנתפס משקה ביום נקנס, דובר על יבוא מים מטורקיה, על התפלת מים דלוחים, בכול בתי הכנסת התפללו תפילה מיוחדת על עצירת הגשמים, קול קורא יצא מאת הרבנים לפשפש במעשים לשוב בתשובה ולהרבות בקריאת תהילים, בכל החדרים תלמודי התורה ובישיבות הקדושות לאחר כל תפילה קראו מספר פרקי תהילים על עצירת הגשמים, ואכן בורא עולם שמע את קול עמו ישראל וברחמיו המרובים הוריד לנו גשמי ברכה, ותוך כחודש ימים עלה מפלס המים והכנרת עלתה על גדותיה, והיה צורך לפתוח את סכר דגניה מחשש שהמים הרבים שזרמו בעוז איימו להציף את הישובים הסמוכים לסכר.


מי שחושב שגשם הוא דבר מובן מאליו טעות גדולה בידו, בלעדי הגשם אין לנו חיים, ואין צורך לפרט עד כמה הגשם חשוב לחקלאות, למעיינות תהום וכ"ו ובכלל למי מכול יצורי הבריאה הגשם אינו נצרך והכרחי ?

אשמח לשמוע את חוות דעתיך על מאמר זה

בתודה מראש

הרב יוסף ויצמן


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 הרב יוסף ויצמן

הרב יוסף ויצמן שליט"א
ראש כולל והמרכז ללימודי יהדות "תורה ודעת"
מחבר הספרים רבי המכר:
"ברית יצחק" - בנושא ברית המילה לפי הצד ההלכתי והרפואי.
"מערכי תורה" בסוגיות שונות בתלמוד.

מרצה בכיר בארגונים שונים ובמקומות ואירועים פרטיים בכל הארץ לפי תיאום מראש. השיחות מרתקות ומאתגרות את הקהל למחשבה ועניין. ההרצאות מתובלות בסיפורים אמיתיים הנמסרים בצורה מעניינת אותנטית ובלתי נשכחת.ועוסקים במגוון נושאים כמו יהדות, פסיכולוגיה , רפואה ומשפטים , זוגיות וחיים יותר טובים
המסר מועבר בצורה בהירה ומובנת למגוון אנשים וגילאים מכל שכבות האוכלוסייה.
משפט המפתח של ההרצאות הוא : גם הנשמה צריכה אוכל והמח מזון..
לפרטים יעוץ והזמנות טלפון: 052-8144488



 


מאמרים נוספים מאת הרב יוסף ויצמן
 
מוות הוא לא סוף, הוא רק ההתחלה....
מוות הוא לא סוף, הוא רק ההתחלה מדוע אנו קוברים מתים ועורכים לוויה? הרי המת לא מרגיש היכן מניחים אותו. עיונים בפרשת חיי שרה

מאמא רחל ליום פטירתה של רחל אימנו
18/10/10 | אקטואליה
רחל היא בדרך כלל הכתובת הראשונה אליה באים לשפוך את הלב, עוד לפני אבותינו הקדושים הקבורים במערת המכפלה ובמקומות נוספים? מה יש בה, באמא רחל, שכולם נמשכים אליה?! למה היא ממגנטת את כולנו אליה? ... יש משהו באישיותה של רחל אמנו, במסכת החיים שלה, שאומר לנו – לי אתם יכולים לספר על צער, על קשיים, על צרות, כי אני יודעת בדיוק למה אתם מתכוונים...

מה מנחה אותנו בחיים גורל או מזל?
כל אדם נולד תחת השפעה אסטרולוגית, זרימת אנרגיות מסוימת שמשפיעה על פרטים רבים במהלך חייו, על אישיותו, על הפוטנציאל החבוי בו. לשילוב המנצח הזה אנחנו קוראים "מזל" – מערך כוכבים מסוים. אבל, "מזל" הוא גם "גורל" – כמו שאנחנו מאחלים במלים "מזל טוב".

אתגרים ונסיונות בחיים ומשמעותם
ניסיונות מצויים בדרכו של כל אדם. הניסיונות המצויים על כל צעד ושעל, הם חלק בלתי נפרד מהמתכונת שהועיד הבורא לאדם בחייו. האדם הורד לעולם הזה כדי לעבוד את בוראו, לקיים מצוות ולעמוד בהצלחה בניסיונות

עונת המלפפונים בפתח? הרב יוסף ויצמן
עונת המלפפונים בפתח? סימפטום אחרי החגים עוד שנה ועוד שנה. עוד מחזור ועוד מחזור - למה? כדי להתחיל שוב מההתחלה? כדי לחזור על אותו סיפור מוכר?

הושענה רבה
29/09/10 | יהדות
הושענה רבה, המקורות, המנהגים, ההסברים והטעמים

שמחת תורה? מאיפה זה נפל עלינו?
שמחת תורה הוא החג ה"מוזר" ביותר שאנו חוגגים. האם שמעתם או אולי ראיתם אי פעם ריקודים דומים לאלה עם, להבדיל, "הקוראן" או "הברית החדשה" ביד? האם מי מאיתנו שמע או ראה המון מוסלמי משולהב החובק את הקוראן, בעת מצעדיו הדתיים באחת מבירות "הקודש"? חג שמחת תורה בכלל איננה מצווה. חג זה הומצא על יד ההמונים היהודים עצמם על מה כל "המהומה"? מה פשר כל השמחה? האומנם זה רק סיבה למסיבה?

הקרב של נפוליאון על האגו האישי - הרב יוסף ויצמן
מספרים על נפוליאון שישן עם חייליו במחנה, חורף אירופאי, קור כלבים בחוץ, כשלפתע מתעורר מיודענו וחש צמא, פיו יבש. על מנת להרוות צימאונו היה צריך לקום מהמיטה החמה, להתלבש ולצאת החוצה אל הקור, כדי להגיע אל הבאר שבקצה המחנה. הוא בא להתרומם מהמיטה כשלפתע חשב לעצמו: "רגע, אתה נפוליאון, אתה לא סתם חייל פשוט, האם ייתכן שיצר הצמא יכתיב לך איך להתנהג? האם יתכן שהצמא יגרום לך לקום, להתלבש ולצאת בקור עז החוצה רק כדי לשתות? לא יקום ולא יהיה, אתה נשאר כאן!". כשהוא התהפך אל הצד השני הבזיקה מחשבה אחרת במוחו

למה אנחנו עדיין מתאבלים? למה היהדות שמה דגש כל כך גדול על ירושלים? (הרב יוסף ויצמן )
• מהו מקור ייחודיותה של ירושלים?
• מדוע ירושלים היא העיר היחידה שנזכרת בתפילותינו?
• מהו מקור קדושתה, המסתורין שבראשיתה?
• מדוע יכול מקדש האלוקים לעמוד דווקא בנקודה זו ולא בשום מקום אחר?
• מדוע ירושלים מהווה מושא לרגשות עמוקים כל כך, של אומות כה רבות מסביב לכדור הארץ?
• מדוע יש חשיבות רבה כל כך לבית המקדש?
• איך יכול יהודי להרגיש, שעולם בלי בית המקדש בירושלים, הוא עולם מנותק ועזוב?
• מי שיבקר היום בירושלים, יוקסם מיופייה, משטחה הנרחב, מאוכלוסייתה הצומחת במהירות, מאלפי לומדי התורה שבה ומהישיבות הרבות שבתוכה. ירושלים שוקקת חיים יהודיים ואנו מוצאים בה יות


קמצא ובר קמצא סיפור היסטוורי או אקטואליה חיה בועטת ונושמת? (הרב יוסף ויצמן )
מה אפשר ללמוד לימינו מהסיפור התלמודי המפורסם על קמצא ובר-קמצא?
האמנם הסיפור הידוע הינו עובא פרח ואינו אקטואלי לימנו אני?

     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI