פרסקו-להקת מחול-בכורה חדשה
נכתב על ידי: ELYBIKORET
תאריך: 12/03/16

1471להקת המחול פרסקו-SOUNDS LIKEYOURSELFלהקת פרסקו היא אחת הלהקות המובילות בארץ במה שנוגעלמחול מודרני.כל מה שהיא הציגה עד כה היה מעולה  והוצג כשהכוריאוגרף היה כוראוגרףהבית המזוהה עם הלהקה. מאוד אהבתי את עבודותיו והתפלאתי שהפעם הוזמןכוריאוגרף אורח  לבכורה החדשה של הלהקה. כמובן שהדבר סיקרן אותי אך בסופו של דבר הצטערתי עלהשינוי.כאשר נפתח המסך ראיתי שני אנשים יושבים בשני צידיהבמה.בקצה הימני ליד האיש עמד מיקרופון.האישה שישבה בקצה השני של הבמה הסתכלה ישרבמבט שלא השתנה משך כל ההופעה והיא גם לא קמה מהכיסא אפילו לשניה. בהמשך התברר לי שהאישה היא צופה מהקהל כי בכל מופעמוזמן לשבת בכיסא צופה שנבחר באקראי ותפקידו  רק לשבת ולהאזין.האיש ליד המיקרופון התחיל לדבר אנגלית בשטף והתברר ליכשקראתי את התכניה מאוחר יותר שהוא מקריא טכסטים של מכתבי אהבה מאת אוסקר וייל,הנרימילר,אנאיס נין ומיכאל גטמן. הקראת הטקסטים נמשך לאורך כל המופע וקיבלתי את הרושםשאני בערב קריאה וכתוספת ברקע ישנם רקדנים הרוקדים.תפקידה של האישה היה להאזין למכתבי האהבה שמקריאיםכאילו נכתבו לה למרות שנכתבו הן לאישה והן לגבר. לו זה היה רק חלק קטן מהמופע יכול היה להיות מעניןלאלה שמבינים אנגלית אך אינני בטוח שכל הצופים שלטו היטב בשפה זו כדי להבין אתהאנגלית שנאמרה לא בהיגוי ברור. לשמוע דיבור בלתי פוסק של מכתבי אהבה כאשר אתה באלערב מחול,כמעט ללא מוסיקה,לא נראה לי כסביר.המקריא מיהיר גרובר מתואר כרקדן -שחקן. תפקידוהמדוייק במופע זה היה קריין ולא יותר. נראה לי שהפעם הרעיון,טוב כשלעצמו,לשנות ולבחורכוריאוגרף מבחוץ לא היה כל כך מוצלח. היתה לי הרגשה שבאתי למקום הלא נכון לערב קריאה ולאלערב מחול.עם כל הכבוד לטקסטים שהוקראו ושכבודם במקומם מונח ,לאנראה היה לי שמקומם בערב מחול שלם. לאחר שהאזנתי די לטקסט איבדתי את הריכוז להתבונןברקדנים מאחר ולא היה כל קשר בין מה ששמענו ומה שראינו. הריקוד נראה לי כתרגילים בסטודיו לריקוד כאשר הביצועהיה מצויין אך לא מספיק למלא ערב שלם.לא היתה אחידות בין הרקדנים וכל אחד נראהכמרגיש עצמאי לרקוד כפי שמוצא לנכון. השתתפו בביצוע 9 רקדנים מהם 3 גברים.הרקדנים עשו את עבודתם נאמנה, הראו יכולת טובה מאודאך לא יכלו לשנות את הקונספציה של הכוריאוגרף.היו קטעים שונים במופע. בקטע אחד הרקדנים התחלקו לקבוצות של שלושה כשכל קבוצהעושה תנועות שונות ללא מוסיקה אלא רק דיבור.רעש משונה ,כביכול מוסיקה,נשמעברמקולים.לא מזמן ראיתי מופע של להקתו של גלילי-איש השעה- ובוקבוצת הרקדנים מדברת בהברות קצובות ללא תוכן או מובן. גם בריקוד הערב היה קטע דומה שחזר על מה שראיתיקודם. הבמה היתה מלאה יתר על המידה בעשן במה  כדי ליצור,כביכול,אוירה אך התוצאה היתה שראית את הרקדנים לא באור נקי אלאבמטושטש.היה גם קטע בו הקריין הקריא את המכתבים בחושך מוחלט.אני מניח שהרקדנים לא המשיכו בקטע זה לרקוד. הביצוע של הרקדנים כל אחד בפני עצמו,כאמור,היהטוב.הוא כלל תנועות חדות,ריצות על הבמה,גילגולים על הרצפה ,הקפאות ,עיוותי גוףועוד. רקדן אחד התפשט לגמרי כאשר ראשו מכוסה ורץ והסתובב עלהבמה בהסתירו מפעם לפעם את מה שבדרך כלל מסתירים. לראות או לא לראות;נסיון לשנות ולהזמין כוריאוגרףמבחוץ שלא כל כך הצליח.נכתב על ידי elybikoret-אלי ליאון , 06/3/2016 08:02ליאון אלי
[email protected]
www.elybikoret.022.co.il
03-6856786
054-249-3488
עתונאי-מבקראמנות
חבר אגודת העתונאים של תא
ותא המבקרים שלידה
מנהל קהילות התרבותוהפנאי-אתר מוטקה

 
אודות המחבר

אלי ליאון-ELYBIKORET

המאמר הודפס מאתר portal-asakim.com - אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים
http://www.portal-asakim.com/Articles/Article48322.aspx