1572דוןקישוט-הבלט הרוסי הקלאסי מסנט פטרבורג
נכתב על ידי: ELYBIKORET
תאריך: 14/04/17

1572דון קישוט-הבלט הרוסי מסנט פטרבורג צילומים-יחצ'ןזמן רב שלא ראינו בארץ את הבלט'דון קישוט' בכוריאוגרפיה כל שהיא. הערב ראיתי את הבלט בביצוע להקת הבלט הקלאסי הרוסי מסנט פטרבורג על פיהכוריאוגרפיה ההיסטורית של מריוס פטיפה בעיבוד גם היסטורי  של אלכסנדרגורסקי. המוסיקה היתה מאת לודויג מינקוס.זו לא הפעם הראשונה שבלט זה מבקר בארץ.בפעם האחרונה  הוא היה כאן עם שתי הפקותגם כן קלאסיות של אגם הברבורים והיפייפיה הנרדמת. המטרה של בלט זה היא להפיץ את הבלטים הקלאסיים בכוריאוגרפיות ההסטוריותהראשוניות שלהם ללא כל שינוי מורגש בכוריאוגרפיות.בלט זה הוצג לראשונה בבכורה בתיאטרון הבולשוי ב1869 במוסקבה. הלהקה נוסדה לפני כ16 שנה כאשר היסודות שלה היו רקדנים שפרשו מהלהקה המפורסמתשל מרינסקי גם כן מסנט פטרבורג. בראש הלהקה היום עומדים הרקדנים אנה ואלכסנדר וויטיןההפקה שראיתי הערב הנה הפקה חדשה של הבלט שהופעת הבכורה שלה התקיימה לפני כחודשיים בסנט פטרבורג.הבלט מבוסס על 'דון קישוט'ה רומ המפורסםן מאת מיגל סרוונטס אודות אביר רומנטיהמשוטט עם חברו-משרתו סנצ'ו פנסה. דון קישוט הפך במרוצת השנים לביטוי של אדם הלוחם בדבר בלתי אפשרי'לוחם בטחנותרוח'.משלושה דברים אתה מתרשם בעיקר בבלט זה. התפאורה היפה הכוללת טחת רוח(הזרועות שלה לא מופעלות שבר שהיה מוסיף הרבהלהפקה) היא כללה גם שתי ספינות מפרש על רקע ים וכן יער בתחילת הבלט ובסיום כל מערכה עולה ויורד מסך דקורטיבי מאוד המשובץ בנורותכחולות ולבנות קטנות המכין אותנו להפקה הצבעונית והיפה של הבלט. התלבושות המרהיבות  והצבעוניות לאורך כל שלוש המערכות של הבלט בשללצבעים. חבל שלא צויין מי עיצב את התפאורה והתלבושות. המוסיקה היתה  של  לודוויג מינקוס.הביצוע היה טוב מאוד כאשר הרקדנים של הלהקה רובם צעירים היו מעולים ורקדובתיאום כמעט מושלם ביניהם והמוסיקה המוקלטת, ויצרו ריקודים ברמה גבוהה.בבלט דמותו של דון קישוט היתה בעצם סימלית בלבד.אין לו תפקיד ריקודי כל שהואותפקידו כמעט פסיבי ומתבטא בזאת שהוא וחברו עברו על הבמה מסצינה לסצינה לזמן קצרביותר ללא כל תנועה ריקודית. דמותו של דון קישוט דמתה לדמות המוכרת  של אדם רזה עם שריון של אביר וכידוןארוך שמחזיק בידו.אנדרי פרובוטורוב גילם תפקיד זה.סנצ'ו פנסה היה רפיס גליאוליןשהכניס להפקה רגעי הומור והזדהות אך גם לו אין תפקיד ריקודי.הבלט היה בשלוש מערכות עם שתי הפסקות ,כאשר מבחינת הקהל אפשר היה לותר עלהשניה,אך כנראה היא היתה דרושה להחלפת התפאורה ומנוחת הרקדנים. ראינו ריקודים שונים כגון ספרדיים,מהפולקלור המקומי,צועניים,בצורות שונותוסיגנונות שונים כולל בלט קלאסי מסוגנן שהיו יפים,מגוונים,מדוייקים ונקייםמטעויות,כאשר ביניהם רקדו סולני הלהקה ובראשם נטליה פוטיוחינה שסיבוביה וקפיצותיהבצורות שונות מימין לשמאל ולהפך היו מרשימים ביותר.גםהסולנים האחרים וביניהם אנהויסינה כקיטרי,סוויאטוסלב גאייווי כטוריאדור,אולגה רוגקובה כרקדנית רחוב(בתחילתהבלט לא היה תיאום מושלם בין תנועותיה למוסיקה) אלכסנדר ויטין כבזיל ועוד היו טובים מאוד.התיאטרון הגיע לארץ כאשר לכל תפקיד ראשי סולני היו שני רקדנים.בתכניה לא הוזכרההרכב שרקד בבכורה שהיתי, ואם טעיתי באייוש התפקידים בשם לא נכון של הרקדן,עם הנפגעהסליחה.ערב מהנה  ביותר לאוהבי הפקה בכוריאוגרפיה קלאסית היסטורית. ההופעות בתל אביב יתקיימו עד כולל 15.4 ובבאר שבע ב17.4לראות או לא לראות;מוסיקה יפה,ביצוע יפה,הפקה צבעונית ביותר,ממליץ בהחלטלראות.נכתב על ידי elybikoret -אלי ליאון, 12/4/2017 23:19אלי ליאון [email protected] www.elybikoret.022.co.il 03-6856786
0542493488
עיתונאי-מבקראמנות
תיאטרון,מחול,מוסיקה,קולנוע,פנאי חבר אגודת העתונאים של תל אביב
ותא המבקרים שליד האגודה
מנהלקהילות התרבות והפנאי-אתר מוטקה מבקר תרבות בדעתון,עסקים,ק. דה מרקר,הפורטלשלנו,פרשן, WORDPRESS


 
אודות המחבר

אלי ליאון-ELYBIKORET

המאמר הודפס מאתר portal-asakim.com - אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים
http://www.portal-asakim.com/Articles/Article51321.aspx