1574גסיקה לאנג-מחול במשכן האמנויות תא
נכתב על ידי: ELYBIKORET
תאריך: 23/04/17

1574ג'סיקהלאנג-מחול באופרה הישראליתצילומים-יחצ'ןראיתי את להקתה של ג'סיקה לאנג  במשכן אמנויות הבמה בתל אביב. להקה זו מוכרת בארץ כי זו הפעם השניה שהיא כאן. הלהקה נחשבת לאחת הלהקות הטובות הקיימות היום בארה'ב לכן הציפיות היוגבוהות ובדרך כלל כמה שהן גבוהות יותר כך גם האכזבה גדולה יותר.בתכנית הפעם הלהקה הביאה חמישה ריקודים כולם בכוריאוגרפיות של ג'סיקהלאנג. הרושם  מהלהקה היה שזו להקה עם רקדנים טובים ביותר. זו להקה המציגה ריקוד מודרני כמעט ללא תפאורה לצלילי מוסיקה קלאסיתשברובה לא מוכרת  לקהל הרחב.לחמשת הריקודים שנרקדו  לא היה כל מחנה משותף פרט לעובדה שכולן היויצירות של אותה כוריאוגרפית אמנם כל מה שנרקד היה מבוצע היטב, היה אסטטי עם חן מסויים,היו בוגימיקים נחמדים, אך משום מה  נשפה מהבמה רוח קרירה שלא הצליחה לחמם מספיק אתהקהל . הערב כולו נראה כאילו נאספו קטעים מתוכניות שונות של הלהקה, כאוסף מקריללא אמירה מסויימת או נושא מסויים. לא היה כל יחוד ללהקה זו ,הידועה  כמצויינת עם רקדנים טובים מאודוכוריאוגרפיות נהדרות ,והיא נראתה 'כאחת מני רבות. גם חמשת הריקודים שנרקדו לא הציגו אותה כמשהו מיוחד אלא אולי רק אתיכולת רקדניה.לפעמים גם זה מספיק. אך הפעם לא.התכנית התחילה ,לדעתי,ברגל שמאל. כריקוד ראשון נבחר ריקוד סולו של מבצע בשם פטריק קוקר שנהנה לרקוד,עשהאת זה יפה אך הורגש שאינו מצליח ליצור קשר עם הקהל כי הקהל ציפה להתחלה שונה ,התחלהבה משתתפת כל הלהקה. הרקדן רקד לצלילי מוסיקה מאת באך מתוך 6 הסונטות והפרטיטות לכינורסולו. המעלה היחידה בריקוד זה היתה שהיה קצר .מאחר ולא הצליח ליצור קשר אםהקהל זכה למחיאות כפיים נימוסיות בלבד. התנועות שלו היו יפות,הן הדגימו את יכולתו אך אלו לא הספיקו הפעם לעוררסימפטיה או התרגשות כל שהיא בקהל.שם ריקוד נוסף היה'מחשבה חרישית מתוקה'.על פי מוסיקה מאת ג'אקובצ'ופינסקי.ככתוב בדף התכניה יצירה זו הושפעה מהסונטות של שיקספיר.. לא הצלחתי לרדת לסוף דעתה של הכוריאוגרפית מדוע בחרה להתחיל את הריקודבנגינת מוסיקה מתקליט חורג בצורה מרגיזה שלא הוסיפה דבר לריקוד אלא בחנה את סבלנותהקהל לרעש לא נעים-אולי זו היתה ההשפעה של שיקספיר הריקוד היה יפה,הביצוע טוב מאודן אך המוסיקה הפריעה להנאה ממנו.ריקוד נוסף היה "הייעוד" קטע מתוך "בדידות זוהרת' על פי מוסיקה-הו מריה,סטלה מאריס'. כאן היה מהפך בחשיבות. התפאורה- שמלה עשויה רצועות בד היוצרות בשוליים משטח עגול גדול עלהרצפה היה מענין יותר מהריקוד . הרקדנית שלבשה את השמלה המקסימה והמיוחדת עמדה באמצע מבנה השמלה  מבלייכולת לזוז אלא 'רקדה' בהזזת הידיים בלבד. התמונה היתה מרהיבה ביופיה, לא כן הריקוד שלא היה קיים.. היה מענין,יפה,מיוחד אך לא מחול.ריקוד מענין  אחר,קצת שונה, היה בביצוע הרקדנים הגברים של הלהקה בוהשתתפו,אם זכרתי נכון,תשעה רקדנים. היו בו שורה של תרגילי סדר,צעדה הלוך וחזור ,החלפת מקומות עמידה,הרמתורקיעות רגליים ,זחילה ,יצירת קצב על ידי מכות עדינות על החזה ועוד. כולם היו לבושים בבגדי חיילים- חקי בצבע ירוק אפור אחיד.המוסיקה היתהאיטית ולא נראתה לי מתאימה למחול הכל נרקד לצלילי רביעית מיתרים מס 5 של בטהובן. לו הריקוד היה נרקד כל הזמן באור מלא היה נראה טוב יותר.מתוך ריקוד שלם בשם 'טיפה'נלקח קטע בו היה משחק בין אור וצל.היה זהשילוב בין ריקוד והקרנות על מסך בו הופיע כתם קטן שהתפשט ויצר דימויים שונים עלהמסך.הכתם התפתח ל'מפלצת'המכסה את כל שטח המסך.הופיעו כתמים קטנים שהתפוצצו,כתמיםשעמדו להתנגש והתרחקו אחד מהשני ועוד. בו בזמן על הבמה רקדו אך תשומת הלב של הצופה היתה מרוכזת במסך ובחציעין ,אם לא פחות,ברקדנים. ושוב גימיק  שהיה מענין יותר מהריקוד. הקשר בין הריקוד למוקרן רופף ביותר אם בכלל,להוציא קטע קצר בו הרקדניםמנסים לקפץ בין כתם לכתם מבלי להתנגש בהם.הריקוד האחרון היה המענין ביותר-'מחול על סרט צילום' בריקוד זה חלק מהרקדנים רקדו בסרט וביצעו פעלולים שאפשר לעשות רק בסרטכגון לרקוד בצורה איטית תוך כדי שאתה באויר ונופל לכיון הקרקע,ריקוד שאינו יכוללהתבצע במציאות אלא בסרט בלבד. רקדני הסרט מתערבבים עם רקדני  המציאות כאשר כולם לבושים בלבן אחידויוצרים מצבים בלתי אפשריים במציאות.לסיכום היה זה ערב מענין ויפה אך הלהקה הראתה הרבה פחות מהידוע להבמחול  ושהיתה יכולה להראות.לראות או לא לראות;נחמד.ביצוע טוב מאוד.קטעים מענינים.הרבהגימיקים.נכתב על ידי elybikoret -אלי ליאון,21/4/2017 09:42אליליאון [email protected] www.elybikoret.022.co.il 03-6856786
0542493488
עיתונאי-מבקראמנות
תיאטרון,מחול,מוסיקה,קולנוע,פנאי חבר אגודתהעתונאים של תל אביב
ותא המבקרים שליד האגודה
מנהל קהילות התרבות והפנאי-אתרמוטקה מבקר תרבות בדעתון,עסקים,ק. דה מרקר,הפורטלשלנו,פרשן, WORD PRESS


 
אודות המחבר

אלי ליאון-ELYBIKORET

המאמר הודפס מאתר portal-asakim.com - אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים
http://www.portal-asakim.com/Articles/Article51374.aspx