1752לה קת המחול בת שבע-האנסמבל-THE LOOK
נכתב על ידי: ELYBIKORET
תאריך: 18/05/19

The1752LOOK-אנסמבל בת שבע צילומים-יחצןלהקת המחול בת שבע הנה להקה ותיקה ונחשבת לטובה ביותר מבין כל להקות המחולהמודרני הקיימות בארץ. היא נוסדה ב1964 ע'י הברונית בת שבע דה רוטשילד ומרתה גרהם.משנת 1990 ועד לאמזמן אוהד נהרין היה המנהל האמנותי שלה.ללהקה יש הרכב צעיר הנקרא אנסמבל בת שבע-הלהקה הצעירה  המהוה חממה לרקדניםצעירים ומשמש גם כמקור לרקדנים של להקת בת שבע.האנסמבל הוקם עם מינויו של אוהדנהרין לתפקיד המנהל. חלק מהעבודות שלהקת בת שבע מעלה ,עם הזמן עוברות ונרקדות על ידיהאנסמבל.כך קרה לשתי עבודות ישנות שראיתי אמש תחת השם "בכורה אולמית מאת שרון אייל-THELOOK. הערב הורכב משתי עבודות ישנות ' חלב שחור'משנת 1990 עבודה שהועלתה אז בשתיגירסאות לרקדנים ולרקדניות.ראיתי אז את שתי הגירסאות והתרשמתי מאוד לטובהמשתיהן.חמש שנים לפני שהיצירה הועלתה בבת שבע הועלתה בלהקת המחול הקיבוצית בגירסהלרקדניות. כעת היצירה מועלית שוב בביצוע האנסמבל.לפני יצירה זו האנסמבל רקד את 'גורג' וזלמן' ובסיום היצירה לא היתה הפסקה אלאכיבוי האורות לכמה שניות וחלק מהקהל חשב שרוקדים  פרק שני של היצירה ולא יצירהאחרת. שתי היצירות היו בכוריאוגרפיות מאת אוהד נהרין.'גורג וזלמן 'נכתבה במיוחד עבור האנסמבל והוצגה לפני כ13 שנה וכעת מועלתמחדש.בהופעה שראיתי ,לשתי עבודות אלו צורפה עוד יצירה- ערב הבכורה של היצירה THELOOKמאת שרון אייל. כתוב שהיצירה הנה בבכורה עולמית אך בגוגל כתוב שהיא כבר הוצגה בחו'ל.עד כה הוצגו  בבת שבע כמעט תמיד עבודות של אוהד נהרין.כעת המנהלת האמנותית הינה נילי גבית ונהרין הנו כוריאוגרף הבית.שרון אייל רקדה בלהקת 'הורה ירושלים'ומשנת 1988 ועד שנת 2012 היתה רקדניתבלהקת בת שבע .היא יצרה עבודות לבת שבע החל בשנת 2000 ולאנסמבל . כאשר עזבה את בת שבע הקימה ביחד עם בן זוגה גיא בכר  הקימה את להקת המחוולL.E.V.'גורג וזלמן 'מתחיל עם צלילי מוסיקה לפסנתר סולו מאת ארבו פרט.רקדנית קפואהשאינה זזה  נמצאת על הבמה הריקה.נכנסות עוד רקדניות ומתחיל דיבור באנגלית שהנאמר בוחוזר על עצמו כל הזמן. הביצוע מאוד מדוייק וטוב אך רוב התנועות חוזרות על עצמן.אין קשר בין המוסיקההנשמעת לתנועות הרקדנים. התלבושות בצבע קצת שונה מצבע הגוף -הלבשה תחתונה של אישה. הרבה קפיאות.כאשר כל חמש הרקדניות עושות אותן תנועות ,זהו האחידותמושלמת. אין בריקוד שיאים או התפתחות.הכל מתנהל על מי מנוחותזהו ריקוד ישן בן 13 שנה שלא איבד את זוהרו .לאחר שהאור כבה לכמה שניות ונדלק מחדש ,התחיל הריקוד השני 'חלב שחור' הסברתילמעלה מה ההיסטוריה שלו. חמישה גברים עם חצי גוף עליון חשוף נכנסים עם דליים על הראש.נעמדים בקדמת הבמהומורחים בוץ על הגוף החשוף והפנים. הם מעבירים את הדלי מאחד לשני  לצורך המריחה. למרות שעבר זמן רב שראיתי ריקוד זה ,קטע זה זכור לי עד היום היטב ונחרטבזכרוני. ריקוד הבחורים הינו אינדיבידואלי זה אומר שכל אחד רוקד לעצמו כאשר אין מגע ביןהרוקדים.הביצוע נהדר.הרבה ריצות על הבמה.יש ריקוד של זוג בסוג של האבקות.כל הרקדנים בכושרמעולה,הקצב ,הציבועי והמוסיקה טובים מאוד. לקראת סוף הריקוד הבוץ מתחלף למים וכל אחד רוחץ את עצמו מהבוץ תוך כדיהריקוד. כוריאוגרפיה  מעולה ומוצלחת ביותר. נהרין השאיר לצופה להחליט בעצמו מה הריקוד רוצה להביע .כל אחד על פידמיונו.לאחר ההפסקה ראינו את THE LOOK מאת שרון אייל.היצירה נפתחת כאשר מקבץ של רקדנים עם הגב אל הקהל מתנועעים בקדמת הבמה  בסוגשל רטט מדוייק ומחושב באור חלש ביותר ומוסיקה שחוזרת על עצמה.המוסיקה אינה משפיעהעל תנועת הרקדנים. התמונה  יפה  ביותר אך חוזרת על עצמה במדויק, כל פעם.היא  מתמשכת,לדעתי, יותרמדי זמן בלי שום שינוי או התפתחות פרט לשינוי מוסיקלי מסויים.המוסיקה מונוטונית דומה למכונה העובדת ומשמיעה רעש מונוטוני החוזר עלעצמו. הביצוע של כל הריקוד מאוד מדוייק ומרשים.תנועות מיוחדות שלא רואים כליום. אין התפתחות בכל הריקוד , מאוד מענין ,מלא מתח,תמונות יפות,מיוחד אך סובלמהרבה חזרותהריקוד מאוד אסתטי ונגמר בהפתעה ובפיתאומיות עם הסגירה האיטית של המסךלראות או לא לראות.נהנתי מאוד,מיוחד,תנועות חריגות שלא רואים ,חד גווני במידהמסויימת,מבוצע מצויין.מומלץנכתב על ידי elybikoret-אלי ליאון, 11/5/2019 08:24


אלי ליאון

[email protected]

www.elybikoret.022.co.il

03-6856786
0542493488
עיתונאי-מבקר אמנות
תיאטרון,מחול,מוסיקה,קולנוע,פנאי

חבר אגודת העתונאים של תל אביב
ותא המבקרים שליד האגודה
מנהל קהילות התרבות והפנאי-אתר  מוטקה

מבקר התרבות של אתרי דעתון והפורטלשלי

מבקר גם באתרים עסקים,ק. דהמרקר.תפוז.פרשן

Word press


 
אודות המחבר

אלי ליאון-ELYBIKORET

המאמר הודפס מאתר portal-asakim.com - אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים
http://www.portal-asakim.com/Articles/Article55653.aspx