862בלט ירושלים-ביקורת-קלרה-סוזן דלל |
862בלט ירושליים-קלרה ועוד
צילומים-אלי ליאוןבלט ירושלים הוא אחת משלוש להקות הבלט בישראל הרוקדות בעיקרבלט קלאסי.
הוא הוקם ב2004 ומקום מושבו ירושלים כאשר מטרתו בעת הקמתוהיתה לקדם את המחול הקלאסי בירושלים.
הלהקה מנוהלת היום ע'י נדיה טימופייבה שהנה בתה של הרקדניתהראשית לשעבר של הבולשוי בלט נינה טימופייבה שהקימה את הלהקה וניהלה אותה עד לפניכשנתיים.שניים הם האגפים של להקת הבלט. האחד הוא בית הספר לבלט קלאסיוהשני סדנת הבלט.
את הופעתה הראשונה קיימה הלהקה ב2008 וכעת היא מעלה תכניתחדשה.
הלהקה לא הרבתה להופיע עד כה ועיקר עבודתה בית הספרלמחול.אתמול הופיעה הלהקה בבכורה בתא במרכז סוזן דלל בארבע יצירותמהן שלוש קצרות בכוריאוגרפיות של כוריאוגרפים מרוסיה,רומניה וגאורגיה.בשלושת הריקודים בחלקו הראשון של הערב הוצגו בסיגנון ניאוקלאסי אדגיו מהבלט "מקבת" -כוריאוגרפיה וולדימיר ווסיליאב ומוסיקה -קירילמולצ'אנוב.
ריקוד נרקד היטב בתנועות אלגנטיות המבטאות בריקוד אתהפיתוי.היה הרבה חן ויופי בריקוד ובכוריאוגרפיה .
בריקוד יש הקפדה ליצור תמונות יפות בכל אתנחתא קלה.הוא מתבססעל ריקוד סולו של כל אחד מבני הזוג ודואט קצר.נהנתי מריקוד זה והוא נראה לי היפהביותר מבין שלושת הריקודים שבחלק הראשון.
היה בריקוד זה רעננות ואפשר לראותו הן כריקוד קלאסי והןככמעט מודרני.
רקדו נדיה טימופייבה וארטור טרוצקי.בריקוד השני קטע מהבלט "פאלאדיו" כוריאוגרפיה של מיכאיבאבושקה ומוסיקה מאת קארל ג'נקינס ראינו ביצוע יפה שהיה ברובו דואט והראה את הפירודבין בני הזוג.זה היה ריקוד כוחני שהבליט את כוחו הגופני של הרקדן.
רקדו קרן נוטיק ומיכאל שניידרהריקוד השלישי"INSTEAD OF TANGO" מוזיקהגייה קאנצ'לי וכוריאוגרפיה גיאורגי אלקסידזה הנושא היה הפיוס.
רקדו לידיה רוטרדמסקי וקיריל פנפילוב.בכל שלושת הריקודים שלט הצבע השחור בתלבושות שעוצבו ע"י נדיהטימופייבה.היצירה המרכזית של הערב היתה יצירתו של יורםכרמי"קלרה"שבוצעה בבכורה עולמית.
יצירותיו של כרמי נוטות יותר לריקוד המודרני .
כאן היה שילוב מסויים בין הקלאסי למודרני.זהו ריקודמופשט,צבעוני ביותר,עליז ,מבוצע מצויין והשתתפו בו תשעה רקדנים.התלבושות נאות מאודאורגינליות ויפות .הן יוצרות אפקט נהדר של ניפוח ונפנוף כאשר הרקדן מסתובב.מאור צברהיה המעצב.שי יהודאי עיצב את התאורה.
זאת כוריאוגפיה המשתדלת לגוון את אותן התנועות המבוססותעל בסיס סיבובי והרמת רגל אחת ע'י וריאציות שונות.
היתה זו כוריאוגרפיה נהדרת מלאת עליזות,קצב ודינמיקה אסטטיתשבוצעה מצויין.
הריקוד נרקד לצלילי החמישיה לפסנתר וכלי קשת מאת רוברט שומןו"רומנסה"של קלרה שומן שנתנה גם את השם ליצירה.לראות או לא לראות:ערב מענין ושונה בסגנון בשני חלקיו.ביצועטוב,מהנה ביותר.נכתב על ידי elybikoret-ליאון אלי ,26/8/2011 07:09אלי [email protected] 03-6856786 עיתונאי-מבקראמנות,חבר אגודת העיתונאים ת"א ותא המבקרים שליד האגודה.אני מזמין אתכם להכנס לאתרי בוריכזתי ביקורות שכתבתי והתפרסמו באתרי אינטרנט שונים בכל שטחי האמנות,חיבורים שכתבפרופ'יוסי גמזו וחומר אחר. ביקורות שהתפרסמו לפני 1.6.10 אפשר לראות רק באתר שבופורסמו.באתרי אפשר גם לראות תמונות רבות מהאירועים עליהם כתבתי. הכתובתwww.elybikoret.022.co.il
|