דחיינות, לדחות דברים, דחיינות כרונית, דחיינות כפייתית, ממה נובעת דחיינות? איך לא לדחות דברים?
נכתב על ידי: אימון אישי / אליעד כהן - EIP.co.il
תאריך: 24/12/13

דחיינות, לדחותדברים, דחיינות כרונית, דחיינות כפייתית, ממה נובעת דחיינות? איך לא לדחותדברים?

שלוםלכולם

היום אני רוצהלדבר על התופעה שקוראים לה דחיינות. מה זה נקרא דחיינות? דחיינות הכוונה שהאדם רגיללדחות דברים, האדם צריך לבצע משימות - והוא דוחה אותן. וכל אחד ואחד יודע שיש בחייםשלו הרבה מאוד דברים שהוא רוצה לבצע אותם, מבין שהוא צריך לבצע אותם ובכל זאת הואדוחה אותם. והשאלה היא מהי מהות הדחיינות? למה בעצם אנשים דוחים דברים?

והתשובה לשאלההזאת היא יותר פשוטה ממה שנדמה.

כאשר האדםבטוח שהדבר שאותו הוא רוצה יביא לו תועלת אמיתית, האדם לא דוחה אותו בכלל. לדוגמאבנאדם נגיד רעב, אם הוא ממש ממש גווע ברעב, כל מה שהוא עושה זה אך ורק לחפשאוכל.

לא רק שהוא לאדוחה את חיפוש האוכל, אלא שהוא דוחה את כל הדברים כדי לחפש אוכל. מבחינתו שום דברבעולם לא מעניין חוץ מאשר לחפש אוכל. למה? כי הוא בטוח שאם הוא ימצא אוכל האוכל הזהיגרום לו להרגיש טוב.

לעומת זאת,כאשר האדם אומרים לו תעשה איזה משהו שאין לו חשק לעשות את זה, שהוא חושב שהדבר הזהלא יביא לו תועלת, לכן הוא דוחה אותו. וזה בעצם ההסבר למה אנשים דוחים דברים.

כי, האדםבתוכו יודע, שמצד האמת שום דבר לא יביא לו את האושר. עוד פעם, נתרכז, האדם בתוךתוכו יודע שמצד האמת לא משנה מה יהיה לו הוא לא יהיה מאושר. למה? כי ככה זה עובד.כל אחד ואחד שיבדוק, יראה, שלא משנה מה שיש לו הוא לא מאושר. וזאת הסיבה שבגללההאדם דוחה דברים. איך זה עובד?

האדם בתוכוחווה שהוא רוצה לעשות איזה דבר. עכשיו, למה האדם עושה את הדבר הזה? כי הוא חושב שאםהוא יעשה את הדבר הזה הוא ירגיש שזה טוב. אלא מה, שאם האדם היה בטוח שהדבר הזהיגרום לו להרגיש טוב אמיתי אז האדם היה עושה אותו. כי מה שהאדם רוצה יותר מכל זהלהרגיש טוב אמיתי. ואם האדם היה בטוח שהדבר הזה יגרום לו להרגיש טוב אמיתי הוא היהעושה אותו. אלא מה, שהאדם בטוח שהדבר הזה לא יגרום לו להרגיש טוב אמיתי.

כי מניסיוןהאדם, מאחר שהאדם הוא לא טיפש, ויש לאדם ניסיון בחיים, למרות שהוא מנסה להתכחש לכך,האדם כבר יודע מראש שלא משנה מה יעשה הוא תמיד ירגיש שחסר לו משהו. וברגע שהתת מודעשל האדם זוכר שלא משנה מה יהיה לאדם עדיין האדם ירגיש תמיד שחסר לו משהו, זו הסיבהשבגללה האדם דוחה דברים. ומה הפתרון לדבר הזה?

זאת אומרת,מאחר שהבנו שהאדם בתוך תוכו מבין שכל מה שהוא לא יעשה תמיד, זה אף פעם לא יביא לואושר, ובגלל זה בעצם האדם דוחה דברים, השאלה נשאלת: טוב, אז מה צריך לעשות האדם כדילא לדחות דברים?

והפסיכולוגים,החוכמולוגים וכל שאר המשוגעים למיניהם יש להם הרבה הסברים איך להתמודד עם דחיינות.איך האדם יכול לא לדחות דברים. אבל האמת היא, שמי שיש לו שכל אמיתי, אז הוא כן דוחהדברים. מי שיש לו שכל אמיתי - הוא כן דוחה דברים.

הפסיכולוגיםמלמדים אותך איך לא לדחות דברים. ואני אומר שמי שיפעיל את השכל שלו ידחה דברים.הדבר היחיד שהאדם לא צריך לדחות אותו זה את האושר. מה זאת אומרת את האושר? הדברהיחיד והחשוב יותר מכל זה שעל האדם לגלות איך בעצם הוא יכול להיות מאושר באמת. זההדבר היחיד שלא צריך לדחות אותו. והאדם צריך לחפש ולנסות להבין את הדבר הזה באופןמהותי. מה זאת אומרת באופן מהותי? הכוונה היא האדם צריך לנסות לחשוב, מה הוא אותוהדבר שכאשר יהיה לי אותו אני אפסיק לנסות לחפש את החיפוש המתמיד של להרגיש יותרטוב?

מה הוא אותוהדבר שכאשר יהיה לי אותו אני אפסיק לחפש את האושר? מה זה אותו הדבר שכשיהיה ליאותו, גם אם אלוהים עצמו יבוא ויגיד לי תקשיב הנה גן עדן אני אגיד לו עזוב זה לאמעניין אותי. מה זה הדבר הזה? זה הדבר שאותו אסור לדחות. כי האדם יותר מכל רוצה אתהדבר הזה ושום טריק לא יעזור לאדם. שום טריקים איך להתמודד עם דחיינות לא יעזרולאדם.

כי אין מהלעשות האדם הוא חיה אומללה ומסכנה והאדם סובל וכאשר האדם משקיע משאבים בדברים שלאבאמת מביאים לו אושר האדם סתם שוחק את הכוחות שלו. כי מה זה נותן לך הרי בכל מקרההדבר הזה לא מביא לך אושר אז מה זה נתן הדבר הזה. ולכן עוד נוסיף ונעמיק האדם צריךלא לעבוד על עצמו, לא להיות עם ייסורי מצפון עם זה שיש לו דחיינות אלא פשוט להביןאת האמת.

להבין שהסיבהשהוא דוחה דברים, זה משום שבתוכו בתת מודע שלו הוא מבין שהדברים הם לא מביאים לובכלל תועלת, ופשוט להיות איש אמת, וכאיש אמת לשאול את עצמו מה אני באמת רוצה? כי אםהאדם היה בטוח שהוא באמת רוצה את הדבר הזה הוא היה רודף אחריו. וברגע שהאדם לא רודףאחרי משהו זה סימן שהוא לא בטוח שהדבר הזה מספיק טוב. ומה האדם באמת רוצה? האדםבאמת רוצה למצוא דבר מסוים שאחריו הוא יוכל לרדוף בלי שום היסוסים. דהיינו, האדםבאמת מחפש משמעות, ולכן הדבר היחיד שהאדם צריך לרדוף אחריו זה פשוט לשאול את עצמומה אני באמת רוצה. ולהבין שמה שהוא באמת רוצה זה להיות מאושר. ולא לדחות את סיפורהאושר.

העניין שללהיות מאושר פירושו איך אני מביא את עצמי למצב שאני אפסיק לחפש יותר טוב, ושאני לאאפחד להרגיש פחות טוב. כי תמיד האדם רוצה להרגיש טוב ותמיד האדם יפחד להרגיש פחותטוב. עכשיו, האושר פירושו המצב שבו אתה לא רוצה להרגיש יותר טוב ושאתה לא מפחדלהרגיש יותר רע. דבר שנקרא שלמות.

ויכול להיותשיש שלמות ויכול להיות שאין שלמות אבל על האדם לבדוק את זה כי כל זמן שהאדם לא בודקאת זה הוא תמיד יחפש את זה והדרך היחידה לא לרדוף אחרי האושר, זה רק כי מוצאים אותואו כי מוצאים בוודאות שאין אושר. אבל האדם צריך להגיע למוחלטות. או לדעת במוחלטותשיש או לדעת במוחלטות שאין. ושני הדברים האלה שניהם נחשבים אושר כי שניהם זה חיפושהאושר.

ועל ידי שהאדםנהיה איש אמת ומפעיל את השכל שלו קצת, מה באמת אני רוצה מה הכי חשוב לי? מה זה משנהמה שקורה מסביב? הרי מה שאני באמת רוצה זה להרגיש טוב. על ידי שהאדם מבין בשכל שלו,קצת שכל.

אז האדם נפטרמבעיית הדחיינות שלו. כי הדחיינות הכי גדולה, הדבר שאותו האדם דוחה כל החיים, ישמשימה אחת שהאדם כל החיים שלו דוחה אותה. מה היא? המשימה של חיפוש האושר. והאדם כלהחיים עושה דברים רק לא לשבת עם עצמו ולשאול למה אני חי. באמת למה אני חי. באמתמנסה להבין, ואומר אני לא פוחד, אני עכשיו חייב להבין מה התכלית.

האדם חי חייםשלמים והוא אומר אני בנאדם יעיל ועובד ביעילות ובנאדם מסודר ומשבח את עצמו בכל מינישבחים ושיגעונות. והוא לא קולט שהוא משקר את עצמו. למה? כי האדם עובר חיים מסויימיםואין לו פעם אחת הבנה מה הוא עושה כאן. מה התכלית. מה זה נותן.

עכשיו, הדתייםהמשוגעים חושבים, שהתכלית זה העולם הבא. אז נגיד שהם הגיעו לעולם הבא, אז כשהםיגיעו לעולם הבא הם ישאלו, מה התכלית שלי בעולם הבא? מה זה נתן להיות בעולם הבא?ומה העולם הבא של הדתיים? ללמוד תורה עם אלוהים.

בקיצור, הם גםפה נדפקו עם התורה שלהם וגם בעולם הבא נדפקו עם התורה של אלוהים. מה יצא להם מזה?כלום. אלא מה, שפה הם משקרים את עצמם ואומרים זה בשביל העולם הבא. ובעולם הבא מה הםיגידו? אה, זה בשביל העולם הבא האחר.

בקיצור מהשנקרא שקר על גבי שקר. בכל מקרה מה שאני בא לומר, שגם סיפור העולם הבא והגן עדןוהגהינום, כל הסיפור הזה, הוא לא פותר את השאלה מה תכלית החיים? כי למה בכלל יש פהאת ה... מה המשמעות מה זה נותן? למה בכלל כל העולם הזה קיים? מה העניין? ורק מישמבין את הדבר הזה הוא מאושר באמת.

ולכן, עכשיונגיד את זה הפוך, האדם צריך להתגבר על הדחיינות שלו. כי האדם כל החיים שלו דוחה אתחיפוש האושר. הוא אומר, רק אני אסיים את העבודה, אני אבוא להתבונן על הדבריםהפנימיים. אני רק אסיים את זה, אני רק אסיים את זה, ובסוף מעבירים אותו דירה מתחתלאדמה מתחת למצבה...

המאמר מאת מאמן אימון אישי/ עסקי / ייעוץ / אליעד כהן - www.EIP.co.il | קואצינג מומלץ,מטפל קוגניטיבי התנהגותי, מאמן אישי לחיים, טיפול נפשי

הכנס לאתרותהנה מעוד ייעוץ נפשי, מטפל הוליסטי, התנהגות כפייתית,יעוץ אישי, שכנוע, מאמן אישי, דחיינות כרונית, אימון אישי, טורדנות כפייתית,פסיכולוגיה ועוד ...


 
אודות המחבר

מאת אליעד כהן - מאמן אימון אישי + יעוץ אישי - לכל תחומי החיים ועוד

מחבר הספרים! אהבה בחיים / חיים בלי פחד / חיים טובים / להיות אלוהים / להצליח בכח המחשבה ועוד

הכנס עכשיו לאתר EIP.co.il ותהנה מאלפי מאמרים + הרצאות וידאו על כל נושאי החיים בכלל, ועל האושר שלך בפרט ...

מאמן אימון אישי חרדה פחד דיכאון קבלת החלטות זוגיות ויחסים ביטחון והערכה עצמית אהבה אושר להתמודד עם בעיות הצלחה מוטיבציה כסף והצלחה לחנך חינוך ילדים לשכנע מכירות שכנוע משמעות החיים בחירה חופשית חשיבה חיובית לחשוב חיובי ידע רוחניות מודעות הארה אלוהים להיות אלוהים בריאת העולם ברסלב רבי נחמן מברסלב פורום ברסלב אימון טיפול ייעוץ אישי

תכנסו ותהנו ...

המאמר הודפס מאתר portal-asakim.com - אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים
http://www.portal-asakim.com/Articles/Article41302.aspx