אלו העוסקים בעיצוב ובניית רהיטים מעץ בהתאמה אישית פעמים רבות מתקשים להגדיר את עבודתם. יש שיענו אני נגר אומן, יש שיענו שהם מעצבים בעץ, יש שיענו שהם אמני עץ. אחרים מגדירים את עבודתם כיוצרי אמנות פונקציונאלית.
נראה כי הערפול נובע במידה רבה מהנטייה בימינו להבדיל לחלוטין בין אמנות לאומנות. ניתן להגדיר "אומנות" כיכולת טכנית אותה רותם אדם לביצוע המשימה שלפניו, בעוד שבליבה של "אמנות" נעשה שימוש בתכונות ערטילאיות, רוח או השראה. נגר אומן משלב יכולת טכנית עם אותן תכונות המאפיינות אמנות. לכן, לא פעם נשמע נגר אומן מתאר עבודתו כאמנות עץ.
נגר אומן מבקש ליצור רהיטים, שאינם משרתים את הלקוח רק מבחינה פונקציונלית, אלא מהווים יצירת אמנות בעץ לכל דבר, יצירה אשר נוגעות באנשים במישור הרגשי ומעוררת בקרבם השראה. כאשר נגר אומן יוצר פריט ריהוט, הוא מבקש לגרום לאנשים לעצור לרגע, להתקרב ליצירתו ולהתייחס אל הפריט ברמה האישית. לא פעם אנשים אשר רוכשים רהיטים בהזמנה אישית מספרים כי מעבר להתאמת הרהיט בדיוק לצרכיהם הפונקציונליים ולטעמם האישי מבחינת סגנון העיצוב, הרהיט משרת אותם בדרכים נוספות. לדוגמא, ישנם אנשים שהריהוט המעוצב משרה עבורם אווירה מסוימת בחלל שמעודדת יצירתיות לה הם זקוקים בעבודתם, בעוד עבור אחרים עיצוב הריהוט ואפילו לעיתים תחושת המגע בהעבירם את ידם על העץ המעוצב משרים רוגע.
היכולת של פריט ריהוט מעוצב בעץ לעורר השראה אינה מוגבלת כמובן לריהוט עבור הבית, והיא אולי ברורה יותר מכל בהקשר של ריהוט לבתי כנסת. בתי כנסת אשר מזמינים ריהוט בהתאמה אישית יכולים להדגיש באמצעות הריהוט המעוצב אלמנטים מן עולם היהדות עליו הם רוצים לתת דגש, במטרה לאפשר למתפלל לחוות חוויה שלמה ועשירה המחברת אותו אליהם. אין זה מפתיע, שרוב הזמנות ריהוט מעוצב לבית הכנסת מתרכזות בארון הקודש, פריט הריהוט הדומיננטי ביותר בבית הכנסת. המתפללים מפנים מבטם אל ארון הקודש, בייחוד ברגעים המשמעותיים ביותר במשך התפילה.
ואם נחזור בכל זאת לריהוט לבית המגורים, אלו העוסקים בתחום של נגרות אמנותית מבקשים פעמים רבות לטשטש ביצירתם את הגבול בין אמנות לאומנות. נגר אומן ישאף ליצור ארון בגדים אשר יהיה רהיט יפה ופונקציונאלי, אך ישמש יותר ממקום בו מאחסנים את החולצות, המכנסיים והגרבים...