1299חור-להקת המחול בת שבע-אוהד נהרין
נכתב על ידי: ELYBIKORET
תאריך: 15/10/14


1299חור-להקת המחול בת שבע-אוהד נהרין צילומים-אלי ליאון (לא צולם בהופעה אלא בפרזנטציה)מסיבות שאינן תלויות בי ,כנראה הנובעים מאי הבנה,לא יכולתילראות את עבודתו החדשה של אוהד נהרין שהוצגה לקהל הרחב לפני כמה חודשים, אם זכרוניאינו מטעה אותי. ראיתי בזמנו קטע קטן ביותר מהמופע במסגרת פרזנטציה והרושםשלי היה שהעבודה מסקרנת,מיוחדת שכדאי לראות.אחרי שראיתי, אני מאשר שהרושם שקיבלתיאז היה נכון.לעבודה שתי גרסאות כאשר בגרסה אחת משתתפים 8 רקדנים ו9רקדניות ובשניה ההפך. העבודה שראיתי בשלמות היתה הגירסה הנשית. כל אולם ורדה שבסוזן דלל הפך לצורך עבודה זו בעצםלבמה. הצורה של האולם השתנה.באמצע האולם נבנתה במה מוגבהת בעלת 8צלעות עליה מתרחשת רוב העבודה. הקהל יושב מסביב בארבעה גושים ומאחוריו מול כל צלע של הבמהרקדן עומד כאשר רק פנס בודד מאיר את פניו.על התקרה לפני פנסי התאורה נבנה מבנה מיוחד עם פתח ומשהוהדומה לגריל לאורך ולרוחב כל התקרה כאשר חלק מהעבודה מבוצעת שם.ראיתי כאמור את הגירסה כשהרקדניות על המשטח. זו לא הפעם הראשונה שנהרין משתמש בהפרדה המינית כדי ליצורשתי גרסאות לאותה יצירה. זכורה לי יצירתו"חלב שחור"שהוצגה לרקדניותורקדנים.ב"חור"מעטים הם המחולות הנרקדים "בערבוב המינים" פרט לכמהדואטים והתרחשויות בהן לוקחות חלק כל הרקדניות ורקדן בודד.בדרך כלל העבודה היאקבוצתית.עד כאן הכל ברור, מסקרן,יפה. העבודה מבוצעת נהדר.כושר הגופני של כולם טוב מאוד.כל חלק ,כלריקוד מרתקים ומקיסמים. לגבי הכוונה מה נהרין רצה להביע בכוריאוגרפיה זו, נראה לישהוא הפעם רצה להשאיר זאת לקהל שיחליט בעצמו וטוב שכך. אתה נהנה ,אתה מתפאל,אתה במתח. על הכוונה, אם מענין אותך לדעת,תחשוב בבית.מה בעצם ראינו. רוב המחולות בגירסה שראיתי נרקדו ע"יהרקדניות.בפתיחה המרשימה אלומת אור מאירה את הרקדנים הניצבים מאחוריהקהל עם הפנים אל הבמה כאשר כאמור,כל אחד עומד מול צלע .אין תנועה .רק מוסיקהוהתבוננות.חושך פתאומי. רקדניות נכנסות בצעדים מדודים מפתח הממוקם בין שני גושים בהםהקהל יושב ועולים על המשטח שבאמצע. תוך כדי הריקוד הן יושבות על הצד בתנוחה המזכירה תמונהמפורסמת.הרקדניות מתנועעות במעגל,צועדות,שוכבות על הרצפה ומרימות רגליים- כולן ביחדבאחידות מושלמת.הם גם זוחלות על ארבע.כאשר הן צמודות אחת לשניה, לפי הסדר הםמתנועעות כדומינו הנוגע  אחת בשניה ויוצרות  גל. בסצינה אחרת הרקדנים משמיעים את הספרות אחת,שתיים,שלוש,ארבע  בעברית מספר פעמים והרקדניות חוזרות על המספר בתנוחות שונות .לאחר מכה פעמים שהמספרים נאמרים בעברית שומעים את הגבריםאומרים אותם מספרים בערבית וכתשובה הנשים עונות בעברית.בהמשך הגברים נכנסים דרך פתח בגג אל הגריל ונשכבים עליו.הםנשארים כך דקות רבות ללא תנועה בעוד הנשים רוקדות במשטח למטה. רקדן יורד מהגריל, רץ וקופץ ישר אל זרועות הרקדניות הקולטותאותו .על פעולה זו הוא חוזר 4 פעמים בכל מעבר בין גוש לגוש. לסיום כל הגברים קמים מהגריל תופסים אותו בשתי הידיים וכולםעומדים תלויים  באויר כנרות שאינם זזים.סצינה מרשימה אחרת היא כאשר הגברים בעודם שוכבים על הגרילמפילים ארצה כמות גדולה מאוד של פתיתים לבנים המתפוצצים עם הנגיעה ברצפה ברעשגדול. המופע מסתיים כאשר פתאום מהגריל נופלות נדנדות, הנשיםמתחילות להתנדנד קדימה ואחורה לשמחתן ושמחת הקהל.לקחו חלק בהפקה תאורה-אבי יונה בואנו,תלבושות אריאלכהן,עיצוב חלל ובמה-זוהר שואף,עריכה ועיצוב פסקול-מקסים ווראט.הרבה הפתעות,הרבה חן,המצאות רבות והרבה חומר למחשבה למישרוצה להתעמק מה היתה כוונת הכוריאוגרף בכלל ובכל פרט ופרט.לראות או לא לראות:מאוד מיוחד.מאוד חריג.כוריאוגרפיה מענינתוביצוע נהדר.מומלץ ביותר, אך כנראה שהדבר מיותר אם לשפוט לפי העובדה שבהופעה שהיתילא היה מקום ריק אחד.נכתב על ידי elybikoret -אלי ליאון, 11/10/2014 07:06 אלי  ליאון
[email protected]
טל03-6856786
עיתונאי-מבקראמנות,
חבר אגודת העיתונאים ת"א ותא המבקרים שליד האגודה.
מנהל קהילות פנאיותרבות "מוטקה"אני מזמין אתכם להכנס לאתרי
בו ריכזתי ביקורות שכתבתי והתפרסמו באתרי אינטרנט שונים
בכל שטחי האמנות,חיבורים שכתב פרופ',יוסי גמזווחומר אחר.
הכתובת www.elybikoret.022.co.il


 
אודות המחבר

אלי ליאון-ELYBIKORET

המאמר הודפס מאתר portal-asakim.com - אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים
http://www.portal-asakim.com/Articles/Article44291.aspx