מניפולציות, אנשים מניפולטורים, להאמין לשקרים של עצמך, מניפולציות על אנשים, לשקר אנשים אחרים, לשקר את עצמך, שקר עצמי, מניפולציה עצמית, אין שכל אין דאגו
נכתב על ידי: אימון אישי / אליעד כהן - EIP.co.il
תאריך: 25/11/14

מניפולציות,אנשים מניפולטורים, להאמין לשקרים של עצמך, מניפולציות על אנשים, לשקר אנשים אחרים,לשקר את עצמך, שקר עצמי, מניפולציה עצמית, אין שכל אין דאגות, לעשותמניפולציות

מה אתהשואל?

ש: אנשים שהםמניפולטורים בחיי היומיום שלהם האם הם יהיו מניפולטורים גם כלפי עצמם?

אליעד: האם הםיהיו מניפולטורים כלפי עצמם אז עוד פעם, אז השאלה היא אוקי קודם כל ככה מה זה אומרמניפולטורים כלפי אחרים באופן מודע הם מניפולטורים כלפי אחרים או באופן בלתי מודעמה זה אומר, יש בן אדם שהוא משקר אחרים באופן מודע הוא מודע לזה שהוא משקר אותם אזזה דווקא אומר שהוא לא ישקר את עצמו כי כשהוא משקר אותם הוא לא משקר את עצמו ואזלמה שהוא ישקר את עצמו אחר כך אבל יש בן אדם שכשהוא משקר אחרים הוא באמת מאמין למהשהוא משקר אותם אבל אז הוא גם משקר את עצמו.

בסופו של דברכשהוא שיקר את האדם האחר עד כמה הוא היה מודע לזה שזה שקר אם הוא בטעות חשב שזאתאמת הוא כבר נכנס לשקר של עצמו אז הוא גם משקר את עצמו בדברים מכאן ועד הודעה חדשהאבל אם כשהוא שיקר את השני הוא היה בפוקוס מאה אחוז "זאת האמת זה השקר" אז גם אחרכך מול עצמו הוא בפוקוס "מה האמת ומה השקר".

ש: אבל נדמהלי שקל ללכת לאיבוד בקטע הזה שמרוב שאתה בא נגיד שאתה משקר במודע ומתישהו.

אליעד: למי קלללכת לאיבוד?

ש: למי?

אליעד: למישמשקר את עצמו.

ש: כן אבל באנגיד שגם שקרן במודע מתישהו נראה לי קצת אם אתה עושה את זה הרבה.

אליעד: תלויאם אתה מקצוען סתם בא נדבר, מה הוא אומר הוא אומר "אבל בן אדם שמשקר את עצמו הוא קלמאוד ללכת לאיבוד להתחיל שקרים של עצמו". למה זה לא נכון או מתי זה כן נכון אם אתהשקר מטבעך אז אם אתה תשקר את עצמך אתה עוד מסוגל בטעות להאמין לשקרים של עצמך אבלאם אתה איש אמת מאוד גדול אתה יכול לשקר כמה שאתה רוצה ואתה לא תאמין לזה, אם אתהממש איש אמת אתה יכול לשקר ולא להאמין לזה אפילו לא ליפול במלכודת של עצמך אבל אםאתה לא באמת איש אמת אלא אתה שקרן דווקא שמה יש לך יותר סכנה שתיפול בשקרים שלעצמך.

מה זה אומרפרקטית לגבינו אם אתה איש אמת תשקר מה שאתה רוצה את מי תשקר בעיקר את עצמך אתה יכוללהגיד לעצמך "זה מחויב" על דברים שהם אפשריים ואל תדאג אתה לא תיפול במלכודת כי אתהמספיק איש אמת אבל אם אתה בטבעך שקרן ואתה הסתבכת עם השקרים של עצמך ואתה מנסה לצאתמהם עכשיו אתה צריך להיזהר לא לשקר בשום דבר. בסופו של דבר כשאני אומר למישהו אלתשקר את עצמך תיצמד לאמת זה בגלל שהוא לא איש אמת אם הוא היה איש אמת הוא היה יכוללקחת דברים יחסיים ולהתייחס אליהם בצורה מוחלטת והוא לא יכול ליפול במלכודת כי הואפשוט כל כך איש אמת שהוא יכול לקחת דבר אפשרי להגיד שהוא מחויב ולא יקרה לו כלום.אתה הבנת מה אני אמרתי?

ש: חלקיתכזה.

אליעד: מירוצה להסביר לו?

ש: אם אתה אישאמת אתה פשוט לא יכול לשקר את עצמך במודעות, אתה פשוט לא יכול לעשות את זה האמתבסוף תצא אליך.

אליעד: לא אםיש אמת אתה לא באמת יכול לשקר את עצמך מצד שני אם אתה איש אמת זה אומר שאתה גם באמתיכול לשקר את עצמך.

ש: לא זהעכשיו הפוך על הפוך לא הבנתי.

אליעד: כי אתהאיש אמת אם אתה כבר אומר משהו אז זה באמת ככה כי זה באמת מה איש אמת אומר משהו זהבאמת, השקרן לפעמים לא מאמין לעצמו כי הוא יודע שהוא שקרן אבל איש אמת שהוא רגיללזה שהוא אומר לעצמו את האמת אז אם הוא כבר משקר הוא מאמין שזה נכון כי הוא חושבשזה אמת.

ש: דווקא לאישאמת הרבה יותר קל לשקר את עצמו כי הוא אומר משהו והוא אומר זה האמת שלי.

אליעד: מצדשני השאלה היא אם הוא רוצה לשקר את עצמו יכול להיות שזה מה שהוא רוצה.

ש: כאישאמת.

אליעד: תראהעוד נוסיף ונעמיק רצוי שתדע את האמת אחרי שתדע אותה אתה יכול לשקר כמה שאתהרוצה.

ש: אבל דווקאאומרים שהאמת היא דווקא אומרים יש את המשפט הזה "אין שכל אין דאגות" נראה לישזה.

אליעד: למהמתי אין שכל כשאתה יודע את האמת אם תדע את האמת לא יהיה שכל.

ש: כשאתהיודע?

אליעד: נכוןמה חשבת.

ש: כלומר,"כשאין שכל אין דאגות" אומרים שלאנשים טיפשים יש פחות דאגות.

אליעד: מה אתהחושב שהאמת זה דבר חכם?

ש: אם זה דברחכם אם כל העניין של חכם אני לא זוכר אם זה זה.

אליעד: לא אז"זה זה" הזה אתה חושב שהוא חכם או טיפשי?

ש: אני לאחושב שזה חכם זה זה, שוב זה זה אני לא יודע.

אליעד: אז אניאגלה לך אתה יודע מה האמת האמיתית?

ש: לא.

אליעד: אתהיודע למה אתה לא יודע אותה כי היא נראית לך מאוד טיפשית. עכשיו אם אתה תצליח לחשובבצורה כל כך מטופשת שאין הבדל בין דבר להיפוכו "מה אתה לא רואה הבדל בין דברלהיפוכו", "לא רואה", "מה אתה כל כך טיפש", "לא יודע מה זה טיפש".

ש: מה זאתאומרת דבר והיפוכו מזה זאת אומרת?

אליעד: כל פעםשיש ואין אין הבדל, אין הבדל בין דבר והיפוכו.

ש: אז זה לאטיפשי בכלל לדעתי פשוט קשה מאוד להפנים את זה.

אליעד: למהקשה להפנים את זה כי זה נראה טיפשי מדי.

ש: לא כיחינכו אותנו שאנחנו נחנך את עצמו כל החיים שלנו למשהו אחר.

אליעד: מי זהאותנו.

ש: אותי.

אליעד: אםהיית רואה מישהו שאומר לך שלא אכפת לו אם יש או אין לו לא היית אומר שהואמשוגע?

ש: לא ממש לא,הייתי אומר שהוא חושב הרבה יותר נכון.

אליעד: עכשיואתה ברחוב הולך ורואה הומלס אתה רואה מישהו שעוצר ואומר, הומלס ככה שוכב וזה.

ש: לא ממשלא.

אליעד: רגעתעצור רגע, אתה רואה הומלס ואתה רואה מישהו שעוצר לידו עם רכב מוציא ערימה של שטרותמביא להומלס וההומלס אומר לו "עזוב אותי" לוקח את הכסף וזורק, מה היית אומר עלההומלס הזה שמה הוא, היית אומר שהוא משוגע?

ש: לא.

אליעד: רגעואז היית רואה את ההומלס הזה הולך לאנשים ממשיך לבקש מהם כסף ואז היית אומר לו "אזתיקח את הכסף" הוא אומר לך "לא אבל מה זה ייתן לי, מה זה ייתן לי שיהיה לי כסף",אתה אומר לו "מה אבל מה אתה לא רואה שזה" אבל היית אומר לו זה דבר והיפוכו כי מצדאחד אתה אומר שאתה רוצה את הכסף אתה ממשיך לאסוף אותו ומצד שני אתה אומר שאתה לאשהכסף לא ייתן לך כלום זה דבר והיפוכו, הוא אומר לך "מה דבר והיפוכו אל תבלבל לי אתהמוח בדבר והיפוכו אין דבר והיפוכו".

ש: אני אגידלך אני לא הייתי חושב שהוא טיפש או משוגע אבל אני מודה שלא הייתי מצליח להבין אותוכאילו מה הקטע שלו.

אליעד: אוקיאז הבשורה הטובה היא שכשאתה לא מבין אנשים אתה לא אומר שהם טיפשים אוקי זאת בשורהטובה אף על פי כן אני אומר לך שיש דברים שהם בכל מקרה עוד נוסיף ונעמיק הדבר הכיחכם הוא כל כך חכם שהוא כבר נראה מטופש וכשתבין אותו אז אין שכל ואין דאגות. אתההבנת?

ש1: את השורההאחרונה את המשפט האחרון לא כל כך.

ש2: כי הדברהכי אמיתי הוא מטופש.

ש1: למהמטופש?

ש2: הדבר הכיחכם שאין הבדל בין יש לאין כשתבין אותו לא יהיה לך יותר בעיות.

ש1: אבל איפההטיפשות פה?

אליעד: אתהשמעת פעם משפט יותר מטופש מלהגיד שאין הבדל בין דבר להיפוכו יש משהו יותר מטופש מזההרי זה הדבר היחיד שלא נכון זה בטוח לא נכון. אם הייתי אומר לך מה הדבר היחיד שאתהיכול להיות בטוח שהוא לא נכון

ש: שאחד שווהאפס.

אליעד: נכוןזה בטוח לא נכון, תראה הכל תגיד אולי אחד שווה שלוש אחד שווה שמונה אבל אחד שווהאפס זה בטוח לא נכון.

ש: מה מבחינהעובדתית מתמטית זה לא נכון.

אליעד:עובדתית מתמטית.

ש: אם זה ישלי שני ידיים יש לי שני ידיים מה זאת אומרת כאילו אין אפס ידיים.

אליעד: אולייש יד אחת זה עוד אפשר להגיד אולי אבל לכאורה אין לך ידיים בכלל תגיד "טוב אולי איןלי בכלל ידיים" אבל יגידו "אולי בכלל אין הבדל ליש ידיים לאין ידיים", "מה לא יכוללהיות זה טיפשי מדי".

ש: אין הבדלמבחינת הטוב של זה או הרע של זה אבל זה שיש שני ידיים זה אי אפשר.

אליעד: לא מכלבחינה אין הבדל, זה בכלל להגיד שיש לך שתי ידיים ולהגיד שאין לך ידיים זה להגיד אתאותו דבר.

ש: את זה אנילא יכול להבין.

אליעד: "זהנראה לי כמו משהו טיפשי מדי".

ש: כל פעםשאני לא מבין את זה לא הייתי אומר שזה טיפשי כאילו.

אליעד: אוקיאתה לא מבין את זה כי אתה לא תופס את זה, לא משנה ברמה הלוגית מישהו שהוא מאוד חכםבשלב מסוים הוא כבר להיראות בעינייך משוגע זה אתה מבין?

ש: כן אנימבין את זה מאוד אפילו ממש מבין.

אליעד: אםעכשיו יבוא חוצן.

ש: כמו למשלשבא ואן גוך וחתך לעצמו את האוזן ואם השנים התברר...

המאמר מאת מאמן אימון אישי/ עסקי / ייעוץ / אליעד כהן - www.EIP.co.il | מאמן עסקי מומלץ,מטפל התנהגותי קוגניטיבי, מנטורינג, מטפל הוליסטי

הכנס לאתרותהנה מעוד ייעוץ אישי, מורה רוחני, למכור, מניפולציות,מניפולטור, אימון אישי, שכנוע, הסוד, כהן אליעד, כהן אליעד ועוד ...


 
אודות המחבר

מאת אליעד כהן - מאמן אימון אישי + יעוץ אישי - לכל תחומי החיים ועוד

מחבר הספרים! אהבה בחיים / חיים בלי פחד / חיים טובים / להיות אלוהים / להצליח בכח המחשבה ועוד

הכנס עכשיו לאתר EIP.co.il ותהנה מאלפי מאמרים + הרצאות וידאו על כל נושאי החיים בכלל, ועל האושר שלך בפרט ...

מאמן אימון אישי חרדה פחד דיכאון קבלת החלטות זוגיות ויחסים ביטחון והערכה עצמית אהבה אושר להתמודד עם בעיות הצלחה מוטיבציה כסף והצלחה לחנך חינוך ילדים לשכנע מכירות שכנוע משמעות החיים בחירה חופשית חשיבה חיובית לחשוב חיובי ידע רוחניות מודעות הארה אלוהים להיות אלוהים בריאת העולם ברסלב רבי נחמן מברסלב פורום ברסלב אימון טיפול ייעוץ אישי

תכנסו ותהנו ...

המאמר הודפס מאתר portal-asakim.com - אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים
http://www.portal-asakim.com/Articles/Article44687.aspx