קלפי הטארוט במהותם מבקשים להיטיב עמנו.
אין הם מבקשים כי באמצעותם ינובא הסוף המר והכואב. עתיד אכזר ולא מעודד.
ההיפך הוא הנכון.
קלפי הטארוט מבקשים ללמד אותנו כי המוות בחיים הינו טבעי ולעתים אף רצוי וכי למעשה השעה שנראית לנו החשוכה ביותר היא למעשה השעה שלפני עלות השחר.
בחפיסת טארוט מסורתית ישנם 78 קלפים מתוכם מספר קלפים העוסקים במוות לכאורה. בסוף.
מדוע למעשה ישנם מס' רב של קלפים העוסקים בסוף. האם לא מספיק קלף אחד לשם כך ?
אם נתעמק בסוגי הקלפים השונים אשר במהותם הם מציינים סוף נגלה כי מאחורי כל קלף מסתתר סוף אחר, שונה.
בקלף אחד למשל המוות בלתי נמנע. הוא מגיע מן היקום. לשואל אין נגיעה בדבר.
בקלף אחר הסוף הוא בשליטתו של השואל. הוא המחליט על הסוף. הגיעה העת לכך אף אם כי לעתים הוא ייאלץ כמו לחתוך בבשר החי לשם כך.
קלפים אחרים יציינו עזיבה, נטישה, מעבר, פסק זמן והכל לטובת עת מוארת יותר.
כולם ביחד וכל אחד לחוד מציינים סוף והתחלה חדשה ומבטיחה יותר לאחריו.
במאמר זה בחרתי להתמקד בשלושה קלפים המתארים סוף -
קלף המוות.
כשמו כן הוא. מוות. סוף. מוות בלתי נמנע.
הדמות על הקלף מאיימת – שלד לבוש בשריון שחור אשר רומס
בדרכו השלד רומס אנשים מבלי לשים לב למעמדם – מלך, הגמון, ילד ובתולה..
תיאור אנשים שונים אלו מסביר כי למוות אין התייחסות למעמדות. כולם מגיעים לסוף וכולם שווים בו. לאף אחד אין שליטה על המוות.
הסוף המתפרש מקלף זה הינו סוף מן היקום עצמו. לשואל אין שליטה על המוות ו/או על הסוף בנושא.
הפחד מן המוות הוא על הפחד מהלא צפוי, מהאין ידוע.
רקע הקלף אפור וכמו מצביע על פסימיות ושליליות.
בידי השואל היכולת להחליט כיצד הוא מתייחס אל המוות והאם הוא מפחד ממנו והופך את השמיים לשחורים או שמא מקבל אותו ואת השינוי באהבה וצובע את השמיים לכחול אופטימי וחיובי.
אין אפשרות לטעות בקלף זה. במבט ראשון של הדיוט הוא אף מאיים ודיי מפחיד.
מבט שני ומעמיק בקלף מראה ברקע שמש צהובה וחמימה מפציעה ומעניקה את התקווה להתחלה חדשה.
בהיבט המיסטי מוות פירושו לידה מחדש. בשעת הלידה רוח האדם מתה או שהיא בעצם נדחסת לתוך החומר-הגוף.
בבריאה דרוש הרס על מנת לבנות מחדש וזאת לשם הבטחת המשכיות ויצוב כוח החיים.
למעשה אין אנו יוצרים אלא רק משנים אנרגיה.
השמש הזורחת בקלף מרמזת על הסיבה ללידה ולמוות.
הקלף מעיד על שינוי אשר יביא לאחריו התחלה חדשה וטובה יותר.
קלף המגדל
רקע הקלף - שחור קודר ומאיים.
זהו הקלף הראשון בסדרה בו מבנה הינו המרכז. מבנה עשוי ידי אדם ולא דמות כזו או אחרת.
בכך מייצג המגדל את הנסיבות החיצוניות המגבילות את ההתפתחות הפנימית של השואל.
המוסכמות החברתיות הכובלות , החברה השולטת.
שתי דמויות נזרקות מבעד לחלונות המגדל. פניהן מעוותות בפחד והן נופלות עם ראשן לפנים אל עבר הבלתי נודע.
מראה זה כולו מנפץ את עולם האשליות של השואל.
הערכים הכוזבים ואמונות הסרק מתרסקים ומתמוטטים.
המגדל חייב להיהרס.
על הברק האלוהי לחדור לשאול תת ההכרה, לפזר את כוחות החושך.
מזלג הברק הנראה בקלף הינו ההארה המבקעת את השאול החשוך.
המגדל מסמל את ביתו של השטן. את הגיהינום.
על השואל לברר מהי הדרך הנכונה ביותר עבורו.
יש מקום לבחון ולערוך מחדש את הצרכים והמחשבות.
יש צורך לנתץ מסגרת קיימת ולפנות מקום לחדשה.
הנסיבות החיצוניות נכפות עלינו וגורמות לשינוי אפילו בכוח ומאלצות אותנו להשתנות ולהסתגל למצב החדש.
בהתחלה אפשר לראות את השינוי כאסון אך לאחר מכן יבין השואל כי זה הנכון ביותר עבורו. הכל קורה לטובה.
יש לזכור כי לכל דבר שקורה ישנה סיבה.
הקלף יכול לתאר גם יציאה לחופשי לאחר תקופה ארוכה של קיפאון כפוי ו/או סמוי – לידה מחדש.
אירוע חיצוני העלול להרוס את האדם ואת כל שבנה עד כה.
על השואל לדעת להתמודד עם המגדלים בחייו כדי לצאת מהם מחוזק על אף כל התקלות והקשיים. להתייחס לכך כאל שיעור רוחני.
10 חרבות
דמות הנראית כגוויה שרועה על פניה. בגופה נעוצות עשר חרבות.
מתקבל הרושם כי הדמות חסרת חיים לחלוטין. מתה
נראה בבירור כי תשע חרבות נעוצות בגופה של הגוויה אך אין ברור אם החרב העשירית נעוצה בראשה או לידו.
ברקע אגם שקט ומאחוריו שחר מפציע.
המים שקטים באגם ומסמלים כי הכל נגמר ומכאן אפשר רק להעלות.
סוף. הכל נגמר. המוות בלתי נמנע.
מערכה אחת הסתיימה אך ברקע יש אור בהיר המסמל התחלה חדשה.
הקלף נראה אכזרי אך התחושה והמסר הינו של ניקוי שטח לקראת דבר מה חדש.
הגעת לתחתית ומכאן אין לאן לרדת עוד אלא רק לעלות למעלה.
השואל הגיע לתחתית כשהוא מותש ושבור וחושש מכל הבחינות – פיסית, נפשית, רגשית ורוחנית.
אבל הוא יתאושש. התחושה הקשה תעבור והאדם יתגבר ויתאושש מן המצב הנורא בו הוא נתון היום.
בכל תחום מדובר על סוף דבר כמשבר. המצב הכי קשה אליו יכול להגיע אדם.
על השואל ללמוד את הלקח – להבין מה הביא אותו למצב הנוכחי וללמוד כיצד לא להגיע אליו שוב.
בברכת אור ואושר לכולנו,
אסנת בן ברוך