1467סיפור הפרברים-מחזמר בתיאטרון ה'קאמרי-ביקורת |
1467סיפור הפרברים-הקאמרי תא
צילומים-רונן אקרמןלאט לאט אך בבטחון תיאטרון הקאמרי הופך להיותהתיאטרון המקצוע המציג הצגות מעולות וגם במקביל הופך להיות לתיאטרון המחזמר המוביל .כעת הוא מציג לסרוגין, מהרפרטואר שלו כמה מחזמרים גדולים כגון סיפורהפרברים,שער,קזבלן,כנר על הגג ועוד.אין אף תיאטרון אחר המציג ברפרטואר שלו כל כךהרבה מחזמרים באותה עונה, כולם מעולים וכולם הזוכים להצלחה גדולה המוצגים בפניאולמות מלאים למרות שחלק מהם מוצגים כבר תקופה ארוכה.אמש ראיתי את סיפור הפרברים.הפקה גדולה יוקרתית רבתמשתתפים שנהנתי ממנה מכל רגע משך מעל לשעתיים נטו.להצלחה תרמו גורמים רבים אך בראש ובראשונה הבמאי צדיצרפתי.הוא נמנה עם עוד כמה כוריאוגרפים בודדים בצמרת הבמאים של מחזמרים.יש לו שפעשל רעיונות מלאי ענין, ההופכים כל מחזמר למענין ולבילוי מקסים.
אינני לוקח בחשבון כמובן במה שכתבתי את ליאונרדברנשטיין,ארתור לורנץ,סטיבן סונדהיים וג'רום רובינס כי לו לא יצירתם המקסימה לאהיה לבמאי מה לביים.
היתה זו הפקה שהקפידו בה על כל פרט ופרט מהקטן ועדהגדול.הכל היה מדוייק ומושלם. הפקה מרשימה ,מרתקת,יפה בהפקתו של חייםסלע.אביחי חכם היה אחראי על הכוריאוגרפיההמקסימה.הרקדנים היו כולם גברים ונשים בכושר גופני מעולה.הם היו לא רק רקדנים אלאגם אתלטים,לוחמים,זמרים,אקרובטים וגם שחקנים.ביצוע הריקודים היה נהדר.
התפאורה שעיצב ערן עצמון היתה מרשימה קודם כלבגודלה.היא הראתה את העיר האפורה,הקירות הגבוהים זזו התנועעו ויצרו פינות משחקשונות ולפעמים גם אינטימיות.בתלבושות שעיצבה אולה שבצוב השתמשו בכל הצבעיםהבולטים וכך ראינו תמונות בצבעים שוניםלבן,אפור,כחול ועוד.התאורה באחריות קרן גרנק היתה מלאת אור,מתאימה לקצב ורוח הצעירהשנשבה על הבמה.אלי ביזאווי תירגם את המחזמר בשפה קולחת ועכשוית מבלי לחרוג מהתמלילהמקורי.טוב עשו בתיאטרון שמילות השירים למרות שהם הושרובעברית ,הוקרנו על מסכים בשני צידי הבמה.דוקי עצמון הדריכה היטב אתהזמרים.אילן גזית עיצב קרבות במה נהדרים שלו היו נערכים עלאמת היו מפילים קורבנות רבים.אמיר לקנר היה המנהל המוסיקלי של המחזמר עם המוסיקההנפלאה שכתב ליאונרד ברנשטיין.בהפקה משתתף צוות שחקנים,רקדנים,זמרים של כ40 אישובנוסף צוות טכני,תזמורת חיה ועוד.אי אפשר להזכיר את כל השמות והנה חלק קטן מהםהמשחקים בתפקידים הראשיים.
משי קליינשטיין כמריה היתה טובה מאוד.יש לה קול יפהומשחקה היה חם ותשוקתי.
עידו רוזנברג כטוני התבלט בקולו היפה ומשחקוהטוב.
רונה לי שמעון בתפקיד אניטה היתה מעולה.מלאת מרץ,רוחנעורים מתפרצת שכבשה את הבמה בכל רגע שהיתה עליה.
גלעד שמואלי כברנרדו הוכיח היטב את יכולתו הן בשירההן בקרבות והן במשחק.הוא היה טוב מאוד.
עודד לאופולד היה שוטר קשוח .גילם שוטר שרצה שקט מבלישברור את האמצעים להשגתו. אינני יודע איך מתנהגים בדרך כלל השוטרים בארה'ב, אך אםשוטר היה מתנהג ככה בארץ היו קמות מיד צעקות עד השמיים עד לפיטורין.
רוני מרחבי כאניבדיז הנערה הרוצה להיות נער ניצלההיטב את כשרונה הרב גם בעזרת צורתה החיצונית.
שלמה וישינסקי כדוק -השחקן היחיד מה 'גברדיה הישנה'היה טוב מאוד ונעים היה לראות אותו משתלב יפה בין כל השחקנים הצעיריםהאחרים.
יפתח מזרחי-ריף היה טוב מאוד גם הוא.את המחזמר כתבו לפני 60 שנה בשנת 1957.מיד לאחרשהצליח מעל למשוער הפך לסרט שהצליח מאוד גם הוא.בארץ הוצג פעמים מספר בהפקות שונותהן מקומיות והן זרות.בהבימה הוצג ב1996 ובפעם אחרונה עם להקה מקומית ב2010 בביתצבי.המחזמר אקטואלי עד היום הן בעולם והן בחלקו בארץ.הואנחשב לאחד ממחזמרים הגדולים ביותר אם לא הגדול ביותר שנכתב.
אומרים במחזמר "באנו כמו ילדים עם תקוה שאכזבה.-''ישאמריקאי ויש פורטוריקאי''. ...ויש ישראליםויש.....(השלם כרצונך)לראות או לא לראות;הפקה מעולה שאינה מביישת אתיוצריה,ביצוע נהדר,עוצמתי,כוריאוגרפיה מגוונת ומענינת,מוסיקה מקסימה.מומלץ למישרוצה להנות מדבר נהדר מעל לשעתיים.נכתב על ידי elybikoret-אלי ליאון ,1/3/2016 11:04ליאון אלי [email protected] www.elybikoret.022.co.il 03-6856786 054-249-3488 עתונאי-מבקראמנות חבר אגודת העתונאים של תא ותא המבקרים שלידה מנהל קהילות התרבותוהפנאי-אתר מוטקה
|