1501-חופש-להקת המחול'בלט נס ציונה'
נכתב על ידי: ELYBIKORET
תאריך: 05/07/16

1501חופש-בלט נסציונה-סוזן דלל תא

צילומים אווה קרסוצקה

בלט נס ציונה הציג אמש בסוזן דלל  בפעם הראשונה בתלאביב..

שם היצירה"חופש".

זו היצירה שפתחה את העונה הראשונה של הבלט בנס ציונה.הלהקה נוסדה בשנת2014 והתחילה בפעילותה הסדירה בעונת 2015.

בעונה הראשונה שלה היציג הבלט 5 עבודות חדשות.

ברפרטואר שלה יצירות קלאסיות,ניאו קלאסיותומודרניות.

היצירה חופש הנה בסיגנון הניאו קלאסי.

הלהקה קלטה רקדן וכוריאוגרף מפורסם –ישראלי בשם אלי לזר  שעשה את רובשנותיו בחו'ל וחזר לארץ.

הוא עבר לחו'ל ב1984 זכה להכרה בינלאומית ונשאר שם עד לשובו לארץ ללהקתהבלט נס ציונה.

היצירה חופש  זכתה אז להצלחה גדולה ולתגובות מאוד מעודדות ומשובחות.כעת ישלקהל התל אביבי הזדמנות בפעם הראשונה לראות את הבלט בתל אביב מבלי לנסוע לנסציונה.

אלי לזר-המנהל האמנותי של הלהקה מקוה ששיתוף פעולה זה עם סוזן דלל לא יהיהחד פעמי וימשיך גם להבא.

הרבה דובר אז על הלהקה,ההתענינות היתה גדולה ולראיה האולם בסוזן דלל היהמלא ולא נשאר אפילו מקום אחד.כך שאין כל סיבה ששיתוף הפעולה לאימשך.

9 היו הרקדנים שלקחו חלק  בבלט שראינו.רמתם גבוה ביותר.כולם רוקדים נפלאכאשר הדגש במחול זה  הושם על הרקדנים ממין זכר הרוקדים רוב הזמן.

עפ'י התכניה'" הבלט מתאר את חיינו מצעירותינו ומשך כל החיים. הם עובריםמתקופה בחיים שהשחרור והחופש שניתן להם מהווה את היכולת לגלות גם את האמת העצמאיתוהפנימית השונה אצל כל אחד.החיים שלנו חולקו לשלוש תקופות .ההשתלטות,האיטית והשלישית בה אנו משלימיםעם המציאות וחיים את החיים כפי שהם''.

כבר מזמן אינני משווה בין התוכן הכתוב לבין מה שאני רואה על הבמהבבלט הניאו קלאסי או המודרני כי לעתים רחוקות,אם בכלל,אפשר להבין עפ'י הנרקד את הכתוב או הכתוב עפ'יהנרקד.

הכוריאוגרפיה שעשה אלי לזר לבלט 'חופש' הנה כאמור בסגנוןהניאוקלאסי.הרקדנים והרקדניות מעולות אלי לזר בנה מעמדים טובים מאוד.המוסיקה הנהעפ'י שירי יהודה פוליקר  והתלבושות היפות עיצבה אנה חרושצ'ובה.התאורה היתה של שייהודאי.

התאורה לא נתנה מנוח לעין.היא או שהתגברה או הצטמצמה לסרוגין ולא איפשרהלראות את המחול כפי שצריך באור מלא וללא שינויים כל הזמן.באופן כללh ,הכוונה אינה דווקהלתאורה בבלט זה,אין שום סיבה שמחול מודרני שאינו רומנטי ושלא נרקד על ידי זוג אחדאלא על ידי כל הלהקה לא ירקד באור מלא.

 

הכוריאוגרפיה של לזר היתה מדוייקת ביותר.היתה שימת דגש על כל פרט ופרט.ביצוע הטכני של הרקדנים היה מרשים.יגור מנשיקוב בתפקיד הגבר היה נהדר.תענוג היהלראותו רוקד ומבצע את רוב קטעי הסולו בצורה נפלאה. הכוריאוגרף התחשב ביכולתו וצורתהריקוד שלו.תנועותיו היו מחושבות.זהו רקדן וירטואוזי נהדר.

יואב בוסידן –הנפש –היה גם כן מצויין ושותף שוה לגבר –רגיש ומשתףפעולה.עוד השתתפואנה קנון,מריה סלקטור,נטיה צ'יקויידזה,רונה לרנר,ג'וזף איטקין,דניאל אוסטפלד ומיכאלשניידר.

 

הוד והדר קרנו מהבמה.רוגע,שקט,רומנטיות,אסתטיות וחן רב ביותר היו מנת חלקםשל הרקדנים,הכוריאוגרפיה וכן הצופים.בלט נס ציונה הנה להקת בלט איכותית,הריקודאיכותי והכוריאוגרפיה איכותית.

 

כל מי שבא לראות את הבלט לא הצטער וקיבל תמורה מלאה .זאת להקה שיש בה רקדניםמעולים,כוראוגרף טוב ופוטנציאל שמקוה אני ינוצל היטב.

בכוונת הבלט לכלול ברפרטואר שלו בעונת 2016-17 את הבלטים קופליה,מפצחהאגוזים,ערב רפרטוארי ורומאו ויוליה.

לראות או לא לראות;לאור כל מה שאמרתי המלצתי לראות את הבלט היא חמהביותר.אני מצפה לראות את שאר ההפקות.

 

נכתב על ידי elybikoret -אלי ליאון,28/6/2016 11:12

 

ליאון אלי
[email protected]
www.elybikoret.022.co.il
03-6856786
054-249-3488
עתונאי-מבקראמנות
חבר אגודת העתונאים של תא
ותא המבקרים שלידה
מנהל קהילות התרבותוהפנאי-אתר מוטקה


 
אודות המחבר

אלי ליאון-ELYBIKORET

המאמר הודפס מאתר portal-asakim.com - אתר מאמרים עסקיים ומקצועיים
http://www.portal-asakim.com/Articles/Article49087.aspx