1608אילוף הסוררת-בלט ירושלים-פסטיבל תא דאנס |
1608להקת בלט ירושלים-פסטיבל תא דאנס
צילומים-יחצ'ן
שאפו לבלט ירושלים.הינה כמה סופרלטיבים-מקסים,מעולה,נהדר,צעיר,רענן,מענין,מבוצע נהדר,כוריאוגרפיה מעולה,מהנה ביותר לא רק לאוהבי מחול.
נראה לי ששורות אלו מספיקות כדי לסקרן את הקהל לרוץ ולראות אתהמופע.
מזמן לא ראינו כוריאוגרפיה כל כך רעננה ,כל כך מענינת ,כל כך זורמת ומהנה.
הבלט מתחיל בכך שמקרינים סרט על אילוף הסוררת והרקדנים יושבים וצופיםבסרט.
מיד מתחילים הריקודים .המוסיקה היא אוסף של להיטים שכתב נינו רוטההאיטלקי לסרטים רבים.
כל הערב הוא רצף של ריקודים מקסימים כל אחד בבימוי אחר וכוריאוגרפיהאחרת כאשר אין רגע ללא התרחשות,אין רגע משעמם.
הכוריאוגרפיה ,לפי הכתוב בתכניה,הנה למופע על פי המחזה"אילוף הסוררת'מאת שקספיר המוצג לראשונה בארץ בעיבוד לבלט.
זה טוב שיש תוכן למופע אך הפעם התוכן לא היה חשוב.חשוב היה הריקודוהוא היה נהדר.
שקספיר מוזכר במודעות אך נראה לי שהקהל שבא למופע לא התענין בכך כיחסרונו לא הורגש,וטוב שכך.היתה זו כוריאוגרפיה תוססת שדמתה יותר לקטעי ריקודממחזמר. מוסיקה עליזה קיצבית והריקודים בהתאם.
כאשר בוצעו דואטים נוגנו שירים רומנטיים והריקוד היהשקט,רומנטי,מקסים.
היה גיוון בהרכבים
ראינו סולן או סולנים,דואטים,שלישיות,רביעיות ריקודים קבוצתיים,ריקודאיטי,מהיר,סוער,גיוון רב ביותר.
הרקדנים הגברים וגם הנשיםהיו גמישים ביותר,גוף אתלטי,טכניקת ריקודמעולה.
אם הוזכר שקספיר הוא היה צעיר, רענן,אמריקאי שדמה יותר לכותב לרביוקברטי מעולה הכל במובן הטוב של המילים.
סיגנון המופע היה משהו בין הסיגנון הניאו קלאסי למודרני-עכשוי..מופעשמתאים גם לאלו שלא אוהבים מחול קלאסי או מודרני אך אוהבים בידור ולהנותממופע.
סיגנון המופע כלל מוטיבים מקומדיה דל ארטה והציג שקספיר עכשוי,מודרני.
הסיגנון כלל הכל.כאשר הכל היה מקצועי,עשוי בטוב טעם ובלי להתחשב יתרעל המידה במוסכמות .
הכוריאוגרפית מרינה קסלר מאסטוניה דגלה בחופש היצירה.
היא למדה באקדמיה הרוסית לאמנות התיאטרון במוסקוה ועברה לטאלין-בירתאסטוניה.
בארץ כבר יצרה את הכוריאוגרפיה של אותלו עבור בלט ירושלים וכן ביתברנרדה אלבה ,כוריאוגרפיות שהוצגו בהרבה מקומות בעולם.
קסלר כוריאוגרפית מוכשרת ביותר היוצרת יצירות עכשויות,מודרניותביצירתיות נהדרת.
בכוריאוגרפיה "אילוף הסוררת"שפע רעיונות,יש לה דמיון מפותח,ויודעת מהזה טוב ומה הקהל אוהב.
כל הרקדנים 13 במספר היו נהדרים.הם ביצעו את המחולות בקלות,התעופפוכנוצה,הכל היה נקי,מדוייק בזרימה בלתי פוסקת של מחול מעולה וביצוע נהדר.
מריה סלקטור בתפקיד קתרינה התעלתה על עצמה.ה יא היתה סוררת אך נשיקהבסוף השקיטה והרגיע אותה.
מיתר בסון כפטרוציו היה נהדר בעל מרץ,נעורים רעננות.
מירי לפידוס-ביאנקה ,מיכאל שניידר,אלכסנדר שבצוב כולם היונהדרים.
בנוסף לרקדנים שהזכרתי הופיעו בתפקידים שונים גם ענאל זטייקין,יגורמנשיקוב,תמר ברזילי-אבנרי,דניאל אוסטפלד,אלכסנדר לבינטון,אנטולי שיינפלד,שרה למפרטואברהם לרנר.
את התלבושות שהתחלפו בכל ריקוד עיצב בטעם טוב ושלל צבעים סרגיברזין.
את התאורה הנהדרת מלאת האור,השמחה והעליזות עיצב שי יהודאי
חבל שבינתיים המופע מוצג בתל אביב פעם אחת בלבד אחרת היתי הולך לראותופעם שניה ושלישית.לראות או לא לראות:יפה,מהנה,קליל,כל מרכיביו מעולים.לרוץולראות.נכתבעל ידי elybikoret-אלי ליאון, 20/8/2017 23:40אליליאון
[email protected]
www.elybikoret.022.co.il
03-6856786 0542493488 עיתונאי-מבקראמנות תיאטרון,מחול,מוסיקה,קולנוע,פנאי
חבר אגודת העתונאים של תל אביב ותא המבקרים שליד האגודה מנהלקהילות התרבות והפנאי-אתר מוטקה
מבקר התרבות של דעתון ושל הפורטל שלנו
מבקר תרבות גם בעסקים,ק. דה מרקר,תפוז,פרשן
WORD PRESS
|