1693מקבת ללא מילים-תיאטרון גשר |
1693מקבת ללא מילים-תיאטרון גשר צילומים-יחצןתיאטרון גשר ידוע בהצגותיו החריגות והמיוחדות .החריג ים הם בדרך כלל באולם בוההצגה מוצגת,בבימוי השונה,בקונספציה המיוחדת של ההצגה,
התפאורה המיוחדת או התאורה השונה והפעם במחזה בעיבוד ראסה בוגוויצ'וטה-פצה עלפי המחזה מקבת מאת שייקספיר.
לא מתקבל על הדעת חריג יותר מלהציג משהו עפי שיקספיר ללא מילים.
אך בבימוי והכוריאוגרפיה של סרגי זמליאנסקי ,התפאורה והתלבושות של מקסיםאוברזקוב,המוסיקה הנפלאה של פאבל אקימקין והתאורה של אלכסנדר סיבאייב נוצר מופעמקסים,אורגינלי,מיוחד ,מרתק ומלא חן ויופי למרות הרציחות הרבות שבו.כל פרט חושב רבות כדי להתאים את המוסיקה למתרחש על הבמה.
למרות שלא נאמרת אף מילה ,פרט לכיתוביות המסבירות מקום ההתרחשות,אתה מבין הכלגם אם לא ידעת לפני כן את תוכן מקבת של שיקספיר.אינני יודע איך להגדיר את מה שראיתי.הצגה רגילה-ודאי שלא,ערב מחול-לא יהיהמדוייק.ערב פנטומימה-ברור שלא.מה שראיתי מתקרב הכי הרבה לתיאטרון תנועה.
יש התרחשות ותנועה בלתי פוסקת על הבמה.יש ריקודים.יש האבקות, מנתריםוקופצים,יש אפילו אקרובטיקה.יש בו הרבה דברים רק דבר אחד "אין בו רגע של שעמום" הכלמענין ,הכל יפה הכל מרתק ומחזיק אותך במתח.
נעשתה עבודה מצויינת ,מוקפדת ביותר,מלאת התרחשויות המתארות את העלילה בתנועה,בבימוי ובמה כדי שהקהל יבין מה קורה על הבמה האילמת בדיבור אך מדברת בצבעוניותותנועה .בקיצור ובכמה מילים -מענין,מרתק,מיוחד,חריג ומקסים.מקבת ללא מילים של הבמאי והכוריאוגרף סרגי זמליאנסקי היא דרמה המוצגת על ידיתנועה בלתי פוסקת המחברת בין המוסיקה וההתרחשויות על הבמה עם אפקטים חזותייםושונים.
כל זה משפיע על ההבנה,הרגש,על ההנאה מהמופע.
אם לשבח את המופע צריך לשבח בראש ובראשונה את הבימוי המוצלח,את המשחק המצוייןוהנהדר של רוב המשתתפים--והם רבים-להוציא אולי תפקיד ראשי אחד שלא הרגשנו שינויבהתנהגותו משך כל המופע למרות שהיו צריכים להיות שינויים רבים.כדי להגיע לשלטון אתה צריך לפי התיאוריה של מקיאבלי לא להיות אהוב ביותר עלידי האכולוסיה.להגיע לשלטון אולי קל אך הקושי הוא לשמר את השלטון.
מקבת הגיע לשלטון אך לאו הצליח לשמור עליו.למקבת מנבאים תהילה גדולה ושיגיע להיות מלך.יש לו תשוקה לכח, להיות מלך ותשוקהזו מביאה לעריצות ,לשליטה טירנית.
מקבת לא נרתע משום אמצעי כדי להגיע למטרה שהציב לעצמו לאור נבואות בעלותהאוב.במשך המופע מקבת מצטייר בעינינו כאנטי גיבור.
הוא חולם על הנבואה והיא אינה נותנת לו מנוח.
כל ההתרחשויות הללו מתוארות באין סוף אמצעים, כאמור הרוב בתנועה וכמתוארלעיל.תפקיד חשוב במופע יש למוסיקה של פאבל אקימקין.היא לא מפסיקה להישמע אפילו לרגעלאורך כל המופע פרט אולי לדקה או שתיים של שקט.מקבת צמא לשלטון.ברגע ששמע את הנבואה היא לא נותנת לו מנוח הוא חייב להגשימהוכל האמצעים כשרים לכך.המופע הוא רב משתתפים .יש בו סצינות מרשימות חלקן המוניות וחלקןאינטימיות.לחוטי הגורל הנראים לעתים קרובות, תפקיד נכבד ומקדמים את ההתרחשות עצמה.אבי אזולאי בתפקיד מקבת היה נהדר.הוא היה אכזר,עדין,רגשן,מתלבט,החלטי לבצע אתמזימתו וכל זאת גם בעידוד אשתו-לידי מקבת.הנבואה אינה נותנת לו מנוח והוא עושה הכל כדי להגשימה .הוא לא נרתע מלרצוח,דבר שבסופו מביא אותו לאבדון ולאבד הכל.רוני עינב-ליידי מקבת היתה אישה חזקה,תמכה בבעלה אך בסופו של דבר מגיעה לרגעשל משבר ומסיימת את חייה.
דנקן-הנרי דוד היה טוב מאוד.דמותו היתה של מלך טוב אך זה לא עזר לו להמלטמאבדןid
אין אפשרות להזכיר את כל המשתתפים הרבים לכן ציינתי רק כמה מהם.במופע הכל מובן ,הכל ברור,אפילו לרגע לא הורגש שלא מדברים.זה היה הקסםשבמופע.
זאת היתה הוכחה שבימוי טוב,,משחק וכוריאוגרפיה מענינים ואקספרסיביות יכוליםלבוא במקום מילים ,במקום דיבור.מופע זה הוא הוכחה שאם אתה משתמש באמצעים אחריםקונבנציונליים וגם חריגים ,אתה יכול לותר על המילים בהצגת תיאטראון.זה לא המחזה הראשון שזמליאנסקי הוציא את המילים.הוא כבר עשה ללא מילים כמהמחזות קלאסיים כגון זאן דארק,קליגולה,הגברת עם הקאמליות ועוד.אורך ההצגה קצת למעלה משעה וחצי ללא הפסקה.לסיכום-הגשמת תשוקה לפעמים גובה מחיר גבוה דהיינו אבדן החיים.לראות או לא לראות ;המלצה חמה ביותר.מענין.מרתק,מעולה,מומלץ ביותר.נכתבעל ידי elybikoret-אלי ליאון,23/8/2018 23:16 אליליאון
[email protected]
www.elybikoret.022.co.il
03-6856786 0542493488 עיתונאי-מבקר אמנות תיאטרון,מחול,מוסיקה,קולנוע,פנאי
חבר אגודת העתונאים של תל אביב ותא המבקרים שליד האגודה מנהל קהילות התרבות והפנאי-אתר מוטקה
מבקר התרבות של אתרי דעתון והפורטלשלי
מבקר גם באתרים עסקים,ק. דהמרקר.תפוז.פרשן
Word press
|