ניתן להגיד תמיד ששירים אהובים עלינו רק בגלל שאנחנו אוהבים את הזמר ששר אותם, אבל מה באמת הולך מאחורי השיר, האם זה הזמר הוא זה שקובע לנו את הטמפו ואת האיכות? או שמא באמת אלו נגני הרקע בפלייבק.
פלייבק הינו הפסקול של השיר עצמו, בין אם זה הלהקה שמנגנת ברקע ובין אם זה מפוחית בודדת עם הזמר. פלייבק טוב מוכן בצורה מקצועית בלבד, לפעמים כאשר פלייבק מוכן בצורה חובבנית, הזמר - טוב שלא יהיה, לא יישמע מקצועי לא משנה כמה ישיר, פלייבק הוא מה שגורם לשיר להישמע מקצועי או לא, כאשר יש זיוף באחד הכלים או נגינה לא טבעית ברקע פלייבק, השיר נשמע כמו קריוקי מה שהופך אותו לפלייבק פשוט וזול.
במועדוני קריוקי לא משנה לנו הפלייבקים שברקע, כלומר, במידה והפלייבק שברקע באיכות ירודה זה לא משנה לנו, פלייבק במכונות קריוקי לא אמור להישמע כמו משהו שהוקלט באולפן הקלטות, מהסיבה הפשוטה, אנשים מגיעים לשם ליהנות בסך הכול, לשיר יחד עם הרקע של השיר שאנחנו מאוד אוהבים מול אנשים שלא מכירים אותנו או בקבוצות חברים אשר זהו חלק ממעשה לבידור בלבד.
כאשר מדובר בהכנת פלייבק איכותי למען הפקה עצמאית או הפקה של להקה, יש לדעת איך להפיק פלייבק בצורה הטובה ביותר, בין אם זה לדעת לבחור את הנגנים, ובין אם זה לדעת עם כמה כלים להשתמש ואיך.
פלייבק מקצועי מחייב נגנים אמיתיים ולא כלים עצמאיים, ישנם כיום המון כלים טכנולוגיים אשר משמשים כ"כאילו" תופים או "כאילו" גיטרה, מכונות תופים ומכונות נגינה אשר יעשו את העבודה בשבילנו, אך האם זה מה שהיינו רוצים שיחשבו עלינו כשיישמעו את השיר.
פלייבקים איכותיים נותנים את ההרגשה של איכות כוללת בשיר, מישהו השקיע והפיק את השיר כמו שצריך, פלייבק מחייב עבודה מקצועית ולא רק בהכנת הפלייבק עצמו אלא גם בסיום השיר, לאחר שהוקלט הפלייבק, יש לדעת להכין אותו לרמת אופטימיזציה לרדיו, טלוויזיה, הרעיון הוא לדעת להכין את השיר שאם מישהו (בעזרת השם) ירצה להשמיע את השיר שלכם, שלא יוכל להתלונן.