דף הבית פיננסים וכספים פיננסים וכספים - אחר השלכות מיסוי ארה"ב לגבי תושבי ישראל בעלי דרכון אמריקאי
השלכות מיסוי ארה"ב לגבי תושבי ישראל בעלי דרכון אמריקאי
רו"ח אהוד קיש 12/08/10 |  צפיות: 4254

השלכות מיסוי ארה"ב לגבי תושבי ישראל בעלי דרכון אמריקאי

אזרח / תושב ישראל בעל דרכון אמריקאי - האם ידעת?

דיווח על חברה נשלטת זרה

אם אתה אזרח אמריקאי ובעלים של חברה זרה (לדוגמא חברה ישראלית), אתה מחויב לכללי מיסוי ודיווח אמריקאיים מיוחדים של חברה נשלטת זרה CFC - Controlled Foreign Corporation)). לפי כללים אלו אתה חייב לדווח בכל שנה באופן מפורט ועל פי הכללים האמריקאים על כל הפעילות של החברה הישראלית שלך למס הכנסה האמריקאי (I.R.S). הדיווח נעשה בטופס 5471 וטפסי המשנה שלו. קנס בסכום של 10,000$ מוטל על אי הגשת הדוח.

FBAR דווח על חשבונות בנקים

אם היה לך במשך השנה חשבון בנק מחוץ לארה"ב, עם שווי נכסים פיננסיים של 10,000$ או יותר, אתה מחויב לדווח על כך ל I.R.S . הדיווח נעשה על גבי טופס TDF90-22.1, הנקרא גם דוח FBAR- Foreign Bank Account Reporting. על אי הגשת הדוח מוטלים קנסות אזרחיים ופליליים גבוהים מאוד.

מדיניות המיסוי האמריקאית החדשה - "אין עוד מקום להסתתר"

בשנים האחרונות אנחנו עדים למדיניות חדשה של רשויות המס בארה"ב הכוללת אכיפה מוגברת של חוקי המס האמריקאיים לגבי אזרחי ארה"ב בעלי השקעות או עסקים מחוץ לארה"ב. לקטגוריה הזאת נופלים גם אזרחי / תושבי ישראל שהם בעלי דרכון אמריקאי אשר באופן טבעי הנכסים והעסקים שלהם נמצאים בארץ מגוריהם - בישראל.

במאי 11, 2009 משרד האוצר האמריקני החל לפרסם הסברים כלליים של הצעות הממשל שכוללים אכיפה קשוחה של החוקים הקיימים, ושל שינויים אשר חלקם מרחיקי לכת ומשפיעים על כל אזרח אמריקאי בעל עסקים או נכסים שמקומם מחוץ לגבולות ארה"ב. ב 8 במרץ 2009 נכנס לתוקף בארה"ב החוק המכונה ה "HIRE ACT". חוק זה כולל משטר חדש של ניכוי מס במקור (החל מ  2013), המחייב בנקים זרים שרוצים לקיים עסקים עם ארה"ב לתת דיווח לגבי הלקוחות האמריקאיים שלהם. ה "HIRE ACT", כולל מספר סעיפים שמטרתם באופן מעשי לשים קץ לסודיות של בנקים זרים. המגמה הזאת כבר למעשה  החלה לתת את סימניה בשטח.בנקים זרים (כולל כמה בנקים ישראלים) כבר התחילו לדרוש מלקוחותיהם  לתת הצהרה כולל חתימה על ויתור סודיות או לסגור את חשבונות הבנק שלהם.

סקירה תמציתית זו אינה יכולה להוות תחליף לייעוץ מקצועי ספציפי.
המאמר המלא (באנגלית) נמצא באתר האינטרנט של קיש ושות' רואי חשבון  www.kcpa.co.il    .


הכותב אהוד קיש רו"ח (ישראל, ארה"ב) הוא שותף מנהל במשרד קיש ושות רואי חשבון. 
קיש ושות' הוא משרד רואי חשבון ישראלי אמריקאי המתמחה במיסוי ישראל - ארה"ב ובהכנת דוחות מס אמריקאיים. לייעוץ במיסוי ארה"ב, כולל תכנון מבני מס להשקעות נדל"ן ועסקים בארה"ב ניתן לפנות למשרדנו. רח' תובל 30 רמת גן 52522 , טל 03-6126742 , פקס 03-6126743
מידע נוסף באתר האינטרנט של המשרד  www.kcpa.co.il


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 רו"ח אהוד קיש


 


מאמרים נוספים מאת רו"ח אהוד קיש
 
השלכות מיסוי ארה"ב לגבי תושבי ישראל בעלי דרכון אמריקאי
בשנים האחרונות אנחנו עדים לסוג של חדשה של רשויות המס בארה"ב הכוללת אכיפה מוגברת של חוקי המס האמריקאיים לגבי אזרחי ארה"ב בעלי השקעות או עסקים מחוץ לארצות הברית . לקטגוריה הזאת נופלים גם אזרחי / תושבי ישראל שהם בעלי דרכון אמריקאי אשר באופן טבעי הנכסים והעסקים שלהם נמצאים בארץ מגוריהם - בישראל.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI