דף הבית בניין ואחזקה בתים משותפים יצחק הבדלה - סדרת כתבות על תמ"א 38
יצחק הבדלה - סדרת כתבות על תמ"א 38
יצחק הבדלה 25/09/10 |  צפיות: 2924

לאור ההתעניינות הגוברת בתוכניות תמ"א 38, יצא העיתון ואתר האינטרנט כלכליסט בסדרת כתבות מהשטח במטרה לבחון את הנושא לעומקו.

"כלכליסט" ילווה בניין אחד ברעננה ברחוב ברנר 15, שדייריו החליטו לחזקו ולשפצו על פי תוכנית תמ"א 38. ב"כלכליסט" מבטיחים לעקוב אחרי התהליך, לראות איך מתמודדים הדיירים עם השיפוץ, לבדוק האם קשיים ביורוקרטים הם אלו שתוקעים את העבודות ולמה כדאי לשים לב בתהליך כולו.

בסרטון הראשון מרואיינים בניו הזוג שמוש מדיירי הבניין העתיד לעבור שיפוץ. "זה לדעתי מפעל הפיס", אומרת קרן שמוש בהתייחסה לתמ"א 38. "התשלום הוא ממש נמוך למי שאין לו. משתלם לסבול תקופהמסוימת ולקבל איכות חיים יותר גבוהה – כמו מרפסות, מעלית וחיזוק היסודות".

בעלה הוסיף: "כמובן שיהיו אבק ואי נוחות, אבל בסופו של דבר אנחנו מסתכלים על המטרה וזה שווה כל רגע שאתה סובל".

הסכמת הדיירים

בכתבה מצוין כי הבעיה העיקרית היא לכנס את כל הדיירים ולגבש הסכמה מסוימת כי יש פחד להיכנס לפרויקט כזה. קרן מוסיפה: "זה לא קל להפוך את הבית שלך לאתר בניה. זאת תקופה שיהיו פה פועלים ונחיה עם חלונות פרוצים. אני מקווה שהתקופה הזאת תעבור מהר ובשלום".

מה לגבי הסכמת השכנים?

"השכנים מהבניין ממול טוענים שעוד קומה תחסום להם את השמש", אומר בעלה. "אני קצת סקפטי, כי בכל זאת נראה לי שמה שמפריע להם זה שיהיה מולם בית שנעשים בו שיפוצים מאסיביים. זה לא נעים לגור ליד בניין שהולך להיבנות מחדש".

דיירים שמנסים להשיג תוספות על חשבון הקבלן

הקבלן: "יש דיירים בבניינים שחושבים שהפרויקטים הרבה יותר זולים ממה שהוצא להם וחושבים שמגיע להם יותר. מדובר בפרויקטים יקרים במיוחד בהיבטים של החיזוקים והמיסוי בעלות של מליוני שקלים".

"החסם הגדול של תמ"א 38 הוא חסם הדיירים. לקחת אוסף של אנשים ולהביא אותם לדעה אחת והסכמה – זה לא פשוט".

מאיפה מגיע הכסף לשיפוץ?

הרווח של היזם הוא מהדירות שייבנו על גג הבניין וכמובן שהאינטרנט שלו זה שהפרויקט יסתיים כמה שיותר מהר. הקבלן: "בגלל שאנחנו הולכים לבנות 3 דירות ולמכור אותם, לנו יש אינטרס שהפרויקט יסתיים כמה שיותר מהר – בדיוק כמו הדיירים. אנחנו הולכים איתם ביחד ולא אחד נגד השני. זו עסקה יזמית לכל דבר ועניין"

על התפתחות שוק התמ"א 38

אין ספק שכיום הציבור מודע הרבה יותר ליתרונות של תמ"א 38, ובמקביל השוק מתפתח ויזמים רבים פועלים באפיק זה. הקבלן: "אנחנו רואים שקצב החתימה מול הדיירים הוא הרבה יותר מהיר. אם בעבר היינו זקוקים 3-4 שנים עד שהדיירים יבשילו לכלל הסכמה, כיום התקופות מתקצרות בהרבה. אנחנו רואים גם כניסה של שחקנים גדולים נוספים לשוק הזה".

בסיום הכתבה הדיירים סיכמו את המטרה העיקרית:

"בראש ובראשונה המטרה היא להציל חיים. אם חס וחלילה יקרה פה משהו, זה יהיה אסון".

קבוצת נישה אחזקות בבעלות יצחק הבדלה מפעילה פרויקטים המבוססים על תמ"א 38 בעיקר בשרון – הרצליה, כפר סבא והוד השרון. ליצירת קשר ופרטים נוספים – יצחק הבדלה


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 יצחק הבדלה


יצחק הבדלה, מנכ"ל קבוצת נישה אחזקות העוסקת ביזמות נדל"ן. יצחק הבדלה מתמחה בקבוצות רכישה ותמ"א 38.
ליצירת קשר: יצחק הבדלה050-9901199        , 09-9558795      
www.nishaa.co.il



 


מאמרים נוספים מאת יצחק הבדלה
 
תמ"א 38 מרעידה את תל אביב - אלפי יחידות דיור חדשות
תמ"א 38, תוכנית המתאר הארצית, ממשיכה לייצר כותרות. במסגרת התוכנית, יחזקו קבלנים את הבניינים המיועדים, יוסיפו מעליות / מרפסות וישפרו את תשתיות הבניין ללא עלות מצד הדיירים ובתמורה יקבלו זכויות בנייה על גג הבניין והוספת קומות חדשות.

תאוצה בפרויקטים של תמ"א 38 גם בצפון הארץ - יצחק הבדלה
סוף סוף תמ"א 38 תופסת תאוצה גם בצפון הארץ.
כפי שנתבשרנו השבוע, פרויקט תמ"א 38 המבוסס על תיקון 2, יוצא לדרך במרכז הכרמל חיפה ואף לראשונה בישראל, שכונה שלמה בקריית ים תמוגן ותשופץ במסגרת תמ"א 38.


על בעיית החנייה בפרוייקט תמ"א 38 מאת יצחק הבדלה
07/02/11 | נדל"ן
בכתבה שעלתה לפני מס' ימים בביזפורטל, התבשרנו שוב, על הצבת מכשול נוסף בכל הקשור לתמ"א 38 והפעם – תוספת החנייה. אולם לבעיה זו יש פיתרון – מתקן HIGH PARK.

יצחק הבדלה - הקלות על יישום פרויקטים של תמ"א 38
12/01/11 | נדל"ן
לאחרונה, ניכר כי הקשיים הנערמים בכל הקשור להליך הבירוקרטי שבהסדרת תמ"א 38 , הולכים ופוחתים , או לפחות בדרך לשם. זאת בין אם ביוזמתו של משרד הפנים להאיץ ברשויות המקומיות להרחיב את פעילות התמ"א 38 בשטחיהן , לשם הכדאיות הכלכלית, ובין אם מדובר באישור להצעת חוק המקלה על יישום תמ"א 38 לקריאה שניה ושלישית בכנסת.

קבוצת רכישה - עדיין עסקת נדל"ן משתלמת (יצחק הבדלה)
קבוצות רכישה אינן עוד טרנד או טריק שיווקי. הן הפכו לשם דבר בתחום הנדל"ן.
לפניכם שתי ידיעות מהשבוע האחרון , המוכיחות את כוחן העולה של קבוצות רכישה.


יצחק הבדלה - כל מה שחדש בנושא תמ"א 38
עשרות חוזי חיזוק ובנייה נחתמו על ידי אחת מהחברות המובילות בתחום התמ"א 38. לצד כך, נערמים לא מעט קשיים על הקבלנים המעוניינים להוציא לפועל ביצוע של תמ"א 38 מכיוון משרד הפנים, כשלצד כך מתקיימות אך יוזמות עצמאיות של דיירים להוציא את הפרויקט מבלי להיעזר ביזם חיצוני.

מרינה הרצליה – כדאי להשקיע בקבוצת רכישה
22/11/10 | נדל"ן
לקום בבוקר, לפתוח את החלון ולהרגיש את הים. לרדת מתחת לבית ובאמת להרגיש אותו, כשממש מעבר לפינה מרכז מסחרי, מסעדות, בתי קולנוע ואפשרות לפעילות ימית או שייט לחובבי הים האמיתיים. וכל זה במקום אחד ליד הבית. נשמע כמו חלום? או יותר כמו מרינה הרצליה?

תמ"א 38 -מומחים עונים לשאלותיכם בנושא יצחק הבדלה
15/11/10 | נדל"ן
פרויקטים של תמ"א 38 הפכו לפופולאריים ביותר לאחרונה, בשל החיסכון הכלכלי שהם מקנים לדיירים הרוצים לשדרג את מראה פני הבניין ופנים הדירה שלהם. יחד עם זאת, מדובר בתהליך מורכב שחשוב לדעת ולהבינו על שלביו בכדי לצלוח אותו בצורה טובה וקלה ככל האפשר, להנאה מירבית מהפרויקט שישפר את איכות חייכם. לפניכם מספר שאלות ותשובות להבהרת הנושא

טרנד קבוצות הרכישה צובר תאוצה במגזר החרדי ולא רק במרכז יצחק הבדלה
הפופולאריות של קבוצות הרכישה ממשיכה לתפוס תאוצה, בין אם בקרב האוכלוסיה החרדית, או בהתפשטותן מחוץ לאזור המרכז.

מאת : יצחק הבדלה

השתלטות חרדית על שכונות חילוניות נמצאת כבר בשיאה לפי כתבה ב"גלובס" , המבוססת על דיווח של האתר החרדי "לדעת". יוזמה זו מכונה "להילחם על הבית" ומטרתה להפוך שכונות ותושבים חילוניים ל"מתחרדים".


תמ"א 38: אושרו הצעות ברעננה, אשדוד ור"ג (יצחק הבדלה)
23/10/10 | נדל"ן
למעלה מ- 40 הצעות לתמ"א 38 הוגשו בחודשים העיר בעיר רעננה, כך מדווח אתר האינטרנט LOCAL.

לפי LOCAL, רעננה היא בין הערים הראשונות שהבינו כי התוכנית המתאר הארצית – הלא היא תמ"א 38 – איננה רק מצילת חיים, אלא גם טומנת בחובה יתרונות עצומים לתושבי העיר הגלומים בהתחדשות העירונית.

     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI