דף הבית עסקים ניהול ניהול זמן - להרויח זמן במתנה
ניהול זמן - להרויח זמן במתנה
מיכל כהן 14/10/10 |  צפיות: 2724

אסנת סדן, סמנכ"ל שיווק כספית הנהלת חשבונות מספרת איך למדה להפוך שעה אבודה לשעת עבודה.

מה דעתכם לקבל זמן במתנה, וללא מאמץ? למרות שאני מאד עסוקה בענייני העסק, ניהול השיווק של כספית – תוכנת הנהלת חשבונות, גיליתי שיש לי המון "זמן מת" במהלך השבוע שאפשר לנצל אותו בצורה יצירתית.
מצאתי שלוש דרכים מקוריות ללמוד ולעשות דברים שאחרת לא הייתי עושה והכל בזמן "מת".

זמן המתנה לאימונים
– כאמא, אחד התפקידים הראשיים שלי הוא הסעות. קראתי לעצמי OsnaTours. התברכתי בבן שמתאמן בשייט ארבע פעמים בשבוע. כל אימון כ-3-4 שעות. פעם הייתי יוצאת מדעתי ממצב כזה.....בשנה האחרונה קניתי לי מחשב נייד (המכונה בחיבה "my precious"...). גיליתי שיותר קל לי להתרכז בבית קפה מאשר בעמדת העבודה הרגילה שלי. אני מנצלת את הזמן לכתיבת מאמרים בתחום הנהלת חשבונות, לבדיקות התוכנה וגם לפגישות. כשיש לי זמן ואינטרנט אני נכנסת גם לפייסבוק ויוצרת קשרים עסקיים חדשים. בקיצור: כל הדברים שאחרת היו נחשבים בעיני כ"גונבי זמן". כך כשאני במשרד אני יכולה לעשות דברים אחרים וגם לדעת שעשיתי את הדברים האלו.

על שולחן האוכל - את הטיפ הזה אני מנצלת ל"סתם דברים מעניינים" ולאו דווקא לענייני עבודה. שולחן האוכל שלנו בבית מכוסה במשטח זכוכית (שמטרתו לשמור על העץ). יום אחד הילדים הכניסו לרווח שבין השולחן והזכוכית את משפטי החכמה של אלון מזרחי... זה היה נחמד. כל פעם שמישהו ישב לאכול לבד הוא קרא את המשפטים האלו וצחק. אחרי כמה ימים כבר ידעתי אותם בעל פה... ובקשתי מדרור (בן זוגי שיחיה) לשים לנו משהוא אחר – יותר אינטליגנטי. הוא הדפיס מהווקיפדיה את הציורים של קאווקג'יו (צייר איטלקי מהמאה ה-16). הוא שם כ-6 ציורים עם ההסבר עליהם. בשבוע שאחריו הוכנסו דפי מידע על תעלת פנמה (זה היה לבקשת הקהל כי ראינו את המודל שלה במוזיאון המדע). בקיצור, במקום להתיישב לאכול לבד ולחפש איזה עיתון – אנחנו קוראים כעת דברים מעניינים!

מאמרים/סיפרוני הדרכה- הרבה פעמים אני נתקלת במאמרים מקצועיים חשבוים בתחום השיווק או בתחום הנהלת חשבונות, אבל אני לא מספיקה לקרוא אותם כי יש לי דברים יותר חשובים לעשות באותו הרגע. לכן אני מדפיסה אותם ושמה אותם בתיק שלי. אני קוראת אותם בהמתנה לרופא השיניים (במקום חוברות של "לאשה"), בנסיעה ברכבת, כשמישהו מאחר לפגישה (ואין טעם להוציא את המחשב הנייד). אפשר כמובן גם לשים מאמר כזה ליד שולחן האוכל ולקרוא שם.

הקשבה לסרטי הדרכה ווובינרים באינטרנט – הטיפ הבא מיועד רק לנשים – שכידוע יכולות לעשות כמה דברים בו זמנית (אני יודעת שהכנסתי את עצמי למלכוד – אבל זו האמת...). פעם, כשהייתי מקבלת לינק לסרטון מעניין, הייתי מתייקת אותו בספריה נפרדת ב-Outlook ומחכה ל"יום הגדול" שבו יהיה לי זמן לשבת בנוחיות מול המחשב ולצפות בו. היום הגדול לא הגיע ואני לא למדתי. ראיתי שבערך חצי מהסרטונים הללו הם מילות רקע/הקדמה/פרסומת סמויה או גלויה. לכן ראיתי שאני יכולה גם להקשיב לסרטון וגם לעבור על מיילים ולמחוק את מה שלא חשוב או לעבור על פורומים ולראות היכן אני רוצה להגיב. כשאומרים משהוא מעניין – אני חוזרת לסרטון. אם פספסתי משהוא – כמובן שאפשר לחזור ולראות אותו שוב. בצורה דומה אני משתתפת בוובינרים ומקשיבה להם בחצי אוזן. זה יותר טוב מכלום.

נסיעות – כמובן שאפשר להקשיב להרצאות בזמן נסיעה. יש אפילו מתקן שמאפשר לשמוע אותן דרך ה-3MP.

דילוג על הפקקים – אני שונאת פקקים. נו טוב, מי אוהב? רק שאני – בניגוד לאחרים, מוכנה להשקיע ובלבד שלא להיתקע! כשאני צריכה להיות בשעה 9:00 במרכז, אני יוצאת בשעה 6:00 מהבית... מגיעה לפני 7:00 ויושבת בבית קפה (לפעמים מאפשרים לי לשבת בבית הקפה למרות שעדיין לא נפתח באופן רשמי  ואני מזמינה רק אחר כך). לו הייתי יוצאת בשעה 7:00 הייתי מגיעה לקראת 9:00. כך יש לי שעתיים במתנה.

תפקידי בעבודה הוא לשווק תוכנה שיתרונה הגדול הוא בחסכון זמן יקר לעסקים קטנים ובינוניים המבלים יותר מידי זמן מיותר בהנהלת חשבונות. ניהול זמן הוא בהחלט נושא חשוב בעידן בו אני חיים. ממליצה לכל אחת ואחד מכם להקדיש זמן לאיתור שעות מתות וניצולן!

בבלוג של כספית תוכלו לקרוא איך, מתי ולמה לעזאזל אני לומדת רוסית...



דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 מיכל כהן

אסנת סדן, סמנכ"ל שיווק כספית הנהלת חשבונות - התוכנה הקלה והמשתלמת לניהול חשבונות לעוסק מורשה ופטור. כספית מאפשרת הפקת כל מסמכי המכר: חשבוניות מס, קבלות עוד, כולל משלוח חשבוניות במייל.

לכספית מחיר ללא תחרות, מבצעים שוטפים, הדרכות בוידיאו, מפגשי הדרכה, פורום תמיכה ותמיכה טלפונית.

בבלוג של כספית, תוכלו לקרוא עוד על ניהול זמן וזמן ללימוד רוסית.



 


מאמרים נוספים מאת מיכל כהן
 
ניהול זמן - להרויח זמן במתנה
14/10/10 | ניהול
לגדל 3 ילדים, לנהל חברת הנהלת חשבונות, לדאוג לעצמך, לזוגיות, לבית, להרחיב אופקים, לטפח קשרים חברתיים ומשפחתיים. למי יש זמן? לי! מצאתי כמה טריקים שעוזרים לי להרויח זמן במתנה.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI