דף הבית עסקים עסקים קטנים ובינוניים מהו פוליש?
מהו פוליש?
יעל בקר 21/11/10 |  צפיות: 2848

כמו כל דבר שמתבלה בעקבות שימוש מרובה, כך גם הרצפה שלנו. הליכה מרובה, גרירת רהיטים, כתמים למיניהם – כל אלו גורמים לשחיקת אריחי הרצפה ולאובדן המראה המבריק שלהם. בדיוק לשם כך נועדו שירותי פוליש. פוליש נועד למרק, לקרצף ולהבריק את אריחי הרצפה שלנו, ולהחזיר להם את אותו ברק שהיה להם כשהיו חדשים.

סוגים שונים של פוליש – לסוגים שונים של רצפות

בשוק ישנם שלושה סוגים עיקריים של ניקיון עם פוליש: פוליש קריסטל, פוליש אקרילי ופוליש וקס. ההחלטה איזה פוליש לבצע על רצפת ביתכם / משרדכם היא אינה החלטה שרירותית, כיוון שלא כל פוליש מתאים לכל סוגי הרצפות. כך למשל, פוליש קריסטל מתאים לרצפות העשויות מאריחי שיש ואריחי אבן, אך הוא אינו מתאים לרצפה העשויה מגרניט פורצלן. פוליש קריסטל גם לא מומלץ לבצע על רצפות חיצוניות החשופות לשמש, כמו רצפות של מרפסות, שכן קרני השמש נוטות לשחוק את ההברקה הקריסטלית.

סוג שני של פוליש הוא הפוליש האקרילי. פוליש אקרילי דווקא מתאים לרצפות חיצוניות, כיוון שהוא עמיד בפני קרינת שמש. פוליש אקרילי מתאים גם לרצפות PVC. כמו פוליש קריסטל, גם הפוליש האקרילי אינו מתאים לאריחים העשויים מגרניט פורצלן.

סוג שלישי של פוליש הוא פוליש וקס. פוליש וקס מתאים לכל סוגי הרצפות, לרבות רצפות מגרניט פורצלן. בניגוד לפוליש קריסטל ולפוליש האקרילי, פוליש וקס גורם להחלקה, אינו מספק הגנה מלאה בפני סימני גרירה ושחיקה ואינו עמיד לאורך זמן. משמעות הדבר היא שיש לחזור על פוליש וקס לעיתים תכופות יותר, בדרך כלל אחת לשנה. בשל סיבה זו פוליש וקס הוא גם הפוליש הזול מבין השלושה.

דגשים חשובים לפני ביצוע פוליש

אם גם אתם החלטתם לבצע פוליש בביתכם או במשרדכם, כדאי שתשימו לב לכמה עקרונות חשובים, החיוניים לביצוע פוליש מוצלח. הראשון והחשוב שבהם הוא בחירת החברה שמבצעת עבורכם את הפוליש. זכרו שפוליש הוא אינו סתם ניקיון. פוליש דורש ידע, מיומנות וניסיון ספציפיים. לכן, לא כל חברת ניקיון יכולה לספק לכם שירותי פוליש מקצועיים ואיכותיים. הקפידו לבחור בשירותיה של חברה מקצועית המתמחה בביצוע פוליש.

שנית, חשוב להקפיד על תקינות מכונת הפוליש. מכונת פוליש אמנם דומה למכונת ניקיון או למכונת שטיפה, אולם יש לה מברשות מיוחדות שנועדו לקרצף ולהבריק את אריחי הרצפה, ולבצע ניקיון עמוק ולא רק על פני השטח. חשוב לוודא שהמברשות של מכונת הפוליש יהיו תקינות, כיוון שמברשות שבורות עלולות לשרוט את אריחי הרצפה ולפגום בהם.

שלישית, חשוב להקפיד על התאמת סוג הפוליש לסוג הרצפות. ביצוע פוליש שאינו מתאים לסוג הרצפה הוא לא רק בזבוז של זמן וכסף. הוא יכול ממש להזיק ולפגוע באיכות האריחים. לכן חשוב להקדיש זמן ומחשבה בבחירת חברת פוליש, ולוודא שאנשיה הם אנשי מקצוע מנוסים ומיומנים, שידעו להתאים את סוג הפוליש לסוג הרצפה שלכם.

ורביעית, חשוב להקפיד על טכניקת ביצוע הפוליש. שימוש במכונת פוליש דורש הפעלת לחץ כנגד המכונה, על מנת שתוכל לבצע קרצוף והברקה יעילים. יחד עם זאת, חשוב להקפיד לא להפעיל לחץ גדול מדי, שכן זה עלול גם כן לגרום לשריטות ולפגמים ברצפה. וכאשר מבצעים את הפוליש, חשוב לעבוד על כל אריח בנפרד, ולהקפיד על כיסוי שווה ואחיד לכל אריחי הרצפה.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 יעל בקר


 


מאמרים נוספים מאת יעל בקר
 
שירותי הסעות ציבוריים ופרטיים
האסוציאציות שמעלה המילה "אוטובוסים" הן לא תמיד בהכרח חיוביות. אולם איזו תהום רחבה פעורה בין האוטובוסים של חברות התחבורה הציבורית לאלו שמסופקים על ידי חברת הסעות פרטית! אין כלל וכלל מקום להשוואה בין השניים.

דודי שמש ומערכות סולאריות
אין זה סוד שללא מקורות אנרגיה קבועים וזמינים לא יתכנו חיים אנושיים מודרניים על פני כדור הארץ. עם זאת, עם השנים "מקור אנרגיה" הפך להיות שם נרדף לדלק ומוצריו. ובכן, מתברר שהטבע מזמן לנו מקורות אנרגיה זמינים יותר וזולים מאוד, מה שמאפשר חיסכון אדיר בכסף, ומה שחשוב יותר, צמצום בזיהום הסביבה. דודי השמש, הקיימים כיום בכל בית בישראל, ממחישים את הנקודה הזאת בצורה הטובה ביותר.

דודי שמש ומערכות סולאריות
אין זה סוד שללא מקורות אנרגיה קבועים וזמינים לא יתכנו חיים אנושיים מודרניים על פני כדור הארץ. עם זאת, עם השנים "מקור אנרגיה" הפך להיות שם נרדף לדלק ומוצריו. ובכן, מתברר שהטבע מזמן לנו מקורות אנרגיה זמינים יותר וזולים מאוד, מה שמאפשר חיסכון אדיר בכסף, ומה שחשוב יותר, צמצום בזיהום הסביבה. דודי השמש, הקיימים כיום בכל בית בישראל, ממחישים את הנקודה הזאת בצורה הטובה ביותר.

אפשרויות לחימום הבית
הקיץ כבר מאחורינו והחור, אוטוטו כבר כאן. זה בדיוק הזמן לחשוב על פתרונות לחימום הבית. חימום תת רצפתי הוא אופציה נהדרת, אך אינה זולה. על כך במאמר הבא.

קצת על לידה
אחד מהתהליכים המדהימים ביותר הוא הלידה. אין דבר שיכול להשתוות לזה. עם זאת, מדובר בתהליך מפחיד מאוד וכואב. הכל על לידה במאמר הבא.

טיפול בחיות מחמד
16/10/11 | חיות מחמד
אם יש לכם חיית מחמד בבית, ולא משנה אם מדובר בכלב, בחתול, באוגר או באיגואנה, מומלץ מאוד שיהיה לכם גם במקום נגיש שכולם יכירו גם מספר טלפון של וטרינר חירום. על תפקידו של וטרינר חירום במאמר הבא.

קצת על פלדות
מהי פלדה? הפלדה היא מתכת חזקה המיוצרת מברזל היציקה. פלדות נבדלות מברזל בתכולת הפחמן הנמוכה שיש בהן (בין 0.5% ל- 1.5%), עובדה אשר הופכת את הפלדות לעמידות יותר בפני מכות וזעזועים בהשוואה לברזל. לכן, אנו עדים ליותר ויותר מוצרים המיוצרים מפלדות ובאים לידי שימוש במגוון רחב של תעשיות ותחומים.

פטנטים שהומצאו על ידי נשים
המצאות פטנטים הם עולם גברי? לאו דווקא? במאמר שלפניכם המצאות ופטנטים שהומצאו על ידי נשים.

אפשרויות חימום הבית
לקראת החורף מאמר הסוקר את אופציות חימום הבית

קצת על מלגזות
על סוגי מלגזות ושימושיהם במאמר הבא
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI