דף הבית ספורט וכושר גופני פילאטיס מיתוסים בפילאטיס
מיתוסים בפילאטיס
אורי לאוגומר 22/07/08 |  צפיות: 4184

מיתוסים בפילאטיס

אורי לאוגומר "כושר מאוזן"

 

בשנים האחרונות חדרה שיטת הפילאטיס אל תחום הכושר הגופני, במקביל צצו מיתוסים הקשורים לשיטה זו, יתרונותיה בהשוואה לאימוני כוח ולשיטות אחרות. אין להסיק ממאמר זה כי שיטה זו אינה טובה, או כי כותב שורות אלו חושב כך, השיטה טובה, אך "הנוצות" בה מהדרים אותה מובילי השיטה, לא תמיד נכונות ובמקרים רבים אינן  מבוססות על מדע.

 

להלן  לקט קטן ממיתוסים אלו המפורסמים בתקשורת:

 

המיתוס- שיטת הפילאטיס מאריכה שרירים לעומת אימוני כוח המקצרים שרירים.

האמת-   כל השרירים בכל פעילות כולל פילאטיס, מתקצרים בזמן כיווץ וכל שריר מתארך בזמן ההרפיה. במידה ושריר מתארך יתר על המידה הדבר עלול להחלישו, תופעה בה אין אנו רוצים. נאמר על פילאטיס כי ככל שנתאמן יותר בפילאטיס כך יתארכו שרירנו ובכן מצב כזה יגרום בסופו של תהליך הפסקת תנועה במפרקים.

כל פעילות גופנית, המתבצעת תוך הקפדה על טווחי תנועה מלאים עשויה לשפר גמישות.

המיתוס- בפילאטיס מגוון גדול יותר של תרגילים (מעל 2000 תרגילים) לעומת אימוני כוח רגילים.

האמת- אימוני הכוח הכוללים משקוליות, מוטות ומכונות מאפשרות מגוון תרגילים המתקרב לערך פי 10 (כ 20000). בנוסף חשוב לציין כי הידע הקיים כיום רב בהרבה מאז פותחה שיטה זו.

המיתוס- פילאטיס מתקן חוסר איזונים בין קבוצות שרירים ומסייע ליציבה.

האמת- כל אימון הנעשה בצורה מאוזנת ומכוון למטרה זו יעשה זאת, אין שום הוכחה מדעית כי לפילאטיס יתרון על כל שיטה אחרת.

 

המיתוס- בפילאטיס מאמנים את שרירי כל הגוף ושרירי "הליבה", בניגוד לשיטות אחרות המתמקדות בחלק מסוים בגוף ועובדים על שרירים חיצוניים. האמת- כל אימון כוח פונקציונאלי עובד גם על "הליבה" ועל שרירי כל הגוף, יתרה מזאת לאימוני כוח פונקציונאליים אפקט רב על שיפור שיווי משקל, חיזוק הגוף, ובאפשרותו להעלות מסת שריר בצורה יעילה יותר מאימוני פילאטיס.

המיתוס- מכשירי הפילאטיס בנויים על עקרון התנגדות קפיצית המאפשרת שליטה על כמות העומס בכל תרגיל.
האמת- השריר אינו מסוגל להבחין בסוג ההתנגדות: קפיץ, משקולת, גומייה, או משקל הגוף עצמו, שריר יודע לעשות דבר אחד והוא כיווץ. השליטה תלויה ביכולת המתאמן ובדרגת ההתנגדות ללא קשר לסוג ההתנגדות.

המיתוס- ההתנגדות הקפיצית עובדת על טווח מלא של השריר ולא רק על חלק ממנו (כמו בעבודה על משקלות) ובכך היא מאריכה ומחזקת את השריר לאורך כל טווח התנועה.

האמת- לטווח התנועה אין שום קשר לסוג ההתנגדות: קפיץ, גומייה,או משקולת מה שקובע את טווח התנועה היא צורת האימון,גמישות המתאמן, יכולת המתאמן,יכולת הייצוב של המתאמן ועוצמת ההתנגדות, לקפיצים אין שום יתרון למעט הרעש השונה אותו הם מפיקים.

 

לסיכום:

תחום הכושר גופני מציע כיום מגוון רחב של שיטות אימון. לכל שיטה יתרונות וחסרונות. חשוב להיות מודע לכך, כי  פעילותנו הגופנית תכסה את האלמנטים העיקריים של מרכיבי הכושר הגופני: כוח, סבולת לב ריאה, גמישות.

התמקדות בשיטה אחת, או העדפת שיטה אחת אינה מומלצת להשגת מטרה זו.

 

אימון נעים,

אורי לאוגומר


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אורי לאוגומר

אורי לאוגומר, מאמן כושר.
http://www.fitnessinbalance.co.il 
 כנסו לחדר הכושר המקוון-
http://www.fitnessinbalance.co.il/web/8888/nsf/sbs.py?&_ID=14306&did=5439&PF=1&G=14306&lang=HE&_UserReference=93F3623B33EAD6034BB03F68



 


מאמרים נוספים מאת אורי לאוגומר
 
אימון משקולות להורדת משקל
01/04/10 | אימונים
החלטתם להתחיל להתאמן בכדי לשפר את כושרכם הגופני ולהוריד משקל ? מתלבטים בדרך היעילה ביותר לעשות זאת ? איזה אימון אפקטיבי יותר ? כמה פעמים בשבוע ? שהרי אין לנו את כל היום לאימונים.

טיפים "להישרדות" בתקופת החגים
החגים בפתח ואיתם הסכנה לעליה במשקל ובעיבוי "הצמיגים". כיצד נשמור על משקלנו ועל גזרתנו בתקופת החגים? ארוחות החג עלולות להגיע ל 2000 קלוריות ולעתים אף יותר מכך, מה שעלול לגרום לעליה במשקל בתקופה קצרה.

פעילות גופנית לפי גיל
בשנים האחרונות המודעות לחשיבותה של הפעילות הגופנית גוברת בצורה משמעותית. ההמלצות די ברורות, אך האם כדאי להתמקד בסוג פעילות מסוים בגיל זה או אחר? על שאלה זו ננסה לענות במאמר זה.

מיתוסים בפילאטיס
22/07/08 | פילאטיס
בשנים האחרונות חדרה שיטת הפילאטיס אל תחום הכושר הגופני, במקביל צצו מיתוסים הקשורים לשיטה זו, יתרונותיה בהשוואה לאימוני כוח ולשיטות אחרות.

חשיבות החימום
מקובל על רב המומחים, כי חימום לפני פעילות ספורטיבית חיוני לשיפור ביצועים ומניעת פגיעות ספורט. ואולם השיטות המקובלות, בהם משתמשים כיום לחימום הנם פחות מאידיאליות

צלוליט ופעילות גופנית
הסיוט" של כל אישה – צלוליט. הרבה נכתב עליו. תכשירים רבים מוצעים בשוק להיפתר ממנו אך ללא הצלחה

חזרה לשיגרה לאחר הלידה
לא משנה אם זו לידה ראשונה או שלישית, תמיד כדאי לחזור לגזרה. אז איך לעשות זאת ועל מה כדאי להקפיד?

כיצד להתאמן בקיץ
03/06/08 | אימונים
הקיץ קרב ואיתו החום והלחות. הביגוד משתנה ואנו רוצים להראות טוב במכנסיים קצרות, מתחילים דיאטה ואימונים. אך יש לזכור כי בתקופת הקיץ אורבות סכנות התייבשות,מכות חום ואיבוד מלחים. למרות המודעות היחסית גבוהה, עדיין כמעט בכל קיץ אנו שומעים על תאונות המתרחשות בגלל מכות חום והתייבשות, לעתים עד מקרי מוות.

הבדלים בין נשים לגברים בפעילות גופנית
12/05/08 | יוגה
גברים ונשים שונים זה מזו הן מנטאלית והן פיזיולוגית. האם בעקבות הבדלים אלו יש לבנות תכנית אימון שונה לנשים מאשר לגברים? האם יש להתמקד באזורי גוף שונים? על שאלות אלו ואחרות ננסה לענות במאמר זה.

כיצד להמנע מפציעות מחשב
האם אתם משתמשים במחשב מעל 60 דקות ביום? (ומי לא) אם כן, אתם נמצאים בסיכון של פציעות מחשב, בעיקר פציעת דלקת שורש כף היד (אך לא רק) הידועה כ-CTS ((Carpel Tunnel Syndrome, תופעה הגורמת לכאב ונגרמת כתוצאה מלחץ על עצב המעצבב את כף היד
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI