דף הבית בניין ואחזקה בניין ואחזקה - אחר דודי שמש - חסכון בחשמל
דודי שמש - חסכון בחשמל
יעל בקר 29/12/10 |  צפיות: 2505

דודי שמש אולי אינם מוצר זול (בגלל מחיר המתכת, בעיקר), אך אין הרבה מוצרים שכה חוסכים לכם כסף מדי יום ביומו, חודש אחר חודש, לאורך שנים כה ארוכות. כל מי שאי פעם גר בדירה ישנה בבניין נטול דודי שמש מכיר את החימום בדוד חשמלי – מילא ההמתנה עד שיהיה אפשר להיכנס למקלחת חמה, אך הבעיה האמיתית היא חשבון החשמל המנופח. מדהים איך דוד שמש אחד יכול לעשות את ההבדל ולחמם את כל המים בבית בימי שמש ללא תוספת של אגורה אחת לחשבון החשמל.

לפיכך, רכישת דוד שמש היא מעשה צרכני מומלץ ונכון מבחינה כלכלית (מעבר למניעים האקולוגיים בשימוש באנרגיה בלתי מזהמת). אבל בבואכם לעשות זאת, כדאי שתבדקו – האם באמת רכשתם דוד שמש תקני, או מוצר שאינו עומד בתווי התקן? ההבדל בין השניים יכול להתבטא בלא מעט הוצאות כלכליות עתידיות, לכשהדוד החדש יתחיל לעשות בעיות.

תו תקן – לכל הדוד, לא רק לרכיבים

דודי שמש רבים מתהדרים בכך שהינם בעלי תקן, אבל לעתים מדובר בדוודים המורכבים מחלקים העומדים בתו התקן הישראלי – הדוד השלם, לעומת זאת, אינו תקני. חשוב לברר את הסוגיה המכריעה הזו לפני שרוכשים את הדוד, שכן דודי שמש שאינם תקניים עלולים לחולל צרות רבות. אגב, גם קולטי שמש המשמשים את הדוד צריכים להיות בעלי תו תקן מתאים.

למה בכלל חשוב תו התקן ברכישת דודי שמש?

דוד שמש תקני הוא לא רק דוד איכותי, שיפעל טוב יותר ויחמם את המים בבית ביעילות רבה יותר. בקניית דוד שמש שאינו תקני אתם מסתכנים בנזילות, שלא רק פוגעות ביעילות הדוד אלא גם יכולות להסב נזק לגג הבית. וזו עוד לא הצרה הגדולה ביותר: דוד שכזה יכול להתחמם לרמה מסוכנת ואזי לגרום נזק למערכת החשמל או אפילו להתפוצץ.

תקני או לא תקני

הבעיה היא שחברות לא אמינות עלולות למכור דודי שמש בעלי תווי תקן מזויפים, ולהטעות את הצרכנים התמימים, שבאמת ובתמים האמינו שהדוד זול יחסית רק בגלל שעלו על מבצע כדאי במיוחד. לכן חשוב עד מאוד לבחור חברת דוודים ומערכות סולאריות בעלת אמינות ומוניטין בתחומה, כזו שתוכלו לסמוך עליה כי תספק לכם דוד שמש שיחזיק למשך שנים רבות ויהיה גם בטוח לשימוש. על אמינותן של חברות בתחום יכול להעיד מספר השנים הרב בהן החברה קיימת ופועלת, או טוב מכך – המלצות מאנשים שאתם מכירים שהשתמשו בשירותי חברת התקנת מערכות סולאריות שכזו. כמו כן, בדקו האם החברה שאליה אתם מתעדים לפנות היא מפיצה מורשה מטעם אחת מחברות הדוודים המובילות בארץ (למשל נימרוד או אמישראגז) – אם כן, זה ללא ספק יעיד על טיבם של הדוודים שהיא מוכרת, שכן חברות אלו ידועות בכך שהן מייצרות דודי שמש על פי התקנים הדרושים.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 יעל בקר


 


מאמרים נוספים מאת יעל בקר
 
שירותי הסעות ציבוריים ופרטיים
האסוציאציות שמעלה המילה "אוטובוסים" הן לא תמיד בהכרח חיוביות. אולם איזו תהום רחבה פעורה בין האוטובוסים של חברות התחבורה הציבורית לאלו שמסופקים על ידי חברת הסעות פרטית! אין כלל וכלל מקום להשוואה בין השניים.

דודי שמש ומערכות סולאריות
אין זה סוד שללא מקורות אנרגיה קבועים וזמינים לא יתכנו חיים אנושיים מודרניים על פני כדור הארץ. עם זאת, עם השנים "מקור אנרגיה" הפך להיות שם נרדף לדלק ומוצריו. ובכן, מתברר שהטבע מזמן לנו מקורות אנרגיה זמינים יותר וזולים מאוד, מה שמאפשר חיסכון אדיר בכסף, ומה שחשוב יותר, צמצום בזיהום הסביבה. דודי השמש, הקיימים כיום בכל בית בישראל, ממחישים את הנקודה הזאת בצורה הטובה ביותר.

דודי שמש ומערכות סולאריות
אין זה סוד שללא מקורות אנרגיה קבועים וזמינים לא יתכנו חיים אנושיים מודרניים על פני כדור הארץ. עם זאת, עם השנים "מקור אנרגיה" הפך להיות שם נרדף לדלק ומוצריו. ובכן, מתברר שהטבע מזמן לנו מקורות אנרגיה זמינים יותר וזולים מאוד, מה שמאפשר חיסכון אדיר בכסף, ומה שחשוב יותר, צמצום בזיהום הסביבה. דודי השמש, הקיימים כיום בכל בית בישראל, ממחישים את הנקודה הזאת בצורה הטובה ביותר.

אפשרויות לחימום הבית
הקיץ כבר מאחורינו והחור, אוטוטו כבר כאן. זה בדיוק הזמן לחשוב על פתרונות לחימום הבית. חימום תת רצפתי הוא אופציה נהדרת, אך אינה זולה. על כך במאמר הבא.

קצת על לידה
אחד מהתהליכים המדהימים ביותר הוא הלידה. אין דבר שיכול להשתוות לזה. עם זאת, מדובר בתהליך מפחיד מאוד וכואב. הכל על לידה במאמר הבא.

טיפול בחיות מחמד
16/10/11 | חיות מחמד
אם יש לכם חיית מחמד בבית, ולא משנה אם מדובר בכלב, בחתול, באוגר או באיגואנה, מומלץ מאוד שיהיה לכם גם במקום נגיש שכולם יכירו גם מספר טלפון של וטרינר חירום. על תפקידו של וטרינר חירום במאמר הבא.

קצת על פלדות
מהי פלדה? הפלדה היא מתכת חזקה המיוצרת מברזל היציקה. פלדות נבדלות מברזל בתכולת הפחמן הנמוכה שיש בהן (בין 0.5% ל- 1.5%), עובדה אשר הופכת את הפלדות לעמידות יותר בפני מכות וזעזועים בהשוואה לברזל. לכן, אנו עדים ליותר ויותר מוצרים המיוצרים מפלדות ובאים לידי שימוש במגוון רחב של תעשיות ותחומים.

פטנטים שהומצאו על ידי נשים
המצאות פטנטים הם עולם גברי? לאו דווקא? במאמר שלפניכם המצאות ופטנטים שהומצאו על ידי נשים.

אפשרויות חימום הבית
לקראת החורף מאמר הסוקר את אופציות חימום הבית

קצת על מלגזות
על סוגי מלגזות ושימושיהם במאמר הבא
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI