דף הבית בית משפחה וזוגיות זוגיות ואהבה ייעוץ זוגי : איך להקשיב לבן זוג כועס
ייעוץ זוגי : איך להקשיב לבן זוג כועס
ד"ר כרמי אומרו 26/01/11 |  צפיות: 2466

פגישת ייעוץ זוגי

"אני רוצה להקשיב לה"אמר לי יוסי בפגישת ייעוץ זוגי. אבל איך אפשר, היא כל הזמן טוענת שאני לא מתאמץ, שאני צריך להוכיח לה שאני רוצה להשתפר, שהיא לא מאמינה לי, שאני בא לקבל עזרה רק כדי לומר לאחרים שעשיתי מאמץ ואני בסדר, שאני עושה מה שאני רוצה ואת מה שמתחשק לי.... נו כמה אני יכול לסחוב את זה? בסוף אני מתפרץ. טוב, למדתי לספור עד 20, אבל כמה אני יכול לספור? אנחנו רבים על שטויות ולא מגיעים לשום מקום, ואני לא אדם עם הרבה סבלנות. אז נכון שאני יותר סבלני היום אבל כמה אפשר?"

מתוך ידיעה שהבלגה היא בעייתית במהלך התקשורת, מכיוון שהיא מביאה את האדם לסף מסוים שממנו כל מה שהבליג עלול לפרוץ בבת אחת, ניסינו לראות מה אפשר לעשות במקרה שכזה. נכון שאפשר להגדיל את המיומנות להקשיב לכל הקשיים הרבים של בת הזוג הנובעים מההתנהגות שלי ומהצרכים שלה שלא סופקו, אבל ישנה מכסה של ספיגה וכשהיא מסתיימת עלול להתרחש פיצוץ. האם ישנה אפשרות להקשיב שלא ממקום של ספיגה?

בוא ונראה מה השתפר לאחרונה בקשר עם אשתך, מה אתה עושה שם טוב יותר, מה מאפשר לך להגדיל את מידת ההקשבה שלך לאחרונה?....

יוסי שתק והחל להתבונן במה שהשתנה בחודשים האחרונים. "טוב, אני מקשיב לה יותר, אני מתפרץ פחות, אני נותן לה לדבר עד הסוף בלי לקטוע אותה".

אבל מה מאפשר לך לעשות את כל הדברים האלה?

יוסי ענה מיידית: " אכפת לי יותר בקשר, אני רוצה שיהיה לה טוב ורוצה את טובת הילדים".

בסדר, זה עוזר לך לרצות להשתפר, אבל מה אתה עושה שמאפשר לך להצליח יותר טוב בתקשורת עם אשתך?

יוסי חשב לעצמו רגע וענה: "תראה, אני לפעמים לא מקשיב לכל מה שהיא אומרת, וכך הדבריםפחות משפיעים עלי".

טוב, לפעמים קשה להקשיב לכל, אבל, זאת לא תקשורת, ומן הסתם בת הזוג שלך מרגישה כשאתה לא מקשיב לה וזה עלול לעצבן אותה עוד יותר ולהגביר את שטף הדיבור שלה.

יוסי: " לפעמים אני חושב שהיא מדברת על משהו אחר, ואז אני מקשיב לה".

ייעוץ זוגי : פתרון להקשבה

קפצתי על הרעיון הזה. רעיון יפה, להקשיב לתלונות המופנות אליך, כאילו היא מדברת על משהו אחר.

יש כאן רעיון גדול ומדהים, שממש מסתדר עם הרעיון לוותר על האגו שלי, לוותר על ההתעסקות המתמדת עם עצמי ועם הצרכים שלי. כאשרמדברים איתנו על משהו אחר שלא מעורב בחיים שלנו, זה לא נוגע לנו וזה לא פוגע בנו. כשמדברים איתנו על מישהו אחר אנחנו לא מאוימים מזה או מחויבים להגיב. נכון שנצטרך סבלנות להקשיב, אבל לא נצטרך להתגונן כי זה מישהו אחר.מכאן כשאנחנו מקשיבים למה שקורה למישהו אחר, האני שלנו פחות מעורב ויותר קל לנו להקשיב.

והאמת אכן כשבת הזוג מתלוננת עלינו למעשה היא מתכוונת למישהו אחר. לרעיון שנוצר אצלה במחשבה. אין ספק שהוא קיים אצלה ומאוד אמיתי במחשבה ובהרגשה שלה, אבל עדיין זהו הדימוי שלי בעיניה ולא אני. זאת למעשה האמת הסובייקטיבית שלה.

ייעוץ זוגי : מסקנות

לעיתים אני יכול לזהות שבמשהו האחר ישנם דברים המזכירים אותי ואז אני יודע שהיא מדברת עלי. באותו הרגע אני יכול ללמוד מזה ולראות במה אני יכול להשתפר. היכולת לחשוב שהיא מדברת על משהו אחר למעשה, מאפשרת לי לראות את הדברים מבחוץ, בצורה אובייקטיבית יותר, זה לא אני זהו מישהו אחר.

כאשר אני רואה שהיא מדברת על מישהו אחר, קל לי יותר להבין אותה, להקשיב לה, לשים לב לרגשות שלה, אני אפילו יכול לייעץ לה מה לעשות עם אותו ה"אחר". כאשר אני מסתכל על מה שהיא אומרת, כפי שזה נאמר על מישהו אחר, אזי הגאווה שלי פחותה, והיא באה פחות לידי ביטוי.

כשאני פחות מקשיב לגאווה שלי, אז אני יותר פנוי לקלוט את מה שנאמר, אני לא מותקף, אין תחושה שאני לא בסדר, שאני צריך להתגונן ושאני צריך לתקוף בחזרה.

כשאני פחות עסוק בקשיים שלי, אני יותר עסוק בבעיה, במה שיוצר אותה ובקושי שנוצר, אזי, ההיגיון שלי יותר לרשותי, יש לי אפשרות להקשיב טוב יותר, להבין יותר ולמעשה לפתור את הדברים מהר יותר וטוב יותר.

טיפול זוגי, יקנה לכם את הכלים למציאת פתרונות אשר יניבו הצלחות בקשר שלכם. כלל זה נכון גם לגבי פגישות ייעוץ זוגי.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ד"ר כרמי אומרו

מכון פתרונות מאגד פתרונות טיפול זוגי, ייעוץ זוגי וגישור ובנוסף הינו אחדהגופים המקצועיים בישראל שמספק הכשרה איכותית בתחומי לימודי ייעוץ זוגי,  קורס גישור וקורס אימון אישי



 


מאמרים נוספים מאת ד"ר כרמי אומרו
 
זוגיות והפחד מלהיקשר
03/06/20 | נישואין
בתהליך טיפול זוגי, לעיתים נתקל אצל אחד מבני הזוג בפחד מלהיקשר. תהליך ייעוץ זוגי מזהה את הפחד הזה כמקום בו האדם משייך את המחויבות והקשר הזוגי למצב המאיים על הפרטיות והחופש האישי.

זוגיות והפחד מלהיקשר
03/06/20 | נישואין
בתהליך טיפול זוגי, לעיתים נתקל אצל אחד מבני הזוג בפחד מלהיקשר. תהליך ייעוץ זוגי מזהה את הפחד הזה כמקום בו האדם משייך את המחויבות והקשר הזוגי למצב המאיים על הפרטיות והחופש האישי.

אני מעוניין להתחיל עם נשים אחרות
יואב התקשר אלי "יש לנו משבר בקשר. אשתי ראתה אותי יוצר קשר באתר הכרויות עם נשים אחרות. יש לי צורך להכיר נשים נוספות ואני רוצה לפתוח את הדברים ולשים אותם על השולחן. אנחנו התחתנו בגיל עשרים ולא התנסתי עם נשים נוספות. אני רוצה שהיא תבין את הצורך שלי". לאחר שיחה נוספת עם אשתו, שרצתה להכיר אותי בטלפון קבענו להיפגש למחרת.

המסת הקרח במהלך הייעוץ הזוגי
כיצד מתנהג זוג כשהוא מגיע ליועץ זוגי - מאמר מנקודה קצת אחרת

אימון אישי לכל מטרה
בעולם שלנו, בו פרושות בפנינו כל כך הרבה אפשרויות, לא פעם יוצא שאנחנו מתבלבלים\לא מוצאים את ייעודנו או פשוט נתקעים\נקלעים למשברים שונים. בין אם מדובר במקרים בהם אדם לא יודע לאיזו מסגרת תעסוקתית להיכנס, מצבים לפיהם מתקשים לבחור במסלול לימודים כלשהו ובין אם לא מצליחים לבחור בשיטת ההתנהלות הכלכלית הנכונה. מה עושים? זה פשוט – פונים לקבלת אימון אישי, שהיום מסייע לכל מטרה ומטרה.

תרגילי דמיון מודרך
אחד הענפים הטיפוליים שזוכים להכרה בימנו הוא לא אחר מאשר – דמיון מודרך. טיפול באמצעות דמיון מודרך, נחשב לשיטה נהדרת, פשוטה, ובעלת תוצאות חיוביות מאוד, מה שהופך את הפופולאריות הרבה שנצברת סביב ענף זה להגיונית ומובנת מאליה.

גישור כחלופה משפטית לפתרון סכסוכים
גישור לא מהווה חלופה אפקטיבית, והמקרה מועבר לניהולה של מערכת המשפט ולפסיקתה הסופית. במאמר שלפניכם, נבאר את מטרותיו של הגישור, יתרונותיו ותחומיו.

לימודי דמיון מודרך בדרך אל האושר
13/03/12 | NLP
במאמר קצר זה, נבאר את המושג דמיון מודרך ואף נפרוש בפניכם את התכנים הנלמדים בקורס.

יעילות טיפול זוגי
במאמר זה שלפניכם, נרחיב מעט ונסביר מתי טיפול זוגי מסייע לבני זוג לשקם את הקשר הזוגי שלהם, ואף באילו מקרים טיפול זוגי ייחשב כפחות יעיל.

ייעוץ זוגי ומשפחתי
ידוע לכל, כי כל מערכת יחסים חווה עליות וירידות, פנייה אל ייעוץ זוגי תסייע לבני הזוג ובכלל, למשפחה להתגבר על משבריהם ולשקם את הקשר הזוגי שלהם.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI