דף הבית עסקים ניהול מטרת העל של הארגון
מטרת העל של הארגון
גיא פרי 26/04/11 |  צפיות: 3568

דעה רווחת (ומוטעת) היא שמטרת העל של ארגון עסקי צריכה להיות רווח, או השאת ערך לבעלי המניות. הגישה הזאת שמה דגש רק על אחת מתוך מספר רב של קבוצות מחזיקי עניין בארגון עסקי: בעלי המניות. חוץ מבעלי המניות יש עוד מספר קבוצות מחזיקי עניין, שהארגון צריך לדאוג לשביעות רצונם:
העובדים 
המנהלים 
הלקוחות 
המלווים 
הקהילה 
ואפילו הממשלה

בכדי שכל אחת מהקבוצות הללו תהיה מרוצה ותמשיך לתרום לקידום הארגון, חייבים לחלק את ה"עוגה", כלומר ההכנסות, בצורה אופטימלית כדי שכולם יהיו מרוצים. זוהי למעשה המטרה שצריכה להוביל את גיבוש האסטרטגיה של הארגון. ברגע שאחת מקבוצות מחזיקי העניין, כולל בעלי המניות, מקבלת נתח גדול מדי מהעוגה, סביר להניח שקבוצות אחרות יתעוררו ויפעלו לשנות את החלוקה. למשל, אם העובדים מרגישים שהם לא מקבלים משכורות או תנאים מספיק טובים, בזמן שבעלי המניות זוכים לדיבידנד גבוה, הם ישבתו. אם הציבור או הממשלה מרגישה שחברה היא רווחית מדי, יפעלו להעביר חוקים ותקנות לשנות זאת (ראו מה שקורה היום עם חברות הסלולר והבנקים). הדבר אף הוכח באופן אמפירי. מחקר שבוצע על ידי חוקרים באוניברסיטת Thunderbird לגבי 520 חברות ב-17 מדינות מצא שחברות שבהן ההנהלה שמה את הדגש והמטרות על רווחים, השיגו תוצאות פחות טובות מחברות אשר הדגישו את האיזון בין הווחים לבעלי המניות, העובדים, הלקוחות ואף הקהילה ואיכות הסביבה. להלן לינק למאמר על המחקר:
http://knowledgenetwork.thunderbird.edu/research/2009/12/02/unrequitedprofit/
בתור חברה לייעוץ אסטרטגי, אנו לוקחים בחשבון את כל מחזיקי העניין בתהליך ומנסים לבצע אופטימזציה של חלוקת "העוגה" בין כל הגורמים.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 גיא פרי


 


מאמרים נוספים מאת גיא פרי
 
אסטרטגיה בחברות טכנולוגיה
אחת הסיבות לכך שחברות טכנולוגיות נכשלות היא בשל תכנון אסטרטגי חסר או לקוי. ישנם מספר מאפיינים בתהליך של גיבוש אסטרטגיה עבור חברות טכנולוגיות, השונים מחברות אחרות.

מטרת העל של הארגון
26/04/11 | ניהול
דעה רווחת (ומוטעת) היא שמטרת העל של ארגון עסקי צריכה להיות רווח, או השאת ערך לבעלי המניות.

מיצוב ומיתוג
כיום המושג של מותג מוכר לכל. לא רק למומחים לשיווק ולפרסומאים, אלא גם לכל ילד או ילדה, שמבקשים מההורים שלהם לקנות מותג ולא סתם מוצר חסר שם. המומחים ידעו גם לומר שמותג הוא ביטוי ייחודי של שם או צורה גרפית )סמל, לוגו, סימן מסחרי, דמות, או עיצוב אריזה) , אשר מאפשרים לזהות מוצר או שירות , ובהכללה גם גורמים נוספים כמו עמותה, מקום, אתר תיירות, מפלגה פוליטית ואף אדם פרטי, ולייחד אותם מאלו של המתחרים.

למה צריך ייעוץ חיצוני
שילוב של צוות ניהולי פנים-ארגוני וייעוץ חיצוני יוצר שילוב בין היכולת לבנות ולהבין תיאוריה טובה, ולהשתמש בה כדי לפרש את העובדות והמציאות וכדי להכין תוכנית פעולה, מצד אחד, לבין כושר הביצוע והיישום של התוכנית הלכה למעשה, מצד שני.

גיבוש חזון בעל משמעות
הרבה חברות מגבשות חזון בנאלי וכללי, שהוא למעשה חסר משמעות ולא תורם. גיבוש החזון צריך להיות מותאם ספציפית לארגון ולייעודו.

ייעוץ אסטרטגי
שילוב של צוות ניהולי פנים-ארגוני וייעוץ חיצוני יוצר שילוב בין היכולת לבנות ולהבין תיאוריה טובה, ולהשתמש בה כדי לפרש את העובדות והמציאות וכדי להכין תוכנית פעולה
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI