דף הבית אימון אישי NLP Nlp יהודי, נלפ ויהדות
Nlp יהודי, נלפ ויהדות
מכללת קגן 09/06/11 |  צפיות: 2840

האם ניתן לראות ב- אין אל פי (NLP) שיטת טיפול יהודית עתיקה?!
כתבה ראשונה בסדרת "NLP והיהדות"

ניתוב פסיכולוגי לשוני-כך מתורגם ה- NLP לעברית. בירושלים ,לפני 3000 שנה, כתב דוד מלך ישראל בתהילים ;"מי האיש החפץ חיים ,אוהב ימים לראות טוב?-נצור לשונך מרע ושפתיך מדבר מרמה"-הרי לנו הבסיס הפסיכואנליטי הקדום לראיית הטוב ולאריכות הימים, באמצעות ניתוב לשוננו. גם העולם כולו, אליבא דספרי הקודש ,נברא ב-10 מאמרות: יש דיבור – יש עשיה, "יהי אור-ויהי אור!"

בסדרת המאמרים "NLP והיהדות", ננסה לעמוד על המקורות היהודיים, המאששים ומוכיחים את חשיבותו ונחיצותו של הטיפול החדשני ,באמצעות ניתוב פסיכולוגי , התלוי בלשוננו: בין האדם למקום (תפילה עם כוונה) בין האדם לעצמו (השאה-אוטוסוגסטיה) ובין האדם לחבירו (תקשור מודע אל התת מודע).

מילת המפתח: השפעה
כן, אנחנו מושפעים ממה אומרים ופועלים תחת האיום של מה יגידו . אנחנו יצורים חברתיים ולמילה הנאמרת או הכתובה אודותינו, כח עצום לזרז או לשתק אותנו. כולנו חולקים רצון משותף ומאחד; לבטחון עצמי ,להכרה ולהערכת החברה. הקשר שלנו עם הסביבה ,נובע קודם לכל מתכונותינו האישיות, אלה הטובות ואלו הזקוקות למיטוב בתהליך של שינוי.
חכמי המוסר היהודי ,ראו להדגיש כי השיפוט שלנו כלפי הזולת , מעיד בעצם על חסרונותינו ועל הפגמים המתגוררים בנפשנו. אדם רגיש ופגיע ,שם לב לפגיעה ולפוגע ואילו האדיש וקר הרוח ,לא ישים לב לאותה סיטואציה בדיוק. מה ההבדל?
אנו מושפעים מאוד מ…עצמנו. אם ההשפעה רעה ומזיקה ,שומה עלינו לטפל בגורם הפנימי, המאפשר להשפעה זו למרר את חיינו ולהפריע לתפקודנו היומיומי.
ביהדות מכונה תהליך זה: תיקון המידות, בעולם הטיפול המודרני קוראים לזה; אן אל פי (NLP).

כלי העבודה: מודעות
היכולת לשנות ולהשתנות כרצוננו ולהגיע אל היעד המבוקש, תלויה לחלוטין בכח המודעות שלנו.
בהיסטוריה היהודית מתוארת המודעות הזו כמידת החכמה. חכמת האדם מתבטאת בכושרו להבחין ולהבדיל בין דבר אחד למשנהו וככל שכושר זה מפותח יותר, דהיינו ,שהאדם מסוגל להבדיל אף בין דברים דומים מאוד (לא רק לברור בין רע לטוב, אלא, גם בין טוב לטוב יותר)כך גדלה מוכנותו וסיכוייו להצלחה ולהישג בשינוי וההישתנות.
ההליך המוביל אל בסיס המודעות, נודע במקורותינו כחשבון נפש ובשמו הפופולארי יותר; חזרה בתשובה. האדם שואל את עצמו על עצמו, לבדו או בעזרת רב מורה (מטפל?)
ומעלה מנבכי נפשו התת מודעת, את התשובה הראויה, המשתכנת לה בבטחה במודעות ומ"הלכה למעשה"-יוצאת מן הכח (הפוטנציאל) אל הפועל (מימוש)
בכתבות העוקבות, נערוך היכרות עם הרצון, עם הדמיון והזיכרון (הכח מדמה עפ"י הרמב"ם) ונראה עד כמה השכילו חכמי ישראל לראות את הנולד, את הכלי היעיל והשימושי לשירות האדם; NLP.

ישנם גם קורסים של NLP ודמיון מודרך המיועדים לקהל הדתי.

נכתב ע"י: יעקב גייגר NLP Practitioner


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 מכללת קגן


 


מאמרים נוספים מאת מכללת קגן
 
Nlp יהודי, נלפ ויהדות
09/06/11 | NLP
בסדרת המאמרים "NLP והיהדות", ננסה לעמוד על המקורות היהודיים, המאששים ומוכיחים את חשיבותו ונחיצותו של הטיפול החדשני, באמצעות ניתוב פסיכולוגי, התלוי בלשוננו: בין האדם למקום (תפילה עם כוונה) בין האדם לעצמו (השאה-אוטוסוגסטיה) ובין האדם לחבירו (תקשור מודע אל התת מודע).
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI