דף הבית מחשבים וטכנולוגיה תוכנה מדוע פירמוט מחשב היא פעולה חשובה?
מדוע פירמוט מחשב היא פעולה חשובה?
אוהד ורד 18/06/11 |  צפיות: 3176

בעשרות השנים האחרונות תחום המחשוב עבר תהפוכות רבות וכיום לא נוכל לדמיין את חיינו ללא המחשב. בעוד בעבר, מחשבים היו נחלתם של בעלי הממון ואנשי העסקים הרי שכיום כמעט בכל בית נוכל למצוא מחשב אחד או יותר. יחד עם יתרונותיהם של המחשבים מגיעות לפעמים גם התקלות, כאשר אנו נתקלים במחשב בעייתי, עובד לאט או עמוס ומקרטע הפתרון הטוב ביותר הוא פירמוט מחשב והתקנת מערכת ההפעלה מחדש.

מהו פירמוט מחשב?

פירמוט מחשב מתייחס לפעולה של הסרת מערכת ההפעלה, לרוב Windows של מייקרוסופט והתקנתה מחדש. פירמוט מחשב יכול להתבצע בשתי דרכים עיקריות: פירמוט כולל ופירמוט חלקי. פירמוט מחשב כולל הוא הסרה מוחלטת של מערכת ההפעלה כולל כל הקבצים השמורים בכל הכוננים במחשב. פירמוט מחשב חלקי הוא הסרה והתקנה של מערכת ההפעלה מחדש כשאחד הכוננים (לרוב יקרא D ) משמש לשמירת קבצים שאנו לא מעוניינים למחוק כגון תמונות, מסמכים וכדומה. בנקרה בו לא ניתן לשמור קבצים חשובים על גבי המחשב עצמו חשוב מאוד לגבות את כל הקבצים בדיסק און קי, דיסקים או בדרכים אחרות שכן פירמוט כולל ימחוק את כל הקבצים הקיימים על גבי המחשב כולל תוכנות שהותקנו עליו.

למה פירמוט מחשב תקופתי חשוב?

כל פעולה שאנו מבצעים בעזרת המחשב הביתי שלנו משאירה את עקבותיה. לאחר תקופת שימוש של בין חודשיים לשנה, תלוי בתדירות ואופי השימוש, המחשב שלנו עשוי לסבול מ"עומס יתר" של קבצים שאינם נמצאים בשימוש אך ממשיכים לתפוס מקום יקר בזיכרונו של המחשב. תוכנות שונות אמנם יכולות לנקות קבצים זמניים ושאר מרעין בישין אך לא יינקו לחלוטין את המחשב שעשוי להמשיך לסבול מתפוסת זיכרון רבה. על מנת לנקות את המחשב באופן יסודי, מומלץ לפרמטו.

פירמוט מחשב לאחר תקלה

כאשר המחשב שלנו אינו עובד כראוי, עובד לאט מאוד או סובל מתקלות חוזרות ונשנות יתכן שנתקלנו בבעיה במערכת ההפעלה או בווירוס מחשבים. לרוב, טכנאי מחשבים יוכל לפתור את הבעיה ללא צורך לעשות פירמוט מחשב. אם הבעיה חמורה או חוזרת על עצמה טכנאי המחשבים ימליץ על פירמוט מחשב. פירמוט מחשב הנעשה באופן מקצועי על ידי טכנאי מחשבים "יחסל" כל גורם זר במחשב ויחזיר אותו לפעולה תקינה. לאחר פירמוט מחשב יסודי נקבל למעשה מחשב במצב "חדש" כפי שקיבלנו אותו ביום בו רכשנו אותו.

האם אפשר לעשות פירמוט מחשב באופן עצמאי או יש צורך בטכנאי?

פירמוט מחשב אינה פעולה מורכבת ברוב המקרים ובאופן עקרוני ניתן לפרמט את המחשב באופן עצמאי ללא צורך להיעזר בטכנאי מחשבים. אם ברשותנו מערכת הפעלה חוקית עם דיסק שחזור או במקרה של מחשבים ניידים, קוד הפעלה, הרי שנוכל לפרמט את המחשב שלנו בקלות. יחד עם זאת, חשוב לזכור כי גם פעולות שנראות פשוטות עשויות להסתבך ואלא אם כן אתם בעלי ניסיון בתחום מומלץ לפנות בכל זאת לטכנאי מחשבים. כמו כן, אם המחשב סובל מתקלות חוזרות ונשנות או ווירוס זדוני במיוחד, הרי שיתכן ופירמוט בלתי מקצועי יעשה יותר נזק מתועלת. לווירוסים מורכבים ישנה נטייה "להתחבא" ופירמוט חלקי או פירמוט שאינו לוקח בחשבון עובדה זו לא יעזור כשמדובר בווירוס, חשוב להיעזר בשירותיו של טכנאי מחשבים על מנת לעשות פירמוט מחשב נכון ומקצועי.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אוהד ורד


 


מאמרים נוספים מאת אוהד ורד
 
התאמת המתקן המתנפח לקהל המשתמשים
מתנפחים לילדים הם ללא ספק אטרקציה ומעסיקים את הילדים בפעילות ספורטיבית ואינטאראקציה חברתית בריאה במשך כל האירוע. התאמת המתקן לאופי האורחים באירוע וגילם הנה משימה חשובה מאין כמותה שעלי היקום או יפול האירוע.

תפקידו של מהנדס בניין
21/06/11 | שיפוצים
תפקידו של מהנדס בניין הוא בראש ובראשונה יצירת תוכנית הנדסית מפורטת למבנה אותו הוא מתכנן, תוכנית אשר יישומה המלא יאפשר למבנה עמידות וחוזק הדרושים לו להתמודדות עם רעידות אדמה, בנית קומה נוספת ועוד "אתגרים" בהם עומדים מבנים כיום. עוד על תפקידו של מהנדס בניין במאמר שלפניך.

מדוע פירמוט מחשב היא פעולה חשובה?
18/06/11 | תוכנה
בעולם הטכנולוגי של היום, כמעט לכל אחד מאיתנו יש מחשב אישי. מחשבים אמנם תופשים חלק נכבד מחיינו ובהחלט מקלים עליהם, אך הם דורשים גם תחזוקה ולעיתים תיקון. פירמוט מחשב היא פעולה נפוצה בתחום זה.

בטיחות מבנים ותפקידו של מהנדס קונסטרוקציה
09/06/11 | שיפוצים
תכנון מבנים, בפרט בישראל החשופה לרעידות אדמה, אינה משימה פשוטה כלל ועיקר. לא כל שכן המשימה של חיזוק מבנים ועמידה בסטנדרט בטיחות. משימות אלה מוטלות על מהנדס קונסטרוקציה ומהוות את תפקידו העיקרי. עוד על הנושא במאמר שלפניך.

מה זה שומר חניה ולמה צריך אותו?
שומר חניה מאפשר לך, בעל החניה, לשמור על החניה פנויה בזמן בו רכבך אינו חונה בה וכך להמנע מתפיסת החניה ע"י רכבים זרים. עוד על הפיתרון הזול, היעיל והמוצלח של שומר חניה במאמר שלפניך.

תוכנית השיווק כחלק בהכנת תוכנית עסקית
פרק חשוב בכתיבת תוכנית עסקית הוא הפרק הדן בתוכנית השיווקית. תוכנית שיווקית טובה יכולה להיות ההבדל בין חיים ומוות לעסק ולא משנה עד כמה המוצר או הנישה בה הוא פועל אטרקטיביים. למידע נוסף על תוכנית השיווק צפה במאמר!
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI