דף הבית בית משפחה וזוגיות זוגיות ואהבה ייעוץ זוגי עוזר לתחושת ביטחון עצמית
ייעוץ זוגי עוזר לתחושת ביטחון עצמית
ד"ר כרמי אומרו 07/07/11 |  צפיות: 2872

לעיתים ייעוץ זוגי יפגוש מחסומים אישיים. אחד מהם, שנפוץ למדי הוא תחושת חוסר ביטחון עצמית. במצבים כאלה אותו אדם מתקשה להביא את עצמו לתוך הקשר הזוגי. למעשה רוב הזמן יציג סוג של מסכה חסרת ביטחון מול בן הזוג. המסכה הזאת עלולה ללבוש פנים רבות. בהם כעס והתפרצות, חיוך מזויף, מבוכה אישית.

חוסר ביטחון מתבסס על תחושה אישית החווה את האני הפנימי כפגום, משהו לא בסדר בי. משפטים כמו את אדם רע, את אגואיסטית עלולים להביא את האדם להתכחש לצרכים של עצמו ולהוביל אותו להתנהגות המרצה את הסביבה. האדם נזקק לסביבה וצריך שיקבלו ויאהבו אותו. נוצרת כאן התנהגות מרצה של אדם חסר עמוד שדרה. ייעוץ זוגי יזהה את הדרכים בהם מונצח חוסר הביטחון האישי אם זה בהתנהלות האישית, או בעקבות חוסר סבלנות או תמיכה מתאימה של בן הזוגבקושי האישי.

לדוגמה: אותה אישה העומדת מול המראה לבושה יפה לטעמה עם שמלה קצרה. לא בטוחה אם היא נראית טוב ולכן הולכת לשאול את בעלה לדעתו. את נראית זנותית בשמלה הזאת אומר לה הבעל. באותו הרגע המעט בטחון שהיה לה מתפוגג. הוא כל הזמן מוריד אותי היא תטען כנגדו.

ייעוץ זוגי ושחרור הריקוד השלילי

זוגיות מומשלת לריקוד בו בני הזוג באופן הפעולה והתנועה שלהם יוצרים מעין ריקוד משותף. אדם חסר ביטחון ומהססעלול להצית את חוש הביקורתיות אצל בן הזוג האחר. ולמעשה חוסר הביטחון עלול להזמין עקיצות, תלונות והערות פוגעות. האדם חסר הביטחון משדר את התחושה שמשהו לא בסדר בי. הוא ידגיש את המבוכה שלו ויאפשר לבן הזוג להביע דעות שליליות כלפיו. כתוצאה מונצח חוסר הביטחון אצלו.

אצל בן הזוג האחר, ההיתקלות עם חוסר הביטחון עם הזמן הופכת למעמסה עבורו והתגובות שלו עלולות להפוך לפוגעות. התגובות שלויכולות להגיעמתוך חוסר הסבלנות, הרצון שלו להוציא את בן הזוג מחוסר הביטחון, או לעיתים אפילו איזה רווח נסתר של להוריד את אשתו ולהתחזקעל חשבון חולשתה.יועץ זוגי יברר במהלך ייעוץ זוגי את המניעים הגלויים והנסתרים אשר מקבעים ומלבים את חוסר הביטחון האישי של אחד מהם.

ייעוץ זוגי מקרב ומחזק את תחושת הביטחון האישית

ייעוץ זוגי יביא את כל אחד מהצדדים לרמת מודעות אישית גבוהה יותר. זה שסוחב עימו את חוסר הביטחון יצטרך להכיר בחושה שלו ולהתמודד איתה. לרוב במצבים כאלה ישנם חוסר התמודדות ופסיביות. הרצון הוא שבן הזוג האחר יבין את חוסר הביטחון האישי. ימנע מלפגוע באמצעות הערות פוגעות , מעליבות ועוקצניות. למעשה האדם חסר הביטחון ירצה כי בן הזוגיעזור לו, יבין אותו, ולא יכביד עליו. התפיסה האישית כאן אני לא יכול להתמודד עם הבעיה שלי ולכן אני צריך את בן הזוג כדי שיפתור את הבעיה עבורי, או לפחות לא יחמיר אותה. ייעוץ זוגי בא להוציא את האדם מהקיבעון המחשבתי שלו. לעודד אותו לקחת אחריות אישית למצבו ולצאת מתוך חוסר הביטחון האישי.

ייעוץ זוגי יוצר שותפות בהתמודדות

לקחת את בני הזוג ולהפוך אותם לשותפים לבעיה, זאת המהות של ייעוץ זוגי. ייעוץ זוגי לוקח את בני הזוג ממקום של יריבות, של פגיעות הדדיות למקום של שותפות ורצון לעזור זה לזו. פעולת העזרה מתחילה במניעת נזקים. הימנעות מפעולות שליליות. לשתוק כשהערה עוקצנית עומדת להשתחרר מהפה. לצאת מעמדה פסיבית האומרת אני חסר ביטחון ואין מה לעשות עם זה. ייעוץ זוגי ידגיש את הצורך לנטרל את הפעולות הפוגעות או לפחות להפחיתן באופן משמעותי. ייעוץ זוגי ידגיש את השותפות לבעיה. יראה לבני הזוג כי חוסר הביטחון האישי למעשה פוגע ומוריד את שניהם וכי יש להם מטרה משותפת להתחזק ביחד. האינטרס המשותף של שניהם לצאת מהמקום השלילי אליו נקלעו.

השותפות מתחילה במקום בו הפניה לבן הזוג חסר הביטחון נעשית בצורה חדשה ומפתיעה. "איך אני יכול לעזור לך להרגיש יותר טוב?" שאלה זו הינה שאלת מפתח. ייעוץ זוגי מביא את בני הזוג באמצעות שאלה זו לעמדה בה ישנה הצהרה. אני רוצה לעזור לך ואיך אני יכול לעשות זאת עבורך. איזו עזרה את מבקשת מימני. אדם חסר ביטחון המבקש עזרה, למעשה מביא את עצמו לעמדה פעילה בה הוא מביע את רצונו ליצור שינוי אצלו. הבקשה לעזרה והמוכנות לתת אותה מבן הזוג, מביאה אותם להתנהלות זוגית טובה יותר.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ד"ר כרמי אומרו

מכון פתרונות מאגד פתרונות טיפול זוגי, ייעוץ זוגי וגישור ובנוסף הינו אחדהגופים המקצועיים בישראל שמספק הכשרה איכותית בתחומי לימודי ייעוץ זוגי,  קורס גישור וקורס אימון אישי



 


מאמרים נוספים מאת ד"ר כרמי אומרו
 
זוגיות והפחד מלהיקשר
03/06/20 | נישואין
בתהליך טיפול זוגי, לעיתים נתקל אצל אחד מבני הזוג בפחד מלהיקשר. תהליך ייעוץ זוגי מזהה את הפחד הזה כמקום בו האדם משייך את המחויבות והקשר הזוגי למצב המאיים על הפרטיות והחופש האישי.

זוגיות והפחד מלהיקשר
03/06/20 | נישואין
בתהליך טיפול זוגי, לעיתים נתקל אצל אחד מבני הזוג בפחד מלהיקשר. תהליך ייעוץ זוגי מזהה את הפחד הזה כמקום בו האדם משייך את המחויבות והקשר הזוגי למצב המאיים על הפרטיות והחופש האישי.

אני מעוניין להתחיל עם נשים אחרות
יואב התקשר אלי "יש לנו משבר בקשר. אשתי ראתה אותי יוצר קשר באתר הכרויות עם נשים אחרות. יש לי צורך להכיר נשים נוספות ואני רוצה לפתוח את הדברים ולשים אותם על השולחן. אנחנו התחתנו בגיל עשרים ולא התנסתי עם נשים נוספות. אני רוצה שהיא תבין את הצורך שלי". לאחר שיחה נוספת עם אשתו, שרצתה להכיר אותי בטלפון קבענו להיפגש למחרת.

המסת הקרח במהלך הייעוץ הזוגי
כיצד מתנהג זוג כשהוא מגיע ליועץ זוגי - מאמר מנקודה קצת אחרת

אימון אישי לכל מטרה
בעולם שלנו, בו פרושות בפנינו כל כך הרבה אפשרויות, לא פעם יוצא שאנחנו מתבלבלים\לא מוצאים את ייעודנו או פשוט נתקעים\נקלעים למשברים שונים. בין אם מדובר במקרים בהם אדם לא יודע לאיזו מסגרת תעסוקתית להיכנס, מצבים לפיהם מתקשים לבחור במסלול לימודים כלשהו ובין אם לא מצליחים לבחור בשיטת ההתנהלות הכלכלית הנכונה. מה עושים? זה פשוט – פונים לקבלת אימון אישי, שהיום מסייע לכל מטרה ומטרה.

תרגילי דמיון מודרך
אחד הענפים הטיפוליים שזוכים להכרה בימנו הוא לא אחר מאשר – דמיון מודרך. טיפול באמצעות דמיון מודרך, נחשב לשיטה נהדרת, פשוטה, ובעלת תוצאות חיוביות מאוד, מה שהופך את הפופולאריות הרבה שנצברת סביב ענף זה להגיונית ומובנת מאליה.

גישור כחלופה משפטית לפתרון סכסוכים
גישור לא מהווה חלופה אפקטיבית, והמקרה מועבר לניהולה של מערכת המשפט ולפסיקתה הסופית. במאמר שלפניכם, נבאר את מטרותיו של הגישור, יתרונותיו ותחומיו.

לימודי דמיון מודרך בדרך אל האושר
13/03/12 | NLP
במאמר קצר זה, נבאר את המושג דמיון מודרך ואף נפרוש בפניכם את התכנים הנלמדים בקורס.

יעילות טיפול זוגי
במאמר זה שלפניכם, נרחיב מעט ונסביר מתי טיפול זוגי מסייע לבני זוג לשקם את הקשר הזוגי שלהם, ואף באילו מקרים טיפול זוגי ייחשב כפחות יעיל.

ייעוץ זוגי ומשפחתי
ידוע לכל, כי כל מערכת יחסים חווה עליות וירידות, פנייה אל ייעוץ זוגי תסייע לבני הזוג ובכלל, למשפחה להתגבר על משבריהם ולשקם את הקשר הזוגי שלהם.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI