דף הבית מחשבים וטכנולוגיה מיחשוב ארגוני מה זה מחשוב ענן?
מה זה מחשוב ענן?
redx 19/07/11 |  צפיות: 4552

מחשוב ענן מילה גדולה משמעות פשוטה - אירוח באינטרנט!
האינטרנט משול לענן, כך היה מרשית ימי האינטרנט כי לא ניתן להגדיר אותו מעבר לענן וירטואלי שאין לו שליטה ואחיזה לאף גורם.
עד לפני מספר שנים כאשר חברה ביקשה לעצמה שירותי מחשוב שונים כמו שרת דואר, מערכת הנה"ח, מערכת גיבוי, סביבת פיתוח או מקום לארח כל סוג של אפליקציה .. נדרשה החברה לרכוש שרתים ורישוי בד"כ בעלויות של אלפי דולרים. בנוסף נדרשה להחזיק אנשי IT מקצועיים שידעו לתחזק את השרתים בכדי להבטיח עבודה תקינה.

מיחשוב ענן (cloud computing) מעביר את המערכות המקומיות לענן. מברזל מקומי לשירות שבו המשתמש מקבל שירות ולא מתעסק בשום צורה בתחזוקת השרתים והוא יכול לישון בשקט. בדיוק כמו שהוא רוכש כל שירות אחר כמו טלפוניה, חשמל ומים.

ניקח דוגמא פשוטה: משרד עו"ד פבילוביץ-רוזן עבד עד היום על מערכת מחשוב מקומית. שרתים יקרי ערך אוחסנו בארון השרתים שבמשרדי החברה מה שדרש ביטוח יקר, מיזוג שיקרר את חדר השרתים 24 שעות ביממה ואיש מחשבים עם חוזה שירות שמן שיבטיח למשרד זמינות שלו לכל מקרה שיבוא. כל 3 שנים נדרש המשרד לקבל החלטות האם הגיע הזמן לשדרג את החומרה שיצאה מאחריות ו/או את התוכנה שכבר מיושנת.

הגיע הזמן לעבור למחושב ענן! מה המשמעויות עבור משרד העו"ד?
ראשית אם יש חששות לגבי איכות השירות או הספק ניתן להוציא בצורה הדרגתית.
נתחיל בהוצאת שירותי הדואר ומערכת הפקסים

לאחר מכן אפשר להעביר את שרת הקבצים ובכל לאפשר לכל עובדי המשרד לעבוד מכל מקום, כאילו היו במשרד עצמו.

בסופו של תהליך יכול משרד העו"ד להעביר את כל התשתיות, לבטל את הביטוח, לסגור את המזגן ולהושיב ב"חדר שרתים" עו"ד נוסף שיבטיח הכנסות למשרד.

אבל איך ישנים בלילה אם המידע נמצע אצל מישהו אחר? 
ראשית קצת פרופורציות. חדר שרתים במשרד יהיה תמיד נחות ביחס לאירוח בענן. רמת אבטחה נמוכה יותר הן פיסית והן טכנולוגית. המערכת המקומית סובלת מנפילות של אינטרנט, חשמל. והתחזוקה מבוצעת ע"י איש IT כללי ולא מומחה.
לעומת זאת: במחשוב ענן המידע שמור על שרתים חזקים בחוות שרתים ובתנאים אופטימליים, אבטחה פיסית 24 שעות, כניסה למורשים בלבד, אבטחה טכנולוגית שלא קיימת במרבית המשרדים ותחזוקה ע"י מומחים.

עכשיו אפשר לישון בשקט?

עוד לא...

כאן נכנס הרכיב החשוב ביותר בטרם עוברים לענן - בחירת ספק.
אם עד היום הכל היה כאב ראש שלכם. איזה שרת רוכשים, איזו מערכת אבטחה, בחירת איש המחשבים וכו'.. מחר הכאב ראש עובד לספק השירות וחשוב לבחור ספק רציני ומקצועי.
יש באאז גדול של מחשוב ענן וכמעט כל יום צץ "ספק" חדש שמבטיח שהוא מוביל את השוק והוא מחזיק מומחים ואת הציוד המתקדם ביותר, ואיך נדע שיש כיסוי מאחורי המילים?
זה המקום להשקיע בבחירת ספק רציני עם וותק ומומחיות.
בדקו שיש משרדים לחברה?
כמה עובדים?
מה זמני התגובה?
האם יש התחייבות? אם כן למה?  במחשוב ענן בד"כ נמכר השירות ללא התחייבות
כמה ותק יש לחברה במכירת השירות?
לקוחות ממליצים?
האם הם ספקים או מפיצים?


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 redx


 


מאמרים נוספים מאת redx
 
מה זה מחשוב ענן?
מחשוב ענן היא מילה גדולה, באאז עצום ומרבית ההסברים מאוד עמומים מה שמקבע את המצב הקיים בו כולם שמעו על מחשוב עננים אבל הרוב לא מבינים על מה מדובר, מדריך זה בא להסביר בצורה פשוטה מה זה מחשוב ענן, למי זה טוב ואיך בוחרים ספק מחושב ענן איכותי.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI