דף הבית בית משפחה וזוגיות זוגיות ואהבה ייעוץ זוגי לך ולה ולזוגיות בריאה
ייעוץ זוגי לך ולה ולזוגיות בריאה
ד"ר כרמי אומרו 27/07/11 |  צפיות: 2943

לאחרונה, תחום הייעוץ הזוגי צובר תאוצה בארצנו ואף מתפתח. היות והפתיחות של העידן הנוכחי והפשטות בה מתבצעים תהליכים כמו "גירושין" או "פרידה" הפכו לקלים ביותר ושגרתיים ביותר, דווקא אלו מאתנו המעוניינים להשקיע בשיפור מערכת היחסים שלהם ולהתאמץ מעט על מנת להתמודד עם מערכת היחסים הנוכחית ולהפיק ממנה את המיטב, ייעוץ זוגי מהווה פתרון אולטימטיבי ומאפשר לשקם זוגיות ואת מערכת היחסים.

מהו ייעוץ זוגי?

ייעוץ זוגי הוא תהליך אינדיבידואלי זוגי, המשלב בתוכו את שני בני הזוג ובנוסף יועץ זוגי. במסגרת התהליך, יועץ זוגי מאפשר לבני הזוג לאתר את הבעיות והמצוקות אליהם הם נקלעו, לאבחן מאבחנים יחדיו את הסיבות שהובילו אותם למצבים אלה ומעודד אותם לפעול למען שינוי המצב הנוכחי במטרה להטיב את הקשר הזוגי שלהם. ייעוץ זוגי יכול לסייע לבני הזוג במגוון קונפליקטים שונים ומצבים שונים בשגרת חיי היומיום שלהם. כמו למשל: במקרים של בעיות בתקשורת שבין השניים, או במקרים בהם ישנה תחושה של אובדן התשוקה המינית או האהבה, בנוסף ייעוץ זוגי יכול לסייע לפתרון מחלוקות הנובעות כתוצאה מעניינים כלכליים או בעקבות קשיים בהורות או בתפקוד מול המשפחה המורחבת. כמו כן, גם במקרים של משבר כתוצאה מבגידה ייעוץ זוגי יכול לסייע לבני הזוג להשיב את הסדר על כנו, להתגבר על מצוקות העבר ולהתקדם לעבר מערכת יחסים טובה, נאמנה ומוצלחת יותר.

למי מתאים ייעוץ זוגי?

ייעוץ זוגי מתאים לזוגות הנמצאים במצבי משבר ומעוניינים לצאת מהם או לבני זוג הבוחנים את המשך הקשר הזוגי שלהם. בנוסף, ייעוץ זוגי מתאים במצבים בהם רק אחד מבני הזוג מכיר בבעיות ומעוניין לטפל בהם.יתר על כן, ייעוץ זוגי יכול לסייע כאשר ישנה תחושה שהאהבה דעכה לה, אך עדיין בני הזוג מעוניינים לתת צ'אנס נוסף ולפעול למעל "הצלת" הקשר. נוסף על כך, כאשר זוג לפני חתונה זקוק לייעוץ והכוונה או כאשר אחד מבני הזוג או שניהם חוששים לקראת "הצעד הגדול" ייעוץ זוגי יכול להיות הפתרון האולטימטיבי. כמו כן, במצבים בהם זוגות צעירים מעוניינים בהכוונה וברכישת כלים שיסייעו להם בבניית תקשורת טובה וזוגיות מוצלחת (במצבים כאלו, ניתן להסתפק במפגשים חד פעמיים או "במיני סדנא" פרטית). יתרה מזאת גם בני זוג המעוניינים בפירוק מערכת היחסים הזוגית ובפרידה, יכולים להיעזר בייעוץ זוגי לשם כך, במסגרתו הם ינתחו את המצב ויסמנו לעצמם את הדרך הנכונה נטולת הכעסים שתוביל אותם לפרידה מכובד ולא פוגענית.

ייעוץ זוגי - סיכום

לסיכומו של דבר, ישנן סיבות רבות המובילות את הזוגות לפנות לקבלת טיפול זוגי, כאשר לכל סיבה ובעיה יש פתרוןוכל זוג מקבל את המענה המתאים ביותר עבורו במהלך תהליך ייעוץ זוגי.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ד"ר כרמי אומרו

מכון פתרונות מאגד פתרונות טיפול זוגי, ייעוץ זוגי וגישור ובנוסף הינו אחדהגופים המקצועיים בישראל שמספק הכשרה איכותית בתחומי לימודי ייעוץ זוגי,  קורס גישור וקורס אימון אישי



 


מאמרים נוספים מאת ד"ר כרמי אומרו
 
זוגיות והפחד מלהיקשר
03/06/20 | נישואין
בתהליך טיפול זוגי, לעיתים נתקל אצל אחד מבני הזוג בפחד מלהיקשר. תהליך ייעוץ זוגי מזהה את הפחד הזה כמקום בו האדם משייך את המחויבות והקשר הזוגי למצב המאיים על הפרטיות והחופש האישי.

זוגיות והפחד מלהיקשר
03/06/20 | נישואין
בתהליך טיפול זוגי, לעיתים נתקל אצל אחד מבני הזוג בפחד מלהיקשר. תהליך ייעוץ זוגי מזהה את הפחד הזה כמקום בו האדם משייך את המחויבות והקשר הזוגי למצב המאיים על הפרטיות והחופש האישי.

אני מעוניין להתחיל עם נשים אחרות
יואב התקשר אלי "יש לנו משבר בקשר. אשתי ראתה אותי יוצר קשר באתר הכרויות עם נשים אחרות. יש לי צורך להכיר נשים נוספות ואני רוצה לפתוח את הדברים ולשים אותם על השולחן. אנחנו התחתנו בגיל עשרים ולא התנסתי עם נשים נוספות. אני רוצה שהיא תבין את הצורך שלי". לאחר שיחה נוספת עם אשתו, שרצתה להכיר אותי בטלפון קבענו להיפגש למחרת.

המסת הקרח במהלך הייעוץ הזוגי
כיצד מתנהג זוג כשהוא מגיע ליועץ זוגי - מאמר מנקודה קצת אחרת

אימון אישי לכל מטרה
בעולם שלנו, בו פרושות בפנינו כל כך הרבה אפשרויות, לא פעם יוצא שאנחנו מתבלבלים\לא מוצאים את ייעודנו או פשוט נתקעים\נקלעים למשברים שונים. בין אם מדובר במקרים בהם אדם לא יודע לאיזו מסגרת תעסוקתית להיכנס, מצבים לפיהם מתקשים לבחור במסלול לימודים כלשהו ובין אם לא מצליחים לבחור בשיטת ההתנהלות הכלכלית הנכונה. מה עושים? זה פשוט – פונים לקבלת אימון אישי, שהיום מסייע לכל מטרה ומטרה.

תרגילי דמיון מודרך
אחד הענפים הטיפוליים שזוכים להכרה בימנו הוא לא אחר מאשר – דמיון מודרך. טיפול באמצעות דמיון מודרך, נחשב לשיטה נהדרת, פשוטה, ובעלת תוצאות חיוביות מאוד, מה שהופך את הפופולאריות הרבה שנצברת סביב ענף זה להגיונית ומובנת מאליה.

גישור כחלופה משפטית לפתרון סכסוכים
גישור לא מהווה חלופה אפקטיבית, והמקרה מועבר לניהולה של מערכת המשפט ולפסיקתה הסופית. במאמר שלפניכם, נבאר את מטרותיו של הגישור, יתרונותיו ותחומיו.

לימודי דמיון מודרך בדרך אל האושר
13/03/12 | NLP
במאמר קצר זה, נבאר את המושג דמיון מודרך ואף נפרוש בפניכם את התכנים הנלמדים בקורס.

יעילות טיפול זוגי
במאמר זה שלפניכם, נרחיב מעט ונסביר מתי טיפול זוגי מסייע לבני זוג לשקם את הקשר הזוגי שלהם, ואף באילו מקרים טיפול זוגי ייחשב כפחות יעיל.

ייעוץ זוגי ומשפחתי
ידוע לכל, כי כל מערכת יחסים חווה עליות וירידות, פנייה אל ייעוץ זוגי תסייע לבני הזוג ובכלל, למשפחה להתגבר על משבריהם ולשקם את הקשר הזוגי שלהם.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI