דף הבית מדעי החברה פסיכולוגיה סגנונות טיפול זוגי פסיכולוגי
סגנונות טיפול זוגי פסיכולוגי
ד"ר כרמי אומרו 03/08/11 |  צפיות: 14325

טיפול זוגי הפך להיות שיטה יעילה ונפוצה ביותר בקרב מרבית העולם לטיפול בבעיות חיי זוגיות. ניתן אף להוסיף ולהגיד כי טיפול זוגי הפך לטרנד עכשווי ואפקטיבי בקרב בני זוג רבים, זאת בעקבות הצלחת הסדרה עטורת השבחים "בטיפול" שתפסה לאחרונה את זמן המסך שלנו, והציגה בפנינו את עולם הטיפול הזוגי, יתרונותיו, קשייו ובעיקר את חשיבותו ליחיד ולזוג.

מהו טיפול זוגי?

ככלל, טיפול זוגי הוא תהליך טיפול המשלב את שני בני הזוג ומאפשר לשניהם להתמודד עם הבעיות שנוצרות בחיי הזוגיות המשותפים שלהם. טיפול זוגי מניח לבני הזוג להתמודד אחד עם השניה בדרך מכובדת, לפרוק את שעל ליבם, להגדיר את המחלוקות בניהם, להבין מה גורם להן וכיצד ניתן לפתור אותן. במסגרת טיפול זוגי ינכחו שני בני הזוג עם מטפל זוגי. המטפל הזוגי תפקידו לאתר את הקשיים בין בני הזוג, לאפשר להם לבטא את עצמם (את תחושותיהם, קשייהם, רצונותיהם, אכזבותיהם ותקוותיהם), לאבחן את דפוסי ההתנהגות שלהם ולסייע להם לפעול בדרך הנכונה שתוביל לשיפור חיי זוגיות. על מנת להשיג זאת, מטפל זוגי שם דגש על פיתוח תקשורת חיובית ומכובדת בין שני בני הזוג, כזו התאפשר להם גם בעתיד להתמודד נכונה עם בעיותיהם. נוסף על כך, המטפל האישי מעודד כל הזמן את בני הזוג לשינוי דפוסי ההתנהגות והחשיבה השליליים שלהם, ולשנות את נקודות המבט הנוכחיות שלהם.

סגנונות טיפול זוגי

לטיפול הזוגי מטרה אחת ויחידה לשפר ולשקם מערכות יחסים זוגיות, אולם ישנם מגוון דרכים באמצעותן טיפול זוגי יכול להתנהל. ישנו סגנון טיפול זוגי נפוץ – טיפול זוגי משותף. כזה המשלב את שני בני הזוג יחד במהלך הטיפול ובמהלכו שני בני הזוג מטופלים יחד על ידי אותו מטפל זוגי. בנוסף, ישנו טיפול זוגי אינדיבידואלי, כזה אשר במהלכו כל אחד מבני הזוג מטופל לבדו, באופן אישי אצל אותו מטפל זוגי. כמו כן, ישנו טיפול אינדיבידואלי. טיפול אינדיבידואלי הינו טיפול בו אחד מבני הזוג נפגש קבוע עם מטפל זוגי, ואילו בן הזוג השני נפגש עם המטפל רק מידי פעם. יתר על כך, ישנו טיפול זוגי מאוחד המשלב את כלל סגנונות הטיפול הזוגי בהתאם לבני הזוג. שיטת טיפול זוגי זו מאפשרת למטפל להפיק את המרב מהטיפול ולבני הזוג להרוויח את המקסימום מפגישות הטיפול הזוגי. טיפול זוגי מאוחד מתבסס על העובדה שכלל שיטות הטיפול הזוגי שוות ביעילותן וכל אחת מותאמת ספציפית לבני הזוג על מנת להטיב את הטיפול בהם.

לטיפולו של עניין

בין אם תבחרו ללכת לטיפול הזוגי הנפוץ והמשותף ובין אם תבחרו ללכת דווקא לטיפול האינדיבידואלי, תהא אשר תהא סיבתכם, אתם יכולים להיות סמוכים ובטוחים, שבאם תשקיעו ותתמידו בתהליך הטיפול הזוגי תוכלו לראות תוצאות חיוביות.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ד"ר כרמי אומרו

מכון פתרונות מאגד פתרונות טיפול זוגי, ייעוץ זוגי וגישור ובנוסף הינו אחדהגופים המקצועיים בישראל שמספק הכשרה איכותית בתחומי לימודי ייעוץ זוגי,  קורס גישור וקורס אימון אישי



 


מאמרים נוספים מאת ד"ר כרמי אומרו
 
זוגיות והפחד מלהיקשר
03/06/20 | נישואין
בתהליך טיפול זוגי, לעיתים נתקל אצל אחד מבני הזוג בפחד מלהיקשר. תהליך ייעוץ זוגי מזהה את הפחד הזה כמקום בו האדם משייך את המחויבות והקשר הזוגי למצב המאיים על הפרטיות והחופש האישי.

זוגיות והפחד מלהיקשר
03/06/20 | נישואין
בתהליך טיפול זוגי, לעיתים נתקל אצל אחד מבני הזוג בפחד מלהיקשר. תהליך ייעוץ זוגי מזהה את הפחד הזה כמקום בו האדם משייך את המחויבות והקשר הזוגי למצב המאיים על הפרטיות והחופש האישי.

אני מעוניין להתחיל עם נשים אחרות
יואב התקשר אלי "יש לנו משבר בקשר. אשתי ראתה אותי יוצר קשר באתר הכרויות עם נשים אחרות. יש לי צורך להכיר נשים נוספות ואני רוצה לפתוח את הדברים ולשים אותם על השולחן. אנחנו התחתנו בגיל עשרים ולא התנסתי עם נשים נוספות. אני רוצה שהיא תבין את הצורך שלי". לאחר שיחה נוספת עם אשתו, שרצתה להכיר אותי בטלפון קבענו להיפגש למחרת.

המסת הקרח במהלך הייעוץ הזוגי
כיצד מתנהג זוג כשהוא מגיע ליועץ זוגי - מאמר מנקודה קצת אחרת

אימון אישי לכל מטרה
בעולם שלנו, בו פרושות בפנינו כל כך הרבה אפשרויות, לא פעם יוצא שאנחנו מתבלבלים\לא מוצאים את ייעודנו או פשוט נתקעים\נקלעים למשברים שונים. בין אם מדובר במקרים בהם אדם לא יודע לאיזו מסגרת תעסוקתית להיכנס, מצבים לפיהם מתקשים לבחור במסלול לימודים כלשהו ובין אם לא מצליחים לבחור בשיטת ההתנהלות הכלכלית הנכונה. מה עושים? זה פשוט – פונים לקבלת אימון אישי, שהיום מסייע לכל מטרה ומטרה.

תרגילי דמיון מודרך
אחד הענפים הטיפוליים שזוכים להכרה בימנו הוא לא אחר מאשר – דמיון מודרך. טיפול באמצעות דמיון מודרך, נחשב לשיטה נהדרת, פשוטה, ובעלת תוצאות חיוביות מאוד, מה שהופך את הפופולאריות הרבה שנצברת סביב ענף זה להגיונית ומובנת מאליה.

גישור כחלופה משפטית לפתרון סכסוכים
גישור לא מהווה חלופה אפקטיבית, והמקרה מועבר לניהולה של מערכת המשפט ולפסיקתה הסופית. במאמר שלפניכם, נבאר את מטרותיו של הגישור, יתרונותיו ותחומיו.

לימודי דמיון מודרך בדרך אל האושר
13/03/12 | NLP
במאמר קצר זה, נבאר את המושג דמיון מודרך ואף נפרוש בפניכם את התכנים הנלמדים בקורס.

יעילות טיפול זוגי
במאמר זה שלפניכם, נרחיב מעט ונסביר מתי טיפול זוגי מסייע לבני זוג לשקם את הקשר הזוגי שלהם, ואף באילו מקרים טיפול זוגי ייחשב כפחות יעיל.

ייעוץ זוגי ומשפחתי
ידוע לכל, כי כל מערכת יחסים חווה עליות וירידות, פנייה אל ייעוץ זוגי תסייע לבני הזוג ובכלל, למשפחה להתגבר על משבריהם ולשקם את הקשר הזוגי שלהם.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI