דף הבית בית משפחה וזוגיות הריון ולידה הריון: שינויים גדולים בתקופה קצרה
הריון: שינויים גדולים בתקופה קצרה
דורית כהן 31/08/11 |  צפיות: 3557

מזל טוב את בהיריון ראשון! בתקופת ההיריון אנחנו עוברות שינויים רבים, בתחום הרגשי, הפיזיולוגי, מערכות היחסים שלנו, תפיסת הגוף ועוד. אם נהיה מוכנות ונדע למה להתכונן, נופתע פחות ונדע לקבל את השינויים ולחיות איתם בשלום.

הצד הפיזיולוגי של ההריון מתבטא אצל חלק מהנשים בבחילות והקאות (בעיקר בשליש הראשון של ההריון), רגישות עזה לריחות, תאווה לאוכל מסויים. בהמשך משתנה הגוף וככל שההיריון מתקדם - גדל ותופח. החזה גדל, האגן מתרחב והבטן הולכת וגדלה. הרגלי האכילה משתנים אחרי השליש הראשון. רוב הנשים רעבות יותר בהריון, או רעבות כל הזמן בהריון. על מנת שלא לעלות במשקל בצורה בלתי מבוקרת, כדאי להקפיד על סוג האוכל שאוכלים בהריון ועל הכמויות.

לצד השינוי במידות הגוף, נשים משנות את תפיסת הגוף שלהן. בעיקר על רקע התפיסה המודרנית הבלתי מתפשרת שרזה היא יפה, נשים צריכות לשנות דיסקט ולקבל את גדילת הגוף שלהן, הפעם למטרות טובות. שינוי התפיסה הזה הוא לא פשוט, ולא תמיד מתקבל בברכה ונשים רבות מתקשות לקבל את מידותיהן החדשות. שינוי תפיסתי יכול להיעשות על ידי צילום הריון מקצועי, שבו מתועד ההיריון בצורה אמנותית ומחמיאה, והאישה יכולה לראות את עצמה מבחוץ, או בדרך שונה ממה שהיא חווה את גופה.

גם בתחום הרגשי יש השפעה להיריון. נשים נעשות רגישות יותר, מצבי הרוח משתנים באופן קיצוני.

הזוגיות שלנו מושפעת מאוד מההיריון המצטרף. ההיריון כמו כל שינוי בחיים, מקרין על מערכת היחסים שהיתה בין בני הזוג קודם לשינוי. האישה עוברת שינויים מהותיים. בני זוג מגיבים בצורות שונות. יש תומכים ומכילים שעוברים את ההיריון בצמוד לבנות זוגן. יש המתעלמים מהשינויים וממשיכים כאילו דבר לא השתנה. יש בני זוג שחוששים מהשינוי המתקרב ובעקבות החשש הזה, הם מעדיפים להגיע פחות הביתה ולהימנע מבת הזוג. האישה עלולה להישאר לבד במערכת הזוגיות ולהתמודד עם ההריון לבד, או שתהיה לה תמיכה. את התמיכה אפשר לחפש גם אצל הוריה או אצל חברות טובות אם היא מרגישה שהיא לא מקבלת את כל מה שהיא צריכה אצל בן זוגה.

במקביל מתפתחת אצל האשה מערכת יחסים עם העובר. לא כל הנשים נקשרות לעובר במהלך ההריון. נשים רבות עוברות תהליך של היקשרות במשך 9 חודשים של בדיקות, צילומי הדמייה ותחושה פיזית של התינוק הנע ברחמן. 

בכל מקרה, יש לזכור כי כל אישה חווה היריון בצורה שונה ובדרך האישית שלה, וכל דרך היא טובה. לא צריך להשוות לנשים אחרות או לניסיון שלהן וכדאי לחלוק את החוויות והרגשות עם אנשים קרובים, תומכים שאוהבים אותנו.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 דורית כהן


 


מאמרים נוספים מאת דורית כהן
 
בוק בת מצווה – המתנה המושלמת לנערה בתחילת מסע ההתבגרות שלה
24/07/12 | צילום
בוק בת מצווה הוא מתנה מיוחדת, מרשימה, ומזכרת תמידים מתקופה מיוחדת בחיי המתבגרת שנכנסת זה עתה לתקופה משמעותית בחייה. בת המצווה, חצי ילדה וחצי מתבגרת, עומדת על סיפו של מסע המהפך האישי שלה מילדה לאישה – כולנו זוכרים עד כמה מסע זה הוא משמעותי, ולא פשוט...

צ'י קונג מהו?
צ'י קונג הינו סוג של פעילות גופנית, אולם מדובר בפעילות גופנית המשלבת כל כך הרבה יתרונות, איכויות נפשיים, רגשיים, ומנטאליים, שקשה לקטלג את הפעילות כשייכת באופן מובהק רק לאחת מבין קטגוריות אלה. תרגול צ'י קונג מוסיף לנו יותר מרק כוח גופני, סיבולת, איזון, וגמישות – הוא גם שומר על בריאותינו ועל שלוותינו. כיצד? על זאת ועוד, במאמר שלפניכם...

חתונת הכסף: לא להאמין – עברו 25 שנים!
היום זה כבר לא טריוויאלי להישאר ביחד במשך 25 שנים. חגיגת חתונת הכסף היא ציון הישג גדול יותר מהחתונה הראשונה שלכם. בחתונה הראשונה הייתם תמימים והאמנתם באהבה. היום אתם חכמים יותר. אתם יודעים שהחיים המשותפים של בני זוג דורשים הרבה יותר מאהבה. כדאי שיהיה גם מזל, בריאות וכסף שיתמכו באהבה

הריון: שינויים גדולים בתקופה קצרה
מזל טוב את בהיריון ראשון! בתקופת ההיריון אנחנו עוברות שינויים רבים, בתחום הרגשי, הפיזיולוגי, מערכות היחסים שלנו, תפיסת הגוף ועוד. אם נהיה מוכנות ונדע למה להתכונן, נופתע פחות ונדע לקבל את השינויים ולחיות איתם בשלום.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI